VSM Stoomlocomotieven

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #30 on: Tuesday 10 September, 2013, 23:24:11 »
Bedankt voor het meedenken!

Ik ga naar bed,truste!
Remy
Treinenwereld.eu
De website voor uw museummaterieel!
Trainz Route Bouwer.

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #31 on: Tuesday 08 October, 2013, 12:56:05 »

Ook hier is het niet stil. De loc is vandaag in de basis afgewerkt en geëxporteerd. De loc ligt nu bij Jeroen om goed nagekeken (en hier en daar opnieuw gekwast) te worden.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #32 on: Tuesday 08 October, 2013, 13:34:49 »
Ziet er goed uit, maar bestaat die loc niet al?

Grtz Steve

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #33 on: Tuesday 08 October, 2013, 13:37:06 »
Geen idee, deze specifieke vorm iig niet, maar toch, zelfs dan zou ik hem nieuw bouwen voor het gemak op termijn ;).

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #34 on: Tuesday 08 October, 2013, 13:51:14 »
Nee,de 50 307!opzich is al een uniek ding omdat het een reko-loc is die voor een gedeelte teruggebouwd is naar altbau.
Groeten,
Jeroen

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #35 on: Tuesday 08 October, 2013, 15:23:44 »
Voor het "ongeveer"-geval voldoet de polybom 50 van Stoney ook uitstekend. Vraag niet de specifieke dingen aan mij, ik zie zelf nauwelijks verschil tussen een 50'er en een 52'er!  ;D

EDIT: In plaats van Stoney wordt hier JML bedoeld!
« Last Edit: Wednesday 09 October, 2013, 09:02:30 by Tom »

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #36 on: Tuesday 08 October, 2013, 15:31:54 »
Stoney heeft noch een 50'er, noch een 52'er gemaakt, dus nee, dat wordt lastig ;).

Een 52'er heeft geen schuine omloop en is iets eenvoudiger, maar is gebaseerd op hetzelfde concept.

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #37 on: Tuesday 08 October, 2013, 19:34:14 »
Nou, dan vraag ik me af wat dit is:


Snoepgoed?

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #38 on: Tuesday 08 October, 2013, 19:40:29 »
Niet van Stoney maar van JML ;). Deze dus. Zijn wel allemaal polybommen tot en met ;).

Of Stoney moet er eentje voor GR hebben gemaakt

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #39 on: Tuesday 08 October, 2013, 19:54:28 »
Dan zien polybommen er wel beter uit, met alle respect.  ;)

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #40 on: Tuesday 08 October, 2013, 20:05:22 »
Maar de 50'er is er dus al wel.

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #41 on: Tuesday 08 October, 2013, 20:09:30 »
KerAp: ik moet nog aardig wat details en shines gaan toevoegen, maar ik ben op dit moment blij dat ik GMAX zover heb gekregen om dit ding te exporteren (mompelt iets over een bizar aantal subnodes), dus klaar ben ik nog niet. (ik weet dondersgoed dat er nog een berg leidingen bij moet).

Tom: Dat is een REKO (50.35) maar dus niet de Altbau en de Altbau/REKO combi (de 50 307 is zoals Jeroen al zei uniek).
« Last Edit: Tuesday 08 October, 2013, 20:12:11 by rjz222 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #42 on: Tuesday 08 October, 2013, 20:28:08 »
Dan zien polybommen er wel beter uit, met alle respect.  ;)

Daar ben ik het (helaas) wel mee eens. Vooral je ketel is nogal hoekig. 2 zijdes meer (maar 4poly's) zou al een enorm verschil maken.
« Last Edit: Tuesday 08 October, 2013, 22:57:22 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #43 on: Tuesday 08 October, 2013, 21:47:18 »
Kijk, ik snap poly-zuinig zijn ook wel, maar ik vind dat het voor een trein moet kunnen.

En 10 000 poly's is toch niet ongehoord? De VIRM is ook zoiets, ter vergelijking...

Overigens vind ik zelf tegenwoordig het bouwen leuker dan het rijden, dus laat je vooral niet tegenhouden.  ;)

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #44 on: Tuesday 08 October, 2013, 22:05:02 »
Is er eigenlijk nog een andere bouwterm die jullie kennen dan poly's? Met alle respect: Er is meer dan alleen het aantal poly's dat bepaalt of een model kwalitatief goed is of niet. Denk aan textures, vormen, smoothening en texture-shading. Daarin valt nog een hele hoop te winnen en daar wordt nu hard aan gewerkt. Daarna kan er nog gekeken worden waar er extra poly's moeten en waar niet.

*
Hogesnelheidstrein
Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.313 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #45 on: Tuesday 08 October, 2013, 22:43:55 »
Zien er goed uit.

Cheerss,
Jamill.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #46 on: Tuesday 08 October, 2013, 23:24:07 »
"jullie"? Is dat niet een beetje...  :o

Tuurlijk is er een heleboel mogelijk met textures, maar ook een heleboel niet. Maar volgens mij zijn wij het ook niet zo eens op het gebied van 3d ontwerp. Laten we dus maar weer gauw terug on topic gaan.  ;)

Veel succes Robert!

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #47 on: Wednesday 09 October, 2013, 07:37:08 »
Ziet er al goed uit hoor ,Robert.
Nu het leiding werk nog zoals je zij.

