TreinPunt.nl
Train Simulators => Microsoft Train Simulator MSTS / OpenRails OR => MSTS / OR Materieel en Objecten => Topic started by: Rienstrein on Sunday 01 March, 2009, 17:57:40
-
hallo,
weet iemand of er ook stoomlocs van de zlsm te downloaden zijn
ik bedoel niet die op deze site staat.
-
Ik zou het zo 123 niet weten
Maar op Railsim staat dezelfde lok als hierop Treinpunt.
Dus ik denk dat je niet veel zult opschieten, ook omdat menig nederlandse uitgave van iets,
vaak uitgebracht word via Treinpunt of Railsim.
Volgens mij moet er ook nog een route zijn van Zuid limburg met een compleet materieel pakket.
Mischien is er een kans dat hier iets meer in zit, van dat gene wat je zoekt.
In iedergeval ook kijken op Railsim
-
Hallo
De stoomlok die voor een ZLSM lok moet doorgaan is in werkelijkheid een italiaanse lok.
Hij lijkt wel iets op de E1090 en E1040 van de ZLSM maar er zijn toch ook grote verschillen.
De 4 assige sleeptender lijkt absoluut niet. Persoonlijk hang ik er de 3 assige tender van de 3737 achter.
De ZLSM heeft ook nog een zadeltanklok maar die ligt in duizende stukken en moet geheel gerestaureerd worden.Dat heeft geen prioriteit en kan dus nog jaren duren. Die zadeltanklok bestaat wel in MSTS in meerdere skins en is te vinden op www.uktrainsim.com
Groeten Troepka (seinhuiswachter ZLSM )
-
troepka,
ik ben op zoek naar de zadeltankloc van de zlsm op uktrainsim.com maar waar op die site kan ik deze vinden
ik wil deze eens zien
ik ben bezig met de protos zie http://www.treinpunt.nl/forum/index.php/topic,2995.0.html (http://www.treinpunt.nl/forum/index.php/topic,2995.0.html)
daarna ga ik de e 1040 en de beide b-locs proberen te bouwen
rjz222
PS: gaat het over de zlsm ns 8826?
-
Zoek op UKTrainsim op J94,
Dick
-
*Kick*
Protos staat on hold
@troepka:
Kan jij mij foto's sturen van de B-locs? Ik zit hier in het noorden van het land en dan gaat het zonder goede foto's niet om iets te bouwen dat alleen in het zuiden rondrijd!
Zitten er trouwens veel verschillen tussen de beide B-Locs (waarmee ik in de shape rekening mee moet houden)?
En wat technische gegevens zoals lengte ketel, radius ketel, radius wielen (zowel loop als aandrijving) enzovoorts.?
-
Je kunt om te beginnen hier kijken.
Ik zal verder kijken wat ik voor je aan gegevens kan verzamelen.
http://www.zlsm.nl/mat_nl_stoom.php?matnr=LO02
http://www.zlsm.nl/mat_nl_stoom.php?matnr=LO04
Groeten Troepka
-
Even off topic ;)
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de ZLSM rijtuigen (screenshots volgen):
ZLSM K1 Wagens:
K1A Eerste klasse rijtuigen
K1BD
"Breda"
"Pullman (étoile du nord)"
Plan E BDK
Trouwens, aan de kritiek van die 1090 kan ik nog iets toevoegen, de 1090 heeft een langer en (volgens mij) gesloten machinistenhuis!
-
Heej hallo,
ik wil op deze site wat sceenshots plaatsen maar hoe moet dat??
alvast bedankt
groeten Rienstrein
-
Hallo allemaal,
Ik zat wat te kijken op youtube toen ik dit filmpje van MSTS tegenkwam: http://www.youtube.com/watch?v=PnLY9qlHYV4
Is dit dezelfde type stoomloc die bij de ZLSM rijdt?
Groetjes
Cornetto
-
Het lijkt wel, maar ze zijn het toch niet! :(
Maar ik zoek noch steeds naar een aantal technische details van de locs zodat ik de wielen en de ketel kan maken!
-
Hallo,
In Rail Magazine nr. 120, blz. 12 staan technische tekeningen van de type-b en type-E loks v.d. ZLSM. Ik heb helaas geen scanner dus ik kan ze niet op de computer zetten.
En het enige verschil tussen de twee b loks is dat de 1289 geen sneeuwschuivers heeft en een kleinere derde frontsein (zonder paard erop :D).
ps. Je kan ook kijken naar de NS serie 4000, die hebben qua opbouw veel weg v.d. zlsm B-machines.
Groeten,
Corné alias Cornetto
-
*Schop!*
Tender in aanbouw
(knip)
Zo, grofbouw tenders af!
Morgen de zijkleppen boven en eerste werk aan onderbouw.
EDIT: Johnny
Dode foto link verwijderd
-
Lekker bezig!! :o Hij wordt mooi
Groeten,
Corné alias cornetto
-
Ik ben ondertussen weer een stuk verder:
grondplaat en leidingen achterkant (wielen incl. tex. staan klaar om geplaatst te worden)
Ik kan alvast mededelen dat er in het pakket een kleine verrassing komt die niet direct met de ZLSM te maken heeft... :-X
-
Altijd leuk een verrassing ;D
Keep the good work going!
groetjes,
Corné alias Cornetto
-
*Superharde Schop!*
Eindelijk begint er schot te komen in de bouw!
Na een dag hard werken is zijn alle wielen, een deel van de bogie, een groot deel van de ketel en de bufferbalk in grote lijnen af :)!
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg63.imageshack.us%2Fimg63%2F2037%2Feindelijkprogressie.png&hash=17114086e0e3403c5e5261d05cba908f7e088791)
Let niet op de balken onder de wielen, dat zijn ijkpunten waarop ik de wielen uitlijn en de lengte over de buffers aangeven, deze gaan er uit als de locs klaar zijn!
Groet,
Robert
-
Inderdaad het was een tijdje geleden dat er wat werd gezegd in dit topic :D
Mooi werk en veel succes verder met dit project!
-
Hoe staat het er mee
-
Op het moment gebeurt er niet zo veel, ik heb het te druk met school om veel met Gmax te werken (de route-editor gaat bij mij veel sneller dan Gmax) en er zitten veel lastige onderdelen op, wel kan ik melden dat de machinist een dak boven zijn hoofd heeft, maar daar niet veel aan heeft omdat hij door de vloer zakt (ik heb nog geen voetplaat gemaakt)!
-
Daar gaan we weer! Weer een schop!
De locs hebben niet mijn topprio, maar vandaag had ik er tijd voor (lekker zo'n rooster van 9:40 tot 13:00, twee dagen na een groot concert :) )
De locs beginnen langzaam maar zeker ergens op te lijken:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg689.imageshack.us%2Fimg689%2F5673%2Fhetbegintergensoptelijk.png&hash=80e083cd406883629feb2bdcb1a70e520be73afd)
-
ziet er grappig uit net zo,n speelgoed treintje nu haha
-
Dat komt doordat ik nog lang niet alles voorzien heb van textures, de ketel en de schoorsteen wel omdat die al af waren en de textures in 1 keer pasten (net zoals de bufferbalk!)
Doelen voor morgen (vrije dag):
- Stoomdom
- Details voorkant ketel
-
Rjz222 Ik bedoel gewoon dat het nu zo,n speelgoed treintje lijkt
Rjz222 Ik vin het heel mooi wat je voor msts doet dit respecteer ik zeer;)
-
Bedankt!
-
Graag gedaan :D en hoe gaat het met je groene 263 sik ?
-
Ligt stil: De bouwer kan ik niet bereiken... (Het BST)
-
oke dat is niet leuk want ja een groene sik is wel mooi ;)
-
Hallo rjz222,
Het BeneluxSimTeam is gestopt met bouwen en is opgeheven.
op de site van MSTrainStop staat het volgende bij de download van de BST 263:
Sinds januari 2006 bestaat het Benelux Sim Team niet meer. De Sik NS 263 is de locomotief die de eerst loc van het BST was in haar historie. Gebouwd door 3d designer Eelco en geskind door mede-oprichter van het BST @-tlok. Eelco is gestopt met design voor MSTS en in het verleden zijn bronbestanden overgedragen aan enkele BST leden waarbij een belofte is gedaan om zijn Sik voor altijd in ere te houden. @-tlok is ook niet meer actief in de wereld van MSTS en na een ernstig ongeval zijn activiteiten gestaakt. Deze speciale release is hierbij dan ook opgedragen aan deze twee mensen, aan de eerste BST lok en iedereen die het BST een warm hart heeft toegedragen.
Groeten Rienstrein
-
Weet ik!
Daarom staat er ook: Ik krijg geen toestemming van de maker! Ik weet dat ik dit niet hoef te proberen ;).
-
hey rjz222
tja maar jij bent toch wel zo technisch om een sik te bouwen ? dan kan je hem zo vaak reskinnen als je wil :D
Maar eerst je andere was lijstje :D
-
Klopt, ik bouw zo langzamerhand een gigantische waslijst op!
Ik ga nu eerst proberen lopende projecten afmaken, dan pas weer aan nieuwe beginnen ..., maar ik kan niet beloven dat dit me ook lukt, ik heb soms teveel inspiratie om weer aan een nieuw project te beginnen...
