ZLSM stoomlocs

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.305 posts
Re: ZLSM stoomlocs
« Reply #240 on: Saturday 21 April, 2012, 16:31:42 »
Ziet er erg goed uit! Klein tipje voor de afbeelding: Je hebt A add-on, moet echter zijn An Add-on. Je kunt "an" ook gewoon weghalen ;)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #241 on: Saturday 21 April, 2012, 16:46:42 »
Die had ik moeten zien :P :-X, dankje voor het wijzen erop!
EDIT: inmiddels aangepast!

@Jordi: De locs zijn op realistische kleuren ontworpen en komen daardoor in ORTS zelfs beter uit de verf dan in MSTS ;).
« Last Edit: Saturday 21 April, 2012, 17:01:14 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hondekop
122 posts
« Reply #242 on: Saturday 21 April, 2012, 17:03:29 »
OR doet het bij mij nog niet zo fantastisch, dus gebruik ik ze maar gewoon in MSTS.
Ze zien er hoe dan ook goed uit!

Nu is het wachten zeker nog op de cabs?

Groeten Train-Freak
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, 4Gb DDRII RAM, ATI Radeon HD2600 Pro, 500GB HDD Windows 7 Ultimate

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #243 on: Saturday 21 April, 2012, 17:17:48 »
Klopt, net de allerlaatste wijzigingen van mijn kant doorgevoerd (de kolen van de E-locs waren nog niet gescript), nu is het wachten tot Bruno de cabs af heeft.

*
Hondekop
122 posts
« Reply #244 on: Saturday 21 April, 2012, 17:21:12 »
Ik ben heel erg benieuwd, want ze zien er fantastisch uit op de screens!!!

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #245 on: Saturday 21 April, 2012, 17:31:00 »
Nou... ik heb de laatste wijziging nog even in ORTS getest, dat is het enige jammere: ORTS accepteerd nog geen bewegende freightanims (de kolen dus), maar dat is een kwestie van tijd.

Voor alle duidelijkheid: de Freightanim is hier gebruikt zoals die bedoeld is: voor het simuleren van een lading die kan bewegen.

*
Hondekop
122 posts
« Reply #246 on: Saturday 21 April, 2012, 18:33:42 »
Gaat het dan om de lading in de tender, of wat je ziet in de vuurkist?

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #247 on: Saturday 21 April, 2012, 18:42:11 »
Lading van de tender, des te langer je rijdt, des te meer je kolenvoorraad slinkt.

*
Sprinter
288 posts
« Reply #248 on: Saturday 21 April, 2012, 18:47:56 »
Lading van de tender, des te langer je rijdt, des te meer je kolenvoorraad slinkt.
Inderdaad, zoals de CT Mat '54, de cabview is niet helemaal goed, je ziet alleen de zijkant links en rechts.

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #249 on: Saturday 21 April, 2012, 19:00:18 »
Je bedoelt dat als een van de ORTS-bugs? Dat is gewoon een engine-bug die nog moet worden opgelost door het ORTS team. Ik heb tot noch toe geen 100% functionele cabs gezien in OR.

*
Sprinter
288 posts
« Reply #250 on: Saturday 21 April, 2012, 19:30:26 »
Je bedoelt dat als een van de ORTS-bugs? Dat is gewoon een engine-bug die nog moet worden opgelost door het ORTS team. Ik heb tot noch toe geen 100% functionele cabs gezien in OR.
Daar heb je gelijk in ;)
Zo heb je ook heel vaak problemen met de frontseinen, vooral dat de rode frontseinen aan blijven staan.

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #251 on: Friday 31 August, 2012, 10:50:14 »
*SCHOP!*
Het wordt tijd dat hier eens een eind aan gebreid gaat worden! En dat gaat gebeuren! Vanavond, morgen (indien ik morgen op internet kan komen) of overmorgen komt de set ZLSM stoomlocs V0.95 online op treinenwereld.eu, en in de loop van volgende week ook hier op treinpunt. Op dit moment wordt de laatste hand aan de machines gelegd, zodat ze gereleased kunnen worden. Versie 0.95 is de Final Bèta, en mist alleen de cabview (en de E2 1040 heeft een kleine soundbug, omdat ik nog geen toestemming heb voor één geluidsfile).

De set zal bestaan uit de volgende locomotieven (met daarachter de staat van het voorbeeld):
E 1090 (grote revisie)
E2 1040 (dienstvaardig)
B 1220 (buiten dienst in afwachting van revisie)
B 1289 (ketelrevisie)

De verrassing zit hier niet tussen, zoals jullie misschien zien. Deze verrassing is toch echt (zoals al meerdere keren geraden) de NS 4000, maar omdat de B-locomotieven enkele aanpassingen hebben ondergaan en deze nog niet op de 4000 zijn uitgevoerd zullen deze nog enkele weken op zich laten wachten.

Ik hoop jullie met dit nieuws te verblijden.

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #252 on: Tuesday 25 December, 2012, 15:42:10 »
HEEL ERG HARDE TRAP!

