SLT

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
SLT
« on: Friday 05 October, 2012, 21:25:01 »
Hallo allemaal,

Op dit moment nog slechts ter studie: Hoe moet zo'n ding nou gebouwd worden en hoeveel poly's gaat dat kosten?
Daarom ook alleen de kop. Kritiek is gewenst!
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
5.142 posts
Re: SLT
« Reply #1 on: Friday 05 October, 2012, 21:30:53 »
hmm, iet wat moeilijk te beoordelen zo (de rondingen zijn zo slecht zichtbaar).
Volgens mij zijn ze wangen niet bol genoeg, misschien moet je ook het gat van de koppeling iets meer door laten schemeren, voor de vorm.

Zou je misschien vaag kunnen aan geven waar de lampen zitten en het raam? Dan is de vorm iets makkelijker te zien.

PS. Ik denk dat bijna iedereen al blij is met een slecht lijkend model SLT.

Ik zag trouwens pas ene lok van ruim 40000 poly's, dat werkte prima.
Onthoud ook dat het straks onder openrails allemaal wat zwaarder kan.
(Heb al openrails only trams gezien, absurd mooi, ongeveer als omsi, FSX)
Edit: http://www.tssf.eu/forum/index.php?topic=7658.msg154949#msg154949
« Last Edit: Friday 05 October, 2012, 21:49:44 by jor[D]1 »

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #2 on: Friday 05 October, 2012, 21:49:35 »
Ik ben zelf geen fan van superhighpoly treinen puur om het feit dat als je dan meerder SLT's op een station bij elkaar zet in een activity MSTS niet meer prima werkt. Daarnaast zie ik het voordeel er niet van omdat ik tot nu toe altijd mijn details wel goed in de textures heb kunnen verwerken.
Op de kop van de AM 08 heb ik niet bespaard en ik zal dat op de kop van de SLT straks ook niet doen.
Het voordeel is dat deze koppen vrijwel overal ronde vormen hebben waardoor je dat alsnog vrij zuinig kan doen, omdat gesmoothe rondingen eigenlijk alleen aan de kopzijdes van de cylinder verklappen uit hoeveel poly's zij echt bestaan, en die kopzijdes zie je toch niet.
Maar of ik nou echt bewust zuinig ben of gewoon poly's neerknal, ik kom nooit boven de 10.000 poly's uit, en ik denk dat dat voornamelijk is omdat ik nergens poly's laat zitten die niet zichtbaar zijn.

*
Hogesnelheidstrein
5.142 posts
Re: SLT
« Reply #3 on: Friday 05 October, 2012, 21:51:58 »
Hoe minder hoe beter geldt natuurlijk altijd, maar de SLT blijft een aparte kop. Net wat meer poly's geeft een model wat meer diepte (mijn mening). Vooral bij koppelingen en panto's kan het mooi uitpakken.
Hier staan een paar mooie screens van bijv. een TGV dak opbouw: http://forum.activitysimulatorworld.net/viewtopic.php?f=7&t=16181

Die fransen hebben trouwens ook een hele mooie corail gemaakt, die draaistellen zijn echt ongelooflijk.
Heb ze aan de ICR gehangen en je zou niet zeggen dat die 2 de zelfde draaistellen hebben
« Last Edit: Friday 05 October, 2012, 22:16:41 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
1.885 posts
Re: SLT
« Reply #4 on: Friday 05 October, 2012, 22:14:14 »
Nouja wens je toch succes met de kop!
En wie weet hoe dit project verder loopt. :)

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #5 on: Saturday 06 October, 2012, 16:34:22 »
Vergelijking met de tekeningen leert dat de ronding in de kop nóg ronder moet. Terug naar de tekentafel dus!

Edit:

Status vanaf de tekentafel:

En inmiddels nog meer naar de tekeningen aangepast. Breedte lijkt nu goed te zijn... (2e screen)
« Last Edit: Saturday 06 October, 2012, 21:36:08 by supercitroen »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #6 on: Saturday 06 October, 2012, 22:34:41 »
Prachtige kop. Maar kom nou eens over die poly-angst van je heen! Een trein mag best wel wat poly's hebben. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat hij meer poly's gaat geven dan de VIRM. Bovendien wil ik de poly-reductie optie uit 3dc er best een keertje voor je op loslaten.

En wil je voortaan geen projecten meer beginnen die ik al in mijn achterhoofd als volgende had. Lol. :P
Jammer dat we 2 verschillende programma's gebruiken, anders konden we misschien samenwerken.