-
Hey rjz222 met die was lijst kan je wel zeggen :D maar 1 vraag is het misschien met het volgende project mogelijk om S.T.A.R locs te maken onderandere de MAK V53-019 Te-5933 Ik ben namelijk zelf vrijwiliger Bij museumspoorlijn S.T.A.R Maarja Hein de vries is gestopt met bouwen :D ik had het 17 april nog gesproken
dus en ik ben hellemaal weg van die locs maarja ik rij nu nog op de kleine 2400 van het minispoor museumspoorlijn star En ik ben zelf bezig met een minitrein sik op school :D MVG Robert
-
Hey rjz222 het wordt dus deze loc ?
-
Ja, onder andere, in de eerste versie zitten alleen de beide B-locs:
- 1289 (zonder baanschuivers, klein 3e frontsein, groen)
- 1220 (met baanschuivers, groot 3e frontsein, blauw)
Ook komt er tegelijk met deze locs een verrassing online.
In versie 2 hoop ik ook de andere locs te verwerken:
- E 1090
- E2 1040
-
zozo je bent weer lekker bezig ;D
-
Zo moeilijk is het niet om deze 2 locs in een keer te bouwen!
De B-locs zijn namelijk op de punten die ik heb beschreven na namelijk exact gelijk, ook de verrassing is ongeveer gelijk (voor sommigen die een beetje thuis zijn in dit soort zaken verraad ik eigenlijk direct wat de verrassing is :P) aan deze machines.
-
ja dat is zo ;D
-
Hey rjz222 Hoe gaat het met je en de treinen ? ;D
-
Ik heb van het weekend nouwlijks tijd gehad... Maar, ik probeer vanaf donderdag (jaja mijn meivakantie begint vroeg) flink door te werken zodat ik aan het einde van de week de meeste dingen af heb!
-
rjz222 goed bezig ;D
-
Heb je meer screens hoe het met de bouw gaat en de tenders ?;D
-
Dat meld de auteur zelf wel, tevens post je wéér eens twee berichten achter elkaar. Volgende keer volgt een waarschuwing!
-
Bruno dit weet ik langzamerhand nu ook wel ;D maar omdat rjz222 goed bezig is ben ik nieuwschierig
-
En er is weer progressie!
Informatie
Het volgende is toegevoegd:
- Buffers
- Nummerplaten
- Leiding van machinistenhuis naar voren
Screens
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F3.png&hash=98c234e7a319778ad3319d606163932e887761c6)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F4.png&hash=146d42b8d30fcdc445eab968c49191474f67905a)
(de screens zijn niet van topkwaliteit, Gmax' beelddriver zit weer eens dwars, dat heb je nu eenmaal bij vista...)
-
Hallo rjz222
Aardig Model heb je! Maar als ik je een tip mag geven: Niet te veel losse Objecten maken! Probeer zo veel uit 1 stuk te maken! bv die MChuis ( Machinistenhuis ) kan je makkelijk uit 1 stuk maken, Rookkast kan je zelf's van de zelfde ketel uit maken! Snap je wat ik bedoel? anders laat ik het wel zien ;)
Gebruik je 3D max?
aan hoeveel Poly's zit je? ???
En hoe ga je Texturen? gebruik je foto's? of gebruik je meer Paint? Of Combinatie daar van?
Erg veel Succes met je Model! :-*
Vriendelijke Groeten
Leerlingstoker
-
Bij gebrek aan foto's in de juiste posities werk ik veel met Paint.net, dat werkt iets naukeuriger!
Ik werk met Gmax, anders had ik het ook wel voor Railworks willen maken, maar dat ondersteund helaas geen Gmax :-\. Meer info over het opzetten en hoe ik bouw vindt je op trainsimflevo.webs.com (http://trainsimflevo.webs.com) maar voortgang in de vorm van tekst kan je hier volgen!
Het machinistenhuis ga ik trouwens samenvoegen als ik de textures daar op heb zitten!
Geen idee trouwens hoeveel poly's ik heb zitten...
-
Zo, nu zijn de machines voorzien van de standaart Frontseinen:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F5.png&hash=5d549f6be41b9af0b1439be801dcac00639473e4)
-
Dat ziet er goed uit. ;D
Veel succes!
-
Ik kan op het moment niet goed verder met de locs om de volgende reden:
Ik ben op zoek naar de volgende dingen:
- Foto's/Video's van de aandrijfassen
- Foto's van de nummer- en fabrieksplaten
Als iemand mij hieraan kan helpen, stuur dan een mailtje naar rjzondervan[at]gmail.com
[at]=@
-
rjz222 zoek eens op google ik heb toen ook alles gevonden :D
-
psssst Rjz222
*knip* Nee, zeuren niet, maar wel vragen naar de status van het project, en dat mag niet ;)
Ben en beetje nieuweschierig
Ik zeur niet mod,s:)
Robert
-
Nou, ik heb al een heel groot deel van de locs af, zoals je in de screens kan zien die ik al geplaatst heb.
Ik zit nu te tobben met de drijfassen (model en animatie) daarna is het vooral een aantal details en dan is het basismodel af (1289), daarna komen de 1220 en dan de verassing.
-
Zonde om de loc te verbranden na zoveel werk...
Volgens mij mag de onderkant van het cylinderblok nog wel wat ronder. Kijk maar eens naar de foto van de echte 1289.
Veel succes met het animeren!
-
@ citroen: hahaha, scherp gezien.
@ bouwer: succes verder ermee, de ZLSM route verdient de "echte"stoomlocs.
gr Hajo
-
Bedankt Hajo!
Kleine update: Ik heb nu de tijdelijke drijfassen eraf gehaald en ben begonnen aan de echte drijfassen, verder heb ik de tip van Jeroen in praktijk gebracht en het cilinderblok afgerond :), ook ben ik verder gegaan met textures.
Ik ga vanmiddag weer verder en ik hoop vanmiddag of morgen weer wat screens te showen :).
-
Zo, de hooftdrijfassen zijn aan een kant klaar:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F6.png&hash=8a8eb91d4e4fa63d6023d86716a06deb76c6d46d)
Door de lage beeldkwaliteit van Gmax is de screen weer erg blur...
EDIT: En nu zijn de drijfassen echt bijna klaar:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F7.png&hash=bb0746d2b430aa29dc8a334b26ee9be71a1ff54d)
Door de lage beeldkwaliteit van Gmax is de screen weer erg blur... Er zijn een aantal kleine onderddelen weggevallen :(
-
Ziet er erg mooi uit :)
-
perfect!
-
Bedankt!
De andere kant zit er ook weer op:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F8.png&hash=b6382be4094a47820ddb86b11fedfe348c24ea8b)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F9.png&hash=309272b49e436d248e7961e99f0ed4da5541efd5)
Door de lage beeldkwaliteit van Gmax zijn de screens weer erg blur :(...
-
Jemig wat mooi. :o
Klasse. ;) :)
mvg Ruben Schots
-
Super mooi.
Groetjes,
Mark ;)
-
Ik heb weer wat te melden:
1. Ik heb vanavond weer wat verder gewerkt en het belangrijkste deel van het binnenwerk is klaar :). (screen komt morgen ;))
2. Ik ben naast de locs ook een paar weken terug aan de ZLSM en SSN K1 wagens begonnen, met betere draaistellen en werkende deuren :). Dit is overigens niet de verrassing, jullie mogen trouwens raden: het is een stoomloc en heeft heel veel weg van de SJ/ZLSM B-machines...
EDIT 11/9
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F1%2Fscreens%2F10.png&hash=1f1e422c69b6b1200ed0866b270d2fb259af8bd2)
Een paar details en het binnenwerk :)
-
Ziet er erg mooi uit! :)
-
klasse werk hoor,
heb je al eens een test voor in msts geprobeert?
en telkens dat vage beeld in gmax, kan je niet gewoon op print screen drukken en open paint en druk op ctrl+v?
verder wens ik je succes.
groetjes steven
-
Hallo rjz222,
het ziet er al netjes uit.
Ik doe een gok voor de "verrassing".
Ns stoomloc type 4000.
groeten Rienstrein
-
NS 4000? Nee, ik denk de Br 23, ze hebben allebei wielen, cylinders, een ketel, en nog meer van dat soort stoomtreindingen. De Br 23 is natuurlijk ook inzetbaar voor de SSN K1's!
't model ziet er goed uit!
-
de BR 23, no way.
rjz222 heeft ooit zelf een reskin gemaakt van de BR 23 van de VSM en de SSN alleen dat is van een payware route met daarin de BR 23. deze mag dus nooit uitgebracht worden. indien er overleg is met de bouwer ervan. waar jullie verzekert van zijn. maar ik ga verder geen gok uitbrengen welke loc het wordt.
groetjes steven
-
@Steven: Gmax modellen in MSTS zetten voordat ze echt klaar zijn kan het model totaal verknallen (fouten in de exports als ik de volledige versie probeer...
Dit zijn trouwens screens op een net iets andere manier dan je zegt, maar wel hetzelfde idee: met Microsoft OneNote gemaakt ;). Echter heeft Gmax de handycap in vista dat alleen de slechtste videodriver werkt... (dus moet ik alles inzoomen om detailbeeld te kunnen zien)
Over de verrassing, ik ga geen antwoord geven, maar de BR 23 is het zeker niet :).
-
Ook de concurentie slaapt niet
http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=64967#64967 (http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=64967#64967)
Groeten Troepka
-
Bedankt Troepka!
Ik had gezien dat ze al voor Trainz bezig waren (met dank aan Jeroen (supercitroen)), maar op het NMLD had ik het nog niet ontdekt (gezien ik daar pas sinds vandaag actief ben...).
