Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[Sound] Krijg nieuwe BR101 sound niet werkend

*
Stoomlocomotief
18 posts
Krijg nieuwe BR101 sound niet werkend
« on: Wednesday 03 July, 2013, 17:48:16 »
Ik krijg het geluid gemaakt door Hyglo voor de BR101 maar niet aan de praat. Zover ik weet heb ik alles gedaan zoals in de leesmij staat aangegeven maar ik blijf gewoon het 'oude' geluid houden. Nu is mijn Duits niet zo goed dus het zou goed kunnen dat ik iets over het hoofd zie.

De nieuwe soundfiles staan allemaal in: ".../Train Simulator/TRAINS/TRAINSET/common.snd/BR101_Hy/"
Is dat correct? En moet ik dan nog iets doen met de 'oude' soundfiles? Moet ik nog iets handmatig aanpassen in de .sms files? Etc. etc.

Het is de eerste keer dat ik iets met sound probeer te doen in MSTS dus ik weet nog niet echt hoe het allemaal in elkaar steekt...

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Krijg nieuwe BR101 sound niet werkend
« Reply #1 on: Wednesday 03 July, 2013, 17:51:37 »
Je moet in de .eng files van de 101 de soundverwijzingen aanpassen zoals in de readme staat ;).
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #2 on: Wednesday 03 July, 2013, 18:28:36 »
Hmm, nu je dat zegt klinkt het wel erg logisch.....
Bedankt voor je snelle antwoord.

Echter nu loop ik tegen een ander probleem aan. Tijdens het laden krijg ik de foutmelding "Failed to find SMS file" Maar zoals je kan zien is die file er wel op die locatie

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #3 on: Wednesday 03 July, 2013, 18:32:16 »
Laat een een screen vanuit de eng zien, misschien dat je daar een foutje hebt gemaakt.

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #4 on: Wednesday 03 July, 2013, 18:38:58 »
Kan goed zijn dat er iets fouts in de eng file staat

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #5 on: Wednesday 03 July, 2013, 18:41:42 »
Aaah, nee dat bedoelde ik dus niet, er staan 2 soundverwijzingen in je .eng file, eentje inderdaad voor Lights, en daar staat het volgende: "../../common.snd/BR101_Hy/101Eng.sms"

Vervolgens staat 2 regels na CabView (meestal dan) de andere verwijzing met daarin: "../../common.snd/BR101_Hy/101Cab.sms"

Geen C:\..\ etc. dat zouden vaste verwijzingen zijn, waar MSTS niet mee om kan gaan ;).

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #6 on: Wednesday 03 July, 2013, 18:49:36 »
Super bedankt, het werkt nu  :)