Zuidwest Nederland 1935

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #30 on: Tuesday 03 February, 2015, 16:29:27 »
Mee eens. En het moiré-effect lijkt ook minder te worden met echte baksteentextures.

Grtz Steve

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #31 on: Saturday 07 March, 2015, 21:07:44 »
We zullen eens denken over manieren om het te verbeteren (bij voorkeur zonder fototex), want ik ben het wel met jullie eens dat het wel iets té klinisch is nog.

Inmiddels heb ik aan een aantal mensen die meehelpen aan de route en vaste testers de alphaversie Dordrecht - Lage Zwaluwe gegeven, om hen inzicht te geven in mijn voortgang. Deze alphaversie zal niet publiek verschijnen, we gaan pas over een béta denken als we richting Roosendaal zitten.

Maar, niet getreurd, er is iets wat ik wel met jullie kan delen, en dat is een setje klassieke overwegobjecten. Dit zijn objecten die toepasbaar zijn tot ongeveer 1965. Er zitten twee oude andreaskruisen voor onbeveiligde overwegen in, handbediende overwegbomen in twee maten, waarschuwingsborden voor de bovenleiding in twee maten en een seinklok.



Het setje is te downloaden van http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=62
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #32 on: Wednesday 22 July, 2015, 16:27:56 »
Volgens mij moet ik hier eens wat vaker gaan posten ::)...

De laatste maanden heb ik vooral op een laag pitje aan deze route gewerkt, maar niet zonder resultaat. Zoals in het probleemtopic werd gemeld heb ik de nodige ruzie gehad met een tramkruis bij het station van Oudenbosch.

Ondertussen is ook het gehele sporenplan van Roosendaal aangelegd, en is de lijn doorgetrokken tot de Nederlands - Belgische grens bij Essen (zo precies dat je bij het overschrijden van de grens zou ontsporen, maar daar gaan we nog wat aan doen). Qua scenery ben ik al een beetje aan het sleutelen geweest aan Zevenbergen, maar ook heb ik een aantal ontbrekende gebouwen toegevoegd aan het emplacement van Lage Zwaluwe, waar nu alleen nog een goede watertoren en het toiletgebouw moeten worden geplaatst.

Hoewel versie 1.0 zoals gezegd in principe van Dordrecht uitloopt naar Essen, Tilburg en Turnhout, inclusief alle dwarsverbindingen, werk ik eerst de lijn naar Essen af, waarna ik eigenlijk een publieke bèta uit wil geven. Nu zit ik alleen met een dilemma, zou ik het spoor aan de noordzijde nog gaan doortrekken naar Rotterdam, en aan de zuidzijde naar Antwerpen in versie 1.0, of neem ik die mee voor een versie 1.x waarin ik dan Rotterdam en Antwerpen toevoeg? Misschien dat ik hier binnenkort nog een complexe poll over ga openen (wat ik daarmee bedoel zal ik later wel uitleggen).

Ondertussen ben ik natuurlijk ook bezig met het bouwen van het een en ander aan rollend materieel, zoals een nieuwe versie van mijn 3700 waarvan ik de gehele ketel opnieuw heb gemaakt, en waarvan ongeveer het gehele drijfwerk opnieuw gaat worden gemaakt. Daarnaast ben ik de laatste tijd druk bezig geweest met het Belgische equivalent van de 3700: het type 9, waarvan ik hieronder een render plaats.


De 3700 zoals ze er nu bij staat: ketel met vuurkist moeten opnieuw in de textures worden gezet, en het machinistenhuis moet nog geheel opnieuw ontworpen worden.



De Type 9, het 3D model is zo goed als klaar, maar er moet nog een behoorlijke hoeveelheid textures worden gemaakt. De tender staat in een ander bestand in aanbouw.

Offline MG2
*
Hondekop
164 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #33 on: Wednesday 22 July, 2015, 17:29:57 »
Rotterdam zou vooral leuk zijn i.v.m. het luchtspoor. Ik heb nogal een zwak voor dat stukje viaduct ;D ;)

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #34 on: Sunday 27 September, 2015, 17:30:25 »
Na maanden weinig te hebben gedaan heb ik de afgelopen maand druk gesleuteld aan de route, en is de scenery doorgetrokken tot het station van Zevenbergen.