Een screentje van de K1 draaistellen:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftrainsimflevo.webs.com%2F3%2Fscreens%2F5.png&hash=e6dec85422795aaf1f966024f7d38d09385c6cd3)
-
Owjee ....
Pas op daar.... want dat zijn de echte Stoom/Diesel/Elektrisch Machinisten en of Monteurs en DieHard's/Enthousiasten!
Dus 2 of Meerdere Keren bedenken voor dat je ergens wat Post of Reageert, want je wordt Keihard aan de kant gezet als je iets verkeerds gezegd hebt!
( Een Gewaarschuwd mens telt voor 2! ) Geld ook voor de andere mensen die daar nu interesse naar krijgen om mee te doen!
Ik zit daar ook omdat ik bij een Museum Stichting zit ( SGB Stoomtrein Goes-Borselle ) en daar dus ook bij Betrokken ben!
Die gene die daar "Net als jij" de Zweedse lok's Bouwt, die zit bij een andere Museum stichting ( SHM ) en is dus ook automatisch betrokken op de Forum daar.
Backontopic: Je lok ziet er goed uit, ga je echte Foto's gebruiken net als de maker van Trainz? of Paint je hem?
En lukt het al met de animatie? Ik heb het in het verleden wel eens geoefend maar ik had er wel moeite mee..
Doe je Best! ;)
Vriendelijke Groeten
Leerlingstoker
-
Ik heb al een reactie van hem op TSDB (TrainsimDatabase.com)
Ik ga zo veel mogelijk met foto's werken, maar waar foto's tekortkomen zal ik met paint moeten werken (vooral achter de wielen...).
-
Hé rjz222
Heb je hem al een keer getest in MSTS?
Is wel belangrijk om te weten of je niet te veel poly's hebt, en of dingen gaan zoals jij het wilt!
Groetjes
Leerlingstoker
-
Lees even het topic door, dan zie je het antwoord... Zolang ik niet aan het aantal poly's van de VIRM raak is het wat mij betreft goed...
Daarnaast, het model is op animatie en een paar details die wel moeten na af :).
Dan nog texturen etc...
-
Okeej dat is goed nieuws!
Veel Succes toegewenst!
-
goed bezig rjz
als je hem af hebt ga ik hem gelijkt downloaden :D
robert
-
Even een vraag:
Heeft iemand tips om de koppeling te maken (die was ik bij het vorige bericht vergeten...)
-
Heel veel oefenen...
-
In game?
Of in Gmax?
Waarschijnlijk bedoel je in game, dan kan ik je niet helpen.
Groeten
Leerlingstoker
-
Nope, in game is makkelijk. Maar ik heb geen idee hoe ik een redelijke koppeling in elkaar kan zetten (het enige dat ik nergens kan vinden...).
-
Ziet er suuupppeeerrr uit!!!!!! ;)
-
robert, ik zou proberen als ik jou was een loc uitkiezen met daarbij een een goede koppeling te krijgen,
vraag aan de maker van de loc of dat hij alleen die koppeling wil geven voor jouw project. want het gaat denk ik zelf erg lang duren tot je het onder de knie krijgt en in die tijd krijg je allemaal gezeur van mensen hoe het dan met de loc staat, om dat dus even te voorkomen kan je dat dan even vragen en kan je een beetje afkijken hoe hij dat gedaan heeft en kan je daarna nog altijd oefenen.
succes verder,
groetjes steven
P.S. je hebt een mailtje gekregen over de lachende, gierende en de brullende act voor later ;)
-
Ik heb weer wat gewerkt, maar niet aan iets dat ik met een screen kan laten zien:
Ik heb nu de belangrijkste onderdelen geanimeerd, en morgen/overmorgen ga er weer mee verder.
-
oke, Beter! ;)
-
Oké, ik heb weer wat in de animatie gedaan, frame 1 is aan de linkerkant van de loc bijna klaar.
Ook heb ik vanochtend van Quinzeedied de koppelingen binnen gekregen, deze zullen er als FreightAnim op gezet worden.
-
Oproep
Nu de voltooiing van de loc's zelf begint te naderen zoek ik de volgende dingen:
- Geluidsopnamen van de B-machines
- Cabfoto's van de B-machines
Verder zou het prettig zijn als iemand mij kan helpen met de cab.
-
E-mail de ZLSM eens, of vraag de vrijwilligers op het NMLD forum eens. Mijn ervaring is dat museumorganisaties zo gek zijn om je te helpen hiermee.
-
Hey rjz222 ik zal het vragen aan de zlsm zelf
Als je ooit en S.T.A.R loc gaat maken help ik je met foto,s en sounds :D
robert
Vrijwiliger Museumspoorlijn S.T.A.R
-
Hey rjz222 ik zal het vragen aan de zlsm zelf
Zal of zou (dat jij het vraagt of dat jij het zou doen als jij mij was)?
Wezenlijk verschil...
Als je ooit en S.T.A.R loc gaat maken help ik je met foto,s en sounds :D
Kijk eens op mijn site (zie onderschrift)...
-
Hallo
Ik was vandaag in Simpelveld en heb geprobeerd enige cabine foto's te maken.
Helaas is er maar weinig plaats zodat je altijd van dichtbij staat te fotograferen.
Ik heb al mijn filmpjes van de ZLSM bekeken maar er is geen bruikbaar geluid bij, altijd hoor je wind of geklets er door heen. Voor goed geluid denk ik dat er iemand met goede aperatuur mee op de lok moet rijden.
Groeten
Troepka
EDIT: Johnny
Foto's zijn verwijderd, zie voor de regels in topic Uploaden van foto's (http://www.treinpunt.nl/forum/index.php/topic,3184.0.html)
Ik verzoek je het formaat 750x563 te gebruiken indien je de upload mogelijkheid benut van TreinPunt.
-
Kan je mij via E-mail foto 3 op origineel formaat kunnen opsturen? (RJzondervan[at]gmail.com ([at]=@) Dan kan ik ook met de cab aan de slag :).
-
WAUW mooie foto,s leuke cabvieuw wordt dit :D zo aan de foto,s te zien zien ze er strak uit :)
-
rjz222 leuke modellen, ik was ook bezig met zlsm msts modellen, maar mijn locomotieven zijn niet zo mooi als de jouwe. tenminste qua polygon aantal. (Minder polygons wegens minder snelle pc.)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2FZLSm-1040-1090.jpg&hash=9b0129edfdaa16d0bf68a195d7efc51fa3ba0032)
Ik was er nog mee bezig, maar he als jij ze al maakt :)
IK heb wel al een boel wagonnen van de zlsm.
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fscrgrb2-6.jpg&hash=ceee67b50c01b8f5314ee67c0558bd1d8ec7aa64)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fscrgrb5-4.jpg&hash=33d2a0da8908b2ff27ad6e3e0a35324ba15bbf82)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fscrgrb0-7.jpg&hash=593340dcf2bf947e549d51edafeb26824f2faead)
(Sommige zijn nog niet 100% af, nou eigenlijk allemaal niet, of de textuur is niet wat ik wou of de modellen zijn nog niet compleet.)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fbreda.jpg&hash=a8cd7a3797518d05fc634c3f871fafd5e66fe14b)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fdsm.jpg&hash=793b13e7122cc1495b67ff395cc69396be65e687)
-
Tja, ik bouw alles zo goed mogelijk na ;). Ook maak ik de rijtuigen die al eerder genoemd staan voor MSTSbin, dus met werkende deuren ;).
Nieuws:
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de animatie, de grafische rekenmachine is hiervoor geen overbodige luxe :P.
-
Tja, ik bouw alles zo goed mogelijk na ;). Ook maak ik de rijtuigen die al eerder genoemd staan voor MSTSbin, dus met werkende deuren ;).
Wel ik neem aan dat het niet zo goed zou zijn als je gewoon dingen ging verzinnen (Ik probeer het ook zo goed wie mogelijk, maar ik heb geen bouwplannen van de wagonnen, dus ik zoek zo veel mogelijk foto's op, wat ook makkelijker gezegd dan gedaan is ik kan niet vinden over de interieur van de Breda CIWL rijtuig):P
Ik verheug me op de K wagonnen, dan hoef ik die niet te doen XD
Maar afgezien van dat kan ik helpen? ook al is mijn pc geen mega core machine kan het best veel, moet gewoon niet te gek gaan doen + PS MSTS bin deuren kan ik wel maken. (Wagonnen gaat best maar te grote stoomlocs zoals de B1289 of de B1220 zou iets moeilijker gaan...maar dat is omdat ik de animaties nog wat moeilijk vind) ;) (Voorbeeld van een wagon: DSM pullman die ze kregen in 2003)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg307%2Fjordynater%2Fbreda-2.jpg&hash=e7f2002770ae3823e3b6266bb9ed58f02f8780ce)
Ik wil wel nog de wielen aanpassen dus let daar maar niet op XD.
PS ben lid geworden van je site, dougen is de naam daar.
-
Mocht je nog foto's van het ZLSM materieel nodig hebben ik reis aankomende zaterdag of zondag af naar het zuiden naar de ZLSM dus moet je nog beeldmateriaal en of geluid zegt het maar ik zal wel kijken wat lukt.
Greetz
-
Geluid zou geweldig zijn (probleem is alleen, ik heb geluid van de B-machines nodig, ik denk dat ze de E2 gebruiken, maar ook die opnames zijn welkom ;).)
