Poll

Wat vind jij van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
14 (77.8%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
3 (16.7%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
1 (5.6%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 18

[Armstrong Powerhouse] Sky & Weather Enhancement Pack is nu beschikbaar

*
Hogesnelheidstrein
.
Social media freak
8.040 posts
Sky & Weather Enhancement Pack is nu beschikbaar
« on: Monday 24 December, 2018, 15:01:05 »
Sky & Weather Enhancement Pack is nu beschikbaar op Armstrong Powerhouse.

Armstrong Powerhouse heeft een nieuw Enhancement Pack uitgebracht met nieuwe luchten en weer.
Er zit van alles in, van wit zonlicht midden op de dag naar een oranje gloed in de avond.
Realitische donkere nachten met maanlicht, accurate zonstanden, opkomst/ondergang aangepast aan het seizoen (voor het zuiden van Engeland).
Nieuwe wolk beelden, 125 nieuwe weer patronen welke statisch of dynamisch zijn, aanpasbaar binnen een scenario!
Verbeterde regen en sneeuw beelden, regen en onweer geluid.
Onweer flitsen kun je in je eigen scenario's gebruiken, helaas de 'fork lighting' wat je ziet in de afbeelding alleen in hun eigen scenario.
In het pakket komt 1 scenario mee.

*Dit pakket is ontworpen voor 64-bit Train Simulator en minstens 8gb geheugen

De prijs van dit pakket pakket is £11,99.-
Lees meer: Hier

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Monday 24 December, 2018, 15:18:23 by Johnny »
Met vriendelijke groet,
Johnny

*
Stoomlocomotief
35 posts
Re: Sky & Weather Enhancement Pack is nu beschikbaar
« Reply #1 on: Thursday 24 January, 2019, 18:19:59 »
Ik heb het een klein weekje geleden gekocht. Ben er zeer tevreden over. Het geeft net even dat extra tintje, waardoor het nog echter lijkt. En ojaa...ik gebruik de bestaande senario's , bij optie build en dan senario, alleen het weer veranderen (geen tijden enz) opslaan en spelen maar. Groetjes verkade69

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.219 posts
« Reply #2 on: Friday 01 February, 2019, 13:51:26 »
Inmiddels heeft ons MSTS/RW team een scenario bij de downloads staan, voor de route Zuid West Nederland, waarin we de bliksemschichten van AP hebben toegepast. Met toestemming van Armstrong Powerhouse!
 Als je zelf scenario's maakt en deze bliksem schichten daarin wilt hebben; dan hebben we daarvoor een tutorial gemaakt voor het geval dat je niet mocht weten hoe je dat kan doen. Bij ons op de site bij de objecten, daar hebben we het ter beschikking gezet voor iedereen.
 Vragen hierover mag je gerust stellen   
« Last Edit: Friday 01 February, 2019, 14:05:07 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd

*
Sprinter
270 posts
« Reply #3 on: Sunday 24 February, 2019, 13:55:19 »
Hallo mensen,
Ik heb een vraag over het installeren. Ik kan de TemplateRoutes blueprint open, geen punt. Maar wat moet ik vervolgens aanpassen om het weer goed geïnstalleerd te krijgen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Erik

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
862 posts
« Reply #4 on: Monday 25 February, 2019, 09:43:32 »
Hoe bedoel je Erik?

Het installeren van deze Add-on is vrij makkelijk, je installeert het gedownloade bestand zoals elk ander programma op de computer (het extra stock pack is alleen nodig ingeval dat je het bijgeleverde scenario wilt doen).

Voor scenario's die het AP weer gebruiken wordt het automatisch toegepast en vele Engelse routes.
De standaard skybox (de lucht) die in Train Simulator meekomt (zoals '01. Clear') wordt ook vervangen.
Voor scenario's die ander weer hebben geselecteerd dan standaard (bijvoorbeeld die van de route) dan zie je het weer niet toegepast zijn.

Wil het toepassen op andere routes, dan kun je de locatie waar het standaard weer staat vinden in de TemplateRoutes blueprint.
Hierin hoef je niks aan te passen, je kunt uit Assets\AP\WeatherEP\TimeOfDay de 4 .bin bestanden kopieren naar de map die gespecificeerd staat in die TemplateRoute blueprint.
Hernoem deze 4 bin files mochten ze anders heten in de route waarin je het wil toepassen.
Dan werkt het weer op je gekozen route als standaard.

Wil je je eigen route voorzien van dit weer als (dus een extra requirement maken voor je route) dan pas je de locatie aan in je TemplateRoutes bestand.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Sprinter
270 posts
« Reply #5 on: Wednesday 21 August, 2019, 16:17:49 »
Hallo mensen,

Ik heb in eerdere post mijn probleem uitgelegd. Ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb het Weather pakket werkend gekregen. Ik heb hiervoor de stappen één voor één doorgelopen. Het werkt op de route Oost-Nederland. Ik heb onder andere de 4 bin bestanden in de map München-Augsburg door die van AP vervangen. Deze route zou ook de basis moeten zijn voor de IJssellijn. Maar, eh, ik zie in een aangepaste scenario van de IJssellijn geen werking, hoewel ik de stappen zoals beschreven in de read-me doorlopen. Is er een verschil, of is er een trucje of iets anders wat ik in de IJssellijn en misschien ook andere Nederlandse routes moet toepassen?

