Poll

Wat vind jij van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
7 (25%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
5 (17.9%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
5 (17.9%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
6 (21.4%)
Slecht, ik raad hem af.
5 (17.9%)

Total Members Voted: 28

[Overig] Nu uitgebracht, de Retro Canvas Route

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
.
Social media freak
8.037 posts
Nu uitgebracht, de Retro Canvas Route
« on: Sunday 21 October, 2018, 17:29:11 »
Wilbur Graphics: RCR (Retro Canvas Route) is nu beschikbaar bij TreinPunt.NL

Wilbur Graphics heeft een fictieve jaren '90 route gemaakt voor Train Simulator genaamd de RCR (Retro Canvas Route).
Deze route bevat alles wat nodig is in de installatie, dus je hebt naast het European Pakket geen extra items nodig om de route te doen. Daarnaast komt het pakket met zijn eigen materieel meegeleverd. Dus een complete route zonder allerlei extra aanschaf aan payware (behalve treinen van Chris).

De prijs van dit pakket pakket is €24.95

Lees meer: Hier

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Tuesday 04 December, 2018, 20:11:15 by etienne123 »
Met vriendelijke groet,
Johnny

3.131 posts
Re: Nu uitgebracht, de Retro Canvas Route
« Reply #1 on: Thursday 25 October, 2018, 18:08:38 »
Erg mooie Route!
Enorm veel aandacht aan besteed.
Ook geschikt voor eigen scenario's te maken.
Mijn eerste Nederlandse Payware route die ik gekocht heb.

39 posts
« Reply #2 on: Friday 26 October, 2018, 18:18:32 »
is deze roete de moeite  waard om te kopen en hoe veel scenario s zijn er bij geleverd dat wil ik graag weten  groetjes john

2.267 posts
« Reply #3 on: Friday 26 October, 2018, 19:21:22 »
is deze roete de moeite  waard om te kopen en hoe veel scenario s zijn er bij geleverd dat wil ik graag weten  groetjes john

Deze route is zeker de moeite waard.
Hoeveel scenario's?  ca. 25 (is te lezen in de handleiding die je daar op de website kan downloaden  ;) )

3.131 posts
« Reply #4 on: Saturday 27 October, 2018, 16:29:14 »
Zie PB

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
« Reply #5 on: Tuesday 04 December, 2018, 20:10:53 »
Deze prachtige route is nu te koop op TreinPunt.NL. Je hebt voor deze route geen additionele assets nodig  (m.u.v. voor het European assets pack). Direct rijden!  :)
https://www.treinpunt.nl/shop/nl/train-simulator/109-retro-canvas-route.html
« Last Edit: Tuesday 04 December, 2018, 20:18:12 by etienne123 »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #6 on: Wednesday 05 December, 2018, 01:42:12 »
En de Treinen van Chris  8)

6.260 posts
« Reply #7 on: Saturday 08 December, 2018, 14:43:38 »
Morgenavond geeft Rob Jansen een preview in zijn Twitch Stream!  8)
Half 8, be there! :)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.719 posts
« Reply #8 on: Monday 10 December, 2018, 03:00:17 »
Ik heb een tijd terug besloten de route eerst eens te bekijken op een livestream voordat ik zou overwegen deze aan te kopen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik heb de preview van RobJansen geheel gekeken en er zijn mij een hoop zaken opgevallen.

Er is geen twijfel over mogelijk dat het een Nederlandse route is, maar het is zo half half. Aan de ene kant is het een prima route, maar er zijn zoveel dingen niet correct dat ik onmogelijk kan zeggen dat het géén goede route is.

Laat ik bij het begin beginnen. Het begint leuk, met een Nederlands enkelsporig eindstation. De Plan V heeft geen stopping point. Kleine moeite, groot plezier. Maar dit is gelukkig niet het einde van de wereld. De scenery is redelijk, zeker in het begin. Er staat wel veel bos. Er staat ook veel gras, ook tussen het spoor. Dat je hier en daar wat gras tussen het spoor hebt, is prima, maar er staat OVERAL gras tussen de sporen. Jammer. De bovenleiding is 2D. Wel een compliment voor de manier van plaatsen van de portalen, want ze staan netjes om en om en staan exact in de bogen zodat het lijkt dat ze aan de portalen 'hangen'. Daarvoor complimenten.

