Het is 1909. Verschillende spoorwegmaatschappijen voeren de heftige discussie om wie de snelste loc heeft. In Nederland zijn de locs 30-35 van de NBDS en de locs 71-78 van de NCS de snelste. De President-Directeur van de SS zit te pochen over hun toekomstige 700'en, de President-Directeur van de HSM over haar 500'en. Buitenlandse spoorwegmaatschappijen kunnen er ook wat van, De GNR hebben de statige Stirlings van het type G. Andere landen blijven ook niet bepaald achter.
Wat is de bedoeling: Ieder kiest een
niet zelfgemaakte stoomlocomotief met zijn bouwjaar voor 1909. Hiermee kan men met andere deelnemers racen in
Rotterdam 1938 tot-ie een ons weegt.
Er moeten steeds twee personen tegelijk racen over een dubbelsporig traject, een dus tegen de richting in. Racetrajecten zijn:
1. Rotterdam DP - Schiedam - Hoek van Holland Strand met een Stalen D en 8 bolkoppen. (treingewicht zonder loc: 288 ton)
2. Barendrecht - Rotterdam DP met 20 tankwagens en een Dg (treingewicht zonder loc: 574 ton)
3. Rotterdam DP - Rotterdam Maas - Nieuwekerk a/d IJssel met losse loc (+tender)
OpenRails versie: De op dat moment nieuwste.
Route: Rotterdam 1938 V 3.0. Vergeet de
update niet!
Treinen: Ovale-RamenrijtuigenDit pakket, waar de tankwagens en de Dg in zitten.
Dit pakket, waarin de Stalen D zit
(Geef zelf de loc op)
Deelnemers: nstomjanssen2000 (Tom Janssen) [dispatcher]
Iedereen start één voor één op het station Rotterdam DP. Ik zet in de ativity twee dezelfde treinen van 288 ton en 574 ton neer op Rotterdam DP. Wees niet kinderachtig, ga je loc niet zelf opvoeren. Zo gauw ik dit merk, word je uitgesloten van deelname. De Automatic Fireman moet UITstaan, anders is er geen lol meer aan. Veel plezier met het uitzoeken van je loc en vergeet vooral niet dit: