TreinPunt.nl

Train Simulators => Microsoft Train Simulator MSTS / OpenRails OR => MSTS / OR Materieel en Objecten => Topic started by: Supercitroen on Friday 05 October, 2012, 21:25:01

Title: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 05 October, 2012, 21:25:01
Hallo allemaal,

Op dit moment nog slechts ter studie: Hoe moet zo'n ding nou gebouwd worden en hoeveel poly's gaat dat kosten?
Daarom ook alleen de kop. Kritiek is gewenst!
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Friday 05 October, 2012, 21:30:53
hmm, iet wat moeilijk te beoordelen zo (de rondingen zijn zo slecht zichtbaar).
Volgens mij zijn ze wangen niet bol genoeg, misschien moet je ook het gat van de koppeling iets meer door laten schemeren, voor de vorm.

Zou je misschien vaag kunnen aan geven waar de lampen zitten en het raam? Dan is de vorm iets makkelijker te zien.

PS. Ik denk dat bijna iedereen al blij is met een slecht lijkend model SLT.

Ik zag trouwens pas ene lok van ruim 40000 poly's, dat werkte prima.
Onthoud ook dat het straks onder openrails allemaal wat zwaarder kan.
(Heb al openrails only trams gezien, absurd mooi, ongeveer als omsi, FSX)
Edit: http://www.tssf.eu/forum/index.php?topic=7658.msg154949#msg154949 (http://www.tssf.eu/forum/index.php?topic=7658.msg154949#msg154949)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 05 October, 2012, 21:49:35
Ik ben zelf geen fan van superhighpoly treinen puur om het feit dat als je dan meerder SLT's op een station bij elkaar zet in een activity MSTS niet meer prima werkt. Daarnaast zie ik het voordeel er niet van omdat ik tot nu toe altijd mijn details wel goed in de textures heb kunnen verwerken.
Op de kop van de AM 08 heb ik niet bespaard en ik zal dat op de kop van de SLT straks ook niet doen.
Het voordeel is dat deze koppen vrijwel overal ronde vormen hebben waardoor je dat alsnog vrij zuinig kan doen, omdat gesmoothe rondingen eigenlijk alleen aan de kopzijdes van de cylinder verklappen uit hoeveel poly's zij echt bestaan, en die kopzijdes zie je toch niet.
Maar of ik nou echt bewust zuinig ben of gewoon poly's neerknal, ik kom nooit boven de 10.000 poly's uit, en ik denk dat dat voornamelijk is omdat ik nergens poly's laat zitten die niet zichtbaar zijn.
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Friday 05 October, 2012, 21:51:58
Hoe minder hoe beter geldt natuurlijk altijd, maar de SLT blijft een aparte kop. Net wat meer poly's geeft een model wat meer diepte (mijn mening). Vooral bij koppelingen en panto's kan het mooi uitpakken.
Hier staan een paar mooie screens van bijv. een TGV dak opbouw:
http://forum.activitysimulatorworld.net/viewtopic.php?f=7&t=16181 (http://forum.activitysimulatorworld.net/viewtopic.php?f=7&t=16181)

Die fransen hebben trouwens ook een hele mooie corail gemaakt, die draaistellen zijn echt ongelooflijk.
Heb ze aan de ICR gehangen en je zou niet zeggen dat die 2 de zelfde draaistellen hebben
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Friday 05 October, 2012, 22:14:14
Nouja wens je toch succes met de kop!
En wie weet hoe dit project verder loopt. :)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Saturday 06 October, 2012, 16:34:22
Vergelijking met de tekeningen leert dat de ronding in de kop nóg ronder moet. Terug naar de tekentafel dus!

Edit:

Status vanaf de tekentafel:

En inmiddels nog meer naar de tekeningen aangepast. Breedte lijkt nu goed te zijn... (2e screen)
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Saturday 06 October, 2012, 22:34:41
Prachtige kop. Maar kom nou eens over die poly-angst van je heen! Een trein mag best wel wat poly's hebben. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat hij meer poly's gaat geven dan de VIRM. Bovendien wil ik de poly-reductie optie uit 3dc er best een keertje voor je op loslaten.

En wil je voortaan geen projecten meer beginnen die ik al in mijn achterhoofd als volgende had. Lol. :P
Jammer dat we 2 verschillende programma's gebruiken, anders konden we misschien samenwerken.

Ziet er zeer veelbelovend uit. Zou best wel eens je mooiste creatie tot nu toe kunnen worden.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Saturday 06 October, 2012, 22:50:43
Nah, poly-angst... Misschien ben ik inderdaad nog wat old-school omdat ik MSTS al sinds 2001 heb. Toch is het niet zozeer angst. Meer een combinatie van zorgvuldig zijn en beter zijn in textures dan in 3D. Ik denk dat zelfs als ik 40.000 poly's in een model zou willen stoppen het mij niet eens zou lukken, tenzij ik een paar van die theepotten onder de grond zet ofzo...
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Saturday 06 October, 2012, 23:37:50
Ik heb uit onze gesprekken toch wel altijd gemerkt dat je een minimalist bent qua poly's, en dat is ook goed. Maar voor een trein moet het kunnen. En hij heeft niet veel krommingen enzo, dus 80% van de poly's gaan in de kop zitten, denk ik. De poly-layout van de kar zal ongeveer zo worden:

 .          .
.            .


.            .
 '           '

Dus dat valt wel mee. Ik bedoelde gewoon dat het voor de SLT moet kunnen. En je wordt de held van de MSTS-community als je er een aflevert. Ik heb ook altijd graag alles simpel, maar ik vind wel Realisme>Poly-aantal.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 07 October, 2012, 15:36:09
Tijd voor een spelletje! Wie raadt hoeveel poly's er nu in de kop zitten?

Degenen die ik heb verteld hoeveel poly's de kop nu heeft zijn natuurlijk uitgesloten van deelname.
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Sunday 07 October, 2012, 16:04:32
Denk toch al wel snel een poly of 15/20.000?
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Sunday 07 October, 2012, 16:33:23
6742 poly's
Hij ziet er goed uit.
Title: Re: SLT
Post by: Maurice on Sunday 07 October, 2012, 17:04:39
Mooi begin!

Suc6!
Title: Re: SLT
Post by: steven1996 on Sunday 07 October, 2012, 17:28:32
Hmmm, een polygoon is een driehoek voor modellen... Hoeveel driehoekje zitten er in.
Ik den toch zo'n 2000 poly's of jouw kennende toch nog lager :P

Groetjes Steven
Title: Re: SLT
Post by: MathijsB on Sunday 07 October, 2012, 18:58:27
Dan ga ik maar voor de 1500 poly's.
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Sunday 07 October, 2012, 20:09:27
ik denk 750 poly''s.

didam 2009
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Monday 08 October, 2012, 01:33:16
Ik denk inderdaad ook een stuk minder. Volgens mij wil hij ons shockeren.  ;D

500?

Begint wel een veiling te lijken, maar dan andersom, haha.
Title: Re: SLT
Post by: BjarneK on Monday 08 October, 2012, 18:39:33
150*pi poly's! ;D
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Monday 08 October, 2012, 20:18:08
ik denk 100 mider kan volgens mijn niet.
maar het is allen de kop

didam2009
Title: Re: SLT
Post by: Micka on Monday 08 October, 2012, 20:36:59
Ik ga ook mijn gokje wagen,
ik heb geen idee hoe Gmax werkt, wel wat poly's zijn maar nooit hoeveel ongeveer,
Hier komt hij:
457 Poly's ;D
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 15:04:13
Er is nog geen enkel antwoord dat in de buurt (100 poly's meer of minder) van de kop op de screen komt. Wel zijn er 2 mensen die binnen het aantal poly's van de huidige kop komen. Daarvan is één antwoord die de grens van 50 poly's meer of minder nét niet haalt. Wie durft er nog een gokje te wagen?
Title: Re: SLT
Post by: Pascal-24 on Tuesday 09 October, 2012, 16:14:39
Ik heb het idee dat het rond de 205 poly's zit.
Ik weet het niet zeker, maar ik zit het zo te berekenen.

1 zit er met 50 poly's te veel of minder er vlakbij en haalt net de grens niet van binnen de 50 poly's.

Mvg Pascal
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 20:29:32
Dat moet ik of Micka dan wel zijn.

Ehm... 387?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 20:35:29
Ja hoor! We hebben een winnaar!

Het huidige aantal poly's is 406. De kop op de screen heeft er slechts 324. Als de kleurovergangen er niet al in waren gemaakt waren het er nog minder geweest.
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 20:43:25
Netjes gedaan, hoor! Dus dan blijven we wel onder de 2500 poly's voor de hele trein, inclusief panto-, ruitenwisser- en deuranimatie.

Laat eens zien hoe ver je nu bent, dan. We snakken naar meer!
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 20:56:04
'T is dat je gewonnen hebt...

De plaats van de deuren is al aangemerkt door middel van een nieuw object. Zodra de textures er op zitten worden de deuren gesneden (boolean) en geplaatst.

Ik verwacht hoger dan 2500 poly's uit te komen aangezien de draaistellen en het interieur ook nog het één en ander vragen, maar hoe lager we blijven hoe meer details er uiteindelijk op kunnen natuurlijk!

Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 21:15:00
Haha, niet gedacht aan het interieur, je hebt gelijk.

Leuk om te zien dat je ook vooral met booleans werkt. Maar ziet er weer super uit. Gelukkig hoef je voor deze geen zwenk/zwaaideuren te maken, want dat vind ik altijd zo'n rotanimatie. En scheelt ook flink in de poly's.

Wel leuk, zo'n cabrio-trein.  :P

Als je uiteindelijk nog hulp nodig hebt qua eng-files, hoor ik het graag.
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Tuesday 09 October, 2012, 21:24:12
Cabrio SLT, nice 8)

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 21:40:16
Leuk om te zien dat je ook vooral met booleans werkt. Maar ziet er weer super uit. Gelukkig hoef je voor deze geen zwenk/zwaaideuren te maken, want dat vind ik altijd zo'n rotanimatie. En scheelt ook flink in de poly's.

Animaties kosten geen poly's als het goed is. Hooguit omdat je de stangen van de deuren eraan moet maken omdat ze anders maar zo zweven in MSTS. Daar heb je inderdaad geen last van bij deze deuren. :)

Wel leuk, zo'n cabrio-trein.  :P

Hij heeft al een dakje hoor. Die zie je alleen niet omdat de kasten op het dak verborgen worden door beplating. Wel zo mooi. Op de AM 08 zit die beplating niet. Daardoor steekt de kop iets uit en zie je al die kasten zitten... vreemd gezicht...

Als je uiteindelijk nog hulp nodig hebt qua eng-files, hoor ik het graag.