Beetje vertraging, maar nu te downloaden:
http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=46

Let op: deze versie is niet definitief, er zal nog een nieuwe versie gemaakt worden.

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
« Reply #253 on: Wednesday 26 December, 2012, 11:39:09 »
Goed werk! Ik zal binnenkort de K1's klaarmaken!
Groeten,
Jeroen

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #254 on: Sunday 25 December, 2016, 17:40:11 »
*uche uche kuch kuch*
4 jaar stof wegblazen :O

Na 4 jaar wordt het tijd voor nieuwe vorderingen betreffende de ZLSM stoomlocs te laten zien. Enige tijd geleden heb ik besloten dat de versie die ik vier jaar geleden heb gereleased heel hard aan een grote revisie nodig was, ik heb intussen veel bijgeleerd, en de ZLSM verdiende gewoon beter. Ik ben destijds begonnen met de E2, waar ik binnenkort wat meer van zal laten zien, maar vooral de B-locomotieven moesten flink worden herzien. Ik heb intussen goede tekeningen van de SJ Littera B gevonden, en de locs op basis hiervan geheel herbouwd. Daarnaast zijn natuurlijk alle technieken die ik de afgelopen jaren heb bijgeleerd toegepast op de nieuwe modellen.

Vandaag heb ik de eer om de eerste screenshots van de vernieuwde ZLSM B 1289 te laten zien:

Behalve het model is ook de gehele engineering nagekeken, waarbij ook de nieuwste OpenRails stoomeffecten zijn toegepast, zoals de generator (lichtmachine), de luchtpomp en de cilinderslagen.

Binnenkort hoop ik ook de B 1220 af te hebben, en deze twee locmotieven samen als bèta voor een versie 2 uit te geven. Het is namelijk de bedoeling om in versie 2 ook nog een geheel nieuwe cabview (inclusief een Open Rails 3D cab) en verbeterde sounds toe te voegen.

Dus even op een rijtje:
- Geheel nieuwe modellen met veel meer detail
- Verbeterde engineering
- OpenRails stoomeffecten toegevoegd
- Verbeterde sounds
- (3D) Cabview
« Last Edit: Sunday 25 December, 2016, 17:43:21 by rjz222 »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #255 on: Monday 26 December, 2016, 15:48:56 »
De kerstgeest is aanwezig lol.

Maar die OR stoomeffecten zijn mooi, man! Lijkt gelijk een heel andere sim zo.

Kleine tip: Maak dat zwarte vierkantje op de tender, of wat is dat ding die achter de loc hangt, iets minder getekend. Vooral tegen zulke mooie effecten steekt het een beetje af als het er zo steriel uit ziet. Is denk ik met een gradientje of zoiets op te lossen.

Grtz Steve

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #256 on: Sunday 02 April, 2017, 20:56:27 »
Nu, een kleine 4 maanden later is het dan zo ver, een bèta van de ZLSM locs van de Statens Järnväger Littera B (B 1220 en B 1289): http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73

Ondertussen is het model dus ook aangepast met de specifieke details van de B 1220, inclusief de bijbehorende textures. De B 1289 heeft daarnaast een iets donkerder kleurtje gekregen, daar deze iets te licht was.

Om dit alles te illustreren een videootje:
https://www.youtube.com/watch?v=eoRipvhBD3k

@KerAp: zeker heet dat een tender :). Ik weet niet precies welk zwart vierkantje je bedoelt, maar er zitten een paar transfers op, zoals de plaat met daarop de gewichten (leeggewicht, volgewicht, gewicht per as), en daarnaast zijn de opstaptreden in 3D uitgevoerd met de bevestigingsplaat aan dat onderdeel vast, in plaats van op de texture van de tenderbakken ;).
« Last Edit: Sunday 02 April, 2017, 23:13:18 by rjz222 »

*
Intercity
669 posts
« Reply #257 on: Sunday 02 April, 2017, 22:21:29 »
 :)

@rjz22,

Er is in jouw bericht iets fout gegaan bij jouw link.

Dit is de juiste link: http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73

m.v.g.

A.N. de Jong

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #258 on: Sunday 02 April, 2017, 23:14:19 »
Hoi ANdeJong,

Bedankt voor het rechtzetten, er is bij het kopiëren waarschijnlijk iets misgegaan, het is nu hersteld :).

*
Intercity
669 posts
« Reply #259 on: Monday 03 April, 2017, 09:34:11 »

@rjz222,

De link naar het juiste bestand op die internetsite is nu wel goed, maar het bestand is helaas nog niet beschikbaar daar.
Het maakt niet uit of men IE11, Google. etc. gebruikt. Men krijgt een melding dat het bestand niet op de server daar beschikbaar is.
Waarschijnlijk is bij het uploaden iets fout gegaan.

m.v.g.

A.N. de Jong

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #260 on: Monday 03 April, 2017, 09:43:09 »
Woeps, ik was echt wakker gisteravond blijkbaar, foutje gemaakt in het pad naar de download. Nu zou alles moeten werken :).

*
Intercity
669 posts
« Reply #261 on: Monday 03 April, 2017, 09:48:04 »

@rjz222,

Nu werkt het wel!!!! :)

m.h.d.