De kleine verzorgingsplaats van Lage Zwaluwe, hier overnachtten de locomotieven die de treinen vanuit 's-Hertogenbosch trokken, en soms een locmotief die een stoptrein met als eindpunt Lage Zwaluwe had op de late avond.


De aftakking te Zevenberschen Hoek. Links zien we de enkelsporige spoorlijn naar 's-Hertogenbosch, in het midden het vervolg van de Staatslijn I richting Breda. Rechts zien we de spoorlijn richting Zevenbergen en Roosendaal. Tussen de lijn naar 's-Hertogenbosch en de lijn naar Breda zien we het gehucht Zevenberschen Hoek.


Hier zien we het voorsein voor de splitsing voor treinen uit Zevenbergen. Merk ook op dat de route nu beschikt over een telegraaf.


De lijn kruiste destijds een aantal kleine wegen. Hier zien we een van die onbewaakte overwegen.


Onderweg komen we langs het gehucht Dijkzigt, waar de lijn overigens twee wegen kruiste, waaronder een richting het dorp Langeweg.


Het voorsein van Zevenbergen. Hier staat het sein per ongeluk in een slootje van een stuk akkerondergrond. Dit is een klein puntje van aandacht, ik moet nog iets van ondergrond onder het spoor leggen.


Het station van Zevenbergen. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik wil nog een betere texture voor het perron hebben en ik wil het station nog een beetje wheatheren, maar verder geeft het wel een duidelijk beeld van hoe het station er in der tijd uit heeft gezien.

Jullie zullen je herinneren dat ik een tijdje geleden in tweestrijd stond of ik niet mijn planning zou wijzigen. Onderstaande screen zal de meesten van jullie wel op een spoor zetten, en sommigen zullen meteen zien wat het is, en daarmee is het belangrijkste deel van het antwoord gegeven.

De knoop is uiteindelijk doorgehakt toen ik, samen met Jeroen, onlangs tegen een zeer mooi boek aan ben gelopen dat in deze richting zeer goede informatie geeft en een mooi idee heeft gegeven voor een nieuwe tak in een latere versie.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #35 on: Sunday 27 September, 2015, 18:13:16 »
Ziet er goed uit, hoor! Zou nog steeds eens naar je bakstenen kijken, maar dat is een kwestie van texture. Over textures gesproken, je kan misschien ook nog eens naar de texture van alleen de spoorstaven kijken, daarvan ken ik zeker 3 mooiere. Ballast past wel prima.

Maar je meent toch niet echt dat een bovenleidingsmastje de planning in de war gooit?  ;D Hij ziet er goed uit, dus je hoeft hem volgens mij alleen nog maar uithouders te geven en te texturen. Of zie ik goed dat het substitutiestukken gaan worden?

Maar qua sporen ziet het er in ieder geval zeer deskundig gelegd uit!

Offline MG2
*
Hondekop
164 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #36 on: Sunday 27 September, 2015, 18:18:10 »
Tja die bovenleidingsportaal komt me bekend voor ::) ;D: http://imghost.nl/download/binnenrotteviaduct5.jpg

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #37 on: Sunday 27 September, 2015, 18:54:24 »
MG2 heeft 'm gevonden, ik had al het idee dat hij het meteen zou weten.

De planning gaat inderdaad anders worden, nu ik tegen een boek over de ZHESM ben aangelopen waar interessant spul in zit. Voor de eerste volledige versie vervalt daarom de tak naar Tilburg, maar worden de takken naar Antwerpen en Rotterdam, inclusief het luchtspoor, waar deze Bvl-mast bij hoort, toegevoegd, zodat voor een latere versie ook de lijn Rotterdam Hofplein - Scheveningen toegevoegd kan gaan worden.

