Omnibus Simulator Screenshots

*
Stoomlocomotief
49 posts
Re: Omnibus Simulator Screenshots
« Reply #870 on: Thursday 27 October, 2016, 23:01:14 »
VDL Ambassador in verschillende stylen.

Edit Niels: Mocht je meerdere berichten binnen een korte tijd hebben kan je het beste je originele bericht aanpassen met de verander knop.
« Last Edit: Friday 28 October, 2016, 20:39:58 by Niels97 »
Trein, Tram en Bus.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #871 on: Saturday 29 October, 2016, 14:24:11 »
Voortgang Arnhem Map OMSI 2: Make-Over Willemsplein 95% (is pas 100% zodra de invisible road ligt, die plaats ik als alles ligt)
Hier foto's.

PS. Meer en vaker updates? https://www.facebook.com/OMSI2arnhem/
PPS. Alle wegen krijgen een make over omdat ik andere wegen ga gebruiken die Nederlandser over komen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #872 on: Saturday 29 October, 2016, 14:32:22 »
Invisible roads  :'( :'( :'( :'( :'(
Dat lijkt heel leuk en bouwt makkelijk, maar de AI gaat klote doen zodra je er kruispunten mee maakt.
Je kan ze wel omzetten naar een onzichtbaar object. Heb je vrijwel geen 3d ervaring voor nodig. Dan kan je eer weer paden inhangen zoals normaal ook bij een kruising.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #873 on: Saturday 29 October, 2016, 14:37:23 »
Invisible roads  :'( :'( :'( :'( :'(
Dat lijkt heel leuk en bouwt makkelijk, maar de AI gaat klote doen zodra je er kruispunten mee maakt.
Je kan ze wel omzetten naar een onzichtbaar object. Heb je vrijwel geen 3d ervaring voor nodig. Dan kan je eer weer paden inhangen zoals normaal ook bij een kruising.

Heb je ergens een kleine uitleg hoe ik dat kan doen? Zou natuurlijk niet leuk zijn als m'n AI er door kapot gaat

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #874 on: Saturday 29 October, 2016, 15:26:01 »
Google er even naar. 't is niet heel moeilijk, maar er zijn best veel stappen. Denk wel dat de info duits of engels is, zoals alles met omsi.

Ongeveer als volgt:
Leg je invis road, en voetpaden etc.
Selecteer al je invisroad en voetpaden. Begin je selectie ergens waar je aan een regulier spline koppelt. En onthoudt welke dit was.
Ergens in de editor zit een functie export spline as .X of zo iets. Sla de selectie op a .X
Nu heb je een 3D model van je splines. Nu kan je een .sco betand maken om er een scnery object van te maken.
Deze kun je open met de Corssing editor welke in de OMSI SDK zit.
In de crossing editor kun je alle paden weer aanleggen. Als het goed is kun je gewoon de lengte, hoek etc van de omsi editor overnemen. Sla je kruising op.
Nu kun je je scenery object in de omsi editor neerleggen, op die plek waar je de eerste spline heb geselecteerd kan je hem het makkelijkste  eraanklikken. (tip, leg je invis road eerst even 10m hoger, als de sceneryobject versie goed werkt delete je de splines pas  ;) )

Hier staat het onder andere ook uitgelegd, weet niet of er uitgebreidere handleidingen van zijn.
http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&postID=503863#post503863
Er zwerft op youtube volgens mij ook een video tutorial van.

Het is echt zaak de omsi editor en vooral te doorgronden wat alle bestanden doen bij splines, obecten etc. Dan kun je veel makkelijker werken aan een realistische map, en ben je vele minder afhankelijk van andere personen. Je leert dit niet 123, maar als je snapt wat welk bestand doet wijst het bijna van zelf hoe je iets kan aanpakken.
Een slechte map kenmerkt zich door het gebruik van invisspline kruisingen. Zolang er stoplichten staan gaat het meestal redelijk. Probleem van invispline is dat de AI elkaar niet kan zien. Dus tegenelkaar rijdt. De zijkant van je bus ramt etc etc. Goed voorbeeld van een map met deze bugs is Gladbeck. Een kruispunt zonder stoplichten met invisspline werkt sowiesoniet. Ook knipperlichten van AI en stoplichten kun je in ene object programmeren, en in splines niet.