Foto's van het drijfwerk zijn altijd welkom, net als aanvullend materiaal uit de cabine ;).
EDIT: ik vergat nog wat :P:
In principe zijn alle foto's welkom met name de bovengenoemde en:
- Ketel
- Machinistenhuis schuin van voren
EDIT2: Verder nog een speciaal verzoek voor foto's van de B 1220 die bruikbaar zijn voor textures ;)
EDIT3: nog even verder gewerkt vanochtend, ik hoop woensdag weer verder te kunnen (vanmiddag en morgen moet ik twee verslagen voor na de vakantie maken :(...
-
Er zijn geen officiele rijdagen ik ga hier ook heen met een missie de ongevallen wagen van de ZLSM die mijn pa bouwt en ik zal vast wel met 1 van de medewerkers de stomers op de foto zetten moeten de met statief want soms zijn mijn foto's een beetje schreef :'(
-
de ongevallen wagen
Ongevallen wagen? heb ik wat gemist?!?
-
Ik denk de plan E, dit rijtuig heeft vroeger in de ongevallentrein gereden.
-
Ik denk dat het daar inderdaad om gaat ;).
Nog een vraag van iets waarvan ik foto's nodig heb: de groene K1's, ik blijk niet de groene K1's op de foto te hebben gezet met TnT, maar ze hadden de K3's mee... :-[
Het model is wel goed, die had ik van het huisstijl K1 rijtuig ;).
-
komt voor de bakker
-
Heb een beetje slecht nieuws voor je.
Van de 3 stoomlocs heb het over de B 1220, B1289 E 1040 heb ik geen foto's kunnen nemen IVM de veel te krappe ruimte in de loods waar ze stonden.
Van 1 belgische K1 heb ik wat opschriften op de foto en van de rood creme een koersbord en logo.
Sorry maar helaas had het graag ook anders gezien.
-
hallo rjz222,
hier een foto van het machinistenhuis van de 1289
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groeten Rienstrein
-
Daar heb ik zeker wat aan!
-
binnen kort ga ik naar zlsm dan maak ik en hele zooi foto,s voor je :D
-
Zo, de animatie is aan een kant zo goed als af, alleen nog de "schwinge" zoals de Duitsers dat noemen (iemand die het in het Nederlands weet ???) wat rustiger laten lopen...
PS: Vraag aan de moderators: Zouden jullie de topicnaam kunnen aanpassen naar ZLSM stoomlocs met een Nederlands/Belgisch vlaggetje, het staat nu een beetje gek... (Dit kan ik niet zelf omdat dit topic niet door mij is aangepast...)
Is gedaan!
-
Bedankt Bruno!
Vandaag weer wat gesleuteld, ik denk dat ik die Schwinge na vandaag nog een keer ga herzien en dan kan ik zeggen dat hij aan een kant klaar is :). Dan ben ik al een beetje begonnen aan de andere kant met de kleinere details van de drijfassen.
Ook is aan de bouw van de E2 1040 begonnen.
Robert
-
Sleutel Sleutel...
Nu is de Schwinge herzien, de animatie is aan links bijna klaar, nu nog alleen details controleren/verbeteren. Nu nog rechts... Daarnaast nog de tender afbouwen en dan is de B-serie in model klaar.
Tot het moment dat de animaties helemaal goed lopen zullen er geen screens verschijnen, dit omdat van animaties het nogal moeilijk is om screens te laten zien.
-
Vanwege Erwin's reactie in het SLT topic vanavond even de ketel en het machinistenhuis vervangen door versies uit één stuk :) ;).
-
Haha Super!! :D ;)
en is ook veel mooier toch? 8)
-
Jups, alleen moet ik bij texturen de heleboel tijdelijk uit elkaar halen en daarna weer in elkaar zetten ::).
Vandaag wat aan de tender gesleuteld en het cylinderblok iets aangepast.
Oproep: Ik ben op zoek naar interieurfoto's van de K1 rijtuigen. Als je die kan leveren, stuur dan een mailtje naar RJzondervan[at]gmail.com
[at]=@
-
Update:
ZLSM locs:
Helaas... De animatie moet helemaal opnieuw gedaan worden omdat ik vergeten was om "Align to world" in de pivot uit te voeren...
De tender is zo goed als af
K1 Rijtuigen
ZLSM Huisstijl:
K1A: 90%
K1BD: 70%
ZLSM Groen:
K1A: 85%
K1AD: 75%
SSN:
K1A: 85%
K1BD: 70%
SGB:
AB 75%
MBS:
AD 72,5%
Nog nodig: Foto's van het dak van de K1, interieurindelingsfoto's K1AB SGB
Momenteel is van de K1 de hoofdshape af, en wordt er gewerkt aan de freightanim. De hoofdshape bevat alleen wel al bijna 30.000 poly's :o.
-
Nog nodig: Foto's van het dak van de K1, interieurindelingsfoto's K1AB SGB
Dat kan ik voor je regelen! Stuur maar via PM wat je allemaal in Detail wilt hebben!
Groeten
Leerlingstoker
-
*SUPERTRAP*
Ik zit op het moment met een probleem: ik ben erachter gekomen dat de maatvoering hier en daar tekort schiet, deze is echter alleen met bouwtekeningen te achterhalen.
Kan iemand mij tekeningen van de B-locs of NS 4000 locomotieven leveren?
Robert
-
Robert,
Ik heb je gemaild op je gmail-adres,
Dick
-
Laat ik dit maar weer eens omhoog schoppen ;D.
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FNew_1.jpg&hash=9fbeaa0d1e0a98027c0edf5892f582ccdc6656fe)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FNew_2.jpg&hash=5c052ab4a641268c5a961e845dd5aab714e0d03c)
Zoals jullie misschien zien is de locomotief compleet opnieuw opgebouwd. Hierdoor heb ik een hele hoop polygones kunnen besparen wat de performance in MSTS zeer ten goede komt.
De animatie is dit keer al helemaal uitgewerkt, waardoor het nu een kwestie van 3D'n en texturen is, en ik niet meer naar de animatie hoef om te kijken.
De loc is overigens in de huidige vorm qua maatvoering tot stand gekomen met dank aan DickT voor de bouwtekening die hij me heeft gestuurd (zie vorige posts).
Ook aan de K1 rijtuigen wordt weer gewerkt, zo is het interieur dusdanig aangepast dat MSTS dit keer het rijtuig met gemak aankan, en ook de draaistellen zijn verbeterd.
Op dit moment wordt er aan nieuwe textures gewerkt.
Het zal vanaf nu met mijn projecten weer wat minder snel gaan, doordat morgen de lessen weer beginnen...
Robert
-
Succes :-)
Greetzzz,
Jamill vanuit trein 16018.
-
Natuurlijk moeten achter ZLSM stomers ZLSM rijtuigen! Ik ben alvast aan de texture begonnen, en daar laat ik nu al een stukje van zien!
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1200.photobucket.com%2Falbums%2Fbb340%2FSupercitroen%2FK1sample.jpg&hash=8fb234215f93a26b7cf2f3246e75869e943c5761)
-
Netjes Jeroen!
-
Heel netjes Jeroentje ;D
-
En dan weer naar de locs...
Dat ik het ook mooi vind heeft Jeroen ondertussen al genoeg gehoord (hoop ik) :P.
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FNew_3.jpg&hash=4fea2ab01be44f229a4011ea7017ff4c333035d4)
3D uitwerken :)
-
Dat is ook zeer netjes Robert!
-
Nice!
Cheerss,
Jamill.
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_1.jpg&hash=5623fb5409a10bb7b9e79d4ce255b4bf3eec21a0)
B 1289
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1220_1.jpg&hash=2b700ed6e9fb24682e9df38f1096cf74434aab32)
B 1220
Verregaande vorderingen :D.
-
Ziet er leuk uit.
Cheerss,
Jamill.
-
Ziet er netjes uit joh!
-
Ik mis de textures.
-
Dat zijn die kleurtjes joh!
-
Speelgoedtreintje!
Maar zonder dollen, het ziet er goed uit natuurlijk!
-
@Mathijs: Textures zitten alleen op de ketel, de rest is GMAXspeelgoedkleurtjes... Ik moet nog textures maken, maar dat gebeurt wanneer ik de tender in elkaar heb gezet :P. Anders worden de locs zo hongerig/dorstig :P.
-
Ja joh, maakte ook maar een grapje. Maar het blijft er goed uit zien!
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_2.jpg&hash=838087ab659f45cefb02f5b4323cef55df2aa0ab)
Texturing is begonnen :D.
-
Heel erg mooi! Tenminste dat lijkt het te worden. :o
Kan niet wachten tot deze locs eindelijk beschikbaar zijn ;D
Ik wacht geduldig af...
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_3.jpg&hash=3f6d5e68e542226ea4ba7302e4e96993f8fcff82)
Textures vorderen
-
Netjes!
Cheeerss,
Jamill.
-
Topwerk wat jij doet!
Succes verder met de rest.
Groetjes Steven
-
Ziet er mooi uit man!
-
Eindelijk, textures!
-
Dan ben je hier al helemaal blij mee :P:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_4.jpg&hash=905d6ace7dd7559523ae8cb07603cb1f996b5c5e)
Textures tekenen en mappen...
-
Ziet er netjes uit Robert!
