Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

MSTS map gekopieerd naar andere PC, door Train Store maar één activity zichtbaar

*
Blokkendoos
55 posts
Ik wilde MSTS eens op mijn andere computer proberen dus heb ik de volledige map met alle gedownloade routes en treinen op de andere computer gezet. Op de eerste computer heb ik dus Train Store staan, en als ik MSTS op de tweede computer wil opstarten, zie ik alleen de route met de activity die ik op mijn oude computer het laatst heb gespeeld. Hoe kan ik dus zorgen dat ik alle routes en treinen zie wanneer ik MSTS op mijn andere computer opstart?

Alvast bedankt!

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Op de oude PC trainstore openen.
Dan boven in het menu naar "Unstore everything" zoeken. (Meeste rechtse dacht ik)
In Nederlandse versie is het iets als "Alles uit de opslag"

Nu kan je de boel kopieren.
Het is trouwesn raadzaam om ook unstore everything te gebruiken voordat je een nieuwe addons installeerd. Tenzij je precies weet wat elk bestand doet.

Ps. Installeer eerst MSTS op je andere PC en kopieer daarna er overheen, anders staat msts niet in het register van de PC.

Mvg Jordi

*
Blokkendoos
55 posts
Heel erg bedankt voor de info, nu zie ik wel alle routes in Trainstore.
Maar wanneer ik welke activity dan ook start, krijg ik de volgende foutmelding: failed to open file: routes\ugb_u2\sigcfg.dat, gevolgd door failed to open file: routes\ugb_u8\sigcfg.dat en hierna trains\trainset\NID\NID-ABv.wag en nog wat meldingen die hier op lijken. Daarna stopt MSTS gewoon. Ik had voorheen Berlin Subway geïnstalleerd, misschien dat het dar wat mee te maken heeft?

Edit: Ik heb nu Berlin Subway opnieuw geïnstalleerd, klik door alle foutmeldingen heen die ik hierboven heb benoemd, kom in het MSTS menu met alle routes erin ondanks dat ik Train Store gebruik en selecteer een acitivity, deze laad voor de helft en dan krijg ik de volgende foutmelding: Region load error - parent Progress does not exist Hierna crasht MSTS.
« Last Edit: Thursday 02 May, 2013, 10:38:27 by Daymian »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Als je ook berlin subway etc. geinstalleerd hebt zou ik zeggen. Maak een hele nieuwe schone MSTS installatie.
(Doe dit bij voorkeur niet in de program files, beste instalatie handleiding:
http://msts.steam4me.net/tutorials/installing_msts.html

Instaleer updates, Binpatch, newroads, xtracks etc.
Maak een backup van de schone Instalatie (Bijv. Door de MSTS map in een zipje te stoppen)
Nu zou ik Addons instaleren, maar voordat je dit doet!
Ik zou berlin subway op een aparte MSTS zetten.
Hoe?
Neem je eerder gemaakte schone backup kopie, plaats die ergens met een map naam zoals: MSTS_BerlinSubway
Installeer nu berlin subway en kies bij de instalatie niet voor de standaard map maar voor de MSTS_BerlinSubway map.

Voor je andere treinen en route over te zetten zou ik zeggen ga in de trainset map van je oude MSTS en kies handmatig het Mat wat overgezet moet worden en bijhorende consists. Voor de routes doe je het zelfde.

Vuistregel: "Payware addons opnieuw instaleren, merendeel van de freeware spullen kan je veilig kopieren."
dit omdat sommige meer wijzigen dan alleen in de MSTS map.

Nog even voor het idee hoe ik het doe:
Op mijn 2e harddisk (D:\) maak ik een map MSTS
In die map maak ik een map MSTS_schoon. (Hier zit een originele installatie met Bin, X-tracks en newraods)
Een map MSTS_Addons (Dit is een installatie waar de standaard routes en mat zijn verwijderd en de instalatie waar ik op speel. Hier zitten dus ook alle addons)
Een map MSTS_Routebouw, deze is het zelfde als de _Schoon, echter met enkele routes in aanbouw.
Een .zip bestand genaamd MSTS_Schoon. Backup van MSTS_Schoon map.

Als je nu bijv. Berlin Subway ook wilt kopieer je gewoon de MSTS_Schoon en hernoem je die naar MSTS_BerlinSubway.
Verschillende routes werken niet goed samen met andere, zijn vaak metro routes (Wegens ander spoor/tsection.dat) Deze kan je dus vaak beter in een aparte instalatie zetten.

Trainstore heb je in princiepe alleen nodig voor de MSTS_Addons map, daar deze het meeste materiaal heeft. Hierop moet je trainstore dan ook instellen.

Note: Mijn MSTS_Addons map is volledig aangepast, incl alle addons en zelfs het MSTS menu.

Zie afbeelding onder hoe het bij mij is. Hulpprogramma's staan dingen als shapeviewer, trainstore etc in geinstalleerd. MSTS_Stored is de plek waar trainstore niet gebruikte treinen en routes neerzet. Kan je instellen bij instaleren van trainstore.

Mvg Jordi
« Last Edit: Thursday 02 May, 2013, 11:58:22 by jor[D]1 »