Ziet er zeer veelbelovend uit. Zou best wel eens je mooiste creatie tot nu toe kunnen worden.

Grtz Steve

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #7 on: Saturday 06 October, 2012, 22:50:43 »
Nah, poly-angst... Misschien ben ik inderdaad nog wat old-school omdat ik MSTS al sinds 2001 heb. Toch is het niet zozeer angst. Meer een combinatie van zorgvuldig zijn en beter zijn in textures dan in 3D. Ik denk dat zelfs als ik 40.000 poly's in een model zou willen stoppen het mij niet eens zou lukken, tenzij ik een paar van die theepotten onder de grond zet ofzo...

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #8 on: Saturday 06 October, 2012, 23:37:50 »
Ik heb uit onze gesprekken toch wel altijd gemerkt dat je een minimalist bent qua poly's, en dat is ook goed. Maar voor een trein moet het kunnen. En hij heeft niet veel krommingen enzo, dus 80% van de poly's gaan in de kop zitten, denk ik. De poly-layout van de kar zal ongeveer zo worden:

 .          .
.            .


.            .
 '           '

Dus dat valt wel mee. Ik bedoelde gewoon dat het voor de SLT moet kunnen. En je wordt de held van de MSTS-community als je er een aflevert. Ik heb ook altijd graag alles simpel, maar ik vind wel Realisme>Poly-aantal.
« Last Edit: Saturday 06 October, 2012, 23:41:09 by pukulan10jurus »

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #9 on: Sunday 07 October, 2012, 15:36:09 »
Tijd voor een spelletje! Wie raadt hoeveel poly's er nu in de kop zitten?

Degenen die ik heb verteld hoeveel poly's de kop nu heeft zijn natuurlijk uitgesloten van deelname.

*
Hogesnelheidstrein
1.885 posts
Re: SLT
« Reply #10 on: Sunday 07 October, 2012, 16:04:32 »
Denk toch al wel snel een poly of 15/20.000?

*
Hogesnelheidstrein
5.142 posts
Re: SLT
« Reply #11 on: Sunday 07 October, 2012, 16:33:23 »
6742 poly's
Hij ziet er goed uit.

*
Hogesnelheidstrein
2.099 posts
Re: SLT
« Reply #12 on: Sunday 07 October, 2012, 17:04:39 »
Mooi begin!

Suc6!

*
Hogesnelheidstrein
Al is de loc zo snel, de wagens achtervolgen wel
1.340 posts
Re: SLT
« Reply #13 on: Sunday 07 October, 2012, 17:28:32 »
Hmmm, een polygoon is een driehoek voor modellen... Hoeveel driehoekje zitten er in.
Ik den toch zo'n 2000 poly's of jouw kennende toch nog lager :P

Groetjes Steven
LET OP!!!! onder elke foto van mij staat een copyright!!! alleen met toestemming mogen ze worden gebruikt.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb in de trein, hen achter laten zal pijnlijk zijn.

*
Hogesnelheidstrein
1.918 posts
Re: SLT
« Reply #14 on: Sunday 07 October, 2012, 18:58:27 »
Dan ga ik maar voor de 1500 poly's.
Groet,

Mathijs


*
Intercity
758 posts
Re: SLT
« Reply #15 on: Sunday 07 October, 2012, 20:09:27 »
ik denk 750 poly''s.

didam 2009

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #16 on: Monday 08 October, 2012, 01:33:16 »
Ik denk inderdaad ook een stuk minder. Volgens mij wil hij ons shockeren.  ;D

500?

Begint wel een veiling te lijken, maar dan andersom, haha.
« Last Edit: Monday 08 October, 2012, 01:35:24 by pukulan10jurus »

*
Sprinter
Bouwer As van Nederland-route
223 posts
Re: SLT
« Reply #17 on: Monday 08 October, 2012, 18:39:33 »
150*pi poly's! ;D

*
Intercity
758 posts
Re: SLT
« Reply #18 on: Monday 08 October, 2012, 20:18:08 »
ik denk 100 mider kan volgens mijn niet.
maar het is allen de kop

didam2009

Micka
Re: SLT
« Reply #19 on: Monday 08 October, 2012, 20:36:59 »
Ik ga ook mijn gokje wagen,
ik heb geen idee hoe Gmax werkt, wel wat poly's zijn maar nooit hoeveel ongeveer,
Hier komt hij:
457 Poly's ;D

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #20 on: Tuesday 09 October, 2012, 15:04:13 »
Er is nog geen enkel antwoord dat in de buurt (100 poly's meer of minder) van de kop op de screen komt. Wel zijn er 2 mensen die binnen het aantal poly's van de huidige kop komen. Daarvan is één antwoord die de grens van 50 poly's meer of minder nét niet haalt. Wie durft er nog een gokje te wagen?