A.N. de Jong

p.s. Is de MBS route daar op het forum  van treinenwereld.eu een stille dood gestorven?
« Last Edit: Monday 03 April, 2017, 09:53:10 by ANdeJong »

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #262 on: Monday 03 April, 2017, 09:59:13 »
Een stille dood niet, maar laten we zeggen dat die route op dit moment in een diepe coma ligt, ik zal even kijken of ik binnenkort daar wat meer over kan zeggen ;).

*
Intercity
669 posts
« Reply #263 on: Monday 03 April, 2017, 10:43:30 »

@rjz22,

Nog een laatste opmerking.
In het bestand van deze locomotief ontbreekt een installatie handleiding.
In de aparte cab en sound bestanden die men kan downloaden zitten wel een installatie handleiding (in het Duits), maar de meeste gebruikers zien dit over het hoofd.
Dan krijgt men weer de bekende vragen hoe men een en ander dient te installeren want de locomotief werkt niet goed.
Daarom bij de locomotief een readme installatie bestand toevoegen waarin dit beschreven staat.

Voor mij was dit geen probleem omdat ik als ervaren gebruiker hier wel uit kom.

m.v.g.

A.N. de Jong

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #264 on: Monday 03 April, 2017, 10:46:15 »
Hoi ANdeJong,

Het bestand is inderdaad een losse .exe, echter, aan het einde van de installer kan de readme worden geopend, en in de map is de uitgebreide readme ook aanwezig (Readme RZ SJ Littera B beta 2.0.20170325.pdf), deze manier van installeren gebruik ik al een tijdje, en over het algemeen werkt dat vrij goed ;).

Uiteindelijk wil ik ook van de externe 'dependencies' af, en de locs voorzien van een eigen cab- en soundpakket, maar dat kost tijd. Deze externe onderdelen zijn inderdaad verre van een ideale oplossing, maar op dit moment heb ik nog niets beters beschikbaar ;).
« Last Edit: Monday 03 April, 2017, 10:48:21 by rjz222 »

*
Intercity
669 posts
« Reply #265 on: Monday 03 April, 2017, 11:37:28 »

@rjz222,

In jouw pfd, in het locomotief bestand staat:

• Dampf_alt_cab door Wolf Grond (installatie in /TRAINSET/Common.cab)
• Damps Sound door Wolf Grond (installatie in /TRAINSET)

Dit dient te zijn, volgens de readme bestanden in de desbetreffende cab en sound bestanden:

- ..\TRAINS\TRAINSET\common.cab\Dampf_alt_Cab\*.*
-  ..\TRAINS\TRAINSET\common.sound\Dampf_Sound\*.*

m.v.g.

A.N. de Jong

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #266 on: Monday 03 April, 2017, 11:39:21 »
Ja, nee, dat is nou net het punt, die soundmap zit niet helemaal lekker, en moet dus juist niet in /common.snd of /common.sound geïnstalleerd staan, dat is precies waarom ik deze opmerking in de handleiding heb gezet ;). Dit is een van de redenen dat ik naar een dedicated soundpakket wil, gezien er voor dit geluidspakket inderdaad verschillende locaties van installatie in omloop zijn, ook verschillende Duitse locomotieven vragen namelijk om het geluidspakket op deze afwijkende locatie te installeren (en dat is de reden dat het bij mij op dezelfde manier zit).
« Last Edit: Monday 03 April, 2017, 11:43:39 by rjz222 »

*
Intercity
669 posts
« Reply #267 on: Monday 03 April, 2017, 12:26:44 »

@rjz222,

Volgens mij zit de fout in het hoofd sound bestand van deze locomotief:

- ../../Dampf_Sound/Hebel.wav en voor elk geluidsbestand.

Moet dit niet zijn:

- ..//..//Common.Snd/Dampf_Sound/Hebel.wav

Omdat ik vermoed dat het dan niet naar de juiste submap verwijst?

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Monday 03 April, 2017, 12:43:54 by ANdeJong »

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.499 posts
« Reply #268 on: Monday 03 April, 2017, 12:55:28 »
Zoals al eerder aangegeven, dit is een fout die door meerdere ontwikkelaars gemaakt is, waardoor dus die aangepaste installatielocatie is ontstaan. Als ik nog van plan was geweest om nog veel met dit soundpakket te werken zou ik dit aanpassen, maar omdat de volledige versie een eigen soundpakket gaat krijgen laat ik het voor nu zo, en blijft de opmerking over de aangepaste installatiemap staan ;).

*
Intercity
669 posts
« Reply #269 on: Tuesday 04 April, 2017, 09:16:45 »

@rjz222,

Om een of andere reden werkt mijn aanpassing in voorgaande bericht nog niet zo als het zou moeten.
Ik zal daar eens verder induiken wat het probleem nu veroorzaakt,
Voorlopig kan men het door jou gebruikte methode handhaven.
Ik kom daar later op terug, maar dat kan een tijd duren omdat ik andere zaken heb die voorgaan.

m.v.g.

A.N. de Jong