Omnibus Simulator Screenshots

*
Hondekop
Virtual pilot,bus and train driver (Fsx,Ts16,Omsi)
101 posts
Re: Omnibus Simulator Screenshots
« Reply #660 on: Sunday 05 July, 2015, 19:11:53 »
Ik denk dat je dan de slide Doors moet hebben. Die kan je downloaden op omsi.bartjk.nl. Dat is voor de MAN Lion's City van kamaz.
dankje Pascal-24, ik denk echter niet dat daar aan ligt, voor mijn gevoel ligt het aan een of ander script van beide bussen. gek genoeg ligt het aan de achterste deur(en) heb er nooit last van gehad tot beide updates, echter kan ik weinig verschil zien in sommige scripts. vind het erg vervelend omdat ik nu de MAN LC en O530 niet kan rijden omdat die achterdeuren niet werken.

*
Sprinter
252 posts
« Reply #661 on: Wednesday 08 July, 2015, 09:47:58 »
Ik heb vanochtend een eigen HOF gemaakt (bevat maar 1 GVB lijn wil er minimaal 3 hebben voor ik het uitgeef dus hier een voorproefje) Lijn 33 Centraal Station en Nieuwendam (mijn lievelings lijn)

*
Intercity
729 posts
« Reply #662 on: Wednesday 08 July, 2015, 11:13:05 »
Leuk hoor!!!

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #663 on: Wednesday 08 July, 2015, 16:10:11 »
Goed, goed, laat ik ook even mijn nieuwste project tonen.
Bijna klaar, nog een paar kleine aanpassingen.
Twee verschillende varianten.
De een met de leeuw van Gemeente Leeuwarden en de ander het Friese hart.

MAN Lion's City G - FryskFerfier (Arriva)

Nederlandse repaints nodig voor OMSI of Railworks?
Kijk eens op mijn site voor repaints, mods, objecten en meer!

http://www.letsrepaintit.com/

*
Sprinter
252 posts
« Reply #664 on: Wednesday 08 July, 2015, 16:53:44 »
Jongens als ik de MAN Lion's City wil spawnen krijg ik alleen maar een witte bus maar weet iemand hoe ik de bus moet instaleren

*
Intercity
729 posts
« Reply #665 on: Wednesday 08 July, 2015, 19:20:01 »
Zien er goed uit die MAN Lion's City G - FryskFerfier (Arriva)

mvh
Ruud

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
Re:  Omnibus Simulator Screenshots
« Reply #666 on: Thursday 09 July, 2015, 22:12:06 »
Goedenavond,

Nog even een plaatje van mijn project waar ik vandaag aan begonnen ben.
Een Nederlands verkeerslichten setje ;)

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.471 posts
« Reply #667 on: Thursday 09 July, 2015, 22:45:33 »
Goedenavond,

Nog even een plaatje van mijn project waar ik vandaag aan begonnen ben.
Een Nederlands verkeerslichten setje ;)

Interessant! Helaas kan ik zelf geen routes maken, anders had ik ze (later) graag willen gebruiken :(

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #668 on: Friday 10 July, 2015, 17:01:33 »
Nieuwe progressie vandaag;

*
Intercity
729 posts
« Reply #669 on: Friday 10 July, 2015, 19:22:49 »
Mooi werk man!!! ;)

*
Intercity
:-)
508 posts
« Reply #670 on: Saturday 11 July, 2015, 19:29:50 »
 :) ziet er goed uit, gaat mooi passen in mijn route, om die duitse stoplichten te vervangen  ;)

*
Blokkendoos
65 posts
« Reply #671 on: Saturday 11 July, 2015, 23:26:27 »

Map: Nieuwsteden V0.87 Rework Edition "WIP"
AI-Lijn 891 Hartenveld <-> Nieuwbergen Daltonstraat
Is aangekomen bij zijn eindpunt

@all is er iemand die de interesse en of de tijd heeft om een connexxion repaint te maken voor de Mainz man lion city?

