Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[MSTS Installeren] Foutmeldingen MSTS

*
Stoomlocomotief
29 posts
Foutmeldingen MSTS
« on: Thursday 12 September, 2013, 17:12:45 »
Nadat ik een route van de London Underground heb gedownload en bleek dat deze niet goed werkte, heb ik MSTS verwijderd, inclusief X-tracks, Newroads, MSTS-bin en dergelijke. Ik heb ook de MSTS-map onder Program Files verwijderd.

Nadat ik de zojuist beschreven handelingen had verricht, heb ik MSTS opnieuw geïnstalleerd, en meteen MSTS-bin Newroads en X-tracks geïnstalleerd. Wanneer ik MSTS nu opstaat krijg ik een verschrikkelijke hoeveelheid aan "Error: Continue?' "Error reading train database file" en dan een hoop bestanden van, verwijderde treinen. Ik krijg deze schermen niet alleen tijdens het opstarten van MSTS, maar ook bij veel handelingen in de Route & Activity Editor en als ik een route laat of afsluit.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Groet,
janw1705

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: Foutmeldingen MSTS
« Reply #1 on: Thursday 12 September, 2013, 17:22:30 »
Weet je zeker dat alles uit de program files map ook daadwerkelijk verwijderd is? Het zou kunnen zijn dat er door de machtigingen (gebruikersaccountbeheer) toch bestanden blijven staan.

Ik zou zelf voorstellen MSTS opnieuw te deïnstalleren en de map in program files te verwijderen met gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld om vervolgens opnieuw te installeren.
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #2 on: Thursday 12 September, 2013, 22:23:06 »
als je train store gebruikt ben je mogelijk vergeten om eerst unstore everything te doen.

*
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #3 on: Friday 13 September, 2013, 19:15:03 »
Ik gebruik de Trainstore naar mijn weten niet.

Ik heb wel ontdekt waar het probleem waarschijnlijk zit, en dat is in MSTS-bin.

Ik heb namelijk inderdaad MSTS verwijderd, inclusief MSTS Patch (er staan nog wat tekens tussen, die ik mij niet herinner). Ik heb deze verwijderd via het Configuratiescherm en dan Programma's. Ik heb zoals aangeraden voor deze handelingen bij gebruikersaccountbeheer het schuifje helemaal naar beneden gezet, en de computer opnieuw opgestart.

Na het de-installeren heb ik MSTS opnieuw geïnstalleerd, en de Update en Toolsupdate geïnstalleerd. Ik heb MSTS hierna even opgestart om te kijken of hij het doet, het antwoord is: ja.

Hierop heb ik MSTSbin van deze site gehaald en geïnstalleerd. Ik heb MSTS wederom opgestart en krijg precies hetzelfde probleem als in mijn eerste post in dit topic beschreven. Ik heb MSTSbin weer via het Configuratiescherm verwijderd, maar de meldingen blijven komen in MSTS.

Het is dus fout gegaan na het installeren van MSTSbin. Heb ik MSTSbin dan misschien verkeerd verwijderd? Volgens mij heb ik in jullie FAQ gelezen dat MSTSbin gede-installeerd moet worden via een Set Up programma, ik doe het dus via het Configuratiescherm. Kan het probleem hier aan liggen?

Hartelijke groet,
janw1705

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
« Reply #4 on: Friday 13 September, 2013, 19:46:28 »
Dit heb ik ooit ook gehad, volgens mij ligt dit niet een MSTSBin Patch, maar aan de ontzichtbare consists die je hebt gemaakt als je MSTS Editors & Tools niet als Administrator hebt opgestart. Dit is helaas niet tegen te gaan (naar mijn weten). Ik heb MSTS in een andere directory geïnstalleerd, dit werkte!

*
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #5 on: Friday 13 September, 2013, 20:05:49 »
Kun je misschien uitleggen wat er met directory bedoeld wordt?

Groet,
Janw1705

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
« Reply #6 on: Friday 13 September, 2013, 20:09:26 »
Op een andere locatie dan waar de vorige MSTS stond.

*
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #7 on: Friday 13 September, 2013, 20:23:03 »
Dus op een andere plaats dan Program Files?

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
« Reply #8 on: Friday 13 September, 2013, 20:27:35 »
Ja. Probeer eens de directory C:\Train Simulator.

*
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #9 on: Friday 13 September, 2013, 21:02:26 »
Oké, dat zal ik doen. Is het ook dan nog makkelijk om MSTS te de-installeren?

TOEVOEGING: Het lijkt inderdaad te werken, geen problemen tot nu toe, en dat terwijl MSTSbin inmiddels geïnstalleerd is. Mijn dank!
« Last Edit: Friday 13 September, 2013, 21:33:54 by janw1705 »

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #10 on: Friday 13 September, 2013, 23:03:31 »
Dit is helaas niet tegen te gaan (naar mijn weten).
Oooh jawel hoor ;), gewoon MSTS als admin starten, heb je nergens meer last van.

Een definitievere oplossing ken ik ook, maar daar wordt de gemiddelde digibeet wanhopig van...
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!