Poll

Wat vind jij  van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
6 (60%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
3 (30%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
1 (10%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 10

[Overig] Dutch Classics 11 - Materieel 1946 ELD4 is nu beschikbaar

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hondekop
Accepteer van anderen dat ze anders zijn.
107 posts
Dutch Classics 11 - Materieel 1946 ELD4 is nu beschikbaar
« on: Thursday 24 January, 2019, 19:22:18 »
De Dutch Classics 11 - Materieel 1946 ELD4 is nu beschikbaar bij Dutch Classics

Materieel 1946 van de Nederlandse Spoorwegen werd gebouwd in een serie tweewagentreinstellen en een serie vierwagentreinstellen. In deze uitbreiding vindt u de vierwagentreinstellen van Materieel 1946. In het grote voorbeeld is helaas geen enkel exemplaar van de vierwagentreinstellen van Mat'46 bewaard gebleven, in DTG Train Simulator kunt u dit treinsteltype - dat aan het einde van zijn inzetperiode technisch 'op' was - weer op de baan laten verschijnen. Materieel 1946 was na de Tweede Wereldoorlog het eerste nieuwe type stroomlijnmaterieel van de Nederlandse Spoorwegen. Met de prachtige gestroomlijnde ronde neus had het een karakteristieke en zeer herkenbare verschijning. Het materieel was een vervolg op eerdere materieelseries uit 1936 en 1940 en heeft tot in de tachtiger jaren van de vorige eeuw in Nederland rondgereden.

U vindt in deze uitbreiding niet slechts één, maar álle uitvoeringen waarin ze tussen 1946 en de tachtiger jaren van de twintigste eeuw in actieve dienst van de Nederlandse Spoorwegen te zien zijn geweest. De olijfgroene klassieke uitvoering, de groene uitvoering met rode bies en 'vink op de neus' en de latere groene uitvoering met gele 'snor' zijn in allerlei varianten zijn in Dutch Classics 11 terugvinden.

De treinstellen bevatten veel functies en details, waaronder;

- Buitenzijde nauwkeurig vormgegeven op basis van maaatvoering en vormgeving echte treinstellen, met vele details
- Realistisch nagebouwde cabine met functioneel bedieningspaneel en met vele animaties, zowel van bediening als van ramen, deuren en automatische en handbediende ruitenwissers
 -Interieur gerendered op basis van gedetailleerde textures voor realistische licht- en schaduwwerking in het interieur

Voor meer informatie, lees Hier verder!

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Dutch Classics 11 - Materieel 1946 ELD4 is nu beschikbaar
« Reply #1 on: Monday 04 February, 2019, 18:29:28 »
Van de week aangeschaft. Ziet er puik uit, wat mij betreft.

*
Hondekop
176 posts
« Reply #2 on: Monday 04 February, 2019, 20:11:38 »
Prachtig treinstel, als je van oud spul houd zeker kopen. Ik vind NL-mat over het algemeen absoluut niet boeiend maar deze heb ik wel gekocht voor de heb. Interieur klopt aardig met wat ik ken van de Mat '36 252 die ik wel best wel goed ken......  :P

Helaas ben ik nog niet zo goed in TS, ik zat niet op te letten ::)

*
Intercity
1966 was een goed jaar
565 posts
« Reply #3 on: Tuesday 05 February, 2019, 20:45:39 »
Nou wil ik niet weer een discussie op gang brengen over Dutchclassics maar ik ben wel benieuwd hoe de performance is wanneer er meerdere en andere treinen op een stations emplacement samen zijn. Laatst wilde ik het weer eens proberen met de mat'54 op mijn al redelijk vol zijnde Arnhem Berg op 32bits maar toen klapte de sim eruit bij het plaatsen van een tweetje. Ik ben benieuwd.

*
Hondekop
176 posts
« Reply #4 on: Wednesday 06 February, 2019, 12:48:17 »
Nou wil ik niet weer een discussie op gang brengen over Dutchclassics maar ik ben wel benieuwd hoe de performance is wanneer er meerdere en andere treinen op een stations emplacement samen zijn. Laatst wilde ik het weer eens proberen met de mat'54 op mijn al redelijk vol zijnde Arnhem Berg op 32bits maar toen klapte de sim eruit bij het plaatsen van een tweetje. Ik ben benieuwd.

Ik probeerde op een emplacement met wel aardig wat vrachtwagons maar geen scenery 2 vierwagenstellen te plaatsen en ik kreeg 2 keer tempdump, het is mooi spul maar het spel heeft het er moeilijk mee. Je zou kunnen stellen dat uitgevers hun materieel moeten aanpassen aan TS, maar TS loopt zo hopeloos achter dat daar de lol wel snel af gaat..

*
Intercity
1966 was een goed jaar
565 posts
« Reply #5 on: Wednesday 06 February, 2019, 21:40:40 »
Bedankt Esmée, dan weet ik genoeg. Dan heb ik toch nog een reden om nog eens wat te doen met mijn versie  ;).

*
Sprinter
Lid MSTS/RW team
494 posts
« Reply #6 on: Thursday 07 February, 2019, 06:54:44 »
Dat zou top zijn Marc! :-)
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.764 posts
« Reply #7 on: Thursday 07 February, 2019, 16:32:04 »
Dutch Classics heeft in een recente nieuwsupdate gezegd dat 64-bit ze de mogelijkheid biedt om nog gedetailleerdere modellen te maken (Bron). Feitelijk wordt hier gezegd dat door 64-bit versie geheugenproblemen voorkomen worden, wat zo is, maar het geeft ook aan hoe Dutch Classics staat tegenover de TS community. Ik heb zowel in real life als online al vaker gezegd dat DC moet stoppen met het gebruik van deze idioot gedetailleerde modellen op deze wijze. Mijn eerste test is terug te zien op deze video: Twitch Livestream waarin ik testte of TS boven de 3.4 GB wilde. Het antwoord was luid en duidelijk ja, maar station Utrecht CS werd wel een slideshow van heb ik me jou daar.

Dit was met ChrisTrains in Amersfoort trouwens ook zo. Maar daar kon ik wel veel meer treinen plaatsen voordat TS zo begon te vertragen dat het onspeelbaar was. Met Dutch Classics kon ik drie producten plaatsen voordat het al te zwaar werd. Met ChrisTrains gebeurde dat pas na plaatsen van ongeveer 8-9 producten. Op drukke punten in een scenario zal Christrains dus veel beter lopen dan DC. Ik blijf er dus bij dat DC zijn treinen minder zwaar moet maken (maximaal 2048px textures en net als ChrisTrains voor iedere locomotief een eigen texture). Aan het einde van het liedje kost je dat iets meer afhankelijk van je scenario, maar gebruik je slechts één tijdperk dan ben je veel beter uit qua RAM en qua performance. Helaas wil dit maar niet doordringen bij DC.

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!