*
Intercity
729 posts
« Reply #672 on: Sunday 12 July, 2015, 09:06:03 »
Ziet er goed uit.
Nederlandse routes in de maak spannend! ;)
mvh
Ruud

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #673 on: Sunday 12 July, 2015, 23:44:54 »
Goedenavond,

Een kleine, nieuwe update.
Stoplichten met pijlen toegevoegd.
Daarnaast ook een nieuw achtergrondschild zodat je 2x3 lichten kunt afdekken.
Dan heb ik ook nog een continu knipperend oranje licht toegevoegd, zodat je een rustig kruispunt o.i.d. kunt simuleren in bepaalde tijden.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
Tramfanaat voor namelijk van de HTM
119 posts
« Reply #674 on: Monday 13 July, 2015, 19:20:12 »
Even de fantasiedoos opengegooid :-)

Mvg,
Nick
Student Applicatie en- Mediaontwikkeling.

*
Sprinter
252 posts
« Reply #675 on: Monday 13 July, 2015, 20:35:34 »
Net in OMSI 2 met de gouwe oude DAF Berkhof Jonckheer SB 250 267 hier de foto wel een hele mooie namelijk: Bus op de route Bronsmeer bij halte Veluwepad met een mooie Avondschemering had dienst op lijn 128. Ik kon het niet laten en stapte uit en ik maakte snel de foto.

*
Intercity
729 posts
« Reply #676 on: Monday 13 July, 2015, 21:36:00 »
mooie screens Nick en Peter!

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #677 on: Tuesday 14 July, 2015, 20:12:24 »
Goedenavond,

Vandaag nog wat kleine progressie gemaakt.
Ik heb een voetstuk voor 4 stoplichten gemaakt en een waarschuwingslicht voor de tram.
Tevens zijn alle 'stoplichten buiten werking' nu in alle richtingen gemaakt. (Rechts, Links, Rechtdoor en alle kanten)

*
Stoomlocomotief
35 posts
« Reply #678 on: Tuesday 14 July, 2015, 22:15:19 »
Ziet dr mooi uit man! Dat gaat zeker wat aan omsi toevoegen!
Probeer wel op de textures te letten. Gebruik zo min mogelijk gelijke kleuren en zo veel mogelijk foto textures. In je 3d model programma ziet het er wel mooi en strak uit, maar in omsi is alles "vies" waardoor een strak object niet zo mooi past. Dan bedoel ik btw de uitstaande lampen en het grijze schot.  ;)
Wat je bijvoorbeeld voor de uitstaande lampen kan doen is een aanstaande lamp pakken, die in je foto bewerker in een grijstint maken en de helderheid verlagen waardoor je een donkere maar wel lamp achtige texture hebt

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #679 on: Tuesday 14 July, 2015, 22:25:47 »
Hey Bart,

Thanks voor je reactie.
Ik weet het, ik ben erg slecht in het maken van fotorealistische textures.
Inderdaad, eigenlijk alle kleuren, behalve de lampen als ze actief zijn, zijn gewoon 'vaste kleuren'.
Daar is niets mee gedaan, is geen foto e.d., maar zelf ook geen idee hoe ik de foto textures kan krijgen.
Ik kan wel op pad gaan en foto's maken.. Eigenlijk niet eens zo een slecht idee.
Maar als iemand enig verstand heeft van textures en een beetje mooie textures kan maken, graag ;)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #680 on: Tuesday 14 July, 2015, 23:24:12 »
Je kan een texture heel simpel een andere look geven door er een beetje ruis in te gooien.
Beetje spelen met photoshop.
Krijg je zoiets, links met ruis, rechts zonder.

Ook pikzwart neit gebruiken, maar donkergrijs en ook geen wit. Een klein tintje is fijner.
Daarnaast is de bovenkant (waar de lampen op bevestigt worden) van een verkeerslicht niet wit, maar beige achtig.
Ik heb nog ergens denk ik een document met info hoe groot de banden moeten zijn etc.

Eventueel wil ik wel het psd bestand van de texture die ik voor een stoplichtpaal heb gemaakt sturen. Zit een laag ruis in, en een gradiënt die de texture onderaan, bij de grond, iets donkerder maakt.
Zie onder andere op dit paaltje:
« Last Edit: Tuesday 14 July, 2015, 23:32:17 by jor[D]1 »

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #681 on: Tuesday 14 July, 2015, 23:58:44 »
Je kan een texture heel simpel een andere look geven door er een beetje ruis in te gooien.
Beetje spelen met photoshop.
Krijg je zoiets, links met ruis, rechts zonder.

