Poll

Wat vind jij van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
17 (65.4%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
6 (23.1%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
1 (3.8%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
1 (3.8%)
Slecht, ik raad hem af.
1 (3.8%)

Total Members Voted: 26

[Christrains] Stadler RS1 RegioShuttle is nu beschikbaar

Schrijft wel eens iets op het forum
1.329 posts
Stadler RS1 RegioShuttle is nu beschikbaar
« on: Friday 29 September, 2017, 14:09:39 »
De Stadler RS1 RegioShuttle is nu beschikbaar op Treinpunt.

De RegioShuttle is een railbus met twee dieselmotoren. Wegens zijn kleine capaciteit is de trein vooral te vinden op de nevenlijnen van Duitsland, echter kunnen de trein op technisch vlak met 7 treinstellen rijden. Beveiligingssystemen zijn beschikbaar in de vorm van PZB en SiFa.

Meegeleverd zijn versies van DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee (ook wel afgekort tot RAB), ODEG en de fictieve SeebergBahn.

Exclusief bij Treinpunt zijn 6 scenario's beschikbaar. Drie hiervan spelen zich af op de route 'Im Köblitzer Bergland V3 reloaded', twee op de route 'Along the Mosel Valley Koblenz - Trier' en één op de 'Three Country Corner Route'. Daarnaast is QuickDrive mogelijk.

Lees meer: Hier

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Yesterday at 16:52:31 by rubentreinfreak »

1.624 posts
Re: Stadler RS1 RegioShuttle is nu beschikbaar
« Reply #1 on: Friday 06 October, 2017, 00:38:34 »
Op moment van schrijven heb ik "een absolute topper, ik raad hem zeer aan" naar 14 stemmen gebracht, waarom?

Het is wederom zoals wij van Chris kunnen verwachten een kwaliteitsproduct. Modeltechnisch klopt het, ook qua geluid vind ik het goed gelukt. Ik herken de MAN motoren er zeer zeker in. Ook al zeggen onze Duitse vrienden dat ze het geluid wel wat minder vinden en liever met het IVECO geluid rijden is die mening bij juist integendeel, maar dat is een persoonlijke kwestie.

We moeten bij producten van ChrisTrains nooit vergeten dat het hier gaat om werk van één man en dat hij dus het modelleren, textureren, scripten en geluid produceren zelf moet doen, ook moet hij daarvoor zelf alle research doen. Chris is daarnaast een man die luistert naar de community en dat is iets wat we maar zelden zo zien bij payware ontwikkelaars. Bij dit model heeft Chris ook de fictieve Seebergbahn RS1 meegeleverd in verschillende varianten zodat de community veel meer nagenoeg realistische repaints kan maken dan wat met één model mogelijk was geweest.

Met alle factoren kan ik zeggen een absolute aanrader!

244 posts
« Reply #2 on: Friday 06 October, 2017, 08:36:22 »
Op rail-sim.de zijn inmiddels verschillende repaints te downloaden.

Gr Erik

**
TreinPunt.NL Vriend
19 posts
« Reply #3 on: Wednesday 11 October, 2017, 12:03:21 »
 8)Zeker een mooie set geworden, en de meegeleverde act van treinpunt nl ook heel mooi met omroep stem erbij.
Zeker een aanrader, het RS1 treinstel is geweldig, Cris heeft weer een toppertje gemaakt.

grt.....Pieter