Over het algemeen heb ik daar mijn mannetjes voor aangezien ik zelf natuurlijk extreem lui ben, maar als ik hulp nodig heb zal ik aan je denken! :)
Title: Re: SLT
Post by: Micka on Tuesday 09 October, 2012, 21:47:00
LOL,
zonder mijn verstand zat ik er gewoon in de buurt 8)
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 21:49:01
Animaties kosten geen poly's als het goed is. Hooguit omdat je de stangen van de deuren eraan moet maken omdat ze anders maar zo zweven in MSTS. Daar heb je inderdaad geen last van bij deze deuren. :)

Ja, ik bedoelde die stangen ook.

Hij heeft al een dakje hoor. Die zie je alleen niet omdat de kasten op het dak verborgen worden door beplating. Wel zo mooi. Op de AM 08 zit die beplating niet. Daardoor steekt de kop iets uit en zie je al die kasten zitten... vreemd gezicht...

Wist ik ook wel hoor, dat daar die kastjes horen! Ik wou gewoon ff bijdehand doen. Hij heeft trouwens wel zo rondgereden...

(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.mp-produktie.nl%2Fimages-2008-1%2F2008-01-30%2520Nieuwe%2520Sprinter%2520NS%2520SLT%2520OVnieuws-info%2520%25282%2529.jpg&hash=fe4abbd5b536186db9e2ff5a278782d2)

Over het algemeen heb ik daar mijn mannetjes voor aangezien ik zelf natuurlijk extreem lui ben, maar als ik hulp nodig heb zal ik aan je denken! :)

Najah, ik ben ook zelf pas net begonnen, maar ik dacht dat je er helemaal alleen voor stond. Het is trouwens ook heel makkelijk als je er een avondje voor gaat zitten. De handleiding van Rudolf Richter en Joe Realmuto bevat alle kennis die je nodig hebt. Lastigste is altijd de lichten goed positioneren. Ongeveer 3 uurtjes werk om een bak helemaal realistisch af te krijgen.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 22:10:04
Aah ja! De testritten waren zonder die beplating aan de zijkanten. Kan je er nog makkelijk bij. Foto's uit die periode en foto's van bovenaf zijn altijd welkom, want die kastjes moeten er natuurlijk ook op gebouwd worden.

Ik weet niet hoe het met 3Dc zit, maar in Gmax kan ik bij de lampen als ik die in het 3D model heb gebouwd gewoon de coördinaten van de vertices van de lamp uit gmax in de .eng neerzetten, en dan zitten ze meteen goed.
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Tuesday 09 October, 2012, 22:19:40
Nu weet ik helaas niet meer waar, maar ergens op het www staan detail foto's van het dak.
Kan wel deze vinden:
SLT 2421(ROTTERDAM CS 11-8-2012) (http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/7761214246/#)
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 22:25:30
Ik weet niet hoe het met 3Dc zit, maar in Gmax kan ik bij de lampen als ik die in het 3D model heb gebouwd gewoon de coördinaten van de vertices van de lamp uit gmax in de .eng neerzetten, en dan zitten ze meteen goed.

Ik ben inderdaad niet zo slim om die functie te vergeten, want die heeft 3dc wel. Ik was het waarschijnlijk even vergeten omdat ik laatst een paar modellen hun eng files vervangen heb waarbij de lampen geen vertices hadden, maar gewoon in de texture zaten. Ik heb laatst gmax een keer geprobeerd, en zo anders zijn die 2 ook niet. Ik kreeg alleen pas laat door dat je gmax ook ongeveer de gui van 3dc kan geven. Ik kan alleen niet goed uit de voeten met die 4 schermen. Al ontkom je er in 3dc ook niet aan als je een extrude shape wil maken.

Maar hoezo moeten die kastjes erop gebouwd worden als je ze toch niet ziet? Is dat geen poly-verspilling? Want dat is wel het laatste wat ik van jou verwacht, haha!

Ik vond die foto toevallig, zal eens kijken of ik er meer kan vinden.

EDIT: Door SLT Testrit te googelen vind je er een heleboel, maar vooral van een afstand van de zijkant.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 09 October, 2012, 22:40:05
In MSTS kan je ook van bovenaf kijken, dus je ziet die kastjes in het MSTS-model hoe dan ook wel. Dus dan moeten ze er ook op...
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 09 October, 2012, 22:43:31
Ah, zo. Tja, ik heb nog nooit een SLT van boven gezien. Ik heb er zelfs nog nooit in een gezeten.

Hou die plaszak dus maar vast klaar!

EDIT: Ik zal vast eens kijken of ik de cabview een beetje voor je kan verbeteren/herscripten.
Title: Re: SLT
Post by: Accelerat on Wednesday 10 October, 2012, 00:49:16
Succes supercitroen! :D
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Wednesday 10 October, 2012, 05:17:08
Heb nu een mooi overzichtje van de knoppen in de cabine. Wat in de cabview de alerter reset is, is in werkelijkheid de noodrem...

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom.
Title: Re: SLT
Post by: maico on Wednesday 10 October, 2012, 17:51:01
Ik hoop dat hij wel uitkomt de SLT zou leuk passen bij de Hoekselijn ;D  ;D
Title: Re: SLT
Post by: Johnny on Thursday 11 October, 2012, 16:03:04
Ik hoop dat hij wel uitkomt de SLT zou leuk passen bij de Hoekselijn ;D  ;D
Zul je voorlopig veel geduld moeten hebben, nu allemaal nog in begin stadium ;)
Title: Re: SLT
Post by: maico on Thursday 11 October, 2012, 19:37:14
Indd maar alles wat in de beginfase zit komt ook nog wel een  keer uit
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 11 October, 2012, 19:46:26
Laten we het er in ieder geval op houden dat ik dit project, en alle andere die aangekondigd zijn op dit forum, zo goed mogelijk zal proberen af te ronden.
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Thursday 11 October, 2012, 20:48:24
Nouja wens je bij deze succes met je project!
Miss handig om al aan te geven dat dreigmails of vragen om de slt geen nut hebben op de vordering van het project?
Title: Re: SLT
Post by: etienne123 on Thursday 11 October, 2012, 20:54:10
Miss handig om al aan te geven dat dreigmails of vragen om de slt geen nut hebben op de vordering van het project?

Gewoon niet op reageren en eventueel rapporteren bij de moderators. Jeroen heeft een voordeel, dat is ie zelf al :-X
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Monday 15 October, 2012, 18:34:50
Ennuh !!!  :o
Hoe staat het er nu voor met de enige (echte) NS SLT voor MSTS ?!?!?!?!  ::)

Ik/Wij ben/zijn benieuwd !!!

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Monday 15 October, 2012, 19:24:26
Beste wallie

rustig afwachten laat jeroen zijn gang maar gaan.

didam2009
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Monday 15 October, 2012, 20:11:33
Geduld is een schone zaak.

Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 15 October, 2012, 20:14:21
Ennuh !!!  :o
Hoe staat het er nu voor met de enige (echte) NS SLT voor MSTS ?!?!?!?!  ::)

Ik/Wij ben/zijn benieuwd !!!

Groetiez,
Wallie1100

Op dit moment is er werk dat voor gaat. Ik verwacht volgende week weer tijd voor de SLT te hebben.
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Wednesday 17 October, 2012, 13:23:17
OK, helemaal duidelijk !!!
Ik wilde niet opdringerig zijn, maar ik was gewoon benieuwd !!!
Toch bedankt en SUCCES verder !!!

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: TreinenNL on Wednesday 31 October, 2012, 20:23:52
Cabrio SLT, nice 8)

Cheerss,
Jamill.

Haha, wel vet!
(ook leuk bedacht, cabrio)

Wel moeilijk zo´n SLT maken met die vormen..
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Wednesday 31 October, 2012, 22:33:31
Aangezien dit topic toch omhoog is gehaald zal ik even een kleine update geven.

Het wek ligt nog steeds stil, niet door werk, school of omdat ik het leuk vind, maar helaas heb ik erg last van lichamelijke klachten. Hierdoor kan ik tijdelijk niet goed aan mijn projecten werken. Zodra ik me beter voel ga ik in ieder geval wel verder!
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Wednesday 31 October, 2012, 22:38:06
In iederegeval sterkte en succes met het project! ;)
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Wednesday 31 October, 2012, 22:47:15
Sterkte verder.

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: TreinenNL on Thursday 01 November, 2012, 09:22:21
Doe rustig aan en sterkte!  ;)
Title: Re: SLT
Post by: robert9368 on Saturday 03 November, 2012, 14:55:30
sterkte jongen :)
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Wednesday 07 November, 2012, 17:08:50
Veel sterkte, en beterschap.

Beter worden gaat voor het bouwen van de SLT vind ik.
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Tuesday 13 November, 2012, 16:04:39
Heel veel beterschap gewenst !!!

Gr. Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 15 November, 2012, 16:55:55
Even wat verder kunnen werken...
Title: Re: SLT
Post by: Micka on Thursday 15 November, 2012, 17:02:48
Mooi! Ga zo door ;D
Title: Re: SLT
Post by: Maurice on Thursday 15 November, 2012, 17:06:22
Succes! :D
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Thursday 15 November, 2012, 17:33:31
Ik volg de heren bovenaan!

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Thursday 15 November, 2012, 17:46:04
Mooi hoor succes! Aan mn dagelijkse vervoersmiddel  :P
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Thursday 15 November, 2012, 18:47:14
Ziet er heel fraai uit !

Arjan
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Thursday 15 November, 2012, 18:49:14
Hmm eerste bak zit er goed uit, beloofd heel wat!
Title: Re: SLT
Post by: regiorunner8600 on Friday 16 November, 2012, 13:55:30
mooi voortgang :D
Title: Re: SLT
Post by: maico on Saturday 17 November, 2012, 18:49:47
Mooi hoor  8) 8) ;D
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Monday 19 November, 2012, 18:06:40
nice! 8)
Hoe staat het met de andere rijtuigbakken? Ik kan haast niet wachten tot de SLT uitkomt.  :'(
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Monday 19 November, 2012, 19:14:07
Beste Jeroen

De SLT van jou zie er prachtig uit ga zo door>
Maar als mag vragen welke versie bouw je ?
Het vier wagen stel of het het zes wagenstel of bijde?

didam2009
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Monday 19 November, 2012, 19:57:31
nice! 8)
Hoe staat het met de andere rijtuigbakken? Ik kan haast niet wachten tot de SLT uitkomt.  :'(
Geduld is helaas een schone zaak.

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Monday 19 November, 2012, 20:21:52
Beste Jamil

Dat weet ik dat geduld een schonen zaak is.
Ik kan gelukig wachten.
Maar ik wou allen weten welke versie er uit komt?

didam2009
Title: Re: SLT
Post by: MathijsB on Monday 19 November, 2012, 20:55:12
Echter reageert jamill niet op jou maar op nstomjanssen2000 ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 19 November, 2012, 23:22:39
Maar als mag vragen welke versie bouw je ?
Het vier wagen stel of het het zes wagenstel of bijde?

Daar ben ik eerlijk gezegd zelf nog niet helemaal uit, ik zie wel waar het schip strandt...

nice! 8)
Hoe staat het met de andere rijtuigbakken?

Zo:
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Monday 19 November, 2012, 23:25:39
Nogmaals:

Ziet er goed uit !

Arjan



Title: Re: SLT
Post by: 5229 on Monday 19 November, 2012, 23:34:49
Ook ik kan er maar weinig anders aan toevoegen. Kortom, een juweeltje!
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Monday 19 November, 2012, 23:35:51
Een diamant bedoel je? ;D

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Tuesday 20 November, 2012, 15:52:00
jaja, het is geen juwweltje, geen diamand, maar een wonderschone SMARAGT !!!
Het ziet er goed uit, ik kan niet wachten !!!

Gr. Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: Maurice on Tuesday 20 November, 2012, 16:52:46
Prachtig! :)
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Tuesday 20 November, 2012, 19:00:22
Heel mooi, veel succes
De bakken van een 4 en 6 wagen stel verschillen toch niet zo heel veel?
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Tuesday 20 November, 2012, 19:11:10
Ziet er goed uit kerel, neem er maar goed te tijd voor! :)
4 of 6 bakken maakt het uit? je kan er zo bakken tussen plaatsen over verwijderen.

Title: Re: SLT
Post by: Tom on Wednesday 21 November, 2012, 20:16:16
WAUW!
Geweldig mooi!  ;D
Ik kan gewoon niet wachten tot ik ermee over de Hoekse Lijn mag scheuren!  8)  :(
Ziet er goed uit kerel, neem er maar goed te tijd voor! :)
4 of 6 bakken maakt het uit? je kan er zo bakken tussen plaatsen over verwijderen.
Hé, de afbeelding heet kopscreen 6.jpg. Je kunt dus wel raden hoeveel bakken de trein heeft.
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Wednesday 21 November, 2012, 20:44:40
Hallo
Het gaat om het nummer.
Het vier wagen stel begint met 84 en het zes wagen stel met 86.
Maar hij lijkt niet eens op zijn duitse broer.
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Wednesday 21 November, 2012, 20:50:15
Het is 24** en 26** ;).

Die getallen in de filename zeggen Jeroen kennende alleen hoeveel screens er al van de kop zijn.
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Wednesday 21 November, 2012, 20:51:50
Kopscreen6 maakt niks uit? kan ook de 6e screen al zijn van de kop.
We laten de bouwer rustig zijn gang met dit project in de hoop dat de slt dan nu wel mag rijden. :)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Wednesday 21 November, 2012, 21:08:41
Inderdaad screen nummer 6 van de kop.
Er zijn wel degelijk verschillen tussen de 4- en 6-baks SLT. Dit zit hem vooral in apparaatkasten op en onder de bakken. Daarnaast kent de 6-baks ook nog een eerste klas afdeling in een van de tussenbakken. Al met al niet echt grote verschillen, maar het vraagt toch wat verschillende modellen. Voorlopig eerst de basis maar een afwerken voordat ik beslis over de inhoud van de download, want er moet nog een hele hoop gebeuren!
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Wednesday 21 November, 2012, 21:13:28
Beste Jeroen

Ga rustig door met de slt en je andre projecten.

didam2009
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Monday 26 November, 2012, 08:40:01
Krijgt de SLT MSTSBin?
Succes!  :)
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Thursday 29 November, 2012, 17:09:20
Heb je nog aan de SLT kunnen werken?
Title: Re: SLT
Post by: Pascal-24 on Thursday 29 November, 2012, 17:13:37
Heb je nog aan de SLT kunnen werken?


Laat Jeroen gewoon rustig doorgaan met het project, zodra er updates zijn. Dan zie je het vanzelf verschijnen.
Geduld is een schone zaak;)
Title: Re: SLT
Post by: etienne123 on Thursday 29 November, 2012, 17:34:19
nstomjanssen2000, vragen naar vorderingen van een project worden niet gewaardeerd. Tevens is in de forumregels opgenomen dat dit niet is toegestaan.

Pascal-24, gelieve voortaan gewoon de knop "meld dit bericht aan de moderators" gebruiken. Wij kunnen dan snel anticiperen en dit voorkomt irritatie over en weer.
Title: Re: SLT
Post by: didam2009 on Thursday 29 November, 2012, 19:05:15
Geachte tom

rustig rustig afwachten Jeroen heefd meer projecten.
We mogen blij zijn als er straks een slt komt

Didam2009
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Thursday 29 November, 2012, 19:56:32
Ja, sorry
Title: Re: SLT
Post by: MSLIM on Monday 03 December, 2012, 15:30:46
Nice, heb echt waardering en respect voor de mensen die dit kunnen maken. Zeker in deze kwaliteit, ik heb het er geduld niet voor. Ik zou zeggen werk lekker rustig verder, en maak er wat moois van!

MVG

Maarten
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 28 February, 2013, 19:54:33
Kleine, maar in mijn ogen toch wel fijne update!

Bij de op de foto-oproep massaal ingestuurde foto's zaten ook wat goede foto's van de kop. Op die manier heb ik de kop een stuk beter kunnen modelleren.
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Thursday 28 February, 2013, 19:57:33
Mooi, mooi! Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn klauwen krijg.

Hier zie je het bewijs dat citroenen niet altijd een zure smaak hebben! :D
Title: Re: SLT
Post by: mcorreiapimenta on Thursday 28 February, 2013, 19:57:40
Ja dat ziet er super uit citroen! ;D
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Thursday 28 February, 2013, 20:02:58
Netjes!

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Thursday 28 February, 2013, 20:03:12
Heel mooi, veel vloeiender lijkt het.
Met alle details (koppeling etc) erop moet het geweldig worden.
Title: Re: SLT
Post by: Buffel55 on Thursday 28 February, 2013, 21:13:42
De kop ziet er al goed uit Jeroen.  ;)

Cheers Ruben
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Thursday 28 February, 2013, 21:27:20
Heel erg mooi
Kan niet wachten om er mee te rijden
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 01 March, 2013, 14:40:05
Even het basis-kleurenschema erop. De kleur van de baanschuiver/koppeling is nog te licht. Het NS logo voor en de lampen komen er nog in. Daarna wordt het tijd om de kop op de rest van de bak vast te lassen, en in die bak aanpassingen te maken!
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Friday 01 March, 2013, 16:09:42
echt heel erg mooi ik kan het niet :)
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Friday 01 March, 2013, 16:21:43
ja uuh, dat is uuh....

Duidelijk een kop van de SLT. Prachtig, laat de lijm straks maar vloeien om hem op de romp te plakken.

Title: Re: SLT
Post by: Tom on Friday 01 March, 2013, 16:55:30
Graag! Ik zie al de beste trein zonder wc!
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 01 March, 2013, 21:41:28
Lampjes erbij!
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Friday 01 March, 2013, 21:48:32
Mooi, misschien het koppeling gat nog dieper maken?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 01 March, 2013, 21:59:27
Is heel stiekempjes al gebeurd! ;)
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Friday 01 March, 2013, 22:01:22
Ziet er prima uit Supercitroen  ;)
Title: Re: SLT
Post by: mcorreiapimenta on Friday 01 March, 2013, 22:17:04
Lijkt al wat hoor Jeroentje! ;D
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Friday 01 March, 2013, 22:25:58
Wow!

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: luuk1997 on Friday 01 March, 2013, 22:56:13
Het gaat echt gestaag voort!!!!
Title: Re: SLT
Post by: MarkZwolle on Saturday 02 March, 2013, 01:48:56
Lekker bezig Jeroen!

Groeten,
Mark ;)
Title: Re: SLT
Post by: Swier on Saturday 02 March, 2013, 08:01:41
Mooi Jeroen!

Vrgr, Swier.
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Saturday 02 March, 2013, 09:47:34
Het begin ziet er al goed uit:-)

Ga zo door!
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Sunday 03 March, 2013, 11:57:38
GE-WEL-DIG !!!!  ;)  ;D

De NS SLT is onderweg !!! Ik ben in ieder geval zeer benieuwd en zal 'm graag rijden als deze klaar is !!!
De kop ziet er al goed uit !!! Veel belovend !!!

Heel veel succes met het verder bouwen van de SLT !!!

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Monday 04 March, 2013, 21:29:42
mooi hoor  :)

Arjan
Title: Re: SLT
Post by: Remystoom on Monday 04 March, 2013, 22:45:22
It's a beauty! Mooi man die SLT! Kan ik die uitproberen met de Hoekse Lijn!
Kan niet wachten! Succes!

 ;D ;)
Grtjes Remy
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Wednesday 06 March, 2013, 07:29:54
Ik met Vlissingen Groningen.
Title: Re: SLT
Post by: kl0641 on Saturday 09 March, 2013, 01:42:36
Vlissingen - Groningen?
Title: Re: SLT
Post by: DickT on Saturday 09 March, 2013, 08:45:38
Ja, kijk maar eens hier (http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=8347.0)

Dick
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Saturday 09 March, 2013, 09:35:16
Ja ja de Sprinter Roosendaal-Den Haag Centraal ;)
Title: Re: SLT
Post by: Robbert91 on Saturday 09 March, 2013, 16:22:40
Heerlijk: vernieuwingen! Maar ook fijn dat er mensen nog actief zijn in het ontwerpen!

Chapeau
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Saturday 16 March, 2013, 17:10:41
De nieuwe kop op de rest van de bak!
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Saturday 16 March, 2013, 17:18:06
Hij is mooi!!

Cheerss,
Jamill
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Saturday 16 March, 2013, 17:39:13
Heel mooi, de vorm is erg goed getroffen.
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Saturday 16 March, 2013, 17:40:21
Super
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Saturday 16 March, 2013, 17:42:14
Supermooi ;D
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Saturday 16 March, 2013, 18:50:36
Ik ga helemaal met de andere mee, het ziet er (zoals gewoonlijk) weer geweldig uit!
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Sunday 17 March, 2013, 11:47:32
WAUW !!!! Zoals iedereen zegt : deze is GE-WEL-DIG !!!!!!!!!!!!!!!!
Lijkt me een mooie trein om mee te rijden, en wel om mee te rijden op mijn eigen eerste zelf gemaakte route !!!

nogmaals mijn complimenten hoor !!!

Groetiez,
Wallie1100

PS. Zijn er mensen benieuwd naar hoe mijn route eruit ziet ??? Laat dat even weten !!!  dan kan ik misschien een nieuw toppic starten !!!
Title: Re: SLT
Post by: rd1738 on Sunday 17 March, 2013, 12:02:16
Ziet er erg goed uit!!

Welke cabine ga je eigenlijk gebruiken? Er is namelijk al een cabine voor gemaakt en hier te downloaden.
Of ga je die zelf ook maken?