Dan de seininrichting (officieel lichtseininrichting, maar ala). Constant worden lichtseinen gebruikt om de trein naar 80 af te laten remmen. Dat is niet de bedoeling van de lichtseinen. Je kan niet constant 80 afdwingen door middel van lichtseinen.  Daarvoor zijn borden bedacht (officieel ook seinen maar jullie snappen me). Daarnaast: Waar is het precies voor nodig? Waarom moet er continu geremd worden naar 80? Het is gewoon hoofdbaan, en op een aantal keren na waar de spoorlijn door wissels gaat, is het totaal onnodig. Daarnaast is de lichtseinopvolging onlogisch. Groen-knipper-8 na een geel sein zonder verdere snelheidsborden. Dat kan niet. Continu klopt het gewoon niet. Dit irriteert mij. Daarnaast missen de reflectoren die een sein aankondigen, de zogenaamde bakens.

Verkanting in de spoorbogen mist. Het is een keuze die je maakt, maar mét is gewoon vele malen mooier. De grote brug omhoog heeft geen 'smooth gradient' dus het rammelt behoorlijk in de cabine als je omhoog rijdt, terwijl het zo makkelijk is. Jammer.

Het landschap is soms fraai, soms zeer herhalend van aard. Continu de bossen wordt toch wel redelijk saai, zelfs voor een fictieve route. Afwisseling is het sleutelwoord. Mijn eigen route, Fictiva, heeft daar ook ernstig last van als je over de diesellijn rijdt. Het stuk in het bos is domweg saai. Ook worden de bomen niet afgewisseld. In het European Asset Pack zitten meer bomen dan de Pine bomen. Spoorwegovergangen stoppen daarnaast soms spontaan met rinkelen. Waarom is me een raadsel. En mierenneuken: De timing van de AHOB is niet juist. Het is geen 45x, 60x of 90x zoals in het echt gebruikelijk was.

Al met al, voor de prijs is het een route met veel fouten, vooral in realisme, iets wat makkelijk voorkomen had kunnen worden. Het is dan ook jammer. Het is gewoon constant verkeerd, en daarmee verwijs ik vooral naar de seinen en algehele indruk.

Zijn er ook nog pluspunten? Jazeker.
- De bovenleiding is mooi neergezet, geeft een illusie van 3D bovenleiding terwijl het 2D bovenleiding is.
- De bovenleiding heeft 2 kabels onderaan en heeft een schaduw.
- De afgraving lijkt op Assel, en is erg leuk.
- De spoorbruggen zijn echt Nederlands en zijn voldoende aanwezig en aangelegd. Mooi!
- De route is niet continu 130 rijden. Je moet wat doen als machinist. Dit is voor de een een pluspunt, voor de ander een minpunt. Ik zet hem hier bij de pluspunten. De manier waarop is alleen niet je van het.
- Op sommige plaatsen is de scenery prima. Helaas is het veel herhaling en veel bos. Het wisselt af. Maar naar mijn mening moet er op veel plaatsen toch nog 'leegte' gevuld worden en iets meer afgewisseld worden.
- Standaard 25 scenario's meegeleverd. Klasse! Enige nadeel is dat men extra treinen van Chris nodig heeft terwijl de route geadverteerd wordt als 'heeft geen extra assets nodig'. Dit kan ik echter niet alleen aan de routebouwer toeschrijven.

Dit is uiteraard mijn mening.

Met vriendelijke groet,
Koplopermau
« Last Edit: Monday 10 December, 2018, 03:04:26 by Koplopermau »
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.789 posts
« Reply #9 on: Monday 10 December, 2018, 11:45:17 »
Ik heb de livestream ook bekeken , ook ik ben blij hem niet te hebben aangeschaft.

Ik ben het eens met ''Koplopermau''...
Het is zo snel even in elkaar gezet lijkt , grotendeels is bos zonder veel afwisseling.
Ook zijn er wat gebouwen gewoon overgezet van Trainz ( HCC Rijnspoorweg ) naar Railworks , op zich niet verkeerd maar veel moeite heeft deze route niet gekost lijkt.