Ik denk dat je er verstandig ana doet eerst is probeert 1rechte invis spline van ong 20 meter om te zetten naar een object met een zelfde, en dan in d eeditor de spline probeert te verwisselen met dat object. Hierna probeer je 1 met een bocht. Probeer 2 rechte, probeer een paar kruisende. Als je het doorhebt hoe het met een kleine moet kan je het ook met een heel groot iets, t dan gewoon meer van het zelfde. Als je met een grote begint is het denk erg overweldigend en moeilijk.

Edit: Deze video (duits talig): https://www.youtube.com/watch?v=GRUnAJJlfWk
« Last Edit: Saturday 29 October, 2016, 15:39:30 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #875 on: Saturday 29 October, 2016, 16:43:32 »
Ik zeg dankjewel :). De bestanden en wat ze doen heb ik me paar maanden geleden in verdiept (toen ik begon te klooien met de editor). :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
3.178 posts
« Reply #876 on: Saturday 05 November, 2016, 12:04:44 »
Heeft er iemand een wasstraat beschikbaar?

Groeten,
Niels

*
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.471 posts
« Reply #877 on: Saturday 05 November, 2016, 12:23:39 »
Ik kan die ook wel goed gebruiken denk ik ::)

*
Hondekop
Virtual pilot,bus and train driver (Fsx,Ts16,Omsi)
101 posts
« Reply #878 on: Sunday 06 November, 2016, 01:00:00 »
Aangezien de A21 CNG van V3D laatst was uitgekomen vond ik dat ik deze repaints gewoon moest maken als Zevenaarder zijnde, ik heb lang op een CNG versie zitten wachten, maar nu was het dan eindelijk zover en kon ik de 4 Breng varianten maken die lang op mijn repaint-lijstje stonden, ben blij met het realistische resultaat 8) , de gebruikte busnummers zijn: 5371-526, 5416, 5393 en 5443.

*
Blokkendoos
Bouwer Stadsdienst Emmen|Omsi 2
90 posts
« Reply #879 on: Sunday 06 November, 2016, 11:57:55 »
Vandaag was het vakantie in de map Gladbeck

En het  was enorm druk in Movie Park Germany en hebben daarom ff bussen geleend uit de Stad Groningen om
lijn 188 te rijden als extra bus.

Zoals je op foto 1 kan zien is Qlink Blauw net klaar met de rit van Oberhof en Moviepark en hij zat bomvol
Qlink Blauw heeft nu ff pauze en gaat dan terug naar Groningen

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #880 on: Sunday 06 November, 2016, 12:47:19 »
Aangezien de A21 CNG van V3D laatst was uitgekomen vond ik dat ik deze repaints gewoon moest maken als Zevenaarder zijnde, ik heb lang op een CNG versie zitten wachten, maar nu was het dan eindelijk zover en kon ik de 4 Breng varianten maken die lang op mijn repaint-lijstje stonden, ben blij met het realistische resultaat 8) , de gebruikte busnummers zijn: 5371-526, 5416, 5393 en 5443.

Holy sh*t. Die zijn realistisch! En natuurlijk ook mooi dat ze er meteen alle 4 zijn. Ga je deze uitbrengen (woord grap XD)? Ik hoop het wel want ik hoop ze snel in de arnhem te kunnen rijden :)

*
Hondekop
Virtual pilot,bus and train driver (Fsx,Ts16,Omsi)
101 posts
« Reply #881 on: Sunday 06 November, 2016, 19:29:51 »

Holy sh*t. Die zijn realistisch! En natuurlijk ook mooi dat ze er meteen alle 4 zijn. Ga je deze uitbrengen (woord grap XD)? Ik hoop het wel want ik hoop ze snel in de arnhem te kunnen rijden :)

ik ben wel van plan ze uit te gaan brengen, wanneer weet ik nog niet zeker, maar dat zal zeer waarschijnlijk niet duren. Ik ben nu vooral bezig met het verfijnen en toevoegen van vergeten stukjes, vooral het interieur heeft een nieuwe look gekregen met de gekleurde stoelen, reclame en de ov-chipkaarthouder. maar aan de buitenkant zijn er ook nog een paar kleine dingetjes toegevoegd.
« Last Edit: Sunday 06 November, 2016, 19:31:37 by Jesse Hendriksen »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #882 on: Sunday 06 November, 2016, 20:41:55 »
Als je reclame foto's nodig hebt geef een gil, dan maak ik ze

