Poll

Wat vind jij  van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
2 (22.2%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
0 (0%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
2 (22.2%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
5 (55.6%)

Total Members Voted: 9

[Overig] DB BR01.10 pack for TS20XX by Wilbur Graphics

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
DB BR01.10 pack for TS20XX by Wilbur Graphics
« on: Tuesday 15 October, 2019, 12:43:36 »
Wilbur Graphics heeft op TrainworX de DB BR01.10 uitgebracht. Deze stoomlocomotieven zijn in dienst gekomen in 1937 en in de jaren 50 omgebouwd naar oliestook.  Uiteindelijk zijn veel van deze locs tussen 1974 en 1977 buiten dienst gegaan. Er zijn er ongeveer 10 bewaard gebleven waarvan er nog twee rijvaardig zijn.

Features van dit pakket:
- 5 verschillende locomotieven met bijbehorende tenders
- 7 pre-loads
- 3 scenario's

De prijs van deze Add-on is €19,95 en is te krijgen op TrainworX: https://www.mersel.nl/product/db-br-01-10-pack-for-ts20xx/

« Last Edit: Tuesday 15 October, 2019, 13:10:33 by Rob Jansen »
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Hondekop
SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
148 posts
Re: DB BR01.10 pack for TS20XX by Wilbur Graphics
« Reply #1 on: Wednesday 23 October, 2019, 13:28:07 »
Het is leuk dat er inmiddels een tweede machine erbij is gekomen die mijn vereniging representeert. Alleen de prijs is niet in verhouding met de kwaliteit. De kleuren zijn te flets waardoor de diepgang oppervlakkig blijft.

Het geluid is niet correct en komt niet overeen met de 01 1075 zoals deze bij de SSN te vinden is. 
Ook bedieiningsapparatuur is niet compleet.
Zo mis ik o.a. ontluchtingsventielen die op de tender en aan de machinistenzijde te vinden zijn.
De treinrem staat niet goed en zou over de verticale as verder gedraaid moeten worden zodat de remkraan naar voren wijst in de vulstand. In het model staat deze naar links te wijzen. De Kolen liggen over de voetplaat .

Als je bij de SSN zo je lok als stoker achter laat met al die kolen over de vloer dan vraag je om commentaar en hiermee is tevens de veiligheid in geding want de voetplaat moet schoon blijven voor zover het begrip schoon met steenkool te verstaan is.
De vloerribbels zijn te fel van kleur en daardoor geeft het het gevoel alsof je op kippengaas staat. Daarnaast klopt het niet dat de ribbels over de hele voetplaat lopen. De vloerribbels alleen te vinden op de omloop en op de vloerplaat die de koppeling tussen lok en tender bedekken.

Ik zou graag willen als SSN'er willen zien de diepgang van kleuren zoals we dit inmiddels kennen van Dutch Classics en Virtual Railroads.

Een pluspunt is het feit dat WG machines bouwt die niet elders te vinden zijn. Hij is wel de enige die museummaterieel zoals dit bij VSM en SSN te vinden is, bouwt. Jammer genoeg is de afwerking erg grof, te hoekig en er ontbreken veel kleine details. Ook zoals WG de Br23 heeft uitgebracht is ook hier de 23023 niet correct zeker als ik zie dat de lok gebouwd is volgens de tekeningen van de 23 105. waarbij de schaar bedekt is en er geen vlak dak te zien is. hier heeft WG alleen maar het loknummer veranderd zonder de echte details in de machine in te bouwen waardoor de 23023 zich onder scheidt van de 23105. 

Ik zou graag willen dat zijn modellen veel verder verfijnen en dat WG per museumlok de verschillen aan gaat geven, verder een veel diepere detaillering en diepgang in de kleuren. Laatstgenoemde is overigens op alle modellen van WG aanwezig. Je mist details, diepgang van kleuren en veel fijnere afwerking.
« Last Edit: Thursday 24 October, 2019, 18:21:58 by Supercitroen, Reason: Aanpassing berichttitel ivm. leesbaarheid in menu\'s »
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN