Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[Routes] route denhaag - schiphol werkt niet.

8 posts
route denhaag - schiphol werkt niet.
« on: Tuesday 22 November, 2016, 16:03:31 »
hallo allemaal,
ik heb hier op dit forum de route denhaag - schiphol gedownload omdat mijn woonplaats op die route zit en het mij gewoon een leuke nederlandse route lijkt om zelf eens op te rijden.
ik zit alleen met het probleem dat deze route niet werkt. ik heb de route gedownload en daarna gerunt, ik heb niet kunnen vinden dat je er nog extra dingen voor nodig hebt dus heb ik het spel opgestart. de route staat wel netjes in het mapje met routes maar zodra ik hem op wil starten, en de map bijna geladen is krijg ik een foutmelding: Train world initialization failed.
nou heb ik hier echt 0,0 verstand van en vind het jammer dat het hier niet werkt. iemand enig idee hoe ik de boel aan de praat kan krijgen?

vriendelijke groeten,
tim

374 posts
Re: route denhaag - schiphol werkt niet.
« Reply #1 on: Tuesday 22 November, 2016, 18:22:03 »
Mogelijk is niet alles geïnstalleerd tijdens de installatie. Het installatie proces van de route Den Haag - Schiphol bestaat namelijk uit twee delen. Eerst wordt er een installatie programma uitgevoerd welke, nadat deze voltooid is, een zogenaamd Batchbestand uitvoert. Dat batchbestand is een script die ervoor zorgt dat er automatisch extra bestanden vanuit de MSTS standroutes naar de Den Haag - Schiphol route gekopieerd worden. Maar waarschijnlijk heeft Windows dit laatste proces geblokkeerd wegens beperkte toegangsrechten.

Gelukkig kan je het batchbestand handmatig opnieuw uitvoeren. Ga als volgt te werk:
  • 1.) Ga in de windows verkenner naar de map ROUTES en open de map Den Haag.
  • 2.) Vervolgens zal je hier het bestand "Installme" vinden. Klik hier met de rechtermuisknop op.
  • 3.) In het menu dat nu tevoorschijn komt kies je voor "Als administrator uitvoeren."
  • 4.) Windows zal vragen of je toestaat dat dit bestand wijzigingen aan je computer mag aanbrengen. Kies voor Ja."
  • 5.) Er zal nu een zwart schermpje tevoorschijn komen waarin je een hele lijst ziet met welke bestanden er worden gekopieerd.
  • 6.) Wacht tot dit voltooid is en probeer daarna de route nog eens te starten in MSTS.  ;)

8 posts
« Reply #2 on: Tuesday 22 November, 2016, 19:25:00 »
hoi sander,
bedankt voor de uitleg. echter, ik gebruik (hoe slecht het misschien ook is) windows xp en denk dat dat net iets anders gaat. stap 1 is gelukt en de installme zie ik ertussen staan, maar dat is een installme.bat, klopt dat? als ik daar met de rechter muisknop op druk krijg ik een mapje met open, edit, print, scannen, cut, copy, create shorcut, delete, rename en properties. als ik open druk krijg ik een mapje met C:\WINDOWS\system32\cmd.exe met de melding: file not found - 0 file(s) copied

ik kon er dus nog niet echt uit. :-[

374 posts
« Reply #3 on: Tuesday 22 November, 2016, 20:24:04 »
Het gaat inderdaad om de installme.bat. Als ik het goed herinner hoef je in Windows XP het batchbestand niet als administrator uit te voeren. Dus vergeet even de stappen die ik hierboven noemde.

Heb je het volledige pakket van MSTS geïnstalleerd staan? Daarmee bedoel ik of je alle 6 de standaard routes hebt geïnstalleerd die met de MSTS CD-rom meegeleverd worden. De route Den Haag - Schiphol heeft namelijk een aantal bestanden nodig uit de MSTS standaard routes. Vanzelfsprekend kan installme.bat de bestanden niet kopieren wanneer die standaard routes niet op de harde schijf geïnstalleerd staan.

4.847 posts
« Reply #4 on: Tuesday 22 November, 2016, 20:32:16 »
windows xp is alleen maar makkelijk met msts.
Kun je gewoon de installme.bat openen/uitvoeren. administrator enzo is niet nodig.
Alles wat je overal leest over apart installeren en installme kun negeren.

8 posts
« Reply #5 on: Tuesday 22 November, 2016, 20:37:23 »
sander,
dan zal dat wel het probleem zijn, die heb ik express niet meegenomen zodat ik alleen de nederlandse route's daarop kon gooien.
de hardeschijf zit namelijk aardig vol. is er ook nog een mogelijkheid dat je die standaard route's er niet op zet maar alleen de bestanden erbij zet?

jorD1,
bedankt voor de uitleg.

4.847 posts
« Reply #6 on: Tuesday 22 November, 2016, 21:05:18 »
Die routes zijn niet heel groot. Als het goed zijn d ebenodigde bestanden zo'n beetje het grootste gedeelte van de routes.
Je zou na installatie handmatig de route kunnen verwijderen (behalve de shape, sound en texture mappen)

374 posts
« Reply #7 on: Tuesday 22 November, 2016, 21:22:23 »
Precies zoals jorD1 zegt, zou je theoretisch eerst alle 6 de standaard routes kunnen installeren en vervolgens per route de inhoud handmatig verwijderen. Echter zou ik aanraden om de mappen Shapes, Textures, Terrtex, Envfiles en Sounds incl. inhoud te laten staan.  Dat voorkomt problemen met andere (Nederlandse) routes die jij misschien in de toekomst van plan bent te installeren. ;)

8 posts
« Reply #8 on: Friday 25 November, 2016, 16:10:46 »
heren, bedankt voor het meedenken. binnenkort zal ik het spel eens op een laptop zetten met meer ruimte en deze route dan downloaden en kijken of de route daar wel werkt. ik laat het jullie tzt wel weten.