-
Volgens mij worden ze echt fantastisch mooi!!!! :o ;D :D
Ik hoop toch wel dat de ramen doorzichtig worden.... of moet dat nog gebeuren? (van texturing etc. weet ik nog niet zoveel)
Mocht je trouwens nog foto's nodig hebben van de B1220, ik heb er tijdens Terug Naar Toen een aantal foto's van gemaakt (ook de tender). Vorig jaar ook van de B1289...
Train-Freak
-
Bedankt beiden!
Foto's heb ik ondertussen genoeg ;), ikzelf ga ook elk jaar naar TnT... Ik heb alleen geen geluidsopnamen, dus als iemand mij daaraan kan helpen :P (foto's genomen in het machinistenhuis zijn trouwens ook nog altijd welkom)...
Dat van die Alphachannel is een bekende bug: GMAX geeft die niet weer, dus stiekem is die er al, alleen niet zichtbaar ::).
-
Graag gedaan ;D
Oke, ik kom er ook al minstens 10 jaar met Terug Naar Toen dus wat dat betreft...
Geluidsopnames heb ik helaas niet voor je, en ik denk dat goeie geluidsopnames ook best moeilijk zijn om te maken aangezien ze (in ieder geval bij TnT) de locs niet vaak heel erg goed hun best laten doen volgens mij.
Slechte opnames zouden ook jammer zijn voor zulke mooie locs ::)
Cabinefoto's heb ik niet... moet toch eens vragen of ik mag kijken, vroeger wel een keer gedaan.
Oke, dan heb ik niks gezegd! ;)
-
Dat van die Alphachannel is een bekende bug: GMAX geeft die niet weer, dus stiekem is die er al, alleen niet zichtbaar ::).
da's vreemd
als ik werk met gmax, het trainz game pack, dat dan weer wel.
komt er wel een alpha als ik die wil gebruiken.
dikke loc trouwens.
mooie details :)
heb er veel respect voor ;)
-
Puur respect!
Cheerss,
Jamill.
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_5.jpg&hash=c291717cdb7c114f2d82fef75b1df9fd60d3c500)
Eindelijk... Na 2,3 jaar hard werken, leren, bouwen en texturen kan ik zeggen dat de eerste B-loc bijna klaar is voor een volledige Export naar MSTS :D:D:D
-
Applaus :-)
Cheersss,
Jamill.
-
AH muziek naar mijn oren :D zeker applausje waard :D
Maar juich nog niet te hard, bijna is nog niet helemaal :P
(en ik kan het weten Xp iedere keer als ik iets liet zien dat bijna af is ging mijn gmax corrupt :P)
-
Wow! Hij wordt echt heel erg mooi!!
Om eerlijk te zijn wacht ik al jaren op deze locs, dus ik ben heel blij dat ze nu toch echt een keer gaan komen!
Train-Freak
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1289_Sviewer1.jpg&hash=958d9616bc50bb538e595c9090c84daa7661b68b)
Hij staat in Sviewer :D.
Nog een paar aanpassingen en de loc kan ook naar MSTS :D
-
Mooi zeg!
Cheerss,
Jamill.
-
Ik kan niet wachten!
-
Zo, dat ziet er even gelikt uit! Mooi man!
-
Echt super!!!
Enige wat ik wel een beetje vreemd vind zijn de lampen, maar ach, als dat alles is...
Echt een hele mooie loc!!
Train-Freak
-
En wát vind je vreemd aan de lampen? Als je dat vertelt kan Robert er misschien nog iets aan doen!
-
Als je vergelijkt met deze foto, dan zijn de lampen wel erg plat.
Groeten Rienstrein
-
Ja dat is eigenlijk ook wat ik er van vind.
Ze zien er een beetje uit als een soort vergrootglas met matglas, beetje cru gezegd.
Misschien heeft het wel te maken met het aantal polygonen.
Ze zien er dus wat plat uit, maar dat is opzich het enige, verder echt een supermooie loc!
Train-Freak
-
Kijk! Daar heb ik wat aan, de lampen moeten dus iets langer. Het klopt dat ik voor polybesparing het glas 2D heb gehouden. Ik zal kijken of het in de textures nog iets mooier kan, want ik denk niet dat ik het qua 3D kan oplossen (Ik probeer de loc onder de 10.000 poly's te houden, en de B 1220 lukt dat maar net).
Dus: Ja, ik zal er nog even naar kijken, maar ik weet niet hoeveel er aan te doen is ;).
-
Het cilindertje aan de achterkant wat langer maken kost geen poly's hoor.
Verder, erg mooi gemaakt!!
Gr
-
Succes ermee!
Verder is de loc echt fantastisch!
Als je afbeeldingen vanuit een andere hoek hebt zouden we kunnen kijken hoe het model verder is, maar dat is uiteraard aan jou en niet aan ons om daarover te beslissen.
Wat heeft een gemiddelde stoomloc voor msts eigenlijk voor poly waarde?
Een loc van trainsimwerk bijvoorbeeld?
-
De locs van Train-Sim-Werk zijn behoorlijk (eigenlijk 2x teveel) High-poly, deze hebben namelijk minimaal 20.000 poly's. Ik probeer door de locs lo-poly te houden (10.000) de garantie te geven dat de locs werken, en zonder problemen lopen.
Wat betreft screens uit een andere hoek: die zullen volgen, maar dan moet ik van mezelf eerst het machinistenhuis goed in de textures hebben.
@Citypendel: dat cylindertje kost idd geen poly's, maar het binnenwerk van een lamp wel, en daar gaat het om in dit geval ;).
Robert
-
De locs van Train-Sim-Werk doen bij mij gewoon uitstekend hun werk, al wil mijn videokaart nog wel eens commentaar geven in de vorm van lage framerates op het moment dat er heel veel objecten staan.
Nou is een Radeon HD2600 Pro ook geen snelheidswonder, maar over het algemeen haal ik behoorlijke framerates en draait msts gewoon stabiel. Op computers met Onboard-chips wordt het wat minder, maar deze zijn over het algemeen dan ook wat ouder, in ieder geval die ik getest heb.
Toch goed dat je ze lo-poly probeert te houden!
-
Performance in MSTS heeft tegenwoordig nog maar weinig met het computersysteem te maken. De meeste systemen halen de engine waar MSTS op draait met gemak in met wat ze kunnen. De engine van MSTS kan nogal weinig hebben, en daarom moet je proberen je modellen zo low-poly mogelijk te houden.
-
De dagopbrengst van vandaag:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2Fb1289_Sviewer2.jpg&hash=115e221de33bc610a5965aa882b6719a224f5757)
De lampen zijn aangepast (bedankt Jeroen!) en de loc is netjes gepoetst. Onder de kap zijn de LOD's toegevoegd.
Ook de SD-files zijn al gemaakt, aan de .eng wordt gewerkt.
Gezocht
- Ik ben op zoek naar iemand die de cab van deze machines in elkaar kan zetten, ik ben in vele markten thuis, maar cabs maken kan ik echt niet. Stuur als je wil helpen even een mailtje naar Robert[at]treinenwereld.eu ([AT]=@)
- Soundopnamen of een geschikt soundpakket: Een loc zonder sound is natuurlijk niets, dus ik zoek opnamen waarvan een goed soundpakket samen te stellen is, of een bestaand soundpakket wat goed in deze serie past. Als je wat hebt, stuur het dan naar bovenstaand adres.
Ik hoop dat ik in de komende dagen (en die zullen voor mij zwaar zijn) ik de concentratie een beetje bij elkaar kan houden en nog wat kan programmeren, maar ook aan mijn schoolwerk toekom.
Robert
-
Robert mooi locje!
Benieuwd wat het eindresultaat word! :D
-
Mooi!
Cheerss,
Jamill.
-
Die lampen zijn echt prachtig! De handvatten voor de rangeerder voorop zijn ook wel mooi!
-
Complimenten!
MVG, Swier.
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FB1220_Sviewer1.jpg&hash=cc0cae4cd99df2000ac6353ce6c293804e8ed23c)
De to-do list is weer een stukje korter :D:
- .eng testen en aanpassen
- .wag maken, testen en aanpassen
(en zoals in de vorige post: cab en sound).
-
Mooi!
Cheersss,
Jamill.
-
Dankje Jamill!
Ik had nog een foutje in de texture ontdekt, en dat is zoals hierboven te zien inmiddels verholpen ;).
-
Prachtig!!!!
Zonder meer erg mooi, alleen zijn de baanruimers naar mijn idee wat aan de grote kant....
Zoals te zien op deze foto.
Verder echt mooi!
-
Valt wel mee, je kijkt hier alleen recht in zo'n ding, terwijl je op de foto van schuin-opzij kijkt ;).
-
@rjz222: Je hebt wel gelijk ja, het frame van de bufferbalken lijkt ook wat hoger boven de grond te liggen, evenals de hoogte van de bufferbalk zelf iets hoger lijkt. Dit zal inderdaad wel aan de hoek liggen denk ik.
-
Ziet er weer lekker uit Robert! :D
-
Na een paar weken radiostilte (voor de storm):
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FSog.jpg&hash=ec133e49832cb521b6f1381927e98cb443a4fd79)
De eerste rit in MSTS is gemaakt, met een korte to-do list voordat het model definitief af is, en nog altijd de bovenstaande vragen, begint het al aardig op te schieten!
Robert
-
Ziet er mooi uit man!
-
Misschien heb je hier: http://msts.steam4me.net/sounds/index.html# (http://msts.steam4me.net/sounds/index.html#) wat aan voor het geluid?
