Poll

Wat vind jij van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
6 (50%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
3 (25%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
3 (25%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 12

[Overig] Gotthardbahn: Erstfeld – Bellinzona Route Add-On is nu beschikbaar

***
TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.472 posts
Gotthardbahn: Erstfeld – Bellinzona Route Add-On is nu beschikbaar
« on: Thursday 01 August, 2019, 19:29:28 »
Gotthardbahn Alpen Klassieker: Erstfeld – Bellinzona Route Add-On is nu beschikbaar op Steam

De Gotthardbahn is een van de bekendste en drukste spoorlijnen van Zwitserland. Het is de op een na normaalspoorweg van Zwitserland. De route in deze add-on is 110 kilometer lang en loopt van Eerstfeld naar Bellinzona. De route is gesitueerd in de tijd van de bouw van de Gotthardbasistunnel, een tunnel die ervoor zorgt dat het meeste verkeer niet meer de berg over hoeft. De route bevat het SBB L en SBB N seinensysteem. Verder zijn er ook seinen die bezet spoor aangeven in de omgeving van stations. De route en het materieel is uitgerust met het ZUB-beveiligingssysteem en Integra Signum-beveiligingssysteem met magneten langs het spoor en cabinesignalering.

Bij deze route is de SBB Re460 meegeleverd. Deze elektrische locomotief is in de kleuren van SBB meegeleverd. Verder zijn er EVIW-rijtuigen meegeleverd in drie varianten (A, B en Bt), waarbij de A-variant 5 verschillende passagiersaanzichten heeft. Het Bt-rijtuig is een stuurstandrijtuig die volledig functioneert in de game. Hiermee kunnen trek-duw-diensten gesimuleerd worden. Tot slot zijn goederenwagens type Res meegeleverd. Deze zijn zowel onbeladen als beladen met betonplaten.

Voor dit rolmaterieel zijn 7 Carreer scenario's meegeleverd, waaronder een tutorial voor de Re460. Daarnaast zijn er 2 RailFan scenario's meegeleverd. De route is tevens geschikt voor Quick Drive.

Lees meer: Hier


Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Thursday 01 August, 2019, 19:40:56 by rubentreinfreak »

*
Blokkendoos
Clowns neem ik niet serieus, ook normale mensen.
92 posts
Re: Gotthardbahn: Erstfeld – Bellinzona Route Add-On is nu beschikbaar
« Reply #1 on: Saturday 17 August, 2019, 13:30:17 »
Deze route gekocht en ik moet zeggen dat gezien ik de route meermaals in het echt heb afgereisd het er aardig in de buurt komt.

Pluspunten:
- Omgeving is goed gedaan en het uitzicht verveelt echt niet. Het is heerlijk om bergopwaarts aan de noordrampe tussen de bergen te rijden of door het dal aan de zuidkant.
- De seinen zijn lekker afwisselend tussen het type L en type N (nieuwe systeem wat toegepast word hedendaags).
- Leuk om afwisselend met ander materieel te rijden en ze echt op hun vermogen op steile hellingen goed te testen.
- Route laad snel en verloopt aardig soepel

Minpunten:
- Weinig meegeleverd materieel met nadruk op goederen. Container of Schuifwand wagons zou ook wel leuk zijn.
- Seinbeelden en maximale snelheden kloppen niet altijd
- Ook al missen we nog een kantelbaktrein (bedoelend op de RABde 500), de extra borden voor deze zijn wel bijgeleverd maar niet overal geplaatst.
- De RE 460 is een zwakke lok qua remvermogen en het geluid is helaas gerecycled.
- Interieurverlichting van de EinheitsWagen IV is matig, in tunnels is het gewoon stikdonker.
- Op meerdere plekken zijn dingen geplaatst die in realiteit er niet zijn.
- Spoor is niet 1:1 nagebouwd, doelend op sporenplan waarbij wissels niet kloppen of zoals in Erstfeld gewoon hele sporen niet geëlektrificeerd zijn of überhaupt zijn gebouwd.
- Lange Goederentreinen zijn moeilijk tot niet aan de kant te zetten gezien de meeste passeersporen of emplacementen te kort zijn. Alleen Göschenen, Airolo (vroegere eindpunten voor opdruklocomotieven), Lavorgo of Bodio zijn nog redelijk geschikt om aan de kant te gaan. Bellinzona alsmede Erstfeld zijn de sporen ook kort om echte Intermodale goederentreinen te plaatsen.

Al met al verder wel een leuke route om meermaals heen en weer te rijden. Echter is er zeker nog ruimte voor verbetering en uitbreiding. Als de route doorgetrokken zou zijn naar Arth-Goldau en eventueel een basistunnel er was zou dit zeker een veel betere route zijn voor langere Goederentreinen alsmede Eurocity en Intercity treinen.