*
Sprinter
Ja, ik weet het, bussen zijn leuk :)
225 posts
« Reply #883 on: Monday 07 November, 2016, 14:42:12 »
ik gebruik juist een ERG OV Chipkaartlezer :)

*
Sprinter
225 posts
« Reply #884 on: Tuesday 08 November, 2016, 19:35:49 »
W.I.P.:
Connexxion repaint pack:

*
Stoomlocomotief
49 posts
« Reply #885 on: Sunday 13 November, 2016, 20:53:26 »
Vandaag een dienstje met de Ambassador in de map van Bronsmeer2016

*
Sprinter
Routebouwer Vollageren route!
416 posts
« Reply #886 on: Monday 14 November, 2016, 16:14:00 »
Ben bezig met repaints maken! Men eerste repaint zit in de beta van de GVB met de Mercedes benz Citaro 0530 G! Hier wat foto's (Let op, hij is niet af. De achterkant, wat aan de buitenkant en de binnenkant ben ik mee bezig! :P)
~ Edgar

*
Stoomlocomotief
49 posts
« Reply #887 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:08:45 »
VDL Ambassador - Bravo

*
Sprinter
225 posts
« Reply #888 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:21:16 »
Het rood lijkt me te fel :/

*
Intercity
579 posts
« Reply #889 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:24:47 »
Knap gedaan, mooie bussen ook, jammer alleen dat hij alleen maar als ai verkeer beschikbaar is en dat je m dus niet zelf kan rijden :( Maar toppie, misschien een idee, zou je ook de syntus stylen kunnen maken??

Groetjes Arno

*
Stoomlocomotief
49 posts
« Reply #890 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:28:56 »
Knap gedaan, mooie bussen ook, jammer alleen dat hij alleen maar als ai verkeer beschikbaar is en dat je m dus niet zelf kan rijden :( Maar toppie, misschien een idee, zou je ook de syntus stylen kunnen maken??

Groetjes Arno

Deze Ambassador kun je wel zelf rijden. Dit is niet de AI-bus uit de Aachen mod.

*
Stoomlocomotief
49 posts
« Reply #891 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:50:30 »

Groetjes Arno

Syntus paints:

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #892 on: Wednesday 16 November, 2016, 11:52:38 »
Hoop wel dat alle mesh fouten eruit gehaald worden, die doen echt afbreuk aan de bus.

*
Intercity
579 posts
« Reply #893 on: Monday 21 November, 2016, 13:07:33 »
Vandaag maar een nieuwe bestemming gemaakt, jammer alleen dat er geen mensen instappen als ik deze bestemming instel, iemand een idee hoe op te lossen?

*
Intercity
729 posts
« Reply #894 on: Monday 21 November, 2016, 13:24:42 »
Hofdatei ook aangepast van de betreffende route? ;)

*
Intercity
579 posts
« Reply #895 on: Monday 21 November, 2016, 13:35:41 »
Ik doe dat via hof creator, maar hoe pas ik dat aan dan?

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #896 on: Monday 21 November, 2016, 15:04:39 »
Dan moeten er wel mensen zijn die daar heen willen.
Oftewel, de map moet ook die bestemming hebben en die route moet ook ingesteld zijn.

Mensen stappen in als zij staan te wachten op de lijn met de bestemming die op je bus staat. Lijnnummer maakt echter niet uit.
Wil je een nieuwe/andere eindbestemming. zul je dus de map en de .hof moeten aanpassen. Ik raad je aan de .hof aan te passen met kladblok en niet met hofeditor. Dan kun je veel beter zien wat je aan het doen bent.
Wat wel werkt is in de hof de text die op je bus staat aan te passen maar de bestemming welke de bus aan de simulator doorgeeft niet te veranderen.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #897 on: Monday 21 November, 2016, 17:27:07 »
Op pad met een ambassador in Vlietburg  8)

*
Intercity
579 posts
« Reply #898 on: Wednesday 23 November, 2016, 18:24:05 »
Het was nogal druk vandaag waardoor ik ietsje vertraging opliep, en met de nieuwe bestemmingsfilm weten mensen nog beter waar de bus o.a komt :)

Rheinhaussen met Mercedes C2

*
Blokkendoos
Bouwer Stadsdienst Emmen|Omsi 2
90 posts
« Reply #899 on: Wednesday 23 November, 2016, 18:41:19 »
Hoe krijg je dat met dat speed boven in het scherm