App Gladbeck 2016

*
Sprinter
249 posts
App Gladbeck 2016
« on: Monday 25 January, 2016, 16:32:07 »
Beste mensen,
Ik heb sinds vandaag Gladbeck 2016.
Ik zag alleen toen ik hem kocht dat je een app kon downloaden.
Nu is mijn vraag waar kan ik hem vinden?

Groetjes Maico
Met vriendelijke groet,
Maico Zeeman

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: App Gladbeck 2016
« Reply #1 on: Monday 25 January, 2016, 21:06:29 »
Volgens mij bestaat die app helemaal niet. Gladbeck is een beetje een map waar ze allemaal grootse plannen de wereld in gebracht hebben en de praktijk anders is.
Zowel bij apple en amazon (daar zouden ze moeten staan) is er niks te vinden.
In de duitse appstore staat wel dit: https://fnd.io/#/de/iphone-app/880925467-omsi-map-gladbeck-by-tobitsoftware
maar dat is niet de app die bij V2016 hoort. (Live-Ticker app oid)

Sowieso is het mij allemaal vaag, ook dat van die continue veranderende werkzaamheden etc. Zie nik gene chrono events of iets bij de map zitten.

't klopt niet allemaal bij deze addon, dat gladbeck niet in het officiele marcel's omsi forum besproken mag worden zegt daarbij voor mij eigenlijk al genoeg wat voor rare kwasten achter deze addon zitten.
« Last Edit: Monday 25 January, 2016, 21:23:35 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #2 on: Monday 25 January, 2016, 21:43:52 »
Was het niet zo dat deze map eerst gratis was en toen opeens betaald werd. Ik denk dat heel veel bouwers van scenery dit als zeer vreemd bestempelden (wat ik ook eigenlijk heel erg vreemd vind). Daarna heeft hij naar mijn inziens al dat gratis scenery eruit gehaald.
Hij kreeg teveel dollar tekens in zijn ogen  ::)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #3 on: Monday 25 January, 2016, 23:14:40 »
Was eerst freeware ja, die zijn ook nog steeds te downloaden. (muv V5 en V6)
Bij mijn weten is er wel overleg geweest met alle auteurs van objecten en zijn deze indien gewenst verwijderd. (dit was wel de rede dat gladbeck in juni verboden werd bij marcel's forum)
sidenote: De X10 addon was  oorspronkelijk ook een freeware route

't is vooral dat er van alles belooft wordt en de map dat totaal niet waarmaakt.
« Last Edit: Monday 25 January, 2016, 23:17:28 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #4 on: Monday 25 January, 2016, 23:22:23 »
De eerder gelinkt app blijkt wel de gladbeck app te zijn, maw je hebt er niks aan gewoon reclame app.

Voor wie wenst, andriod versie: http://www.amazon.de/Tobit-Software-AG-OMSI-Gladbeck/dp/B00LK47K3A

*
Sprinter
249 posts
« Reply #5 on: Tuesday 26 January, 2016, 10:44:19 »
De eerder gelinkt app blijkt wel de gladbeck app te zijn, maw je hebt er niks aan gewoon reclame app.

Voor wie wenst, andriod versie: http://www.amazon.de/Tobit-Software-AG-OMSI-Gladbeck/dp/B00LK47K3A
Echt een geweldige app hoor! NOT!!
Als je hem in Nederland wilt downloaden krijg je een melding dat je in Duitsland moet zitten....

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #6 on: Wednesday 27 January, 2016, 01:10:03 »
Tja de map is veruit de slechtste addon. Overigens ze gaan nu alle Yufa content ook eruit halen.

*
Blokkendoos
81 posts
« Reply #7 on: Monday 01 February, 2016, 00:19:57 »
Ik vind het de addon erg duur, hij kost 34,95. ik koop voorlopen niet want ik kan gewoon Gladbeck V 6 spelen... Ik lees hier dat Gladbeck 2016 erg slecht is? Die App is alleen geldig in Duitsland, dus in Nederland werkt hij niet en bij mij ook niet  :-X

Maar ik hoop dat prijs omlaag gaat  in de toekomst!