En om daar dan zo'n bedrag voor te betalen , no thanks.
Natuurlijk is dit een fictieve route maar als ik het vergelijk met wat sommigen maken als freeware .. is dat toch mooier als dit.
En dan vergelijk ik het nog niet eens met de fictieve route ''Im Koblitzer Bergland 3 reloaded'', prijs / kwaliteits niveau.

Jammer !

Mcn Cxx Valleilijn
437 posts
« Reply #10 on: Monday 10 December, 2018, 13:15:05 »
Ik heb de preview in de stream van Rob Jansen ook eens zitten kijken, en aan de route vallen mij een aantal dingen op. Ik zal ze uitvoerig uitleggen, ook vanuit mijn kennis als Machinist gezien. Bedenk je wel, dit is mijn mening, niet het makklijk afkraken van iemands werk. Want dat is dit absoluut niet.

• De seinnummers kloppen niet.
Seinnummers zijn even nummers. In de route worden verschillende nummers gebruikt, ook met een 0 voor het seinnummer. Dit zal in het echt nooit voorkomen. Wisselnummers zijn namelijk al oneven, waardoor er in de communicatie nooit onduidelijkheid is over het nummer van een wissel of sein.
  • Er staan veel te nieuwe objecten op de perrons voor de jaren 1990.
Als een route in een bepaald tijdperk gesitueerd is, is het wel de bedoeling dat men ook objecten uit die tijd gebruikt. Het viel me op dat de stationsnaamborden en spoornummers van het type zijn zoals die tegenwoordig in 2018 worden toegepast. Dat soort details doen het gevoel van een nineties route teniet.
  • De bovenleiding is typisch Nederlands.
De bovenleiding is 2D, niet 3D. Dat is in mijn ogen een minpunt, maar een pluspunt is dat de portalen - behoudens enkele punten - goed zijn neergezet zodat de illusie gewekt wordt dat er 3D-bovenleiding hangt. Op meerdere punten heb ik gezien dat de uithouders zo hangen, dat de stroomafnemer die sowieso gaat raken. Dat had netter gekund. Op verschillende punten missen ook uithouders, onder andere op bruggen. Ik zag ook afspanningen, dat is een mooi iets. Wordt door velen wel vergeten.
  • De bogen zijn scherp en niet verkant.
In de huidige tijd hebben we een mooie functie genaamd 'easements'. Met deze functie wordt de trein geleidelijk de boog ingeleid, en is ook verkanting mogelijk, waardoor de bogen scherper aangelegd kunnen worden. Dit mist in deze route, en ik vind dit met de huidige middelen een misser. Sommige bogen zijn véél te scherp, dat doet het gevoel een beetje heel erg teniet.
  • Foutief gebruik van de lichtseinen.
De lichtseinen zijn er om veilig van A naar B te rijden. Voor infrastructuurinrichtingen zoals wissels worden snelheden beperkt doormiddel van een lichtsein. Echter, in deze route worden deze seinen ook voor algemene snelheidsbeperkingen gebruikt, wat niet de bedoeling is. Men heeft voor een algemene snelheidsbeperking, dat wil zeggen een boog of station waar men niet met volle snelheid doorheen wil rijden, borden bedacht. Deze missen, wat wordt opgevangen met de combinatie geel-cijfer > groen-knipper-cijfer. Ook wordt het seinbeeld groen-knipper-8 gebruikt in een 40-km gebied. Dat kan NIET. Het sein dient in dit geval (waarover later meer) vooraf gegaan te worden door een snelheidsbord. Daarnaast is er meerdere malen gebruik gemaakt van het seinbeeld groen-knipper in een 40-km gebied. Dat is onnodig, omdat de plaatselijke snelheid al 40-km is. Dubbel afdwingen dus. Ook zag ik verschillende rare opvolgingen, zoals geel > groen-knipper-8 en geel > groen-knipper. Dit kan ook niet, want een groen knipper - met of zonder cijfer - dient vooraf te worden gegaan door een geel-cijfer, behalve wanneer men natuurlijk achter een andere trein aan rijdt, en het knipperende sein nog rood is! Al met al is er structureel verkeerd omgegaan met het Nederlandse seinsysteem, dat door zijn eenvoud zelfs een van de simpelste ter wereld is! Inlezen in de seingeving is een must als routebouwer, en ik vind het een kwalijke zaak dat dit zo uitgebracht is.