Groetjes,
Erik

*
Hogesnelheidstrein
1.219 posts
« Reply #6 on: Wednesday 21 August, 2019, 16:31:54 »
Erik, het zou zomaar kunnen dat bouwers van een route het gebruik van weer vastleggen in de 'RouteProperties.xml' zoals bijv. in ZWNL Zie hier onder een voorbeeld van een deel

<Skies>
      <cRouteBlueprint-sSkies>
         <SpringSkyBlueprint>
            <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
               <BlueprintSetID>
                  <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                     <Provider d:type="cDeltaString">RSC</Provider>
                     <Product d:type="cDeltaString">BrightonMainLine</Product>
                  </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
               </BlueprintSetID>
               <BlueprintID d:type="cDeltaString">TimeOfDay\Spring.xml</BlueprintID>

Dit voor elk jaargetijde

Dan zou je die moeten laten verwijzen naar het Weather van AP. Maar ga je dit aanpassen wees heel voorzichtig anders zou zo maar kunnen dat een route dan niet meer werkt

*
Sprinter
270 posts
« Reply #7 on: Wednesday 21 August, 2019, 20:01:30 »
Hoi treintje,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb middels RW Tools deze bestanden al eens geopend en bekeken. Mijn probleem is dat ik niet weet waar ik AP bestanden moet invoegen.  In welke regel in dit spring-voorbeeld heb je welk bestand uit het AP weather assets bestand ingevoegd? Ik hoop dat jij of anderen mij dit duidelijk kunt maken.
Bij voorbaat dank,

Erik

*
Hogesnelheidstrein
1.219 posts
« Reply #8 on: Thursday 22 August, 2019, 11:19:16 »
Erik,
Wees hier voorzichtig mee. Maak altijd eerst een kopie van het origineel.
RouteProperties.xml kan je het mooist bewerken via een gratis te downloaden programma met de naam Notepad++
Als in een route het weer wordt bepaald via deze RouteProperties dan zou je daar het AP weer voor in de plaats kunnen zetten.
1. Zoek dan SKIES op (zie voorbeeld in mijn 1e bericht)
Verander in de regel <Provider d:type="cDeltaString">RSC</Provider> RSC in AP (asset naam)
Verander in de regel <Product d:type="cDeltaString">BrightonMainLine</Product>  de naam BrightonMainLine in WeatherEP (mapnaam)
De regel waar TimeofDay in voorkomt kan je zo laten mits er iets anders voor spring zou staan. Bij AP weather is dit niet het geval.
Dit moet je dan uiteraard wel bij alle 4 de jaargetijden doen.
Dit is natuurlijk een voorbeeld. Dit zou kunnen afwijken per route of er helemaal niet in staan
Let op dat je alleen de tekst aanpast, ook geen enter geven. Daarna moet je dit saven. Vergeet je dit dan blijft dit alsnog aanwezig in Notepad++.
2. Nu moet je de AP map aanvinken in de SE. Daarna kan je het weer in die bewerkte route van jou ook zien. Heb je nu een scenario in de route dan moet je ook het weer type daarin via de SE aanpassen.
Als je dit alles gedaan hebt gaat het werken.
 Er is nog een mogelijkheid dat het ook gaat werken door uitsluitend punt 2 uit te voeren.
Hoop dat het je gaat lukken. s6

*
Sprinter
270 posts
« Reply #9 on: Thursday 22 August, 2019, 18:38:48 »
Hoi treintje.
Dit was de uitleg dat ik nodig had. Ik ga er morgen of anders het weekend even naar kijken.
Alvast bedankt.

Gr Erik

*
Sprinter
270 posts
« Reply #10 on: Saturday 24 August, 2019, 14:06:41 »
Hoi treintje,
Ik heb de bestanden aangepakt met notepad++. Dat is prima gelukt. Ik heb nog niet het weer van AP. Nu stuitte ik op het volgende in het xml bestand en wel helemaal onder in SKIES en wel het volgende. Misschien dat dit mijn missing link is:
Origineel

</Skies>
   <WeatherBlueprint>
         <BlueprintSetID>
               <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
               <Product d:type="cDeltaString">RailSimulatorCore</Product>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID d:type="cDeltaString">Weather\Default.xml</BlueprintID>
      </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
   </WeatherBlueprint>

Aangepast

<WeatherBlueprint>
         <BlueprintSetID>
               <Provider d:type="cDeltaString">AP</Provider>
               <Product d:type="cDeltaString">WeatherEP</Product>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID d:type="cDeltaString">Weather\Default.xml</BlueprintID>
      </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
   </WeatherBlueprint>
Zoals je ziet heb ik het e.a. aangepast. Mijn vraag is: Ik vind in de map geen Weather\Default.xml bestand. Moet dit bestand ook vervangen worden en zo ja met welk bestand?

Mijn dank is groot,
Gr Erik

*
Hogesnelheidstrein
1.219 posts
« Reply #11 on: Saturday 24 August, 2019, 17:18:16 »
De bouwer van deze route heeft het weer waarin hij alles test vastgezet als Default.
In AP zit geen standaard weer. Maar je kunt in principe elk weer type daar in zetten.
Je zou er bijv. de eerste: AP Clear Light Wind neer kunnen zetten Laat wel .xml staan
De bin file is een gecompileerde xml file die TS dan uitpakt. Hoef je verder niets aan te doen