-
Robert,
Kijk eens op UKTrainsim, daar hebben ze diverse soundpacks voor stoomlocs. Als je daar niet in wachtrij voor een download wilt staan, PM me dan maar even ;)
Dick
-
De vraag naar sound is inmiddels opgelost :D.
Nu nog een Cabview, is hier ergens een cabcreator in de zaal? Foto's zijn hier deels aanwezig ;).
Nouja:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2F1220%2520in%2520bedrijf.jpg&hash=f06cddca926d64100dcedb82dc8cd8eb2f854da1)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2F1220_MSTS_2.jpg&hash=9439e7a9665968af57830a596df555fc39857763)
Zegt genoeg toch?
-
Mooie plaatjes, wat betreft de cab, mogelijk dat Hans Nooyen er zin in heeft.
Hij heeft al vele mooie cabs gemaakt voor stoomtreinen.
hansnooyen#kpnmail.nl
MVG Swier.
-
Nu de ZLSM B-locs alleen nog een cab nodig hebben:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_1.jpg&hash=001a5a1546c51368ed6afa4f1e33acc722228b90)
De goederenwagens van de ZLSM krijgen ook trekkracht in de vorm van de E1090
-
Wat een stilte...
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_2.jpg&hash=ebfaa3ebb23331cf972678168dd2940dcb6f3982)
De E1090 maakt al vorderingen
-
Ziet er geweldig uit man!
-
Wel jammer dat jouw zuiger niet schuin loopt zoals bij het origineel.
Ik zat daar ook even over te denken hoe dat te doen, maar het is me gelukt! (Dit is het Trainz model)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg807.imageshack.us%2Fimg807%2F464%2Fzlsmb12203.jpg&hash=4ba57d7e9c2795d1e2542fd7c5227ca26ab506db)
Als je een kopie maakt van de zuiger in de schuine stand en die niet animeerd, maar er voor zorgt dat de bewegende zuiger op die richting recht blijft staan, heb je het zelfde resultaat als bij een horizontale zuiger, dat die alleen heen en weer schuift en niet van boven naar beneden gaat bijvoorbeeld.
Of je het nog aanpast moet je zelf maar even bekijken, maar dan klopt het model wat meer, want de zuiger staat redelijk schuin en als je hem horizontaal zet, valt dat wel heel erg op ;)
Groeten,
Rutger
-
De zuiger schuin zetten gaat in MSTS niet.
-
WOWWWW: what a beauty's! ;D
-
De zuiger schuin zetten gaat in MSTS niet.
Hoezo niet? Je animeert hem toch zelf, dus moet het toch mogelijk zijn?
-
Dat zou de performace van de loc niet ten goede komen ;).
Als ik schuine zuigers zou maken, zouden die alle kanten op stuiteren in de animatie, omdat MSTS schuine bewegingen niet begrijpt.
Als ik dat dus zou doen zou de loc misschien qua uiterlijk meer kloppen, maar bij het rijden komen er dan hinderlijke bugs tevoorschijn.
-
Modelleren voor MSTS is weten waar je mee bezig bent. Trainz, waar Rutger voor bouwt, kan veel meer aan in de modellen dan MSTS.
Er zijn veel beperkingen in hoe je je model aan MSTS moet presenteren. Er mag geen enkele poly te veel zijn, en het aantal animatieframes ligt ook vast. Mocht je hier buiten gaan dan straft MSTS je af met vastlopers of foutmeldingen. Ik neem aan dat jij dat wel weet Sander, jij hebt toch de G1206 en chippaaltjes gebouwd?
Rutger, zou je misschien willen vermelden dat het bij jouw locs om trainz-modellen gaat om verwarring te voorkomen? Eigenlijk snap ik al niet waarom je 3 screens plaatst terwijl alleen op de 1e screen te zien is wat je bedoelt. Als je graag jouw modellen wilt laten zien, dan kan dat in het trainz-board.
-
@ Jeroen, heb het van de screens aangepast.
Wat betreft die zuiger. Is wel jammer dat die niet schuin kan zoals die hoort, is dat met die 'nieuwere' MSTS al verholpen of dat niet? Anders is het toch weer een min punt voor de door vele gebruikte sim.
Groeten,
Rutger
-
In ORTS is dat probleem nog niet verholpen, hoewel men wel aan het onderzoeken is hoe dit op te lossen is.
-
Om weer naar het onderwerp terug te keren:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_3.jpg&hash=4fa0b71896469ad66c6ba5ed945af828cebb19a8)
Nog meer vorderingen
-
Je bent lekker bezig Robert!
-
Dat is hij zeker inderdaad!
Cheerss,
Jamill.
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_4.jpg&hash=b5113440732dc63332c71568d39241dd22360a92)
De 1090 wordt getextured
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE2_1040_1.jpg&hash=f7727e577335f9ba3ad5b8f0aa93a3f478af82f6)
De E2 1040 is ook in aanbouw
-
Ziet er weer mooi uit Robert! :D
-
Wow, na een vakantie is er veel gebeurd!!!
De B-locs zijn echt fantastisch mooi geworden, nu nog wachten op een evenmooie cab.
Die 1090 wordt ook al heel erg mooi!!!
Van de 1090 heb ik helaas geen foto's, wel van de 1040, die er toch aardig op lijkt, behalve dan de voorloop-as.
Mijn complimenten voor deze geweldige creaties.
-
Bedankt!
Teasertje van de verrasing die tegelijk uitkomt met de B-machines
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2Fnummerplaatblur.jpg&hash=d064d29b76035b327e13eaef93a18736796ee95b)
Welke loc zou het toch worden?
(Deze screen is een uitvergroot stuk texture, en daardoor noga verblurt...)
Robert
-
Hallo Robert,
Ik denk dat het een NS 4000 word, omdat het jaartal 1945 er op staat.
De loks van het type NS 4000 zijn in Zweden gemaakt ter vervanging van het materieel tekort na de oorlog.
Het elektrische stelsel van bovenleidingen en dergelijke is in de oorlog zwaar beschadigd waardoor er bijvoorbeeld geen elektrische treinen (mat '24, mat '36 etc.) kon rijden.
Hier een foto van de 4011.
Foto komt van de site van het Utrechts archief.
Groeten Rienstrein
-
Klopt het dat er zelfs foto's van die zwaar beschadigde treinstellen, Het Utrechtse archief heeft veel van zulke plaatjes zeker, waaronder die van jou?
Cheerss,
Jamill.
-
Hallo Jamill,
Hier een foto van zo'n treinstel (mat '36) met oorlogsschade.
Foto komt weer van de site van het utrechts archief.
Groeten Rienstrein
-
Mijn laatste offtopic bericht: Klopt het dat sommige treinstellen zelfs buffers hadden aangemeten, ik had het volgens mij in een treinenboek gezien.....
Cheerss,
Jamill.
-
Misschien dat je mat'24 bedoeld. Maar die hadden sowieso buffers. Wel werden ze na de oorlog als getrokken rijtuigen gebruikt in plaats van treinstel achtig. (Een deel is zelfs Berlijns blauw gemaakt)
Gr. Jordi
-
Je had ze toen ook met een snoekenkop-kop en op de andere kant met mat 54 kop.
Verder exact dezelfde rijtuigen.
-
Mijn laatste offtopic bericht: Klopt het dat sommige treinstellen zelfs buffers hadden aangemeten, ik had het volgens mij in een treinenboek gezien.....
Dat hebben de bezetters in WOII gedaan om het spul makkelijker te kunnen uuuuh.. lenen :-\. Mat 54 heeft dat gelukkig nooit meegemaakt ;).
-
Ik zag laatst twee uitzendingen van Eisenbahn-Romantik waarin ze naar Zweden gingen om 3 stoomlocs uit de oorlogsreserve op te halen uit het verre noorden. Deze locs zouden naar 3 Zweedse spoorwegmusea gaan.
Het ging hierbij om 3 locs uit de B serie, waardoor ik direct aan je project moest denken.
De uitzendingen zijn wel via de site van Eisenbahn-Romantik en op youtube te vinden.
Er wordt een aantal keer wat van de cabines laten zien, waardoor je er misschien wat aan zou kunnen hebben.
Ze zijn niet bruikbaar als texture, maar wel om een idee te krijgen hoe de cabs er uit zien. Misschien kun je dan uit bestaande opjecten iets maken...
Zoek bij youtube op Eisenbahn-Romantik Sandträsk en je zult het wel vinden.
Train-Freak
-
*Schopt het topic back ontopic*
Lang geleden dat ik wat over deze projecten heb laten horen... Geen zorgen! Er wordt weer hard aan gewerkt! 8 april staat voor mij een fototrip naar Simpelveld op de agenda, en ik hoop dan ook de werkplaats te kunnen bezoeken en foto's op de stuurstanden van de verschillende locs te kunnen maken.
En om te laten zien dat er echt gewerkt wordt:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_5.jpg&hash=cc8f7bea751cc302107cc63b66f47ec95cf7d548)
Het machinistenhuis wordt/is in de textures gezet!
-
Ziet er goed uit!
-
Nice!
Cheerss,
Jamill.
-
Gaaf! 8)
Vind het sowieso geweldige locs.
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_6.jpg&hash=9be99b2b60f2fb6ab9cd75df94233b89bcc014e8)
Schilderschilderschilder... kwastkwastkwast... ;D
-
weer beter je maakt wel erg mooie treinen
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE1090_Sviewer1.jpg&hash=4cfc4a134c329348894f8b2514a5578c4a61f88b)
Zowel Loc als Tender wachten nu slechts nog op LODs, Texture modes en een eng/wag (en natuurlijk een cab, en dat ga ik volgende week regelen).
-
Nice!
Cheerss,
Jamill.
-
Wishful Thinking
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FWishful%2520Thinking.jpg&hash=95b555e14514b6de64f44eafae9f231cce593c15)
6 september 2014, het is Terug naar Toen. De ZLSM heeft dit jaar twee locs als vertegenwoordiging naar het noorden gestuurd, de 1289 rijdt weer trouw personentreinen en zo nu en dan een goederentreintje. Daarnaast is de net uit revisie zijnde E 1090 meegekomen die uitsluitend goederentreinen trekt.
Op deze screen zien we de E 1090 met de grote G-trein vergezeld door de 44 1593-1 die achterop hangt en de terugreis voor zijn rekening neemt, net na Loenen op weg naar Eerbeek.
-
ziet er goed uit ;) ;) :D
-
In één woord WOW!
Ziet er gaaf uit. ;D
-
Nice!
Cheerss,
Jamill.
-
Ziet er goed uit joh!
-
Nieuwe vorderingen: de enige dienstvaardige machine van de ZLSM is nu ook klaar, op wat klusjes op de tender na, en rijdt. De foto's voor de cab liggen bij de cabmaker en er is een soundpakket samengesteld.
Ik denk dat ik de boel online kan zetten als de cabmaker zijn werk heeft opgelevert en de toestemmingen voor geluid binnen zijn.
(Screens van de E2 1040 (op dit moment de enige dienstvaardige loc van de ZLSM) komen morgen.)
-
Goed nieuws!
Ik ben benieuwd, ook naar de screens.
(Screens van de E2 1040 (op dit moment de enige dienstvaardige loc van de ZLSM) komen morgen.)
Zijn alle andere locs dan in revisie? Met Terug Naar Toen was de B1220 ook nog rijvaardig en de B1289 was toen in revisie.
-
Beide locs zijn momenteel in ketelrevisie, de 1289 is nog een half jaar tot een jaar uitgeschakeld en krijgt nieuwe vlampijpen, de B1220 heeft na acht jaar trouwe dienst weer eens onderhoud nodig, voordat de loc problemen gaat geven...
-
Tja, onderhoud is op zijn tijd natuurlijk erg belangrijk!
Ik dacht dat de B1220 tussendoor ook nog wel in revisie was geweest, maar misschien voor andere dingen, of zelfs helemaal niet, dat kan aan mij liggen ::)
-
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE2_1040-dienst1.jpg&hash=2cd93eb33b28fc4dbe3e56a3183cd5532866983a) (http://treinenwereld.eu/MMN/Albums/ZLSM_S/slides/E2_1040-dienst1.html)
Vertrek van Beekbergen
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE2_1040-dienst2.jpg&hash=f3f442885e158e93d65c63ac65d72c30a2b2497a) (http://treinenwereld.eu/MMN/Albums/ZLSM_S/slides/E2_1040-dienst2.html)
Aankomst Loenen
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FE2_1040-dienst3.jpg&hash=76e72b04c776e97238853dacb81a750ed1a30422) (http://treinenwereld.eu/MMN/Albums/ZLSM_S/slides/E2_1040-dienst1.html)
Omlopen
Locs zijn overigens zoals het in Zweden hoort linkshandig bediend, en de 1040 heeft tevens een luchthoorn aan boord.
-
Heel Gaaf!
Hoe komt het dat de raampjes van de cab geel zijn?
Verder wel erg mooi!
-
Komt doordat de binnenmuren zachtgeel zijn op dit moment, dat is een van de dingen die nog op de korte to-do list staat: binnenmuren grijs/zwart maken.
-
Oke, dan komt het vast helemaal goed ;D
-
Ehm Robert,
Mooie loccie hoor, alleen als ik kijk naar de route.
Zie ik bij de afbeelding bij Loenen dat het perron tegels heeft, dat is niet zo ;)
hoe het voorheen was klopt gewoon...
Groetjes Steven ;)
-
Loenen heeft ook geen tegels, Steven, dat zijn de "damwanden" waar het grind en het zand tegenaan steunen, die zijn wel gewoon van beton, en niet van hout, zoals ik het eerst had ;).
-
Grind en geen zand... gras... 8)
Groetjes Steven :P
-
Lijkt me sterk dat die hele bak met grind gevuld is, volgens mij ligt daar nog wat zand onder hoor ;).
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FLineup.jpg&hash=13cbbb7c13a0582f495ed6407e6367eef299b2e6)
It's almost finished :D!
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftreinenwereld.eu%2FMMN%2FAlbums%2FZLSM_S%2Fslides%2FPresentatie_d.jpg&hash=561f753928de4cfd9690ad55e3bd75cf67f1a2ca)
Presentatiescreen
-
Mooi setje Robert!
Vrgr, Swier.
-
werken deze 100% in openrails :)
-
Erg mooi!!!
-
Ook van mijn kant, mijn complimenten! Ze zien er heel fraai uit!
werken deze 100% in openrails :)
Alles dat in MSTS werkt, werkt automatisch ook altijd in OR. Het zal geen verschil moeten maken. ;)
-
Nice!
Cherss,
Jamill.
-
Ook van mijn kant, mijn complimenten! Ze zien er heel fraai uit!
werken deze 100% in openrails :)
Alles dat in MSTS werkt, werkt automatisch ook altijd in OR. Het zal geen verschil moeten maken. ;)
Dit is niet automatisch waar, sommige buggen in open rails. Ik zou het eerst even testen.
-
Ziet er erg goed uit! Klein tipje voor de afbeelding: Je hebt A add-on, moet echter zijn An Add-on. Je kunt "an" ook gewoon weghalen ;)
-
Die had ik moeten zien :P :-X, dankje voor het wijzen erop!
EDIT: inmiddels aangepast!
@Jordi: De locs zijn op realistische kleuren ontworpen en komen daardoor in ORTS zelfs beter uit de verf dan in MSTS ;).
-
OR doet het bij mij nog niet zo fantastisch, dus gebruik ik ze maar gewoon in MSTS.
Ze zien er hoe dan ook goed uit!
Nu is het wachten zeker nog op de cabs?
Groeten Train-Freak
-
Klopt, net de allerlaatste wijzigingen van mijn kant doorgevoerd (de kolen van de E-locs waren nog niet gescript), nu is het wachten tot Bruno de cabs af heeft.
-
Ik ben heel erg benieuwd, want ze zien er fantastisch uit op de screens!!!
-
Nou... ik heb de laatste wijziging nog even in ORTS getest, dat is het enige jammere: ORTS accepteerd nog geen bewegende freightanims (de kolen dus), maar dat is een kwestie van tijd.
Voor alle duidelijkheid: de Freightanim is hier gebruikt zoals die bedoeld is: voor het simuleren van een lading die kan bewegen.
-
Gaat het dan om de lading in de tender, of wat je ziet in de vuurkist?
-
Lading van de tender, des te langer je rijdt, des te meer je kolenvoorraad slinkt.
-
Lading van de tender, des te langer je rijdt, des te meer je kolenvoorraad slinkt.
Inderdaad, zoals de CT Mat '54, de cabview is niet helemaal goed, je ziet alleen de zijkant links en rechts.
-
Je bedoelt dat als een van de ORTS-bugs? Dat is gewoon een engine-bug die nog moet worden opgelost door het ORTS team. Ik heb tot noch toe geen 100% functionele cabs gezien in OR.
-
Je bedoelt dat als een van de ORTS-bugs? Dat is gewoon een engine-bug die nog moet worden opgelost door het ORTS team. Ik heb tot noch toe geen 100% functionele cabs gezien in OR.
Daar heb je gelijk in ;)
Zo heb je ook heel vaak problemen met de frontseinen, vooral dat de rode frontseinen aan blijven staan.
-
*SCHOP!*
Het wordt tijd dat hier eens een eind aan gebreid gaat worden! En dat gaat gebeuren! Vanavond, morgen (indien ik morgen op internet kan komen) of overmorgen komt de set ZLSM stoomlocs V0.95 online op treinenwereld.eu, en in de loop van volgende week ook hier op treinpunt. Op dit moment wordt de laatste hand aan de machines gelegd, zodat ze gereleased kunnen worden. Versie 0.95 is de Final Bèta, en mist alleen de cabview (en de E2 1040 heeft een kleine soundbug, omdat ik nog geen toestemming heb voor één geluidsfile).
De set zal bestaan uit de volgende locomotieven (met daarachter de staat van het voorbeeld):
E 1090 (grote revisie)
E2 1040 (dienstvaardig)
B 1220 (buiten dienst in afwachting van revisie)
B 1289 (ketelrevisie)
De verrassing zit hier niet tussen, zoals jullie misschien zien. Deze verrassing is toch echt (zoals al meerdere keren geraden) de NS 4000, maar omdat de B-locomotieven enkele aanpassingen hebben ondergaan en deze nog niet op de 4000 zijn uitgevoerd zullen deze nog enkele weken op zich laten wachten.
Ik hoop jullie met dit nieuws te verblijden.
-
HEEL ERG HARDE TRAP!