Groet, rd1738.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 17 March, 2013, 12:04:47
Dat weet ik nog niet. Voorlopig is er nog genoeg werk aan de modellen zelf.
Title: Re: SLT
Post by: rrt300 on Sunday 17 March, 2013, 22:03:44
WAUW!!!
Title: Re: SLT
Post by: MSLIM on Wednesday 20 March, 2013, 14:41:01
wauw lijkt net echt XD. Heb het spel nu van mijn pc afgegooid, maar zodra deze uitkomt gaat ie er net zo makkelijk weer op. Ziet er goed uit! Ga zo door! ;)
Title: Re: SLT
Post by: Remystoom on Thursday 21 March, 2013, 15:07:11
Leuk! Echt prachtig voor op het nederlandse net!
Weet iemand trouwens een route waarin station zwijndrecht er op een
realistische manier inzit?

@wallie1100: Zeker wel!

Grtjes Remy
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 04 April, 2013, 20:13:38
Texturetjes een beetje bijgewerkt!
Title: Re: SLT
Post by: J.ordy on Thursday 04 April, 2013, 20:16:12
Ziet er goed uit!
Title: Re: SLT
Post by: Remystoom on Thursday 04 April, 2013, 20:24:40
Ziet er weer goed uit!

Grtjes Remy
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Thursday 04 April, 2013, 20:58:08
Ja, ziet er (zoals gewoonlijk) weer prachtig uit!
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Thursday 04 April, 2013, 21:10:24
Geweldig!!

Cheerss,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Thursday 04 April, 2013, 21:56:59
Ziet er goed uit!

Straks Slt voor msts en Trainz!!:-)
Title: Re: SLT
Post by: Pingi on Friday 05 April, 2013, 07:48:30
Echt goed bezig!
Succes!
Title: Re: SLT
Post by: Machinist Mike on Saturday 06 April, 2013, 22:37:01
Gave SLT Super Citroen!

Wordt echt mooi.
Title: Re: SLT
Post by: Buffel55 on Sunday 07 April, 2013, 00:51:28
Ziet er top uit Jeroen.  ;)

Cheers Ruben
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Sunday 07 April, 2013, 13:18:52
WAUW !!! Het is echt te gek dat deze sprinter wordt gemaakt !!!
Ik ben zo benieuwd hoe het eindresultaat eruit komt te zien ?!?!?!
Neem de tijd om 'm te bouwen zodat hij (of misschien wel zij) er goed uit komt te zien !!!

Een vraagje: Worden de deuren bedienbaar met BinPatch ???

Veel succes met het bouwen !!! Het ziet er al geweldig uit !!!

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 07 April, 2013, 19:08:50
Ik ben zo benieuwd hoe het eindresultaat eruit komt te zien ?!?!?!

Ik ook!

Een vraagje: Worden de deuren bedienbaar met BinPatch?

Ja, De treeplankjes zullen ook in- en uitklappen.
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Sunday 07 April, 2013, 23:31:45
Net zoals de GTW van Sjoerd lafeber dus, als je de deuren opend, dat treeplank ook uit schuift :)

Veel succes verder met het maken van de slt
Title: Re: SLT
Post by: marco on Saturday 20 April, 2013, 08:13:25
zo das mooi
Title: Re: SLT
Post by: Sebas1700 on Saturday 20 April, 2013, 08:32:49
Supercitroen ga je m ook nog gedetialeerder maken voor open rails?
Title: Re: SLT
Post by: michaelgalje on Saturday 20 April, 2013, 10:58:05
Kan niet wachten tot i klaar is dan kunnen we ermee rijden Toch ???
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Saturday 20 April, 2013, 11:04:57
Supercitroen ga je m ook nog gedetialeerder maken voor open rails?

Dat is afhankelijk van hoe gedetailleerd het uiteindelijke MSTS-model wordt, dus dat durf ik niet te zeggen.

Kan niet wachten tot i klaar is dan kunnen we ermee rijden Toch ???

Het is wel de bedoeling dat hij rijdt als hij af is ;)
Title: Re: SLT
Post by: J.ordy on Sunday 21 April, 2013, 13:39:29
Het is wel de bedoeling dat hij rijdt als hij af is ;)
En ik maar denken dat je hem ging maken zoals ze in dienst kwamen.... :P
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Sunday 21 April, 2013, 19:26:04
Misschien een domme vraag, maar komt er ook een interieur view in? Zoals bij de ICMm GTW en Virm?
Title: Re: SLT
Post by: luuk1997 on Sunday 21 April, 2013, 19:52:27
Misschien een domme vraag, maar komt er ook een interieur view in? Zoals bij de ICMm GTW en Virm?
Misschien wel. Maar, zullen we zien wat Jeroen ervan maakt? Er moet nog veel aan gebeuren namelijk.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 21 April, 2013, 20:00:40
Voorlopig heb ik inderdaad nog het een en ander te bouwen voordat het exterieur af is. Daarna wil ik gaan denken over een eventuele passview.
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Sunday 21 April, 2013, 20:07:36
Een passview is makkelijk te maken, een mooie passview niet zo. Iedereen kan er eentje maken, zelfs luuk1997 of klaas1994 of J.ordy.
Title: Re: SLT
Post by: MathijsB on Sunday 21 April, 2013, 20:08:51
Als zij kunnen modelleren wel ja...
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Sunday 21 April, 2013, 20:12:16
Je kunt hem maken zonder Gmax, dat soort modellen zijn er genoeg. Je neemt als passview gewoon de shape van de wagon en kiest een leuk plaatsje uit. Bijvoorbeeld bij de PKP SA133 (De "Wannabe-Linten" van MichaelV) is dit het geval. Een beter voorbeeld is de gemiuddelde tram of metro van retmetro.nl.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 04 August, 2013, 22:08:58
Dat kan wel Tom, alleen niet in combinatie met MSTSbin-animaties. Zo heb je constant klapperende deuren in de RETmetro-passviews. Daarnaast moet je je interieur gedetailleerder maken dan wenselijk is. Dan toch liever een los gemodelleerde passview!

Het werk aan de draaistellen is begonnen. Vandaag een eerste test die helaas niet geslaagd is, maar het leverde wel een mooi screentje op!
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Sunday 04 August, 2013, 22:21:37
Ik heb er maar een woord voor: WOW!

Cheeress,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: luuk1997 on Sunday 04 August, 2013, 22:53:00
Ik voel al een release komen.. Ga je de cabine gebruiken die nu te download is hier?
Title: Re: SLT
Post by: Pingi on Monday 05 August, 2013, 11:25:39
Wauw! Echt heel erg goed!
Title: Re: SLT
Post by: Niels.vanleijden on Monday 05 August, 2013, 12:08:48
Ziet er top uit !
Ga hem zeker downloaden als hij klaar is  ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 05 August, 2013, 12:56:50
Ik voel al een release komen..

Ik nog niet, er moet nog best veel gebeuren! ;)

Ga je de cabine gebruiken die nu te download is hier?

Ik denk het niet.
Title: Re: SLT
Post by: - D.ennis. on Monday 05 August, 2013, 13:34:13
Ziet er goed uit kerel!
Miss handig om net als bij icm een fotoskin cabine te gebruiken en te animeren? :)
Title: Re: SLT
Post by: Matthijs1 on Monday 05 August, 2013, 13:54:34
Wauw!  :o , dit ziet er echt heel mooi uit!

Greetz 8)
Matthijs
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 05 August, 2013, 14:39:40
Miss handig om net als bij icm een fotoskin cabine te gebruiken en te animeren? :)

Zo heb ik dat bij de AM 08 (en nog een ander project dat niet is uitgekomen) gedaan/laten doen. Opzich is het een lekker snelle manier van cab-bouwen, maar ik vind het resultaat niet geweldig.
Title: Re: SLT
Post by: Accelerat on Tuesday 06 August, 2013, 10:10:54
Goed bezig man! 8)
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Tuesday 06 August, 2013, 12:09:28
Nou, 't ziet er toch best goed uit hoor, ondanks dat het nog lang niet af is.

Dat kan wel Tom, alleen niet in combinatie met MSTSbin-animaties. Zo heb je constant klapperende deuren in de RETmetro-passviews. Daarnaast moet je je interieur gedetailleerder maken dan wenselijk is. Dan toch liever een los gemodelleerde passview!
Ja, da's waar. Dan kun je de deuranimatie er toch even uit slopen?

Of je vraagt aan de makers van MSTSBin of ze iets kunnen maken waarmee de deur ook geanimeerd is vanbinnen, en dan niet op de manier van retmetro.

Ga je de cabine gebruiken die nu te download is hier?

Ik denk het niet.
Waarom eigenlijk niet?
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Tuesday 06 August, 2013, 17:24:45
Ziet er heel goed uit in msts.

Waarom geen render van een 3d cabine. OR krijgt vrij zeker ooit wel 3d cabine en dan heb je die al klaar.

Mvg Jordi
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 06 August, 2013, 21:25:38
Als je je afvraagt waarom ik dat niet zou doen? Dat kost vrij veel tijd om te bouwen.
Voordeel is alleen dat je, zoals je eerder zei, meteen een 3D cab hebt voor het geval dat ORTS zich beter ontwikkelt. Daarnaast zit je niet met rare schaduwen of een lelijke fotoflits in je cabine.
Al met al dus zeker interessant en precies wat het plan is Jordi! :)

Ik heb trouwens wel de programmering van cab, sound en eng uit moeten besteden hiervoor en helaas kon dat dit keer niet gratis. De prijs die ik moet betalen is een taart. Ik zoek nog sponsoren!
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Tuesday 06 August, 2013, 23:13:39
Er zij al beelden van 3d cabine in OR. Dus dat is een kwestie van tijd.
Zou je voorlopig de 3d cabine ook niet als passview kunnen inzetten in de kopbak. Volgens mij gaat OR daar wel aardig mee om
(or only consist ofzo?)

mvg Jordi

ps. Grote of kleine taart?
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Wednesday 07 August, 2013, 08:40:31
"Jeroen zoekt taart". Haha. ;D Sorry, maar die krijg je niet van mij! (evt. kan ik proberen een passview te maken) Waarom wil je eigenlijk niet de cab gebruiken die nu online staat?
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Wednesday 07 August, 2013, 12:02:01
Waarschijnlijk omdat die ontiegelijk slecht gedaan is.  ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Wednesday 07 August, 2013, 13:22:25
Ontiegelijk slecht zou ik niet willen zeggen. Iedereen probeert zijn steentje bij te dragen aan de MSTS-community. Dat alleen is al het prijzen waard. Het maakt dan niet uit of het resultaat goed of niet goed is.

