NS bovenleiding voor MSTS (nieuwe versie van bestaande masten)

*
Intercity
536 posts
Re: NS bovenleiding voor MSTS (nieuwe versie van bestaande masten)
« Reply #30 on: Friday 09 June, 2017, 10:01:47 »
Ik zou zeggen, kopieer de shapes en textures van de update naar jouw route, de naamgeving is immers hetzelfde dus masten worden direct vervangen ;-)
Hoor ik daarna wel welke masten nog opnieuw gemaakt moeten worden....
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
« Reply #31 on: Friday 09 June, 2017, 13:48:35 »
Tof! Ga ik doen. Ik denk dat dat in dit geval vooral die bruine NoordOost Nederland masten zijn. De Emmerlijn doet qua masten niet veel spannends en de lijn naar Almelo heeft alleen op Almelo zelf bovenleiding nodig.
« Last Edit: Friday 09 June, 2017, 13:50:35 by KerAp »

Grtz Steve

*
Sprinter
376 posts
« Reply #32 on: Friday 09 June, 2017, 20:21:30 »
Amen to that!

Een versie 1.1 was niet eens nodig geweest, dus. ATB herinstalleren had ook gewerkt.

Dat is waar maar een herinstallatie lijkt mij niet bevorderlijk voor de eindgebruiker. Versie 1.1 is een veel nettere oplossing omdat beide pakket elkaar nu helemaal niet dwars liggen.

@Quinzeedied:
Ik heb deze prachtige bovenleiding even uitgebreid bekeken en ik vindt het een erg leuk detail die kleine lusjes (of hoe noem je die dingen ;D) aan de rijdraad!! Vooral in Open Rails komt jou bovenleiding goed tot zijn recht!

Misschien ben ik wel te kritisch maar in MSTS waren mij een paar dingen opgevallen.
  • [Niet altijd alle bedradingen zichtbaar] - Waarschijnlijk zijn de draden in deze nieuwe versie net iets aan de dunne kant voor MSTS. Hierdoor vallen er helaas vaak gaten in de bovenleiding.
  • [Lelijke schaduwen op het spoor] - De draden die in de nieuwe versie opnieuw zijn geplaatst staat de schaduw instelling op "Dynamic". Deze kan beter op "None" worden ingesteld. De oorspronkelijke draden staan namelijk ook allemaal op "None".

Ter illustratie hierbij een screenshot waar beide verschijnsels op te zien zijn.

*
Intercity
536 posts
« Reply #33 on: Saturday 10 June, 2017, 09:11:34 »
Tja MSTS  :P

Draden en masten maken veel gebruik van alpha's, de verticale hangdraden zijn bijvoorbeeld opgebouwd uit 2 platte vlakken. Op die manier zijn de draden relatief polygonarm, maar wel met maximaal detail.

Helaas gaat MSTS niet zo mooi om met schaduwen en fototextures, waar OpenRails ook in schaduwen rekening houdt met alpha's. Voor mijn bovenleiding, maar ook voor mijn rollend materieel, zou ik daarom altijd OpenRails aanbevelen.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
« Reply #34 on: Saturday 10 June, 2017, 12:36:03 »
Fototextures zien er in MSTS een stuk beter uit als ze in een trans texture zitten. Schaduwen van alpha's kan je in MSTS idd naar fluiten. Wist niet eens dat OR dat deed. Vet!

*
Sprinter
376 posts
« Reply #35 on: Saturday 10 June, 2017, 20:38:26 »
Helder!

Maar misschien is het voor de MSTS gebruikers wel iets netter als de schaduw instelling van die nieuwe bovenleidingsdraden wordt aangepast? Het ziet er nu namelijk een beetje vreemd uit dat er in heel de route geen schaduw van de bovenleiding te zien is, behalve op plekken waar speciaal op maat gemaakte masten zijn geplaatst en/of draden zijn vervangen omdat enkel alleen die objecten op "dynamic" staan ingesteld.  ;D

*
Intercity
536 posts
« Reply #36 on: Saturday 10 June, 2017, 23:44:31 »
De schaduwinstellingen staan vastgelegd in het .ref-bestand, en na het plaatsen ergens anders (world?). Schaduw staat niet vermeld in .sd-bestanden. bijvoorbeeld bij de masten/draden op het plaatje zijn alleen de shapes vervangen, daar staat ook in de oude versie dus blijkbaar al een schaduw ingesteld...