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2F86.87.88.149%2FZLSM_Stoomlocs.jpg&hash=5e5f96c3aa7d356109da351ee5f4462d20460310)
Beetje vertraging, maar nu te downloaden:
http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=46 (http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=46)
Let op: deze versie is niet definitief, er zal nog een nieuwe versie gemaakt worden.
-
Goed werk! Ik zal binnenkort de K1's klaarmaken!
-
*uche uche kuch kuch*
4 jaar stof wegblazen :O
Na 4 jaar wordt het tijd voor nieuwe vorderingen betreffende de ZLSM stoomlocs te laten zien. Enige tijd geleden heb ik besloten dat de versie die ik vier jaar geleden heb gereleased heel hard aan een grote revisie nodig was, ik heb intussen veel bijgeleerd, en de ZLSM verdiende gewoon beter. Ik ben destijds begonnen met de E2, waar ik binnenkort wat meer van zal laten zien, maar vooral de B-locomotieven moesten flink worden herzien. Ik heb intussen goede tekeningen van de SJ Littera B gevonden, en de locs op basis hiervan geheel herbouwd. Daarnaast zijn natuurlijk alle technieken die ik de afgelopen jaren heb bijgeleerd toegepast op de nieuwe modellen.
Vandaag heb ik de eer om de eerste screenshots van de vernieuwde ZLSM B 1289 te laten zien:
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2Fprojecten%2Fcontent%2FZLSM%2FScreens%2FZLSM_B1289_V2_1.jpg&hash=bb00e7729fcd916b24c4e5b5d28389923841e72e) (http://www.treinenwereld.eu/MMN/projecten/content/ZLSM/Screens/ZLSM_B1289_V2_1.jpg)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2Fprojecten%2Fcontent%2FZLSM%2FScreens%2FZLSM_B1289_V2_2.jpg&hash=c1aadf3ef57e5bb8301b5e8998bb6d0b3517c7a1) (http://www.treinenwereld.eu/MMN/projecten/content/ZLSM/Screens/ZLSM_B1289_V2_2.jpg)
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.treinenwereld.eu%2FMMN%2Fprojecten%2Fcontent%2FZLSM%2FScreens%2FZLSM_B1289_V2_3.jpg&hash=9242f8384efe74ef8d90e86230b5e4dca58bff93) (http://www.treinenwereld.eu/MMN/projecten/content/ZLSM/Screens/ZLSM_B1289_V2_3.jpg)
Behalve het model is ook de gehele engineering nagekeken, waarbij ook de nieuwste OpenRails stoomeffecten zijn toegepast, zoals de generator (lichtmachine), de luchtpomp en de cilinderslagen.
Binnenkort hoop ik ook de B 1220 af te hebben, en deze twee locmotieven samen als bèta voor een versie 2 uit te geven. Het is namelijk de bedoeling om in versie 2 ook nog een geheel nieuwe cabview (inclusief een Open Rails 3D cab) en verbeterde sounds toe te voegen.
Dus even op een rijtje:
- Geheel nieuwe modellen met veel meer detail
- Verbeterde engineering
- OpenRails stoomeffecten toegevoegd
- Verbeterde sounds
- (3D) Cabview
-
De kerstgeest is aanwezig lol.
Maar die OR stoomeffecten zijn mooi, man! Lijkt gelijk een heel andere sim zo.
Kleine tip: Maak dat zwarte vierkantje op de tender, of wat is dat ding die achter de loc hangt, iets minder getekend. Vooral tegen zulke mooie effecten steekt het een beetje af als het er zo steriel uit ziet. Is denk ik met een gradientje of zoiets op te lossen.
-
Nu, een kleine 4 maanden later is het dan zo ver, een bèta van de ZLSM locs van de Statens Järnväger Littera B (B 1220 en B 1289): http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73 (http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73)
Ondertussen is het model dus ook aangepast met de specifieke details van de B 1220, inclusief de bijbehorende textures. De B 1289 heeft daarnaast een iets donkerder kleurtje gekregen, daar deze iets te licht was.
Om dit alles te illustreren een videootje:
https://www.youtube.com/watch?v=eoRipvhBD3k (https://www.youtube.com/watch?v=eoRipvhBD3k)
@KerAp: zeker heet dat een tender :). Ik weet niet precies welk zwart vierkantje je bedoelt, maar er zitten een paar transfers op, zoals de plaat met daarop de gewichten (leeggewicht, volgewicht, gewicht per as), en daarnaast zijn de opstaptreden in 3D uitgevoerd met de bevestigingsplaat aan dat onderdeel vast, in plaats van op de texture van de tenderbakken ;).
-
:)
@rjz22,
Er is in jouw bericht iets fout gegaan bij jouw link.
Dit is de juiste link: http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73 (http://www.treinenwereld.eu/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=73)
m.v.g.
A.N. de Jong
-
Hoi ANdeJong,
Bedankt voor het rechtzetten, er is bij het kopiëren waarschijnlijk iets misgegaan, het is nu hersteld :).
-
:)
@rjz222,
De link naar het juiste bestand op die internetsite is nu wel goed, maar het bestand is helaas nog niet beschikbaar daar.
Het maakt niet uit of men IE11, Google. etc. gebruikt. Men krijgt een melding dat het bestand niet op de server daar beschikbaar is.
Waarschijnlijk is bij het uploaden iets fout gegaan.
m.v.g.
A.N. de Jong
-
Woeps, ik was echt wakker gisteravond blijkbaar, foutje gemaakt in het pad naar de download. Nu zou alles moeten werken :).
-
:)
@rjz222,
Nu werkt het wel!!!! :)
m.h.d.
A.N. de Jong
p.s. Is de MBS route daar op het forum van treinenwereld.eu een stille dood gestorven?
-
Een stille dood niet, maar laten we zeggen dat die route op dit moment in een diepe coma ligt, ik zal even kijken of ik binnenkort daar wat meer over kan zeggen ;).
-
:)
@rjz22,
Nog een laatste opmerking.
In het bestand van deze locomotief ontbreekt een installatie handleiding.
In de aparte cab en sound bestanden die men kan downloaden zitten wel een installatie handleiding (in het Duits), maar de meeste gebruikers zien dit over het hoofd.
Dan krijgt men weer de bekende vragen hoe men een en ander dient te installeren want de locomotief werkt niet goed.
Daarom bij de locomotief een readme installatie bestand toevoegen waarin dit beschreven staat.
Voor mij was dit geen probleem omdat ik als ervaren gebruiker hier wel uit kom.
m.v.g.
A.N. de Jong
-
Hoi ANdeJong,
Het bestand is inderdaad een losse .exe, echter, aan het einde van de installer kan de readme worden geopend, en in de map is de uitgebreide readme ook aanwezig (Readme RZ SJ Littera B beta 2.0.20170325.pdf), deze manier van installeren gebruik ik al een tijdje, en over het algemeen werkt dat vrij goed ;).
Uiteindelijk wil ik ook van de externe 'dependencies' af, en de locs voorzien van een eigen cab- en soundpakket, maar dat kost tijd. Deze externe onderdelen zijn inderdaad verre van een ideale oplossing, maar op dit moment heb ik nog niets beters beschikbaar ;).
-
:)
@rjz222,
In jouw pfd, in het locomotief bestand staat:
• Dampf_alt_cab door Wolf Grond (installatie in /TRAINSET/Common.cab)
• Damps Sound door Wolf Grond (installatie in /TRAINSET)
Dit dient te zijn, volgens de readme bestanden in de desbetreffende cab en sound bestanden:
- ..\TRAINS\TRAINSET\common.cab\Dampf_alt_Cab\*.*
- ..\TRAINS\TRAINSET\common.sound\Dampf_Sound\*.*
m.v.g.
A.N. de Jong
-
Ja, nee, dat is nou net het punt, die soundmap zit niet helemaal lekker, en moet dus juist niet in /common.snd of /common.sound geïnstalleerd staan, dat is precies waarom ik deze opmerking in de handleiding heb gezet ;). Dit is een van de redenen dat ik naar een dedicated soundpakket wil, gezien er voor dit geluidspakket inderdaad verschillende locaties van installatie in omloop zijn, ook verschillende Duitse locomotieven vragen namelijk om het geluidspakket op deze afwijkende locatie te installeren (en dat is de reden dat het bij mij op dezelfde manier zit).
-
:)
@rjz222,
Volgens mij zit de fout in het hoofd sound bestand van deze locomotief:
- ../../Dampf_Sound/Hebel.wav en voor elk geluidsbestand.
Moet dit niet zijn:
- ..//..//Common.Snd/Dampf_Sound/Hebel.wav
Omdat ik vermoed dat het dan niet naar de juiste submap verwijst?
m.v.g.
A.N. de Jong
-
Zoals al eerder aangegeven, dit is een fout die door meerdere ontwikkelaars gemaakt is, waardoor dus die aangepaste installatielocatie is ontstaan. Als ik nog van plan was geweest om nog veel met dit soundpakket te werken zou ik dit aanpassen, maar omdat de volledige versie een eigen soundpakket gaat krijgen laat ik het voor nu zo, en blijft de opmerking over de aangepaste installatiemap staan ;).
-
:)
@rjz222,
Om een of andere reden werkt mijn aanpassing in voorgaande bericht nog niet zo als het zou moeten.
Ik zal daar eens verder induiken wat het probleem nu veroorzaakt,
Voorlopig kan men het door jou gebruikte methode handhaven.
Ik kom daar later op terug, maar dat kan een tijd duren omdat ik andere zaken heb die voorgaan.
m.v.g.
A.N. de Jong