Nieuw op TreinPunt: deel je ervaringen!

TreinPunt.NL Administrator
6.193 posts
Nieuw op TreinPunt: deel je ervaringen!
« on: Thursday 19 February, 2015, 22:05:03 »
Wie in het bezit is van Train Simulator/Railworks weet ook dat er vele uitbreidingen beschikbaar zijn voor de game. Gratis uitbreidingen, zoals hier op TreinPunt, maar ook uitbreidingen waar je (extra) geld voor moet betalen. Dan is het natuurlijk wel  handig als je weet wat je koopt.

We hebben daarom op TreinPunt de mogelijkheid geboden om jouw ervaringen met een add-on te delen. Onze Railsimulator Nieuws redactie plaatst bij het uitkomen van een nieuwe add-on een nieuw topic met algemene informatie over de add-on. Jij kunt vervolgens na aanschaf van het product jouw mening in dit topic geven.

We willen je wel vragen om je mening te onderbouwen. Aan reacties als "mooi" of "slecht" hebben andere gebruikers natuurlijk niets. Zulke reacties worden daarom door het team verwijderd.

Staat een add-on nog niet in het overzicht? Stuur dan even een pm naar martw of rubentreinfreak.

Tot slot nog een tip: plaats screens bij jouw ervaring!
« Last Edit: Sunday 22 February, 2015, 13:30:55 by Mark »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.374 posts
Re: Nieuw op TreinPunt: deel je ervaringen!
« Reply #1 on: Tuesday 23 June, 2015, 19:58:05 »
Misschien kun je de polls openzetten, als je op zoek bent naar een leuke add-on kun je de uitslag niet zien.

Schrijft wel eens iets op het forum
1.376 posts
« Reply #2 on: Tuesday 23 June, 2015, 22:06:22 »
Dit zijn de settings van de poll bij de Buffel:

Als het goed is zou het dus moeten werken.

**
TreinPunt.NL Vriend
21 posts
« Reply #3 on: Sunday 04 February, 2018, 17:34:09 »
De Mat 46 is te koop.Een aanrader kan ik zeggen. Rijdt fantastisch en wat is dit mooi gemaakt. zo gedetailleerd en verfijnd. Heel knap werk. De prijs is zeer betaalbaar. Eigenlijk te gek voor al dat enorme werk. Complimenten voor de maker(s) Top.
Jan 48 Ooit zelf nog ritjes in gemaakt. (Ik wordt oud tja)

51 posts
« Reply #4 on: Wednesday 16 May, 2018, 00:09:29 »
Als doorgewinterde stoomfanaat kan ik niet achterblijven door alle stoomloks onder de loep te nemen. Op mijn website staat een database van de meeste stoomlocomotieven die voor TS20xx te verkrijgen zijn (www.steamtrainsunlimited.com)

Ik rij vooral voor ongeveer 90-95% met stoom, zonder HUD maar ik lees de gegevens rechtstreeks van de meters en luister naar de juiste werking van de machine. Geluidstechnisch laat t nog wel eens te wensen over, maar dat kan leuk ondervangen worden door add-ons van Steam Sound Supreme te downloaden en te installeren. Steam Sound Supreme heeft de meeste sounds die exact gesampled zijn en wat Armstrong Powerhouse is voor Diesel en Electrisch is Steam Sound Supreme voor Stoomloks.

Vooral de Advanced machines die met name de "post-steam-era" machines omvat zijn een ware uitdaging, maar als je goed en nauwkeurig weet hoe een stoomlok werkt is het veel minder zwaar om deze stomers te rijden. Niet alleen de Advanced classes van Just Trains verdienen de nodige aandacht, maar ook pro range machines die bij Steam te verkrijgen zijn zoals de S160, Super D, Raven Q6, FEF-3 en andere machines.

Ook zijn sommige standaard machines zoals de Black 5 van de West Lines of Scotland een betere uitvoering dan de standaard Black 5 uit het ELAP.

De stoomlok komt het best tot haar recht op o.a. West Lines of Scotland, Riviera in the 50's, Falmouth Branch line, Somerset and Dorset Joint Railway, Settle and Carlsie Railway, West Somerset Railway, Wutachtalbahn. Teardale and Weasdale Network. e.a.

Mocht je overwegen me stoom te willen gaan rijden, weet dan wel dat er veel meer bij komt kijken dan het rijden met electrisch of diesel. Kennis en ervaring strekken hier tot de aanbeveling. Hoe meer je weet over de techniek en het rijden, des te leuker, spannender, intensiever de ervaring in TS20xx wordt.

Om eerlijk te zijn, ondanks de toegevoegde waarde van overig materieel uit de stoomtijd zoals Hondekop, Mat 46, 1600, E18, V200, Class 27, Class 77, Class 43 om zo maar even wat materieeltypes op te noemen, gaat er helemaal niets boven stoom.

Hoe mooi is het als er bijv. een King Class over je scherm heen dendert met een stam Mk1 en Hawksworth rijtuigen aan de haak van Exeter naar Kingswear of een Britannia Class met een stam Mk1's bij Ribblehead naar boven stoomt richting Carlisle. De allure, sfeer en sensatie is niet te evenaren door diesel of electrisch.

« Last Edit: Wednesday 16 May, 2018, 00:21:19 by rcdevisser »
I am so hot, IP steam only.