@Steve: aanpassing van de bakstenen staat nog steeds op de planning, maar gezien de manier waarop ik dat wil doen is het een gaatje in de agenda vinden om daar stevig mee te experimenteren. Ik ben trouwens altijd nieuwsgierig naar goede spoortextures, dus misschien...
« Last Edit: Sunday 27 September, 2015, 18:58:05 by rjz222 »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #38 on: Sunday 27 September, 2015, 19:23:22 »
De texture van Zevenaar - Oberhausen past denk ik mooi bij deze ballast...  ;)

Maar nogmaals, zie ik nou goed dat het substitutiestukken worden? Of is dat spoor alleen voor het passen van een eventueel knikje ofzo?

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #39 on: Sunday 27 September, 2015, 19:43:12 »
Het spoor dat je hier ziet liggen is om de passing van het portaal goed te krijgen op de MSTS spoorstukken, gezien de Hart op Hart afstand die in MSTS nogal afwijkt van de werkelijkheid. Het is wel de bedoeling dat er substitutiestukken mee worden gemaakt, net zoals de Moerdijkbrug is opgebouwd uit substitutiestukken, maar dat kan pas op het moment dat ik genoeg data over het luchtspoor verzameld heb om alle stukken te maken ;).

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #40 on: Sunday 27 September, 2015, 19:57:34 »
Aha. * Pakt Betuweroute en HSL masten erbij *

De afstand tussen het exacte midden van 2 sporen is in MSTS exact 5 meter, dus je draden moeten 2,5 meter van het pivot van het model van je mast af. Draadhoogte is afhankelijk van je programma, is hier uitvoerig besproken (weet je nog?). Ik geloof dat Quinzeedied hier ergens de juiste hoogte voor gmax meldt.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #41 on: Sunday 27 September, 2015, 20:07:51 »
Dat is natuurlijk allemaal uitvoerig doorgelezen en gebruikt bij het maken van de masten ;).

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #42 on: Sunday 27 September, 2015, 20:17:10 »
Dan moet je er nou zijn toch? Dan wens ik je veel succes, ook ik heb wat met dat stuk spoor.

Nou mijn eigen masten maar eens afmaken, ben alleen te lui om een knikje te maken, maar wil het er wel per sé in hebben... @lifesucks... :P

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #43 on: Tuesday 02 August, 2016, 12:31:07 »
Tijd om hier weer eens wat te laten horen.

Sinds de laatste update is er flink aan de route gebouwd, waarmee nu het traject tot Oudenbosch in de scenery is gezet. Daarnaast zijn de perrons van Dordrecht grondig aangepakt en is het station voorzien van een waslijn.

Het wordt nu tijd om de scenery naar Roosendaal te maken, hoewel er natuurlijk hier en daar nog kleine wijzigingen doorgevoerd moeten worden, zoals het afwerken van de tramsporen bij Oudenbosch.


In het station van Dordrecht


De waslijn moet natuurlijk ook ergens eindigen en afgespannen worden.


Het stationnetje van Willemsdorp, met het passage/omloopspoor in het midden. Als de Moerdijkbrug buiten gebruik was moest hier namelijk gekeerd kunnen worden. Net niet in beeld zijn de lichtseinen van het proefseinstelsel 1927, dat op deze locatie werd uitgeprobeerd.


Het station van Zevenbergen, met nieuwe perrons


De brug over de mark net ten zuiden van Zevenbergen


Het stoomgemaal even verderop (een ietwat geïmproviseerde constructie)


De velden even ten noorden van Oudenbosch


De dorpsstraat van Oudenbosch, met in de achtergrond de Basiliek van de heiligen Agatha en Barbara, en de stoomtramlijn (die zoals zichtbaar is in de achtergrond nog wat aangepaste spoorstukken moet krijgen).


En het station van Oudenbosch. Hier eindigt voorlopig de scenery en daarmee onze reis door 1935.


Behalve grote sneltreinlocomotieven is het natuurlijk ook van belang om goederen te kunnen vervoeren, daarom wordt er op dit moment ook gewerkt aan een serie 6200, waarvan de meeste locs in Heerlen en Maastricht stonden, maar ook een aantal locs waren afgevaardigd naar zowel depot Fijenoord en depot Roosendaal, zoals de hier afgebeelde 6224.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #44 on: Wednesday 14 September, 2016, 10:21:23 »
Tijd voor een treintje:


De trekkracht van onze lege kolentrein in zuidelijke richting: de NS 6224.