Ook pikzwart neit gebruiken, maar donkergrijs en ook geen wit. Een klein tintje is fijner.
Daarnaast is de bovenkant (waar de lampen op bevestigt worden) van een verkeerslicht niet wit, maar beige achtig.
Ik heb nog ergens denk ik een document met info hoe groot de banden moeten zijn etc.

Eventueel wil ik wel het psd bestand van de texture die ik voor een stoplichtpaal heb gemaakt sturen. Zit een laag ruis in, en een gradiënt die de texture onderaan, bij de grond, iets donkerder maakt.

Hey,

Ja, klopt, ik had al een beetje lopen experimenteren met de kleuren en ook met ruis.
Inderdaad, zwart gebruik ik ook niet, behalve voor wanneer de lampen 'uit' staan.
Maar dat ga ik vervangen door iets anders zoals Bart al voorstelde.
Ik was op zoek naar hoe groot de banden moesten zijn..
Ik kon het nergens vinden.. Zou je me dat bestandje kunnen sturen?

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #682 on: Wednesday 15 July, 2015, 00:30:27 »
Tja, kon ik het zelf nog maar vinden... Dacht eigenlijk dat het wel in het mapje van mijn lichten projectje stond...
Was een heel documentje met allerlei normen, hoeveel streepjes, welke ral kleuren, hoe hoog etc.

Ik zou sowieso deze erbij pakken: (eisen verkeersregelinstallaties 1997. Is helaas wel verouderd)
Staat bijvoorbeeld in dat alle delen welke boven de 2,2meter zijn Grijs (RAL7032) moeten zijn. (Mert uitzondering van Achtergrond schilden. De achterkant van het licht zelf is ook deze kleur.
http://www.crow.nl/downloads/pdf/verkeer-en-vervoer/verkeersregelinstallaties/ev_1997.aspx

Of de 1990 versie:
http://publicaties.minienm.nl/documenten/standaardbestek-voor-verkeersregelinstallaties-1990
Zag ook bijvoorbeeld dat erin stond hoe groot de nummers op het licht moeten zijn.

Of de 1985:
http://publicaties.minienm.nl/documenten/eisen-verkeersregelinstallaties-1985-standaard-algemene-administ

Pak vooral dit document erbij, staat veel in. (Het meeste wat je nodig hebt)
http://www.kaal.nl/media/pdf/ASOV%202010.pdf

Het mooiste is denk ik als je het Handboek aanleg verkeersregelinstallaties te pakken krijgt, daar zou alles in moeten staan.

Uiteindelijk wil je dit vooral weten, alle kleurcodes en hoe te schilderen.
aanbrengen van een conserveringssysteem, dat wordt gegarandeerd voor een periode van 5
jaar (volgens algemene garantievoorwaarden VISEM, www.visem.nl). De eindkleuren luiden als
volgt:
a. zwart RAL 9005 of zwart RAL 9017; tot 600 mm (±50 mm) boven maaiveld.
b. zwart/wit-banden (zwart RAL 9005 of RAL 9017 en wit RAL9010 of RAL 9016)) met een
breedte van 150 mm (±3 mm) per band; van 600 mm (±50 mm) boven maaiveld (te
beginnen met een witte band) tot 2100 mm (±50 mm) boven maaiveld (te eindigen met
een zwarte band). Een drukknopmast en een universeelmast worden voorzien van zwart/
wit-banden met een breedte van 150 mm (±3 mm) per band tot bovenzijde mast.
c. grijs RAL 7032 (alle delen boven 2100 mm (±50 mm) boven maaiveld)
d. het maaiveldniveau dient te worden gemarkeerd

Edit: In nederland is trouwens alles, maar dan ook echt alles wel geregeld, dus als een map bouwer nog een correcte bus halte wil bouwen, CROW publicatie 233:
http://www.crow.nl/getmedia/be660b86-a7e0-467b-86f5-06b4440fbe5a/P-233_addendum.aspx
« Last Edit: Wednesday 15 July, 2015, 00:51:23 by jor[D]1 »

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #683 on: Wednesday 15 July, 2015, 13:18:37 »
Hallo,

Wow.. O.o
Waanzinnig bedankt voor al deze informatie!
Ik ga zeker kijken of ik dat handboek in mijn bezit kan krijgen!
En anders koop ik hem gewoon..! Ik wist niet dat er zo waanzinnig veel informatie te krijgen was..
Alleen nog even over de kleur van de achterkant van het licht; volgens mij is deze grijs omdat het een 300mm variant is.
De 210mm varianten zijn volgens mij allemaal zwart vanachter.