  • Sporen liggen lekker breed in de ballast.
De sporen liggen breed in de ballast, waardoor er geen ruimte tussen de twee sporen zit. Ook is het spoor, voor zover ik kon zien, in 3D uitgevoerd. Mooi!
  • Algehele afwerking van de scenery laat te wensen over.
Zo over de hele linie is de afwerking van de scenery maar matig. Zwevende bosjes, veel van hetzelfde en veel bos. Veel bos is an sich niet slecht, maar met constant dezelfde bomen begint het een koppie-pasta dingetje te worden. Niet leuk om in te rijden. Er zitten wel leuke delen in de route, zoals verschillende, typisch Nederlandse stations, een ingraving zoals we van Assel (bij Apeldoorn) kennen en veel slootjes en bijbehorende bruggetjes. Top!
  • De sproeitrein had wel langs mogen rijden.
De route is over zijn geheel van 'Procedural Flora' voorzien, wat wil zeggen dat als de instellingen juist staan, er in het spoor gras te zien is. Op een industrielijn of minder gebruikt stuk spoor als een rangeer- of opstelterrein is dat prima, maar op de hoofdlijn, nee. ProRail is niet van het sproeien, maar gras zie je weinig.
  • Dieren kunnen zo het spoor op lopen.
Er zijn veel weilanden te vinden, maar deze zijn niet afgeschermd met een hekje. Daardoor kunnen ze zo het spoor op lopen! Dat was zelfs in de jaren 1990 niet zo.
  • Rangeerterrein van Bufferveen mist wat bordjes.
Regeltechnisch bevindt zich na Bufferveen een gevaarlijke situatie. De trein wordt via lichtseinen afgedwongen naar 40-km/h, om het rangeerterrein te passeren. Hier plaats ik sowieso al vraagtekens bij, maar goed dat kan. Daarna rijden we door een stuk bos, en zie ik tot mijn verbazing een sein dat groen-knipper-8 weergeeft. We bevinden ons nog steeds in 40-km gebied! Hier missen duidelijk een paar bordjes. Het rangeerterrein zelf is wel leuk gedaan!
  • Bonkerdebonk de helling op.
Met het gebruik van 'Smooth Gradient' is een helling netjes in te leiden. Echter, er wordt in vier stappen omhoog gegaan, wat als effect geeft dat de Mcn door de cabine geslingerd wordt. Jammer.
  • Seinnummers zijn een dingetje.
P-seinen zijn seinen die niet bediend kunnen worden. Daarom zitten deze seinen in een compleet andere nummerserie als de bediende seinen. Ik zie echter opeenvolgende seinnummers tussen P-seinen en bediende seinen. Dat is onduidelijk, omdat een rood P-sein met toestemming (en bij het niet kunnen bereiken van de TRDL zelfs zonder!) gepasseerd mag worden met Rijden op Zicht, en een bediend sein alléén met een aanwijzing STS. Door het uit elkaar halen in de nummers, is er nooit onduidelijkheid over welk sein er nu precies bedoeld wordt. Dat klinkt als zeuren, maar het is niet voor niets zo. Ik mag aannemen dat men een route bouwt, om het er zo uit te laten zien zoals het er buiten ook uit ziet. Niet in landschap, wel in werking.
  • De lijn is geen bergtraject.
De route slingert enorm, en kenmerkend voor Nederland is dat spoorlijnen relatief recht zijn. Dat mis ik in deze route.
  • Gele golf in de lage seinen.
Aan het eind van de preview is een laag seintje te zien dat geel toont. Het volgende sein toont ook geel. Dat is zoals het hoort, prima gedaan!
  • ATB kan beter.
De ATB in de treinen van Chris is makkelijk te manipuleren. Door de snelheid net na het sein voor een metertje met een km/h te verhogen, verspringt de ATB pas ná het sein, in plaats van vóór het sein. Iets wat mij persoonlijk irriteert als de ATB niet geheel werkt zoals het hoort.