De lege kolentrein bestaat uit een sleep GLG's, waarvan enkele voorzien zijn van een remmershuis (en dus remmen) en anderen slechts van een doorgaande remleiding, zoals die sinds 1 januari 1934 verplicht was voor goederentreinen op het hoofdnet.


De trein wordt afgesloten door een Dg met het nummer 2057, een van de oudste bagagewagens in het park van de NS. Afkomstig van de Maatschappij tot Exploitatie van de Staatsspoorwegen deden deze wagens al sinds de jaren 1910 uitsluitend dienst als goederenbegeleidingswagen.

Met het invoeren van de doorgaande treinleiding in 1934 werd de Dg naar de achterzijde van de trein verplaatst, waarmee ook het trekkoord om aan de tenderbel te trekken verviel. Om met het personeel van de loc te communiceren moest de conducteur nu de remmen iets aantrekken vanuit zijn Dg. Je kan je voorstellen dat het personeel op de loc, dat premies kreeg voor zuinig rijden, er niet altijd blij mee was als dit gebeurde.


En de trein nog van de andere kant.

*
Hondekop
148 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #45 on: Sunday 06 November, 2016, 15:57:51 »
Mooi treintje ;). Ook de bijgevoegde geschiedenisles is erg interessant. Leuk en goed werk, ga zo door.

*
Stoomlocomotief
35 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #46 on: Sunday 06 November, 2016, 17:38:00 »
 8)Mooie route  en een goede beschrijving erbij, erg mooi  :)
 Weer een mooi stukje msts.....


grt Pieter

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #47 on: Sunday 29 January, 2017, 15:26:20 »
Het werd tijd om eens een video te laten zien van de functies die de route bevat. Enkelen hiervan zijn alleen aanwezig in Open Rails versie 1.2 (http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76921.0.html).

https://www.youtube.com/watch?v=wdvpYQV1Is4

*
Intercity
729 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #48 on: Sunday 29 January, 2017, 17:12:19 »
Ziet er schitterend uit!
Wat een mooie details allemaal.
Ik zou bijna MSTS weer installeren
mvh
Ruud

*
Blokkendoos
51 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #49 on: Sunday 29 January, 2017, 19:52:23 »
MSTS is niet (meer) nodig. Voor de werkende draaischijf heb je t.z.t. Open Rails nodig.

Ziet er allemaal indrukwekkend uit. Hoekje af!

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #50 on: Thursday 02 February, 2017, 19:39:55 »
Hoe doe jij die locaalspecifieke carspawners? En verschijnen ze allemaal ook gwn in MSTS? Hetzij overal hetzelfde?

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #51 on: Thursday 02 February, 2017, 20:05:10 »
Dank allen!

@Steve: die locatiespecifieke carspawners zijn echt een OpenRails truc, in MSTS zie je daar gewoon de 'default' carspawner. Om ze te maken maak je een map OpenRails aan in je routemap (waarin je trouwens nog meer trucs in kwijt kan, meer daarover zal ik binnenkort wel even in het OpenRails-board posten), en daar een bestand carspawn.dat (dus zelfde bestandsnaam als in MSTS).

Dat bestand ziet er dan (bijvoorbeeld) als volgt uit:
Code: [Select]
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0v1t______
2
CarSpawnerList(
ListName ("Dordrecht_stad")
4
CarSpawnerItem( "RZ_ChevroletVGL1_r.s" 10 )
CarSpawnerItem( "ModelA_red_Stakebed.s" 6 )
CarSpawnerItem( "ModelA_tan_flat.s" 6 )
CarSpawnerItem( "RZ_EDAD10.s" 10 )
)
CarSpawnerList(
ListName ("Standaard")
3
CarSpawnerItem( "RZ_ChevroletVGL1_r.s" 6 )
CarSpawnerItem( "ModelA_red_Stakebed.s" 6 )
CarSpawnerItem( "ModelA_tan_flat.s" 6 )

)

Je hebt dus eerst het aantal CarSpawnerLists, in mijn geval op dit moment twee, dan krijg je subblocks (beginnende met CarSpawnerList() waarin je de carspawner van dienst definieert, eerst met ListName ( "[naam]") en vervolgens met dezelfde zaken als in de MSTS carspawner.dat.

