Deze route gekocht en ik moet zeggen dat gezien ik de route meermaals in het echt heb afgereisd het er aardig in de buurt komt.
Pluspunten:
- Omgeving is goed gedaan en het uitzicht verveelt echt niet. Het is heerlijk om bergopwaarts aan de noordrampe tussen de bergen te rijden of door het dal aan de zuidkant.
- De seinen zijn lekker afwisselend tussen het type L en type N (nieuwe systeem wat toegepast word hedendaags).
- Leuk om afwisselend met ander materieel te rijden en ze echt op hun vermogen op steile hellingen goed te testen.
- Route laad snel en verloopt aardig soepel
Minpunten:
- Weinig meegeleverd materieel met nadruk op goederen. Container of Schuifwand wagons zou ook wel leuk zijn.
- Seinbeelden en maximale snelheden kloppen niet altijd
- Ook al missen we nog een kantelbaktrein (bedoelend op de RABde 500), de extra borden voor deze zijn wel bijgeleverd maar niet overal geplaatst.
- De RE 460 is een zwakke lok qua remvermogen en het geluid is helaas gerecycled.
- Interieurverlichting van de EinheitsWagen IV is matig, in tunnels is het gewoon stikdonker.
- Op meerdere plekken zijn dingen geplaatst die in realiteit er niet zijn.
- Spoor is niet 1:1 nagebouwd, doelend op sporenplan waarbij wissels niet kloppen of zoals in Erstfeld gewoon hele sporen niet geëlektrificeerd zijn of überhaupt zijn gebouwd.
- Lange Goederentreinen zijn moeilijk tot niet aan de kant te zetten gezien de meeste passeersporen of emplacementen te kort zijn. Alleen Göschenen, Airolo (vroegere eindpunten voor opdruklocomotieven), Lavorgo of Bodio zijn nog redelijk geschikt om aan de kant te gaan. Bellinzona alsmede Erstfeld zijn de sporen ook kort om echte Intermodale goederentreinen te plaatsen.
Al met al verder wel een leuke route om meermaals heen en weer te rijden. Echter is er zeker nog ruimte voor verbetering en uitbreiding. Als de route doorgetrokken zou zijn naar Arth-Goldau en eventueel een basistunnel er was zou dit zeker een veel betere route zijn voor langere Goederentreinen alsmede Eurocity en Intercity treinen.