Nog 'n mat '64

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Nog 'n mat '64
« on: Sunday 15 March, 2015, 18:22:58 »
Ondanks het feit dat heel veel mensen er al mee in een ver stadium zijn, heb ik ook aan de mijne verder gewerkt. Aan de voorkant mogen nog wat meer poly's, dat komt nog wel ooit.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #1 on: Sunday 15 March, 2015, 19:10:24 »
Ziet er op zich goed uit, maar ik zou nog even met de neus spelen, die lijkt een beetje laag uit te komen.

Grtz Steve

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #2 on: Tuesday 17 March, 2015, 15:59:16 »
Gek, Robert heeft gezegd dat hij dat niet vindt en dat vind ik eerlijk gezegd ook. ;D Ik denk dat ik er nog een nachtje over slaap. (kan ook dat ik ineens met een nieuwe kop aan kom zetten)

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.502 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #3 on: Tuesday 17 March, 2015, 16:06:21 »
Hoho, wel het verhaal compleet genoeg maken hè ;).

Er zitten in de kop zeker dingen die mij dwars zitten, maar de neus oogt mij eerder te hoog dan te laag. Wat misschien wel een dingetje is om naar te kijken, is of je ronding niet té rond is, en misschien beter iets stijler zou kunnen zijn.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #4 on: Tuesday 17 March, 2015, 16:35:24 »
Ik bedoelde dat de rode lijn op de screen hieronder misschien iets te laag is.

Maar je moet ook niet altijd naar Robert luisteren, en ook niet naar mij. De enige waar je naar moet luisteren is je bouwtekening. Als het daarmee uitkomt, moet het goed zijn, er vanuit gaande dat je tekeningen kloppen.  ;)

Ziet er verder goed uit hoor, je verrast me!

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #5 on: Tuesday 17 March, 2015, 16:39:18 »
Sorry, ik meende dat ik je compleet geciteerd had.

Ik ging eens kijken, en dus heb ik de koppen van de plan Vs bij elkaar gestoken. (slechtehumor 8)) Conclusie is dat ik vind dat er niks mis is met de neus zelf. (maar daar ben ik waarschijnlijk de enige in. De drie koppen staan in volgorde van oud naar jong. (oud - ertussenin - jong) Ik heb de nieuwste niet gebruikt omdat er een hoop poly's niet lekker zitten en omdat ik hem te stomp vond. Wat de poly's betreft; het lijkt me niet verstandig om OptDinges25 te gebruiken, aangezien je zo te weinig poly's direct ziet. Ik ben al niet zo'n kei in goed highpoly bouwen, dus laat ik die maar achterwege.

En ik heb niet de tekeningen genegeerd, dat zou ik nóóit durven. ;) Maar met rondingen enzo moet je toch veel maten schatten. Dat kan wel beter, nietwaar?

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #6 on: Tuesday 17 March, 2015, 19:28:49 »
Ik vind die paarse juist de beste...

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #7 on: Tuesday 17 March, 2015, 20:14:11 »
Idd die paarse ;)

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #8 on: Tuesday 17 March, 2015, 20:33:18 »
Goed zo, je hebt de kop met de meeste poly's uitgezocht! Ik heb hem even op de bak gelijmd om te kijken hoe hij staat, maar hier en daar zitten nog poly's verkeerd. Ik weet niet of ik dit beter vind.

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #9 on: Tuesday 17 March, 2015, 20:38:48 »
Tja, dat kunnen we niet weten hé :P

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #10 on: Tuesday 17 March, 2015, 20:45:40 »
Snap je nou waarom ik de kop altijd uit de bak maak?  ;)

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.572 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #11 on: Tuesday 17 March, 2015, 20:58:23 »
Zodat je jezelf beperkt in mogelijkheden om de kop op te bouwen?  ;D
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #12 on: Tuesday 17 March, 2015, 21:04:05 »
Niet echt. Ik moest bij de mP ook een uitzondering maken, maar het werkt meestal toch een stuk makkelijker, dus een beperking zou ik het niet willen noemen.

*
Hogesnelheidstrein
5.135 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #13 on: Tuesday 17 March, 2015, 21:49:24 »
Zodat je jezelf beperkt in mogelijkheden om de kop op te bouwen?  ;D

Dat is allemaal maar net wat je bouwstijl is. Ik werk ook liever vanuit de wanden. (Begin ook nooit met box maar altijd met plane...)

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.572 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #14 on: Tuesday 17 March, 2015, 22:31:08 »
Klopt. Ik persoonlijk vind alleen dat het uittekenen van de bak in zijn geheel (vooral de daklijn) in dit geval niet handig is, omdat het een in het ander over loopt. Maar mijn manier hoeft niet die van iedereen te zijn natuurlijk.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.312 posts
Re: Nog 'n mat '64
« Reply #15 on: Wednesday 18 March, 2015, 01:07:33 »
Ik heb vanuit de bak en de ramen naar elkaar toegewerkt, dat vond ik in dit geval het makkelijkste. De neus zit er verder zo op. Het is de overgang van hoekig naar rond die het lastig maakt.