Tot hier volg je me? Mooi!

Vervolgens open je de worldfile van de carspawner die je specifiek wil maken voor de locatie, en zoek je de carspawner. daar voeg je dan de volgende entry in: ORTSListName ( [naam van je carspawner] ).

Dit wordt echter verwijderd als je de route in MSTS RE opslaat, dus als je MSTS RE gebruikt werkt dit alleen als je klaar bent met de tile permanent. Wat je ook kan doen is je route bewerken met TSRE5 een nieuwe MSTS/OR route editor die ondertussen ongeveer hetzelfde kan als de MSTS RE (alhoewel met andere toetsen, en nog niet 100% stabiel, en met een gekke cache).

Zelf ben ik op het moment veel met TSRE5 bezig, maar soms moet ik terugvallen op MSTS RE om technische fouten te voorkomen. Als in MSTS RE een van dergelijke carspawner-entries verloren gaat bewerk ik dat daarna weer na in TSRE5 (beetje omslachtig, maar het is dan ook allemaal geknutsel met features die ik voor mezelf wil uitproberen).

*
Blokkendoos
The virtual trainspotter.
94 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #52 on: Wednesday 22 March, 2017, 07:11:26 »
Ziet er allemaal zeer mooi uit, goed werk! Ik hoop natuurlijk op meer updates en screens! :)


Daarnaast heb ik een vraag over station Dordrecht: die loodsdeuren, welke knop moet je gebruiken om ze te openen? Of gebeurt dat automatisch?
« Last Edit: Saturday 25 March, 2017, 16:45:46 by R-Road »
Fijne dag,

R-Road

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #53 on: Wednesday 22 March, 2017, 08:45:04 »
Dank je wel!

De loodsdeuren heb ik als een wissel (of eigenlijk een grendel) ingesteld, dus die moeten met de toets 'G' geopend worden ;), maar dat is iets dat ik tegen de tijd dat ik een bèta vrij ga geven uitgebreid in de handleiding zal beschrijven ;).

*
Blokkendoos
The virtual trainspotter.
94 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #54 on: Wednesday 22 March, 2017, 18:22:53 »
Mooi om te horen dat er een bèta komt! Ik ben benieuwd!

Ik neem aan dat de spoortrajecten zoals die in v1 van de route beschreven staan ook in de bèta zullen komen? Of begrijp ik het nu verkeerd?


Edit: Vraag naar vordering verwijderd. Excuses.
« Last Edit: Saturday 25 March, 2017, 16:50:41 by R-Road »

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #55 on: Thursday 23 March, 2017, 16:09:15 »
Klein beetje maar, een bèta is bij mij echt een bèta, wat inhoud dat het een beperkte voorproef zal zijn van versie 1.0, en voor deze bèta (0.5) is het mijn bedoeling om Dordrecht - Roosendaal klaar te hebben ;), daarna komen de lijnen naar Breda, Rotterdam en eventueel al Antwerpen aan de beurt voor versie 1.0 ;).

*
Blokkendoos
The virtual trainspotter.
94 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #56 on: Thursday 23 March, 2017, 17:12:31 »
Kijk eens aan. Trouwens, ik dacht al dat Dordrecht-Rosendaal al klaar was. Maar goed, ik wacht wel af. We hopen natuurlijk op wat screens in de tussentijd. ;)
« Last Edit: Saturday 25 March, 2017, 18:04:23 by R-Road »

*
Blokkendoos
The virtual trainspotter.
94 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #57 on: Saturday 25 March, 2017, 23:24:16 »
Dit zijn objecten die toepasbaar zijn tot ongeveer 1965. Er zitten twee oude andreaskruisen voor onbeveiligde overwegen in, handbediende overwegbomen in twee maten, waarschuwingsborden voor de bovenleiding in twee maten en een seinklok.