Het is inderdaad wel zo dat ik denk dat er meer uit een cab te halen is dan de huidige cab heeft. Dat in combinatie met eerder genoemde redenen een 3D-render te gebruiken, is waarom ik niet deze cab gebruik.
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 18 August, 2013, 13:38:44
Wat ik eigenlijk bedoelde is de manier hoe hij gescript is. Ik heb wel eens voor de gein een SLT proberen te reskinnen uit een trein die er op lijkt, en toen dus ook die cabview gebruikt. De manier hoe hij reageert is wel echt ontiegelijk slecht gedaan, hoe goed bedoeld ook. Veel knoppen zitten niet eens op de goede plek. Dat bedoelde ik.

Een over een 3d-cab als passview, ja, dat kan, maar dan kan je vaarwel zeggen tegen alle lampjes/metertjes/bewegende controls.

Gewoon een nieuwe cabview maken lijkt mij dus idd ook de beste oplossing. Wil er dan ook best een steentje aan bijdragen.
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Sunday 18 August, 2013, 16:46:00
Jeroens idee is zo slecht nog niet KerAp, je maakt een 3D render, van een cab zonder meters, en daar zet je dan in de cvf de meters overheen ;).
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 18 August, 2013, 17:08:34
Dat was een idee van jordi trouwens, en de passenger view roept de .cvf files niet aan. Krijg je niet voor elkaar. Het is ook wel een leuk idee, maar dan heb je tevens geen passview meer, tenzij je met F9 een andere wagon aantikt.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 18 August, 2013, 17:19:00
Jongens, verwarrend dit! De cab wordt een render van een 3D model van de SLT-cab. Dat staat al een tijdje vast. Jordi noemde het hier alleen als eerste.
Als er een passview in de SLT komt, is dat een passview en geen cabview onder nummer 5. Voorlopig is er aan het exterieur alleen nog genoeg te doen, dus over wat er exact gaat gebeuren wil ik niet te veel zeggen. Plannen kunnen altijd veranderen...
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 18 August, 2013, 19:08:23
Als er een passview in de SLT komt, is dat een passview en geen cabview onder nummer 5.

Gelukkig. Was al bang.  ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 06 September, 2013, 20:31:05
Ik heb trouwens wel de programmering van cab, sound en eng uit moeten besteden hiervoor en helaas kon dat dit keer niet gratis. De prijs die ik moet betalen is een taart. Ik zoek nog sponsoren!

En met het kopen van taarten is ook de laatste voorbereiding voor terug naar toen getroffen. Nu maar hopen op een mooie cab!
Title: Re: SLT
Post by: J.ordy on Saturday 07 September, 2013, 13:25:23
Haha heeft meneer batenburg goed geregeld! ;D
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Saturday 07 September, 2013, 16:36:31
Nu maar hopen op een mooie cab!

Mocht het tegenvallen kan je er altijd voor kiezen de taart rechtstreeks in het gezicht te bezorgen.  :P

Maar dat betekent dus dat je de files na dit weekend al klaar hebt liggen? Dat schiet al op. Ben benieuwd!
Title: Re: SLT
Post by: Scorpiors on Saturday 14 September, 2013, 13:02:00
Het ziet er vet uit.
Succes verder, ik hoop dat het gouw af komt.
Gr.
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Monday 16 September, 2013, 10:07:37
Zouden de deuren open kunnen? Als dat zo is, COOL! ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 16 September, 2013, 10:10:48
Zoals eerder gezegd en ook op een van de laatste screens te zien is, is dat mogelijk. Dit is gecombineerd, et een animatie van de uitklapbare treeplankjes.

Voorlopig trouwens even geen nieuws over de SLT. Een klein aantal projecten heeft voorrang. Verder wil ik ook kwijt dat ik niet in ga op verzoeken de SLT alvast door te sturen naar iemand. Ze wordt pas gedeeld als ze af is.
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Sunday 22 September, 2013, 20:39:59
Ik kan niet wachten tot hij komt, zo ja, dan download ik hem gelijk
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Monday 23 September, 2013, 11:13:09
Als je nog geen doel voor control+8 hebt, kan je ook de richtingfilm animeren zodat je hem tijdens het rijden kan veranderen.

Alles nog gelukt met die cab en die taart?  ;D
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 23 September, 2013, 13:33:41
Voor wat betreft de richtingfilm ben ik wel bezig met enige tests. Ik dacht eigenlijk dat de mirroranimatie alleen op het voorste treinstel effect heeft. Of dat hiervoor bruikbaar is weet ik dus niet.

De taart is afgeleverd en goed ontvangen. Er moet echter nog wel een hoop gedaan worden aan de cab, dus die is nog lang niet af!
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Monday 23 September, 2013, 14:56:21
Ik hoop dat het een .exe bestand wordt want .rar type heb ik helaas niet :-\ succes hopen dat het lukt
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Monday 23 September, 2013, 15:06:21
OT: Voor .rar kna je bijv. dit heel handige porgrammatje downloaden:
http://www.winrar.nl/ (http://www.winrar.nl/)
Is gewoon gratis, licentie is voor commerciële doel einden, en heb je zelf niet nodig.

Alternatief, kan alleen rar openen, niet maken:
7zip.
http://www.7-zip.org/ (http://www.7-zip.org/)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 23 September, 2013, 18:13:23
Ik maak altijd .zip-bestanden met daarin een .exe voor de installatie en een aparte readme. Op die manier is het op in ieder geval elke windows computer te openen, weet ik zeker dat alle bestanden op de goede plek komen en weet ik zeker dat niemand kan beweren dat hij/zij niet weet waar de readme te vinden is.
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Monday 23 September, 2013, 22:20:00
 Dankje Jeroen, ben al blij dat de SLT bouw is voortgezet en nu maar hopen dat het lukt :)
Title: Re: SLT
Post by: Johnny on Tuesday 24 September, 2013, 11:49:01
Jeroen zit altijd vol met energie vanuit Treinpunt's eigen vitaminebron ;D
Zal allemaal vast wel goed komen uiteindelijk.
Veel succes verder! :-)
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Thursday 26 September, 2013, 22:15:26
Word dit een SLT waarbij de deuren open kunnen? Ziet er al goed uit, ik wacht nog even af en dan maken we samen MSTS realistischer.
Groetjes,
Brandon
Den Haag
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Thursday 26 September, 2013, 23:16:00
Zoals eerder gezegd en ook op een van de laatste screens te zien is, is dat mogelijk. Dit is gecombineerd, met een animatie van de uitklapbare treeplankjes.

Even teruglezen Brandon, antwoord was al gegeven ;).
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Friday 27 September, 2013, 15:01:28
Is het misschien niet handiger om dit topic te sluiten tot Jeroen steeds nieuws heeft ,
anders blijf je dit soort vragen krijgen denk ik  ::)

Arjan
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Friday 27 September, 2013, 16:37:32
Zoals eerder gezegd en ook op een van de laatste screens te zien is, is dat mogelijk. Dit is gecombineerd, met een animatie van de uitklapbare treeplankjes.

Even teruglezen Brandon, antwoord was al gegeven ;).
Oops, te enthausiast.... Toch ziet hij er mooi uit...
Title: Re: SLT
Post by: Johnny on Friday 27 September, 2013, 20:50:41
Is het misschien niet handiger om dit topic te sluiten tot Jeroen steeds nieuws heeft ,
anders blijf je dit soort vragen krijgen denk ik  ::)

Arjan
Pssst Jeroen is zelf moderator, hij kan altijd zelf voor de veilige modus kiezen ;)
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Friday 01 November, 2013, 10:06:03
Nog even tussendoor :P Een vraagje over het geluid.. Hoe zit het daarmee?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 01 November, 2013, 11:32:33
Ik heb wat geluidsbestandjes van de SLT zelf ontvangen. Daar zal wat mee gebeuren. Voor de rest zal het aangevuld worden met van alles. Ik verwacht wel een leuk geluidssetje.

Zo af en toe knutsel ik nog wat aan de set, maar ik heb nog steeds niet de draaistellen goed draaiend. Ik heb wel weer een idee. We blijven puzzelen!
Title: Re: SLT
Post by: Accelerat on Friday 01 November, 2013, 13:57:31
Succes, wij wachten in spanning af. 8)
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Wednesday 06 November, 2013, 04:25:43
Ik vind het echt een tof project :) Succes.
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Wednesday 13 November, 2013, 22:50:36
Het spijt me dat ik even niet op het forum was omdat ik mijn gebruikersnaam was vergeten,

Maar ik kan niet wachten tot de SLT klaar is voor een downloaden, succes Jeroen ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 03 December, 2013, 21:53:44
Zegmaar ongeveer een viertje...

Nog steeds druk aan het testen met verschillende draaistellen. De test van vanavond blijkt hoopvol: Het middelste draaistel staat precies in het midden en blijft dat ook. Ze draait op tijd mee. De overige draaistellen doen dat ook, echter vallen die nog niet precies op hun plek. Nog even sleutelen dus, langzaam maar zeker komen we er wel!
Title: Re: SLT
Post by: Pingi on Tuesday 03 December, 2013, 22:19:15
Wauw! Echt heel erg mooi!
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 03 December, 2013, 22:49:38
Soms gaan dingen sneller dan je denkt. Inmiddels werken alle draaistellen naar behoren. Echt een opluchting!
Title: Re: SLT
Post by: Pingi on Wednesday 04 December, 2013, 15:09:08
Fijn is dat :) heel knap tot nu toe wat je hebt gemaakt!
Title: Re: SLT
Post by: ricardo432 on Friday 27 December, 2013, 15:28:34
Ziet er goed uit!
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Sunday 19 January, 2014, 19:24:30
Hij wordt maar mooier, nu de rest nog ben eigenlijk wel benieuwd hoe het geluid is :)
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Sunday 19 January, 2014, 21:01:04
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het geluid van een welbekende (en welgehaatte) Amerikaanse hogesnelheidstrein die standaard bij MSTS zit zal worden gebruikt.
Title: Re: SLT
Post by: Jamill_Presley on Sunday 19 January, 2014, 21:12:37
De Acela?

