Poll

Wat vind jij van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
16 (80%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
4 (20%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
0 (0%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 20

[Virtual Railroads] BR 101 EL IC, ICE en MET nu verkrijgbaar bij Virtual Railroads.

Schrijft wel eens iets op het forum
1.424 posts
BR 101 EL IC, ICE en MET nu verkrijgbaar bij Virtual Railroads.
« on: Tuesday 12 July, 2016, 13:54:15 »
BR 101 EL IC, ICE en MET nu verkrijgbaar bij Virtual Railraods.

De BR 101 Expert Line is verkrijgbaar in 3 verschillende varianten, namelijk de InterCity variant, de ICE variant en de Metropolitan variant. Deze zijn allemaal apart verkrijgbaar.

De BR 101 IC variant bevat 2 repaints voor de BR 101, 1e (Apmz) en 2e klas (Bpmz) IC rijtuigen en een stuurstandwagen van het type Bpmbdzf. Beide wagons hebben een passagiersaanzicht.

De BR 101 ICE variant bevat dezelfde BR 101, 5 verschillende wagons en een stuurstandwagen van het type Apmbzf. De stuurstandwagen heeft een passagiersaanzicht.

De BR 101 MET variant bevat de BR 101 in Metropolitan kleurstelling, 4 verschillende wagons en een stuurstandwagen van het type Apmbzf. Ook hier heeft de stuurstandwagen een passagiersaanzicht.

Alle treinen zijn uitgerust met PZB 90 V2, Sifa, AFB en LZB en behoren tot de Expert Line reeks.

Lees meer: Hier,Hier en Hier  

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Friday 28 July, 2017, 12:29:08 by MartijnWoud »

To travel is to take a journey into yourself
570 posts
Re: BR 101 EL IC, ICE en MET nu verkrijgbaar bij Virtual Railraods.
« Reply #1 on: Tuesday 12 July, 2016, 18:01:00 »
Zelf de BR 101 EL IC & ICE aangeschaft en wow wat een beleving!!!

570 posts
« Reply #2 on: Tuesday 12 July, 2016, 20:20:39 »
Klik hier voor mijn nieuwste video: Train Simulator 2016 virtualRailroads BR101

« Last Edit: Saturday 16 July, 2016, 20:13:14 by GamePsycho »

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.819 posts
« Reply #3 on: Wednesday 13 July, 2016, 23:12:22 »
Zeer strak ... Heb zelf ook al veel van Virtual Railroads.
Misschien dat ik deze(n) ook nog wel ga aanschaffen....

Welke route is dit eigenlijk in het filmpje?

TreinPunt.NL Administrator
1.486 posts
« Reply #4 on: Wednesday 13 July, 2016, 23:39:15 »
Berlin - Leipzig aldus de beschrijving op Youtube. ;)

Ik heb ook één van de pakketten gekocht, namelijk die met de ICE-rijtuigen, aangezien ik de IC-rijtuigen met stuurstand al heb, maar dan met de BR120. Helaas werkt die stuurstand inderdaad niet goed samen met de BR101, maar dat mag de pret niet drukken. Een BR101 die een sleep IC-rijtuigen (al dan niet met stuurstand) trekt is ook prima voor mij. :)

Mijn mening: een prachtige loc met een heel treffend geluid. Ik heb zelf een aantal keren in Bad Bentheim zo'n loc de IC richting Berlijn zien vertrekken en het geluid met een hoge piep, die net voor vertrek even afzwakt, en daarna heel sterk wordt (een soort "straaljagermotor op rails") vind ik zeer goed getroffen! :D

Aan de cabine is ook veel aandacht besteed. Enig minpuntje vind ik dat je cameraview een beperkte mogelijkheid heeft om rond te kijken, zo kun je niet naar achteren kijken. Wel heel mooi: de beide computerschermen (Ebula rechts en treinstatus links) zijn afzonderlijk aan/uit te zetten én hebben een aparte dag/nacht weergave. Verder werkt op het linkerscherm ook de indicatie van het energieverbruik én hoeveel energie er bij het remmen teruggevoerd wordt naar de bovenleiding (!). Het Ebula-scherm wordt hopelijk door de community ooit nog van dienstregeling-textures voorzien; nu is er een "placeholder" aanwezig.

Leuk detail is ook dat de linker- en rechter zijruit van de loc open kunnen - mits je de vergrendeling eerst op "open" zet. Als je de raampjes open zet, krijg je ook het treffende geluid van buiten naar binnen, dus ook daar is aan gedacht.

De stuurstand is tenslotte voorzien van een - zeker vergeleken met andere producten van vR - mooi passengerview. Meestal zijn die bij vR-producten erg matig, maar deze vind ik persoonlijk best mooi. Ook hier geldt dat je niet erg ver kunt "rondkijken".

De loc en stuurstand hebben geen uitgebreide startup procedure zoals de BR120 bijvoorbeeld wel heeft, maar hebben wel genoeg extraatjes om ervoor te zorgen dat je op blijft letten, en door de vele details en features is dit pakket met recht "Expert-Line". :)
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

570 posts
« Reply #5 on: Saturday 16 July, 2016, 20:38:13 »
Klik hier voor mijn nieuwste video: Train Simulator 2016 virtualRailroads BR101 IC2389

Schrijft wel eens iets op het forum
1.424 posts
« Reply #6 on: Sunday 11 June, 2017, 22:23:04 »
Inmiddels is de BR 101 Expert Line met intercity rijtuigen beschikbaar op Steam. Let op! Hierbij mist de stuurstandwagen. Als je deze erbij wilt hebben zul je deze add-on bij Virtual Railroads zelf moeten kopen.