Ik weet dat je deze reactie al een hele tijd terug hebt geplaatst en wellicht weet je het al, maar: de overwegobjecten zijn eigenlijk alleen op voorloorlogse routes toepasbaar en niet na 1950, behalve de 'aanraken draden levensgevaarlijk' borden en de spoorbomen. Dit omdat het ontwerp van de 'let op de trein andreaskruis' nog vlak voor de oorlog werd vervangen door de rood-witte andreaskruis zoals we hem nu kennen. Bovendien verdwenen in de jaren 50 de laatste seinklokken uit de dienst. Wellicht weet je dit nu wel, maar wou het toch zeggen. ;)
« Last Edit: Sunday 26 March, 2017, 13:24:41 by R-Road »

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #58 on: Sunday 26 March, 2017, 10:32:06 »
Het klopt dat lang niet alle objecten na de oorlog nog bruikbaar zijn, maar inderdaad de waarschuwingsborden voor de bovenleiding en trouwens ook de overwegbomen rekken de totale reikwijdte van het tijdperk van het setje redelijk op, hoewel dus inderdaad onderdelen zoals deze andreaskruizen en de seinklokken al eerder uit het beeld verdwenen ;).

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Zuidwest Nederland 1935
« Reply #59 on: Tuesday 31 October, 2017, 21:07:18 »
Zo zeg, het werd weer tijd voor een schop hierzo :P.

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig aan de route gewerkt, maar niet structureel, maar toch genoeg om het een en ander te laten zien.




Beelden vanaf de zuidkant van Oudenbosch



Vanuit Oudenbosch gaan we richting Roosendaal

Meestal werk ik als ik een lijn heb van A naar B, dat ik begin met werken van A naar B, maar als ik ver genoeg ben (zodat ik zaken, zoals wegen, op elkaar aan kan sluiten), begin ik vanuit B ook richting A te werken. Zo ben ik de laatste tijd vanuit Roosendaal bezig met het werken richting Oudenbosch, waar nu nog ongeveer één kilometer aan scenery ontbreekt.



Al snel na vertrek vanuit Roosendaal kruist de spoorlijn de doorgaande weg van Roosendaal naar Oud Gastel, die even voor het kruisen van de spoorlijn naar Oudenbosch het gehucht Kalsdonk verlaat. We zien hier ook de overweg met de iets verder van deze overweg gelegen wachterswoning nummer 17, van een model dat nog verschillende keren in langs deze lijn voorkomt.


Natuurlijk wordt er ook op het land gewerkt, zo wordt hier met twee stoomtractors het veld geploegd.



Onderweg tussen Roosendaal en Oudenbosch

In de eerste screens zien we een aantal auto's rijden. Naast de Chevrolet van Van Gend en Loos en de Dordtse stadsbus heb ik inmiddels ook een Austin 7 ontwikkeld, een relatief kleine, betaalbare auto voor die tijd. Daarnaast werk ik momenteel aan een pick-up versie van de Chevrolet van VGL, en een Ford Model A Phaeton, waarvan ik onder andere ook de uitvoering maak zoals deze dienst deed bij de Politie in Rotterdam.

Verder is er natuurlijk nog genoeg te doen aan het bouwen van objecten voor Roosendaal, naast de al zichtbare grote rechte loods, moeten er nog twee andere locloodsen worden opgeleverd (de rechte HSM-locomotiefloods en de polygonale loods van de Staatsspoorwegen). Ook werk ik nog aan het stationsgebouw in de uitvoering zoals het er voor de oorlog stond (met een imposante, bijna megalomane hoofdingang), de vier verschillende seinhuizen, een energiecentrale voor de elektrische verlichting, de goederenloodsen en het postgebouw. Voorlopig ben ik dus nog wel even zoet, maar langzaamaan komt de eerste bèta nu wel in zicht.
« Last Edit: Tuesday 31 October, 2017, 21:10:05 by rjz222 »