Zie hier; Google Maps

Zoals je bij dit stoplicht kunt zien, zijn de lichten op de paal zwart van achter en degene in de lucht grijs.
De stoplichten in de lucht zijn 300mm, de stoplichten op de paal 210. Hier zie je ook dat op de paal een zwart montuur is gemonteerd.
Ik ga dus even kijken hoe die shit zit, wanneer je welke kleur gebruikt e.d., maar ik denk dat ik daarvoor dat handboek nodig heb.
Waanzinnig bedankt, ik ga het zeker toepassen!
« Last Edit: Wednesday 15 July, 2015, 14:26:20 by Thompjuh1234 »

*
Intercity
:-)
508 posts
« Reply #684 on: Wednesday 15 July, 2015, 16:13:43 »
Komen ook deze lichten in het pakket (rood boven, geel onder)?

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #685 on: Wednesday 15 July, 2015, 17:38:00 »
Hallo,

Wow.. O.o
Waanzinnig bedankt voor al deze informatie!
Ik ga zeker kijken of ik dat handboek in mijn bezit kan krijgen!
En anders koop ik hem gewoon..! Ik wist niet dat er zo waanzinnig veel informatie te krijgen was..
Alleen nog even over de kleur van de achterkant van het licht; volgens mij is deze grijs omdat het een 300mm variant is.
De 210mm varianten zijn volgens mij allemaal zwart vanachter.

Zie hier; Google Maps

Zoals je bij dit stoplicht kunt zien, zijn de lichten op de paal zwart van achter en degene in de lucht grijs.
De stoplichten in de lucht zijn 300mm, de stoplichten op de paal 210. Hier zie je ook dat op de paal een zwart montuur is gemonteerd.
Ik ga dus even kijken hoe die shit zit, wanneer je welke kleur gebruikt e.d., maar ik denk dat ik daarvoor dat handboek nodig heb.

Zou ook kunnen dat de normen vaak wat losjes toegepast worden. Zoals in de inleiding van ASOV 2010 (Gemaakt door een aantal fabrikanten) te lezen is hebben ze die als aanvulling gemaakt omdat de originele wetgeving/documenten onvolledig dan wel onduidelijk waren. Zo kunnen verschillende fabrikanten verschillend interpreteren. Of alles in het handboek staat kan ik je niet garanderen.
Zo zijn deze portalen boven 2,10/2,20 gewoon wit geschilderd, en de lampen van achter zwart:
https://www.google.nl/maps/@52.163897,4.473985,3a,75y,285.06h,83.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEoZpf8ZSAcKl2qsuxHzStQ!2e0!7i13312!8i6656

Binnen gemeenten blijkt het wel vrij consequent te zijn doorgevoerd welke kleuren worden toegepast.
« Last Edit: Wednesday 15 July, 2015, 17:49:32 by jor[D]1 »

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #686 on: Wednesday 15 July, 2015, 21:00:56 »
Hmm, blijft moeilijk.
Ik heb dat boek in de aankoop gedaan, ben benieuwd wanneer die wordt geleverd.
Ondertussen ben ik vandaag op pad gegaan om fotorealistische textures te kunnen maken.
Ik ben vanavond begonnen met het toepassen van de eerste textures op de lampen.

Edit: Oh ja, en deze was ik bijna vergeten..

« Last Edit: Wednesday 15 July, 2015, 21:59:41 by Thompjuh1234 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #687 on: Wednesday 15 July, 2015, 22:59:33 »
Heb trouwens ook nog een PDF van siemens, daarin staan ook alle icoontjes voor de lampen in bruikbare resolutie als je zoomt. (pag 37)
En op pag 23 de maten van achtergrond schilden.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
Tramfanaat voor namelijk van de HTM
119 posts
« Reply #688 on: Saturday 18 July, 2015, 00:50:04 »
Ritje IJsseldam - Liswoudde Lijn 28 map Bronsmeer 2.0

Mvg nick

*
Intercity
729 posts
« Reply #689 on: Saturday 18 July, 2015, 08:44:22 »
sfeervolle screen, mooi!
Jammer genoeg loopt Bronsmeer bij mij niet. Op het moment dat ik een bus neerzet, begint ie alle kanten op te springen jammer genoeg.
mvh uit Zweden
Ruud