Greetzz,
Jamill.
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Monday 20 January, 2014, 18:09:57
Sorry maar de Acela vind ik zo standaard,  Christrains heeft een realistische SLT geluid maar die kan ik niet downloaden, en zowieso is deze veel mooier
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 20 January, 2014, 20:20:15
Een precieze keuze in wat er precies aan geluid in komt is er nog niet. Ik heb een aantal soundfiles ontvangen waar wel het een en ander mee te doen is. Verder kan er met een aantal Duitse en Belgische soundfiles wel het een en ander gedaan worden. Ik kan dat zelf alleen niet en ben dan ook afhankelijk van anderen voor bijvoorbeeld cab en sound.
Op dit moment rijdt de SLT met de cab van de AM 08 en de sound van de Acela. Wat er uiteindelijk in gaat komen weet ik nog niet. Ik vind het binnen de set ook niet de belangrijkste onderdelen.
Title: Re: SLT
Post by: koploperBolk on Monday 20 January, 2014, 23:02:35
Mij maakt het eigenlijk niet echt uit welk geluid er in komt ik vind zowieso het gehele stel al mooi, kan niet wachten tot ik hem kan downloaden maak er wat moois van,

Gr. George
Title: Re: SLT
Post by: timts on Monday 27 January, 2014, 22:00:21
nice die slt hoor
kan iemand een link sturen van de ICE-3?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 27 January, 2014, 22:14:36
De ICE-3 zit onder andere in ProTrain, een freeware versie is op www.thetrain.de (http://www.thetrain.de) te vinden.
Dit topic gaat natuurlijk over de SLT. Als je iets niet kan vinden, na natuurlijk zelf zoeken, kan je het beste even een nieuwe topic openen, om zo de leesbaarheid binnen het forum te kunnen behouden! ;)
Title: Re: SLT
Post by: david_meyer on Monday 27 January, 2014, 22:19:16
Ziet er al mooi uit ga zo door supercitroen.
Title: Re: SLT
Post by: timts on Monday 27 January, 2014, 23:29:26
oh het spijt me!
sorry was gewoon ff benieuwd
anyway mooi model maak je
ga m zeker downloaden als ie klaar is
ps. wordt dit free-of-payware
Title: Re: SLT
Post by: timts on Thursday 06 February, 2014, 21:09:25
al een tijdje niets gehoord....
hopelijk ben je niet gestopt! ;D
Title: Re: SLT
Post by: etienne123 on Thursday 06 February, 2014, 21:14:18
Dat is indirect vragen naar de vordering van een project en dat is niet toegestaan op dit forum. Bouwers vinden dit soort vragen vaak vervelend. Er komt vanzelf een reactie als de bouwer hieraan toe is.
Title: Re: SLT
Post by: Wesley Munnik on Friday 07 February, 2014, 12:05:54
Een precieze keuze in wat er precies aan geluid in komt is er nog niet. Ik heb een aantal soundfiles ontvangen waar wel het een en ander mee te doen is. Verder kan er met een aantal Duitse en Belgische soundfiles wel het een en ander gedaan worden. Ik kan dat zelf alleen niet en ben dan ook afhankelijk van anderen voor bijvoorbeeld cab en sound.
Op dit moment rijdt de SLT met de cab van de AM 08 en de sound van de Acela. Wat er uiteindelijk in gaat komen weet ik nog niet. Ik vind het binnen de set ook niet de belangrijkste onderdelen.
Jeroen, je weet toch dat ik bij nedtrain Leidschendam werk en dat ik wat kan opnemen  :P
En de cabine is hier te vinden he http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=3361 (http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=3361)

groetjes,

wesley
Title: Re: SLT
Post by: Johnny on Friday 07 February, 2014, 12:31:07
Probleem is wel, je kunt een perfect realistisch geluid opnemen, maar dit moet wel verwerkt worden in MSTS.
En dat gaat niet zomaar natuurlijk, kost veel tijd en wat bij lange na niet altijd lukt omdat het ook vervormt wordt.
Jeroen, heb je wat aan de SLT van Christrains? Want die is nagenoeg realistisch 1 op 1 gelijk met de echte.
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Thursday 15 May, 2014, 15:27:32
Een vraagje, ik heb lang niks meer gehoord over de SLT, is het bouwproject stilgelegd?
Title: Re: SLT
Post by: Niels97 on Thursday 15 May, 2014, 16:15:25
Dat is indirect vragen naar de vordering van een project en dat is niet toegestaan op dit forum. Bouwers vinden dit soort vragen vaak vervelend. Er komt vanzelf een reactie als de bouwer hieraan toe is.
Title: Re: SLT
Post by: train2 on Thursday 05 June, 2014, 17:24:12
Supercitroen, wanneer denk je dat je klaar bent en wat zijn de minimumeisen: denk aan MSTSbin
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Thursday 05 June, 2014, 17:30:58
Ik vind je vraag echt grappig. Zeker gezien het bericht direct boven je.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 05 June, 2014, 18:05:12
Supercitroen, wanneer denk je dat je klaar bent

Als alles op en aan het 3D model zit, alles op de textures getekend is en alle animaties werken. Verder moeten er dan ook een aantal mensen het model getest hebben om er zeker van te zijn dat dit het geval is.

wat zijn de minimumeisen: denk aan MSTSbin

MSTS met MSTSbin of OpenRails
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Monday 09 June, 2014, 02:03:13
Mooi om nog wat te horen over onze nieuwe Sprinter :) daar word ik blij van, ga zo door ;)
Title: Re: SLT
Post by: train2 on Tuesday 10 June, 2014, 17:14:39
Mooi, dan weet ik dat.

Ik vind je vraag echt grappig. Zeker gezien het bericht direct boven je.
KerAp: Dit is een andere vraag. De meesten vragen of het project is stilgelegd. Ik vraag wanneer hij denkt dat het af is.
Dat is een totaal andere vraag
Title: Re: SLT
Post by: MathijsB on Tuesday 10 June, 2014, 17:28:37
Volgens regel 2.7a is ook dàt niet toegestaan  ;)
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Tuesday 10 June, 2014, 17:58:05
Mijn complimenten voor dit prachtige treinstel!

Ik zou zeggen: Neem rustig de tijd, het stel hoeft morgen of vandaag niet af,

Anders zouden we jou wel achterna lopen van, is het al af etc.

Neem je tijd voor dit mooie treinstel
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 10 June, 2014, 21:10:13
Het punt is dat die vragen in het verleden er wel eens toe geleid hebben dat projecten afgebroken werden.

En volgens mij zijn we allemaal eens dat we dat bij dit project niet willen hebben. Ook ik zou er het liefst vanavond nog mee rondrijden, maar het is nou eenmaal niet anders. En dat is gelijk dus ook de reden dat deze vragen tegen de regels zijn.

Ontopic zou ik trouwens best een recent screentje lusten om te kijken hoe ie er nu uit ziet.....
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 10 June, 2014, 21:25:27
Eentje dan...

De draaistellen zijn er in dit model onder uit. Die zijn puur voor de tests geplaatst en komen pas weer terug als ze alle details hebben. Verder is de voorruit geplaatst.
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 10 June, 2014, 21:47:54
Er is dus toch nog hoop voor de wereld...  :P

Prachtig! Dus de draaistellen hebben alle tests (eindelijk) doorstaan?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 10 June, 2014, 21:50:40
Ja, alles werkt eindelijk zoals het moet!
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Wednesday 11 June, 2014, 07:27:33
tsja.... nou worden de MSTS'ers natuurlijk nieuwsgierig :P  ::) ;)
Het ziet er meer dan geweldig uit !!! Echt mijn complimenten !!!
Is er misschien ook al een In-Game-Screen???

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Wednesday 11 June, 2014, 17:46:28
Het werk aan de draaistellen is begonnen. Vandaag een eerste test die helaas niet geslaagd is, maar het leverde wel een mooi screentje op!

(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fforum.treinpunt.nl%2Findex.php%3Faction%3Ddlattach%3Btopic%3D65500.0%3Battach%3D7823%3Bimage&hash=2b35ae6eb7338be4b7ce52e6882fc409)

Even teruglezen kan nooit kwaad...  ;)

Title: Re: SLT
Post by: train2 on Friday 13 June, 2014, 11:53:28
Het blijven mooie treinen.
Ga zo door supercitroen! Kan niet wachten wanneer het af is!

ik heb mstsBin al geinstalleerd dus kom maar op met die Sprinter Light Train!
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Friday 13 June, 2014, 20:51:11
Ontopic zou ik trouwens best een recent screentje lusten om te kijken hoe ie er nu uit ziet.....

Het gemene hieraan is dus dat ik de SLT door Gmax moest halen om een nieuwe shape te exporteren. En ja, als je dan toch dat ding in Gmax hebt staan, kan je er net zo goed een klein beetje aan werken...

In ieder geval een aantal foutjes eruit gehaald. Dat betekent dat de kop inmiddels volledig symmetrisch is en dat de randjes niet meer zo scherp zijn. Ook zijn hier en daar wat dubbele poly's verwijderd.
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Friday 13 June, 2014, 20:52:40
ziet er goed uit :)
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Friday 13 June, 2014, 23:18:12
Ziet er zeker goed uit zo :) Ga zo door!
Title: Re: SLT
Post by: VBM441832 on Saturday 14 June, 2014, 15:17:47
Mooi werk Jeroen!

Nick ;)
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Saturday 14 June, 2014, 15:30:33
En daar lever je alweer topwerk!  :)

Moet ik anders vast een passview voor je maken? Heb de smaak wel te pakken na de NID...
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 15 June, 2014, 13:26:03
Moet ik anders vast een passview voor je maken? Heb de smaak wel te pakken na de NID...

Wacht nog maar eventjes. Eerst de boel nog even verder afwerken enzo!

Inmiddels het eerste draaistel af! Nu het draaistel voor de kop nog en dan ga ik weer eventjes aan een paar andere projectjes door die om soortgelijke draaistellen vragen.
De dempers tussen de bakken en het draaistel komen aan de bak zelf, vandaar dat deze niet meegerekend zijn.
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Sunday 15 June, 2014, 13:49:13
het heeft MOOIE wielen!
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 15 June, 2014, 22:33:00
Nieuwe draaistellen vraagt natuurlijk om een nieuwe test. De boel wil in ieder geval draaien. Tussen de kopbak en de tussenbak zit nog wat te veel afstand maar dat los ik op als de koppeling erop komt.
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 15 June, 2014, 22:41:44
@#$%& wat mooi!

Hij gaat er bij elke screen beter uit zien. Volgens mij heb je stiekem ook iets aan de kop gedaan.

Ik heb zo'n gevoel dat er hier wat servers overuren gaan draaien als hij uitkomt.  ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 15 June, 2014, 22:48:59
Volgens mij heb je stiekem ook iets aan de kop gedaan.

Een extra randje poly's voor een mooiere ronding.
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Sunday 15 June, 2014, 23:02:49
Gaat er steeds beter uitzien!!! Heel erg mooi.
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Thursday 19 June, 2014, 08:46:14
ziet er erg goed uit. :) :)
duurt trouwens elk project zo lang ik zit te denken om zelf ook wat te gaan maken
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Thursday 19 June, 2014, 09:14:14
Dat ligt eraan wat je maakt en hoe ervaren je bent.

Een simpel huisje is bijv. in 1 dag klaar. Een treinstel van 6 bakken met ingewikkelde vormen en details duurt veel langer. Je moet het natuurlijk in je vrije tijd inplannen, en dat is ook schaars goed.