Flinke lijst, maar naar mijn mening mag er nog flink aan deze route, die met zijn €24,95 veel te duur is, gesleuteld worden. Advies inwinnen is altijd mogelijk natuurlijk. We helpen graag, daarom ook dit stukje kritiek. Zo komen met zijn allen tot een betere route! Als mede-routebouwer vind ik het jammer dat er niet is gevraagd om hulp, want deze route had een leuke toevoeging kunnen zijn in mijn lijst. Echter, met deze fouten, en de prijs die daar aan hangt, koop ik wel een route als Muenster-Bremen. Die klopt wel aardig wat seingeving betreft. ;)

Grtz,
DutchDriver. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

**
Asset developer
581 posts
« Reply #11 on: Monday 10 December, 2018, 22:00:08 »
Seinnummers zijn even nummers. In de route worden verschillende nummers gebruikt, ook met een 0 voor het seinnummer. Dit zal in het echt nooit voorkomen. Wisselnummers zijn namelijk al oneven, waardoor er in de communicatie nooit onduidelijkheid is over het nummer van een wissel of sein.

Een voorloop-nul voor een sein kan inderdaad niet.
Echter de stelling dat seinen altijd even-nummers hebben is echt niet waar.

Die regel geldt waarschijnlijk voor stationsemplacementen, maar zeker niet voor seinen (meestal P-seinen) langs de vrije baan.
Langs de vrije baan zijn de seinen vaak nog in de ene richting voorzien van even nummers, en in de andere richting van oneven nummers.

Wat wel mogelijk is, is dat Prorail anno 2000-nu ook de seinen langs de vrije baan van even nummers voorziet als daar een goede aanleiding voor is. Het omnummeren van seinen is namelijk een dure operatie. Het is namelijk niet alleen een kwestie van een nieuw ID bordje op het sein schroeven, maar ook complete tekening pakketten van de seininrichting dienen dan gereviseerd te worden.

Hoe dan ook, gezien het feit dat de route in de jaren 90 gesitueerd is, zijn oneven seinnummers op de vrije baan in ieder geval niet fout. Op stationsemplacementen dienen ze inderdaad wel even-nummers te hebben.

• Seinnummers zijn een dingetje.
P-seinen zijn seinen die niet bediend kunnen worden. Daarom zitten deze seinen in een compleet andere nummerserie als de bediende seinen. Ik zie echter opeenvolgende seinnummers tussen P-seinen en bediende seinen. Dat is onduidelijk, omdat een rood P-sein met toestemming (en bij het niet kunnen bereiken van de TRDL zelfs zonder!) gepasseerd mag worden met Rijden op Zicht, en een bediend sein alléén met een aanwijzing STS. Door het uit elkaar halen in de nummers, is er nooit onduidelijkheid over welk sein er nu precies bedoeld wordt. Dat klinkt als zeuren, maar het is niet voor niets zo. Ik mag aannemen dat men een route bouwt, om het er zo uit te laten zien zoals het er buiten ook uit ziet. Niet in landschap, wel in werking.

Het zit naar mijn mening iets anders in elkaar.
Het was zeker vroeger zo dat seinen langs de vrije baan genummerd werden met een getal van 500 of hoger.
Dat kon een even of oneven nummer zijn, afhankelijk van de rijrichting (zie boven).
Aangezien tegenwoordig de verkeersleiding (officieel procesleiding) sterk gecentraliseerd is/wordt is die wijze van nummering ter ziele.

De meeste seinen langs de vrije baan zijn permissief, maar niet allemaal. Seinen welke dat niet zijn, liggen in de meeste gevallen voor een beweegbare brug of een aansluiting naar een industriespoor.
De nummering, ook al is die niet realistisch, heeft niks te maken met of de machinist het sein kan herkennen en interpreteren als een permissief sein of niet. Een machinist kan en mag een sein ten alle tijde alleen als een permissief sein beschouwen als het betreffende sein voorzien is van een wit P-bord.

Ik vind het voor de rest wel mooi hoe jij (Dutchdriver) en Koplopermau jullie kritiek/mening weergeven.
Goed onderbouwd en zeker iets waar de routebouwer iets mee moet kunnen doen.

