Het Grote "OMSI Omnibus Simulator" Topic

*
Stoomlocomotief
15 posts
Re: Het Grote "OMSI Omnibus Simulator" Topic
« Reply #120 on: Friday 25 October, 2013, 17:08:52 »
Solaris Urbino 15 met Arriva repaint

*
Stoomlocomotief
21 posts
« Reply #121 on: Sunday 16 February, 2014, 13:05:00 »
Hallo,

Is het in dit spel ook mogelijk om tijdens een activiteit AI verkeer te besturen.
Of dat je een soort free ride hebt met alle aanwezige voertuigen?

In Auran Trainz kan dit bijvoorbeeld. Daar kan je meerdere treinen opdrachten geven, maar ook besturen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #122 on: Sunday 16 February, 2014, 13:45:33 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar Omsi werkt heel anders dan de bekende treinsims.

Personen auto's rijden gewoon altijd rond en bussen volgens hun dienstregeling.
Zelf kan je nee nieuwe bus plaatsen of een AI bus overnemen en een dienstregeling rijden.
Je kan ook gewoon vrij rondt rijden, echter heb je dan geen passagiers of haltes waar je moet stoppen.

*
Stoomlocomotief
21 posts
« Reply #123 on: Sunday 16 February, 2014, 15:58:20 »
Ik bedoel dat je onder ander zelf (tijdens het rijden) dienstregelingen zelf kan maken voor alle bussen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #124 on: Sunday 16 February, 2014, 16:42:10 »
Je kan zelf dienstregelingen maken, maar dat is feitelijk gewoon de map editor doorlopen, er is niet iets als activity's etc.
Tijdens het rijden kan niet, en ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen. De standaard dienstregelingen zijn al zeer druk en perfect.

- OEPS- Was niet op de laatste pagina reageerde op heel wat anders -
« Last Edit: Sunday 16 March, 2014, 17:50:49 by rjz222 »

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
1.222 posts
« Reply #125 on: Sunday 21 June, 2015, 17:28:31 »
Vandaag OMSI2 gekocht, aan begin best lastig maar begin het te snappen. Welke instellingen hebben jullie nog aangepast om bijvm graphics te verbeteren? En gebruiken jullie een stuur of alleen toetsenbord/muis?

*
Intercity
:-)
508 posts
« Reply #126 on: Sunday 21 June, 2015, 17:37:17 »
Ikzelf gebruik een stuur, omdat ik dat het meest comfortabelste vind ibt remmen/gas geven.  voor de bbeste graphics moet je een beetje spelen met de instellingen, Ai omlaag zetten, view distance omlaag zetten etc kan vaak al helpen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #127 on: Monday 22 June, 2015, 10:44:27 »
Die graphics blijven zo. :P Val niks aan in te stellen, behalve dat je bepaalde objectne kan verwijderen om de prestatie te verhogen.

Houd in elk geval de neighbour tile count op 1 in de instellingen, dan kun je de rest wat hoger doen. Ga nooit verder dan 3 met de neighbour tile count. Dan kan je de AI wat hoger doen. Anti-Aliasing etc over je videokaart instellen, kan niet in omsi zelf.

Je kna eventueel sweetfx downloaden, deze past het contrast etc van het spel ietjes aan waardoor het er volgens sommige beter uit ziet. Ik vind het niet zo bijster bijzonder, en het brengt wat bugs met zich mee.

Ik rijdt met een stuur, als je dat niet bezit zou ik muis besturing instellen, even wennen maar een stuk prettiger als met toetsenbord,