Er staan genoeg handleidingen op internet om een beginnetje te maken aan het zelf bouwen van iets.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 19 June, 2014, 11:09:10
Nee, projecten duren niet altijd zo lang. De SLT staat vaak langer in de ijskast dan dat er daadwerkelijk aan gebouwd wordt.
De SLT is best lastig, qua body niet eens heel erg, maar wel in de bakovergangen. Het heeft lang geduurd deze goed werkend te krijgen in MSTS. Een tegenslag betekent vaak dat je de boel even aan de kant zet en iets anders gaat doen. Dat is bij de SLT meermaals gebeurd.
Inmiddels is het meeste moeilijke werk wel gebeurd. Als ik dus wat tijd heb en de schouders er onder zet kan er zo een SLT staan.

Verder zou ik het fijn vinden om dit topic bij de SLT te houden. Vragen over bouwen zou je bijvoorbeeld in dit topic (http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,65953.0.html) kunnen stellen. Daar staat ook een kleine tutorial voor een huisje in Gmax.
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Thursday 19 June, 2014, 16:34:54
ja sorry dat ik een beetje oftopic ging maar toch bedankt voor de uitleg.
ik heb trouwens erg veel respect voor de kwaliteit van jouw werk
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Thursday 19 June, 2014, 17:01:23
Als ik dus wat tijd heb en de schouders er onder zet kan er zo een SLT staan.

Als ik het zelf niet zo druk had zou ik bijna aanbieden om je werk voor je te doen.  :P ;D
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Sunday 22 June, 2014, 23:24:34
Gaat hij er ook zo uitzien in de passview net als die vn TS14 met actuele snelheid enzo?
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 23 June, 2014, 00:33:40
De actuele snelheid kan in de passview in MSTS niet getoond worden. Of en hoe er andere dingen in de SLT komen weet ik nog niet. Dat is ook nog nirt aan de orde, aangezien het exterieur nog niet af is en dat eerst moet.
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Monday 23 June, 2014, 13:20:23
Oké dan hoor ik het als hij af is :) veel succes verder
Title: Re: SLT
Post by: 246810 on Monday 23 June, 2014, 19:35:46
Mooi werk. Ga zo door. Ik kan niet wachten tot ie af is :)
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Monday 23 June, 2014, 20:07:35
De actuele snelheid kan in de passview in MSTS niet getoond worden.

In Open Rails zou je wel de code kunnen induiken, maar dat zou dan een aparte OR Only versie moeten worden...

Dan kan je beter de animatie gebruiken voor verschillende infoschermen of desnoods mensen.
Title: Re: SLT
Post by: Mike-Mike on Saturday 12 July, 2014, 23:01:16
Word steeds mooier maar je kan dat scherm ook gewoon stil zetten net als bij DDZ passview
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 13 July, 2014, 03:47:36
Klopt, maar guppy vroeg of hij in de passview de snelheid kon aangeven. Daar sloeg dat op. Maar omdat ik nou het klapperende deuren probleem kan omzeilen, wordt de passview waarschijnlijk inderdaad animatieloos.

Edit: Dat is trouwens ervanuit gaande dat jeroen mijn passview goed genoeg vind en/of lui genoeg is om het aan mij over te laten. Hij kan zelf ook nog wel eens wat...
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Monday 14 July, 2014, 14:50:37
t ismisschien heel dom wat ik nu zeg maar bij cabview zit er toch ook een kilometer-teller, kan je dan niet een zelfde soort concept toepassen in de passview?
Title: Re: SLT
Post by: trein64 on Monday 14 July, 2014, 15:05:37
De passview (naam zegt het al) is het gedeelte in de trein zelf...De reizigers coupe's dus. Hetgeen jij bedoeld is cabview (ofwel de cabineview)

Groetjes
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Monday 14 July, 2014, 15:13:51
Misschien een betere uitleg: De MSTS cabines zijn in 2D weergegeven, en de wijzertjes en lettertjes zijn losliggende textures die over de hoofdtex heen liggen.

Een passview daarentegen is een 3D-model dat niet interactief is, dat wil zeggen, je kan animaties invoegen, maar dan neem je er ook genoegen mee dat die zich altijd actief afspelen, en als ze klaar zijn weer van voor af aan beginnen. Het weergeven van een snelheid kan dus niet, of je moet er genoegen mee nemen dat de snelheid volgens je scherm continu rond de 130 is...
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Tuesday 15 July, 2014, 18:58:33
sorry voor het geven van zo'n zinloos antwoord, het was maar gewoon een ideetje ::) ::)
Title: Re: SLT
Post by: guppy on Tuesday 05 August, 2014, 23:31:21
Echt een heel mooi project, dan kan ik eindelijk SLT Activity's rijden :D Ga zo door Jeroen! Heel erg mooi!
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Tuesday 05 August, 2014, 23:45:41
Dan kunnen we het ris scherm helaas niet werkend zien

project slt ziet er goed uit
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Thursday 28 August, 2014, 09:27:55
ik zat gisteren in de trein, toevallig een slt. toen zag ik op het ris scherm staan:"geen route info beschikbaar". is dat niet een idee om erop te zetten?
Title: Re: SLT
Post by: timts on Monday 01 September, 2014, 21:56:51
ik zat gisteren in de trein, toevallig een slt. toen zag ik op het ris scherm staan:"geen route info beschikbaar". is dat niet een idee om erop te zetten?
dit is een geweldig idee!
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Tuesday 02 September, 2014, 21:36:34
ik zat net een beetje rond te klikken op het forum in de download lijst en kjik hier eens wat ik vond: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=4086 (http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=4086)
Title: Re: SLT
Post by: 246810 on Tuesday 02 September, 2014, 21:47:51
Ik snap de link die je legt niet helemaal... Dat programmatje is bedoeld om de stations 'af te roepen' als je dat misschien niet helemaal door mocht hebben...
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Monday 08 September, 2014, 17:29:35
ow sorry, dat had ik niet begrepen. ik zag ris staan, daar hadden we het over dus ik dacht:"dit is perfect". dat was het dus niet :(
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 08 September, 2014, 18:19:18
Voordat ik bij de passview ben moet er aan het exterieur nog een hele boel gebeuren!  ;D
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Monday 08 September, 2014, 19:05:33
Hoezo? Kan dat nóg mooier dan?  ;)
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Sunday 14 September, 2014, 09:52:20
k zat te denken, is het niet mogelijk om vanuit de cabview de ruitenwissers te zien bewegen?
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Sunday 14 September, 2014, 15:56:35
Helaas niet.
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Wednesday 17 September, 2014, 19:07:51
das jammer, ik had het een mooi detail gevonden
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Thursday 18 September, 2014, 05:46:16
Ja, wie niet? Er zijn trouwens wel mensen die de passenger view gebruiken voor een 3d cabine, daar zou het wel kunnen, maar zoals Jeroen eerder heeft gezegd wordt het een gewone passenger view. En dan kan je de snelheid e.d. weer niet zien en bewegen de controls niet...

Net zoals íe trouwens ook al vaker heeft gezegd dat íe nog lang niet zover is. En natuurlijk balen we daar allemaal van.
Title: Re: SLT
Post by: Scorpiors on Tuesday 28 October, 2014, 17:01:46
Het ziet er echt gaaf uit, kan niet wachten tot  ie er mee klaar is!!!
Ga zo door man!
Gr.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Monday 17 November, 2014, 14:45:52
Ik zit even vast met een paar dingetjes. Kan iemand voor mij een aantal foto's van de overgangen van bak tot bak maken? Vooral het gedeelte tussen de stoelen heb ik nog niet duidelijk genoeg voor me.
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Monday 17 November, 2014, 16:26:59
Zal eens kijken of het morgen lukt. Lijkt me vrij rottige om een foto van te maken.

Is een plastic rand met tot aan de vloer de vouwbalg.
Soms is er ook een brand blusser op de vouwbalg gemonteerd.

Hier kan je denk wel wat mee:
https://www.flickr.com/photos/89246112@N00/15123720960/in/photolist- (https://www.flickr.com/photos/89246112@N00/15123720960/in/photolist-)

Zo ziet de andere bak er ook uit, tussen de bakken zit een "binnen" vouwbalg.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Tuesday 18 November, 2014, 23:08:54
Nou goed, klein updateje dan!

Het technische werk is weer een stuk verder gevorderd. Inmiddels staan alle bakken precies op de juiste plek, waardoor er geen gaten in de draaistellen ontstaan. Ook de balgen, de verbindingen tussen de bakken, werken zoals het moet. De gedeeltes rondom de balgen en draaistellen worden nu afgewerkt. Als dan uit de tests blijkt dat alles goed op z'n plek blijft, is het lastige werk gebeurd en kan de SLT dan eindelijk afgewerkt worden!
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Wednesday 19 November, 2014, 18:22:31
Da's goed nieuws, suc6 met de laatste lootjes
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Friday 21 November, 2014, 20:38:22
Wanneer komt de SLT in de download lijst te staan?
Title: Re: SLT
Post by: 246810 on Friday 21 November, 2014, 20:52:13
Wanneer komt de SLT in de download lijst te staan?
Ik denk dat je daar nog wel even op zal moeten wachten. Wacht maar rustig af. Liever een kwalitatief goede slt dan een afgeraffelde. Ik denk dat je het daarin wel met me eens bent  ;)
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Friday 21 November, 2014, 22:28:43
Wanneer komt de SLT in de download lijst te staan?
Als hij klaar is.

Even zonder gekheid: Bouwers worden niet graag naar vorderingen of uitgavedata gevraagd, en daarom is het ook ons beleid dat wij dit op Treinpunt.nl niet toestaan. Gelieve hier dus in het vervolg niet meer naar te vragen.
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Friday 05 December, 2014, 16:50:01
Ben zeer benieuwd naar de slt! Als ie uitkomt ga ik zeker weer MSTS installeren!

Op de screens te zien is het al een prachtige trein geworden!

Ga zo door!
Title: Re: SLT
Post by: Scorpiors on Saturday 13 December, 2014, 17:44:08
JA ik ook, vind het super mooi uit zien.
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 14 December, 2014, 22:45:44
Nieuwe look...
Title: Re: SLT
Post by: Wallie1100 on Sunday 14 December, 2014, 23:09:12
WAUW !!!  :o :o :o  ;D ;D ;D
Dat ziet er werkelijk FANTASTISCH UIT !!!
 Ga zo door !!! Succes !!!

Groetiez,
Wallie1100
Title: Re: SLT
Post by: Niels97 on Sunday 14 December, 2014, 23:09:36
Ziet er goed uit Jeroen! :D
Title: Re: SLT
Post by: Quinzeedied on Monday 15 December, 2014, 00:29:49
Ziet er goed uit Jeroen!

Indien nog mogelijk, zou ik het frontraam nog iets ronder laten verlopen:

(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.fransmensonides.nl%2Ffoto%2Fslt_gd.jpg&hash=e498879344c264fa3fda16a3addeadb4)

Het raam lijkt nu wat te "plat" te lopen in het verticale vlak.
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Monday 15 December, 2014, 07:08:51
Ben ik met je eens, maar da's een kwestie van een paar keer chamfer, dat weet jij toch ook wel.  ;) Mijn motorpost moet die behandeling ook nog krijgen.

