Poll

Wat vind jij  van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
0 (0%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
0 (0%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
0 (0%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 0

[Overig] TCDD Class 45151 is nu beschikbaar

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Stoomlocomotief
Je zal maar fotograaf zijn. :D
47 posts
TCDD Class 45151 is nu beschikbaar
« on: Saturday 23 February, 2019, 16:29:29 »
TCDD Class 45151 add-on is nu beschikbaar bij Bossman Games

Rond maart 1940 nam de Britse regering het besluit om 25 8F locomotieven naar Turkije te sturen. Deze werden in Turkije de TCDD Klasse 45151 genoemd.

De 8F werden gedeeltelijk afgebroken verzonden, in 23 kisten. Het grootste onderdeel was het geassembleerde frame en cilinders met een gewicht van 25 ton. De schepen gingen via de Kaap en het Suezkanaal en werden gelost in Port Said. Dit viel samen met het Duitse Afrika Korp dat aanviel op Egypte. Dus de 8F transfer naar Turkije, terwijl alle middelen van de haven werden gebruikt om oorlogsvoorraden voor het Britse leger te verplaatsen. Deze vertraging werd gebruikt om de haven van Iskenderun voor te bereiden om de 8F locomotieven te ontvangen, evenals 600 wagons die deel uitmaakten van de bestelling. De kranen werden gereviseerd en de lay-out van het havenspoor veranderd. Eenmaal in Iskenderun werden de onderdelen van de locomotieven met de trein naar Sivas gestuurd voor montage onder de supervisie van de heer R.G.Jarvis van de LMS. De Turkse spoorwegmensen noemden ze onmiddellijk 'Churchills'. JPW Rowledge meldt in "Heavy Goods Engines of the War" dat ten behoeve van de Turkse eigenaren, Derby een zeer uitgebreide handleiding voor beschrijving en onderhoud produceerde, in het Engels natuurlijk.

Op lange termijn bleken de 8F  locomotieven niet erg geschikt voor treinen op de hoofdlijn in Turkije. Ze waren niet krachtig genoeg om de zware vrachten te trekken en misten moderne functies zoals drop-roosters, die essentieel waren voor langeafstandslopen. Ze werden al snel overgedragen aan lokale en rangeerdiensten in het hele netwerk. De voortdurende toestand van motiverend machtstekort in Turkije zorgde ervoor dat ze tot ver in de jaren tachtig werkten.

In deze add-on worden 2 versies van de TCDD Class 45151 geleverd en zijn samengesteld met features zoals;
- Realistische Psysics
- Realistische regelaar en simulatie van stoomcabines
- instelbare lampopstelling (locomotief en tender)
- Aanpasbare locnummers

Voor meer informatie, lees Hier meer

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!