620 posts
« Reply #12 on: Monday 10 December, 2018, 23:33:48 »
 :)

Een aanvulling op voorgaand bericht:

In de huidige tijd hebben we een mooie functie genaamd 'easements'. Met deze functie wordt de trein geleidelijk de boog ingeleid, en is ook verkanting mogelijk, waardoor de bogen scherper aangelegd kunnen worden. Dit mist in deze route, en ik vind dit met de huidige middelen een misser. Sommige bogen zijn véél te scherp, dat doet het gevoel een beetje heel erg teniet.

easements = overgangsboog tussen rechtstand en de boog.
De overgangsboog is niet primair bedoeld om overgangsbogen scherper aan te leggen maar om een geleidelijke overgang tussen rechtstand en boog te bewerkstelligen. Als deze niet aanwezig is en boven een bepaalde snelheid, afhankelijk van de boogstraal wordt gereden, zal  de reiziger een schok ervaren en bij gladde banken zijlings verschuiven.
Dat alles heeft te maken met de midden vliegende kracht.
Daarom worden ook een verkanting aangelegd die nul is bij de overgang van de rechtstand naar de overgangsboog en maximaal is bij de overgang overgangsboog naar de boog.
Deze verkanting heeft een maximale waarde om te voorkomen dat een trein bij stilstand in een boog bij hoge windsnelheden kan kantelen.
Daarnaast word   de boogstaal van een boog bepaald door de maximaal toegestane baanvaksnelheid plus een veiligheidsmarge.
Hoe hoger de baanvak snelheid plus veiligheidsmarge is, hoe groter de boogstaal is.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Tuesday 11 December, 2018, 09:51:49 by ANdeJong »

Mcn Cxx Valleilijn
437 posts
« Reply #13 on: Tuesday 11 December, 2018, 14:56:15 »
Zal er nog een reactie tegenaan gooien, maar daarna is het m.i. klaar. Dan gaan we denk ik nogal off-topic.

Het staat er niet, maar ik bedoelde dan ook bediende seinen, zoals die staan op emplacementen en stations. My mistake. :D

De meeste seinen langs de vrije baan zijn permissief, maar niet allemaal. Seinen welke dat niet zijn, liggen in de meeste gevallen voor een beweegbare brug of een aansluiting naar een industriespoor.
De nummering, ook al is die niet realistisch, heeft niks te maken met of de machinist het sein kan herkennen en interpreteren als een permissief sein of niet. Een machinist kan en mag een sein ten alle tijde alleen als een permissief sein beschouwen als het betreffende sein voorzien is van een wit P-bord.
Alles seinen langs de vrije baan zijn P-seinen. De rest, dus ook een enkel wissel naar een raccordement, is bediend gebied en dus per definitie al geen vrije baan. Een P-sein is inderdaad voorzien van een dergelijk bord. Mij is echter altijd verteld dat de nummerreeksen uit elkaar getrokken zijn, zodat er nooit onduidelijkheid kan zijn tussen twee totaal verschillende seinen. 8)

Correct, maar ik doelde met het verdere stuk tekst op de verkanting van een boog, die er wel degelijk voor is bedoeld harder door een boog te kunnen rijden. Easements en Super Elevation zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden in Train Simulator.

Even los van dit, zijn de bogen echt te scherp op sommige punten. Dat is op te lossen door simpelweg de snelheid te verlagen. ;)

Grtz 8)

50 posts
« Reply #14 on: Tuesday 11 December, 2018, 17:31:35 »
Ik vind meer in het algemeen het idee van een fictieve route als payware ook twijfelachtig.  In Duitsland is er weliswaar "Im Köblitzer Bergland" maar deze gaat vele jaren terug, toen er nog nauwelijks Duitse assets beschikbaar waren.   Als er dan toch geld voor betaald moet worden dan liever een echte route.  Moeilijker, maar daar is het dan ook payware voor.   Ik laat deze route ook voor wat het is.    Met 50 km is de route voorts uiterst kort - de prijs per km is daardoor uitzonderlijk hoog. 

