Can we help you?


Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[Windows] MSTS schokt

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
MSTS schokt
« on: Tuesday 25 June, 2013, 13:47:37 »
Al een tijdje schokte MSTS een klein beetje, maar als je de camera in een andere richting draaide, was dat weer over. Maar nu lijkt het wel alsof het verschillende afbeeldingen zijn die MSTS achter elkaar laat zien. Ook als ik de camera in een andere richting draai, blijft dit. Mijn PC is niet de beste, maar wie weet raad?

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #1 on: Tuesday 25 June, 2013, 15:29:45 »
Gebeurt dit met specifieke treinen of met al het materieel (dus test bijvoorbeeld ook even een solo 5500)?
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #2 on: Tuesday 25 June, 2013, 15:35:33 »
Als je op shift+Z drukt kan je ergens in een hoek de FPS zien. FPS staat voor Frames per Second. Zoals je weet bestaat een filmpje uit een serie van plaatjes die snel achter getoond worden. Als jij met je trein rijdt moet jouw computer in samenwerking met MSTS iedere frame opbouwen: Alle poly's en textures moeten ingeladen, plus daarbij de commando's en rij-eigenschappen om ervoor te zorgen dat de trein blijft doen wat jij wil. De tijd die jouw computer er over doet om een zo'n plaatje in te laden zorgt voor het aantal plaatjes per seconde. Ik vermoed dat deze bij jou onder de 15 en misschien zelfs onder de 10 ligt. Pas vanaf de 25 frames lijkt het filmpje vloeiend te zijn.

In de afgelopen 12 jaar zijn we steeds meer van MSTS gaan vragen. Gedetailleerdere treinen, 3D-bovenleiding, gedetaillerdere objecten... Aan de ene kant is dat niet zo'n probleem: De computers kunnen tegenwoordig een hele hoop meer aan. Echter moet je je bedenken dat de engine van MSTS niet met zijn tijd mee gegaan is. Dat is in veel gevallen de beperkende factor.

Allereerst kan het helpen meer geheugen aan MSTS toe te wijzen, hoe dat moet is hier te lezen. Mocht dat niet werken, dan zou ik de optie "view dynamic shadows" uit zetten in MSTS.

Waar je ook aan moet denken is, als je dus bovenstaand verhaal leest, je ook simpelweg te veel kan vragen. Je moet je voorstellen dat MSTS het een stuk moeilijker heeft als je een 1300 met plan D's van QD rijdt op de hoekse lijn, met daarbij op een groot station een tegentrein met hetzelfde materieel, dan als je eenzelfde situatie op een standaard route met standaard materieel hebt.
Groeten,
Jeroen

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #3 on: Tuesday 25 June, 2013, 18:03:50 »
Nee, dat werkt niet. Met Dynamic Shadows uit, -mem:2048 toegevoegd bij train.exe, schommelt MSTS tussen 7 en 18 FPS, met de VT Thalys PBA in de High Speed Route, bij Dordrecht.

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #4 on: Tuesday 25 June, 2013, 18:32:53 »
Aaah, daar gaan we al, de VT Thalys is nou ook niet bepaald een onschuldig jochie, dat is een van de zwaardere treinen voor MSTS.

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #5 on: Thursday 27 June, 2013, 12:17:34 »
Aan de VT Thalys kan het niet liggen, kijk maar 'ns wat er is gehaald met een Series 2000 op Tokyo - Hakone:

 

Hij heeft zelfs 2 FPS gehaald, maar daar heb ik geen screen van.

EDIT: Stom, toch Dynamic Shadows aan laten staan. Maar toch heeft na het uitzetten de volgende screen weer maar 3 FPS, terwijl zowel de route als de trein niet zo'n polybo(e)mmen zijn.
« Last Edit: Thursday 27 June, 2013, 13:33:39 by nstomjanssen2000 »

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #6 on: Thursday 27 June, 2013, 13:50:48 »
Duidelijk! Misschien kan je de harde schijf eens defragmenteren. Dan komen alle MSTS-bestanden bij elkaar te staan op de harde schijf en dat scheelt wat zoekwerk. Ook zou je eens kunnen kijken of er niet te veel processen op de achtergrond meedraaien.

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #7 on: Thursday 27 June, 2013, 14:40:38 »
Eh, wat is defragmenteren?

*
Hogesnelheidstrein
1.544 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #8 on: Thursday 27 June, 2013, 15:13:00 »
Dan orden je je harde schijf weer na verloop van tijd verspreiden bestanden over je harde schijf en zo moet je pc meer zoeken op je schijf en als je defragmenteerd komt alles weer netjes bij elkaar.
Machinist.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #9 on: Thursday 27 June, 2013, 15:55:44 »
Weet je zeker dat je shadow uitstaat in die laatste screen? Volgens mij zie ik links van de trein nog schaduwen.

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: MSTS schokt
« Reply #10 on: Thursday 27 June, 2013, 16:43:36 »
Dynamic shadows is uit. Wat je ziet is een standaard rechthoekige schaduw.