Maar als je Jeroen's screen met deze foto vanuit dezelfde hoek vergelijkt:

(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fnederlandse-treinen.jouwweb.nl%2Fupload%2F2%2F6%2F6%2Fnederlandse-treinen%2Fslt-in-zwolle.large.jpg&hash=09aa5db3f9e1a576da812b632c2e48d6)

Dan heeft Jeroen volgens mij verdomd goed werk afgeleverd! Prachtig! Zou er bijna de verboden vraag van gaan stellen, en dat zegt genoeg!

Ikzelf zou alleen de draaistellen fototexturen, maar dat is mijn mening.
Title: Re: SLT
Post by: Scorpiors on Tuesday 16 December, 2014, 11:14:06
Ik vind juist dat Jeroen het idd geweldig heeft gedaan!
ik had het niet mooier kunnen maken de denk ik.
Goed gedaan man, ik ben onder de indruk, bijna geen gelijkenissen tussen de werkelijkheid en die van Jeroen!
Ik kan haast niet wachten tot ie op download is!
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Tuesday 16 December, 2014, 13:08:12
Ik denk dat je geen verschil bedoelt...  ;) :P
Title: Re: SLT
Post by: Scorpiors on Tuesday 16 December, 2014, 13:25:24
Ik denk dat je geen verschil bedoelt...  ;) :P
hahaha, ja klopt, maar wilde eigenlijk zeggen dat het niet te vergelijken is omdat er bijna geen verschil is.
Maar bedankt voor de citaat.
Title: Re: SLT
Post by: ben1098 on Friday 19 December, 2014, 21:39:53
Echt goed bezig!
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Wednesday 24 December, 2014, 17:21:36
Hij is fantastisch geworden !!!!. :)
Title: Re: SLT
Post by: Thomas1 on Wednesday 24 December, 2014, 17:43:16
Ziet er goed uit ;)
Title: Re: SLT
Post by: klaass1994 on Wednesday 24 December, 2014, 20:19:35
Awesome dude! Wat een prachtig model!!

Dan hebben we ook alles voor MSTS dacht ik, behalve nog de ex-ertms stellen

Ik heb wel interieur foto's liggen die je kan gebruiken
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Wednesday 24 December, 2014, 22:26:56
Dan hebben we ook alles voor MSTS dacht ik, behalve nog de ex-ertms stellen
Er is nog heel veel niet. (denk aan het werk van Robert bijvoorbeeld) En ook het scala huidig NS-materieel is nog niet compleet, het tosti-ijzer van de Kippenlijn bestaat nog niet voor MSTS. (hoewel daar prachtige tekeningen van te vinden zijn, misschien maak ik hem zelf ooit nog wel eens)
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Monday 12 January, 2015, 11:51:06
Ik heb 2 SLT interieur foto's voor jou misschien kan jij ze wel gebruiken bij de bouw van de
NS SLT interieur.
 Groet
        kasper
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 30 July, 2015, 22:22:48
 ;D
Title: Re: SLT
Post by: maico on Friday 31 July, 2015, 15:06:57
Wow, dat ziet er netjes uit hoor.
Gaat de goede kant op.
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Friday 31 July, 2015, 16:51:20
Hij is mooi geworden ga zo door. Kunnen de deuren ook open of niet?.
Met vriendelijke groet
kasper
Title: Re: SLT
Post by: Tom on Friday 31 July, 2015, 20:39:56
Ja. (ook al heet ik geen Jeroen)
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Monday 03 August, 2015, 19:00:08
Ziet er mooi uit !

Arjan
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Thursday 13 August, 2015, 11:01:25
Hoi ik heb een SLT cabine voor jou die kan jij vast wel kan gebruiken bij de bouw van de SLT.
Groet
   Kasper Severijnse
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Thursday 13 August, 2015, 11:53:18
Deze cab is overal te downloaden, heeft weinig geanimeerde controls, en de controls die wel geanimeerd zijn kloppen over het algemeen niet, en ook zijn er tegenwoordig via google veel mooiere foto's te vinden...

Laat die gekke Stevie dus maar even doorknutselen, want die doet vage shit laatste tijd tijdens zijn radiostilte. Ook heeft Jeroen zelf ook iemand die custom spul voor hem maakt in de vorm van een oude bekende. Dus waarschijnlijk gaat hij dalijk kunnen kiezen uit 2 betere. ;)

Edit: Hoewel die van die oude bekende hem waarschijnlijk wel weer een appeltaart ofzo zal gaan kosten.  ;D
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Thursday 13 August, 2015, 12:01:48
Edit: Hoewel die van die oude bekende hem waarschijnlijk wel weer een appeltaart ofzo zal gaan kosten.  ;D

De SLT-appeltaarten (2 stuks) zijn 2 jaar geleden al ingeleverd, dus de SLT gaat me voorlopig in ieder geval niets kosten...  ;D
Title: Re: SLT
Post by: KerAp on Thursday 13 August, 2015, 15:32:53
Haha, was vergeten dat dat hiervoor was. Is dat al weer 2 jaar geleden? Wat gaat de tijd toch snel.  :o
Title: Re: SLT
Post by: alexande on Wednesday 11 November, 2015, 03:56:16
extra info?

ik kom nu net op een site wellicht kennen jullie m al..

voor nieuwe treinen
http://www.treinwiki.nl/sng-2/ (http://www.treinwiki.nl/sng-2/)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 22 November, 2015, 23:12:24
Weer een heel stuk verder!
Title: Re: SLT
Post by: Matthijs1 on Sunday 22 November, 2015, 23:49:00
Ziet er weer erg goed uit!

Ga zo door!  :)

Matthijs
Title: Re: SLT
Post by: mat64 on Monday 23 November, 2015, 11:36:54
Ziet er goed uit !

Groet Arjan
Title: Re: SLT
Post by: damngrazy on Tuesday 24 November, 2015, 17:27:41
Lekker bezig hoor :) :)
Beter dat jij meer aan je modellen doet dan ik ;)
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Sunday 29 November, 2015, 21:54:49
Hij ziet er goed uit.
Groet kasper
Title: Re: SLT
Post by: hekkeltje on Saturday 14 May, 2016, 22:48:53
Ik vind dit project echt geweldig, vooral omdat de slt mijn lievelingstrein is, maar ligt het project stil want je hoort niets meer in ieder geval super tof dat je dit doet.

Groeten, Laurens Hekkelman
Title: Re: SLT
Post by: maico on Saturday 14 May, 2016, 23:06:32
Door dit soort vragen kan het gebeuren dat mensen het project word stilgelegd.  ;)
Aangezien het je 1e post is zal je het nog niet helemaal goed weten (heb ik ook wel eens gehad).
Bouwers vinden het namelijk niet leuk als je er naar vraagt en volgens de Forum regels is het vragen naar voortgang ook niet toegestaan.

Om toch nog iets van een antwoord op je vraag te geven. Ik denk dat het project op de achtergrond doorgaat en dat er niets nieuws te laten zien is.
Title: Re: SLT
Post by: SUPERVIRM on Sunday 15 May, 2016, 11:32:48
Als de bouwer iets te melden heeft zal hij dat heus wel op TP zetten ;)
Title: Re: SLT
Post by: Supercitroen on Sunday 15 May, 2016, 14:37:37
Op het moment vooral veel werkzaamheden die verre van spannend zijn om te laten zien. Maar er wordt gewoon nog aan gewerkt hoor!  ;)
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Tuesday 24 May, 2016, 10:56:21
Dat is goed nieuws. Hij is mooi
Ik hoop dat hij gauw klaar is
Groet Kasper
Title: Re: SLT
Post by: trainsxp on Tuesday 24 May, 2016, 15:06:56
Gauw klaar komt niet voor in het boek van objecten/route makers wat voor alle (trein) simulators geldt. :-X
Title: Re: SLT
Post by: jor[D]1 on Wednesday 25 May, 2016, 20:32:32
Met 1 uitzondering, chris  ;)
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Sunday 03 July, 2016, 14:23:01
 Hij is echt mooi geworden.
Groet Kasper
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Sunday 16 April, 2017, 14:38:17
Ik vind het jammer dat wij lang moeten wachten voor dat de NS SLT klaar is
ik heb wel geduld maar ik vind het gewoon jammer dat wij lang moeten wachten dat hij klaar is.
Groet kasper
Title: Re: SLT
Post by: wouter28 on Sunday 16 April, 2017, 14:58:07
hij is allang te koop
Title: Re: SLT
Post by: rjz222 on Sunday 16 April, 2017, 15:13:50
@Wouter, dat is voor TS2017, niet voor MSTS/OpenRails ;).
Title: Re:  SLT
Post by: Tom on Sunday 16 April, 2017, 18:55:28
Ik vind het jammer dat wij lang moeten wachten voor dat de NS SLT klaar is
ik heb wel geduld maar ik vind het gewoon jammer dat wij lang moeten wachten dat hij klaar is.
Groet kasper
Bedenk wel: Bouwers maken treinen omdat ze het zelf leuk vinden om te doen. Niemand bouwt een trein omdat jij het zo leuk vindt om ermee te rijden. En bovendien: Je hoeft niet te wachten. Jij bent niet afhankelijk van deze trein. (hoop ik heel erg voor je) Verdiep je eens ergens anders in, je bereikt niks met wachten tot een trein klaar is (en Jeroen kennende laat hij zich zeker niet opjagen) en je verspilt je tijd.
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Friday 29 September, 2017, 13:55:11
Hij is mooi geworden ga zo door
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Friday 13 October, 2017, 17:16:37
Wordt de NS SLT met MSTS BIN ? of niet.
Groet k.severijnse
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Sunday 29 October, 2017, 19:07:05
2 Interieur foto's van NS SLT voor de bouw van ns slt
Title: Re: SLT
Post by: k.severijnse on Monday 30 October, 2017, 00:33:02
Ik ben van overtuigt dat de NS SLT uitkomt Jij bent zo ver met de bouw en ga zo door Jeroen en laat eens is zien hoe ver jij bent met de bouw.
Groet Kasper
Title: Re: SLT
Post by: martijn minecraft MSTS on Monday 30 October, 2017, 16:29:52
Door dit soort vragen kan het gebeuren dat mensen het project word stilgelegd.  ;)
Aangezien het je 1e post is zal je het nog niet helemaal goed weten (heb ik ook wel eens gehad).
Bouwers vinden het namelijk niet leuk als je er naar vraagt en volgens de Forum regels is het vragen naar voortgang ook niet toegestaan.

Title: Re: SLT
Post by: Niels97 on Monday 30 October, 2017, 16:44:05
Bij deze doe ik het topic ook op slot. Ik vermoed dat als de developer van de SLT weer iets te melden heeft, hij dit zal doen en het topic zelf kan openen. Tot die tijd heeft het geen nut om te blijven jagen op vorderingen.

Slotje.