Berkendam destijds overigens wel gekocht - de jaren 50 zijn toch wat langer geleden dus daar vond ik het fictieve karakter wel acceptabel. 
« Last Edit: Tuesday 11 December, 2018, 17:36:22 by jpvdveer »

620 posts
« Reply #15 on: Tuesday 11 December, 2018, 23:41:12 »
Zal er nog een reactie tegenaan gooien, maar daarna is het m.i. klaar. Dan gaan we denk ik nogal off-topic.

Het staat er niet, maar ik bedoelde dan ook bediende seinen, zoals die staan op emplacementen en stations. My mistake. :D

Alles seinen langs de vrije baan zijn P-seinen. De rest, dus ook een enkel wissel naar een raccordement, is bediend gebied en dus per definitie al geen vrije baan. Een P-sein is inderdaad voorzien van een dergelijk bord. Mij is echter altijd verteld dat de nummerreeksen uit elkaar getrokken zijn, zodat er nooit onduidelijkheid kan zijn tussen twee totaal verschillende seinen. 8)

Correct, maar ik doelde met het verdere stuk tekst op de verkanting van een boog, die er wel degelijk voor is bedoeld harder door een boog te kunnen rijden. Easements en Super Elevation zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden in Train Simulator.

Even los van dit, zijn de bogen echt te scherp op sommige punten. Dat is op te lossen door simpelweg de snelheid te verlagen. ;)

Grtz 8)

Verkanting is niet bedoeld om harder door een boog te rijden maar enerzijds om het comfort van de reizigers en anderzijds
om het oplopen van het treinwiel in de buitenste spoorstaaf te voorkomen waardoor ontsporing kan ontstaan.
Dit alles heeft te maken met de midden vliegende krachten.
In literatuur over spoorwegbouwkunde en verkeersbouwkunde wordt dit behandeld.
Ook auto(snel)wegen worden overgangsbogen en verkantingen toegepast.

m.v.g.

A.N. de Jong
Verkeerskundige en Civiel Technicus

**
Route creator
Machinist Keolis Nederland
1.046 posts
« Reply #16 on: Wednesday 12 December, 2018, 09:37:11 »
Alleen heeft dit laatste volgens mij helemaal niks meer te maken met een review van de Canvas route. En om dan te beginnen over autosnelwegen gaat helemaal off-topic.

Top dat dergelijke zaken in verschillende literatuur behandeld mag worden, echter schieten mensen die graag willen weten wat men van deze route vindt daar helemaal niks mee op. Duchdriver geeft aan dat het manco zijn van verkanting een minpunt is van deze route, dan hoeft daar naar mijn idee geen discussie geopend te worden of dit dan voor snelheid of comfort of het oplopen van het buitenste wiel in de spoorstaaf (je vergeet overigens best heel veel belangrijke informatie te vermelden, of je bent hiervan niet op de hoogte, maar wat mij betreft deze zinloze discussie nu staken en terug naar de Canvas route.

Gr. Daniël
 (Geen Verkeerskundige en Civiel Technicus, wel Machinist Volledig Bevoegd)
« Last Edit: Wednesday 12 December, 2018, 17:01:24 by DanielSyntus »
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

620 posts
« Reply #17 on: Wednesday 12 December, 2018, 10:58:41 »
 :)

@DanielSyntus,

Dutchdrive begon zelf over dit onderwerp wat zijlings met deze route te maken heeft.
Daarin staat informatie die niet volledig is.
Ik heb beknopt een reactie hierop gegeven.
Van belangrijke informatie ben ik wel op de hoogte.
Maar dat zou een heel lang verhaal worden.
Daarom sluit ik dit zijlingse onderwerp hiermee af.
Dat is achterwege gelaten omdat dit te diep op de materie ingaat.
Eerder hadden wij dutchdriver er kunnen op wijzen dat hij afwijkt van het review over deze route.
Maar dat is aan de moderators om dat te bepalen.

m.v.g.

A.N. de Jong

6.260 posts
« Reply #18 on: Wednesday 12 December, 2018, 11:40:37 »
We zijn, zoals terecht opgemerkt, afgedreven van de Retro Canvas Route. Laten we dan ook terugkeren naar dit onderwerp. Als er behoefte is om de andere discussie voort te zetten, kan dat uiteraard in een nieuw topic. Laten we wel proberen om het kracht bij zetten van argumentatie doormiddel van (functie)-titels te vermijden.