*
Intercity
591 posts
Re: SLT
« Reply #21 on: Tuesday 09 October, 2012, 16:14:39 »
Ik heb het idee dat het rond de 205 poly's zit.
Ik weet het niet zeker, maar ik zit het zo te berekenen.

1 zit er met 50 poly's te veel of minder er vlakbij en haalt net de grens niet van binnen de 50 poly's.

Mvg Pascal

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #22 on: Tuesday 09 October, 2012, 20:29:32 »
Dat moet ik of Micka dan wel zijn.

Ehm... 387?

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #23 on: Tuesday 09 October, 2012, 20:35:29 »
Ja hoor! We hebben een winnaar!

Het huidige aantal poly's is 406. De kop op de screen heeft er slechts 324. Als de kleurovergangen er niet al in waren gemaakt waren het er nog minder geweest.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #24 on: Tuesday 09 October, 2012, 20:43:25 »
Netjes gedaan, hoor! Dus dan blijven we wel onder de 2500 poly's voor de hele trein, inclusief panto-, ruitenwisser- en deuranimatie.

Laat eens zien hoe ver je nu bent, dan. We snakken naar meer!

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #25 on: Tuesday 09 October, 2012, 20:56:04 »
'T is dat je gewonnen hebt...

De plaats van de deuren is al aangemerkt door middel van een nieuw object. Zodra de textures er op zitten worden de deuren gesneden (boolean) en geplaatst.

Ik verwacht hoger dan 2500 poly's uit te komen aangezien de draaistellen en het interieur ook nog het één en ander vragen, maar hoe lager we blijven hoe meer details er uiteindelijk op kunnen natuurlijk!


*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: SLT
« Reply #26 on: Tuesday 09 October, 2012, 21:15:00 »
Haha, niet gedacht aan het interieur, je hebt gelijk.

Leuk om te zien dat je ook vooral met booleans werkt. Maar ziet er weer super uit. Gelukkig hoef je voor deze geen zwenk/zwaaideuren te maken, want dat vind ik altijd zo'n rotanimatie. En scheelt ook flink in de poly's.

Wel leuk, zo'n cabrio-trein.  :P

Als je uiteindelijk nog hulp nodig hebt qua eng-files, hoor ik het graag.
« Last Edit: Tuesday 09 October, 2012, 21:16:34 by pukulan10jurus »

*
Hogesnelheidstrein
Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.297 posts
Re: SLT
« Reply #27 on: Tuesday 09 October, 2012, 21:24:12 »
Cabrio SLT, nice 8)

Cheerss,
Jamill.

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: SLT
« Reply #28 on: Tuesday 09 October, 2012, 21:40:16 »
Leuk om te zien dat je ook vooral met booleans werkt. Maar ziet er weer super uit. Gelukkig hoef je voor deze geen zwenk/zwaaideuren te maken, want dat vind ik altijd zo'n rotanimatie. En scheelt ook flink in de poly's.

Animaties kosten geen poly's als het goed is. Hooguit omdat je de stangen van de deuren eraan moet maken omdat ze anders maar zo zweven in MSTS. Daar heb je inderdaad geen last van bij deze deuren. :)

Wel leuk, zo'n cabrio-trein.  :P

Hij heeft al een dakje hoor. Die zie je alleen niet omdat de kasten op het dak verborgen worden door beplating. Wel zo mooi. Op de AM 08 zit die beplating niet. Daardoor steekt de kop iets uit en zie je al die kasten zitten... vreemd gezicht...

Als je uiteindelijk nog hulp nodig hebt qua eng-files, hoor ik het graag.

Over het algemeen heb ik daar mijn mannetjes voor aangezien ik zelf natuurlijk extreem lui ben, maar als ik hulp nodig heb zal ik aan je denken! :)

Micka
Re: SLT
« Reply #29 on: Tuesday 09 October, 2012, 21:47:00 »
LOL,
zonder mijn verstand zat ik er gewoon in de buurt 8)