Grtjes Remy

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #48 on: Wednesday 09 October, 2013, 08:59:09 »
Tom: Dat is een REKO (50.35) maar dus niet de Altbau en de Altbau/REKO combi (de 50 307 is zoals Jeroen al zei uniek).
Ik zei dat, voor de niet zo kieskeurige mensen de REKO's ook wel voldoen, hoor!

Daarnaast betwijfel ik of dit wel echt een REKO-loc is, aangezien de loc het nummer 50 3708 draagt. Of waren er zoveel locs?

Voor het "ongeveer"-geval voldoet de polybom 50 van Stoney ook uitstekend.
En als ik hier nou JML had gezegd ipv Stoney was deze discussie er niet gekomen.

Maar goed, back ontopic! ;D
« Last Edit: Wednesday 09 October, 2013, 09:01:35 by Tom »

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #49 on: Wednesday 09 October, 2013, 14:37:55 »
De reko´s waren van 50 3500 tot 50 3800.

Grtjes Remy

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #50 on: Wednesday 09 October, 2013, 18:49:56 »
De reko´s waren van 50 3500 tot 50 3800.
Hè, jammer. Was dit tóch een REKO!

Maar, de 50'er van de VSM die hier wordt gebouwd is ook een REKO-loc geweest! (of was dat een ander)

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #51 on: Wednesday 09 October, 2013, 18:59:37 »
De 50 307 is inderdaad een REKO gewest, en is zover mogelijk terug naar altbau situatie.

Grtjes Remy

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #52 on: Friday 11 October, 2013, 16:33:10 »
De reko´s waren van 50 3500 tot 50 3800.

50 3501 tot en met 50 3708 om precies te zijn.

Maar, de 50'er van de VSM die hier wordt gebouwd is ook een REKO-loc geweest! (of was dat een ander)

Klopt. Tot 2011 reden beide rijvaardige VSM-locs als REKO-uitvoering met altbau-tender rond. De 50 3564 is teruggebouwd naar de altbau-situatie. Dat betekent een ronde voorverwarmer voorop de ketel in plaats van een hoekige, wagner-windleiplaten en het nummer 50 307. In 2013 heeft zij ook nog haar fabrieksplaten op de cylinders en altbau-gietijzeren zanddommen gekregen.
De 50 3654 rijdt op dit moment als REKO-loc met neubautender rond. Op die manier zijn beide locs toch verschillend van elkaar geworden.

Voor wat betreft het MSTS-model zijn er op dit moment ruim 500 poly's verwijderd. Omdat deze niet of nauwelijks zichtbaar zijn in het model kon dit gemakkelijk. Op deze manier is er nog iets meer ruimte vrij gemaakt om details aan te brengen. Tevens is de ketel vergroot en zijn er al enkele textures aangepakt. Op dit moment ligt de loc terug bij Robert om de vierkante, gelaste REKO-zandkasten om te bouwen naar ronde, gietijzeren altbau-zanddommen. Zodra dit gebeurd is zal er wel een screen volgen!

Omdat ik zelf inzicht wil krijgen in welke details op een texture zouden kunnen en welke niet heb ik maar even een eigen stoomlocje uit de kast gehaald. Dáár heb ik wel een screen van!
Ik ben trouwens nog op zoek naar foto's van de bordjes op de zanddommen en op de houten planken op de kolenbak. Als iemand die heeft: Stuur ze alsjeblieft door!

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #53 on: Friday 11 October, 2013, 22:53:04 »
Ik ben trouwens nog op zoek naar foto's van de bordjes op de zanddommen en op de houten planken op de kolenbak. Als iemand die heeft: Stuur ze alsjeblieft door!
Misschien staan er hier bij:
https://www.google.nl/search?q=VSM+TKp+23&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=x2RYUvDCBu-o0wX12ICACg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667&dpr=1

Tip: Stel de zelfde vraag op NMLD, zei hebben wel foto's denk ik.
Grtjes Remy
« Last Edit: Saturday 12 October, 2013, 00:40:44 by Remystoom »

*
Intercity
749 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #54 on: Monday 14 October, 2013, 18:34:55 »
das een fraai lok jeroen ;D

Arjan

*
Sprinter
zelf gemaakt
253 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #55 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:09:27 »
ik vind m mooi!
en past goed bij de mijne, en de plan-D erachter :)

EDIT Robert: Bericht dat niets met de VSM te maken had weggehaald, bijna hetzelfde bericht had ik al afgesplitst naar het volgende topic: http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,68032.0.html Tevens was het een dubbelpost.
« Last Edit: Wednesday 23 October, 2013, 10:03:01 by rjz222 »

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #56 on: Wednesday 06 November, 2013, 11:41:59 »

De tender is vandaag voor het eerst getest in Shape Viewer, er moeten nog wat details bij, maar de hoofdlijnen zijn er inmiddels.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #57 on: Wednesday 06 November, 2013, 16:21:09 »
Heel mooi robbert, volgens mij maak jij ook nog steeds grote stappen in je techniek. Het ziet er steeds beter uit.

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #58 on: Wednesday 06 November, 2013, 18:14:40 »
Wordt er ook gebruik gemaakt van verschillende buffers?
(dus aan de ene kant een platte en aan de andere kant een ronde)

Grtjes Remy

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
Re: VSM Stoomlocomotieven
« Reply #59 on: Wednesday 06 November, 2013, 19:29:54 »
Robert kennende wel!