Mvg Arno
Groet Arno

*
Hogesnelheidstrein
.
Social media freak
8.039 posts
Re:  App Gladbeck 2016
« Reply #8 on: Monday 01 February, 2016, 09:09:13 »
Gladbeck 2016 is het geld waard. Veel uitgebreider en realisticher dan de gratis versie. Die Live ticker app is gewoon prut ;)
Met vriendelijke groet,
Johnny

*
Hogesnelheidstrein
1.110 posts
« Reply #9 on: Monday 01 February, 2016, 13:16:22 »
Wat is het grote verschil met de gratis versie?  :)

*
Hogesnelheidstrein
.
Social media freak
8.039 posts
« Reply #10 on: Monday 01 February, 2016, 16:00:25 »
In de 2016 versie zitten allemaal vernieuwde en toegevoegde objecten en gebouwen, de gehele map is daarmee vernieuwd en 2x zo groot geworden, ook zijn de freeware dingen vervangen. Ook zijn er nieuwe buslijnen erbij gekomen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #11 on: Monday 01 February, 2016, 16:15:07 »
Er zijn een aantal routes opgekalefaterd en meer realistisch gemaakt door betere nabootsing van werkelijkheid. Echter bevat de map nog steeds heel veel volledig of deels fictieve gedeeltes.
Persoonlijk vindt ik het geen nodige verbetering. Je kunt beter je geld aan de X10 of Hamburg addon spenderen als je V6 nog hebt. De toegevoegde waarde van V2016 zie ik niet tegenover V6.

De volgende dingen hebben mij in gladbeck V2016 zeer geërgerd.
- Fictieve stukken
- Zwevende Splines/troitoirs. (Spline kruisingen zijn al lelijk opzich, maar deze zijn ook nog slecht gebouwt)
- Tramrails bovenop het wegdek, niet erin steekt zo'n 10cm naar boven uit
- Overlappende splines/textures (flikkerende effecten)
- Mesh en texture errors en fouten op custom made kruisingen en objecten
- Te smalle bochten en straten. Voorbeeld: Buer Rathaus kun je onmogelijk indraaien met een (solo)bus. Als je dit vergelijkt met de echte situatie klopt er gewoon niks van de breedte en layout van het busstation. Dit komt op heel veel andere plekken ook voor.
- de AI tram is verschrikkelijk lelijk gemaakt. Menig MSTS oer model uit 2001 is beter.
- Blurry/lage resolutie textures op objecten en gebouwen. Dit is op zich geen probleem. Maar het komt ook voor op in de manual genoemde "Landmarks" welke speciaal aandacht hebben. Bijvoorbeeld het "Vest Palast"
- Landmark buildings (verwezen naar in handleiding) zijn soms gewoon standaard objecten. Ik verwacht bij payware dat tenminste deze gebouwen custom made zijn. (Bijv. Buer Rathaus)
- Niet alle lijnen hebben route pijlen, staat bij een route letterlijk bij de eerste halte dat je het zelf moet uitzoeken en er geen pijlen zijn.
- De map maakt een incomplete afgeraffelde indruk.
- Liveticker-app is waardeloos.

Een freeware map kan hier prima mee weg komen, maar payware, hoe groot dan ook niet.
Mijn conclusie is dat de mensen achter Gladbeck niet goed of veel moeite hebben met het maken van 3d objecten voor omsi. Helaas hebben ze geen object bouwer gehad die dit goed kon aanpakken of aangepakt heeft. Dit heeft flinke tekortkomingen in de map veroorzaakt. Vooral vergeleken met de kwaliteit geleverd in andere addons voor beduidend minder geld en de kwaliteit van freeware maps is gladbeck het niet waard.
Ik vraag me ook af of het vervangen van freeware objecten door eigen goed is, onderandere de YUFA objecten zijn van zeer hoge kwaliteit, ik zie in gladbeck's eigen objecten dit niet terug. Een goed voorbeeld is de kwaliteit van wegwijzers in de payware versie.
Het ombouwen van Freeware, naa rpayware, vindt ik geen excuus voor de kwaliteit. Berlin X10 is ook van oorsprong een freeware map en de payware versie is bijna vlekkeloos.
De C2 bus gemaakt door Darius is van hoge kwaliteit en misschien zelfs iets beter dan de 3gen versie. thumbs-up voor de bus.

De Bus geef ik een 8 en de map een 5.
« Last Edit: Monday 01 February, 2016, 16:21:09 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
.
Social media freak
8.039 posts
« Reply #12 on: Monday 01 February, 2016, 21:40:39 »
Ik geef de 2016 een 7 en de V6 een 5. Reden is vooral dat de versie 2016 soepel loopt en dat met de 5 het niet soepel loopt.

*
Hogesnelheidstrein
1.110 posts
« Reply #13 on: Monday 01 February, 2016, 22:51:21 »
Heel verhelderend verhaal van jullie beide. Ieder heeft natuurlijk altijd zijn voor en zijn tegens.
Wel vind ik het een vreemd verhaal dat het opeens payware is geworden. Dat is natuurlijk ook zijn goed recht maar ik blijf voorlopig bij versie 6 (wat toendertijd gewoon te downloaden was en opeens verdwenen was).

Wel fijn om te lezen wat anderen zijn ervaringen zijn met een bepaalde map.  :)