Materieel 1946 -> PUBLIEKE BETA BESCHIKBAAR

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #30 on: Monday 14 October, 2013, 21:49:30 »


Beetje bij beetje wordt ook de ABDk steeds meer af
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

1.038 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #31 on: Tuesday 15 October, 2013, 08:30:27 »
Wordt erg mooi!

Dick

Met een goede wil kom je op het juiste spoor!
812 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #32 on: Tuesday 15 October, 2013, 16:46:57 »
Ziet er goed uit!
Doe zeker zo verder!

Nick

******
TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.570 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #33 on: Tuesday 15 October, 2013, 16:52:04 »
Ziet er goed uit! Zijn de gaten in de buitenwand voor de ramen door middel van alpha's gemaakt?
Groeten,
Jeroen

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #34 on: Tuesday 15 October, 2013, 19:45:32 »
Zijn de gaten in de buitenwand voor de ramen door middel van alpha's gemaakt?

Ja, hetzelfde principe als bij de plan W. Ook de gaten in de binnenwanden overigens. Alleen het uitgesneden deel in de kop is daadwerkelijk mesh, maar daar liggen de frontramen dan ook verdiept. Dat wordt niet mooi met alpha's.

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #35 on: Tuesday 15 October, 2013, 23:31:23 »
En toen stond de ABDk al in MSTS/OR:



Zicht op de eersteklasbanken, met verschillende tafelstanden:



Het betreft hier de versie met rode bekleding, van na de grote herstelling. Alle treinstellen kregen nieuwe wandbekleding, een aantal (waaronder alle gele stellen) kregen ook aluminium interieurelementen in plaats van hout, en rode bekleding in de eerste klas. Ook werden de ouderwetse lampen vervangen door TL-balken. Deze eerste versie wordt een groene met reclamebanen, met geheel vernieuwd interieur.

5.100 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #36 on: Wednesday 16 October, 2013, 08:04:02 »
De details zijn werkelijk ongelooflijk. Wat een prachtstel. Zelfs duidelijke stickertjes op het raam.
Railworks is steeds minder een must, OR ziet er met dit er materieel en DB tracks veel beter uit dan RW.
Top werk, ook de meest aparte versie, groen met banen.
Komt er ook nog de mogelijkheid om er echt reclame op te plaatsen? Of is dat stukje niet repaintbaar?

Mvg Jordi

***
TreinPunt.NL Erelid
www.msts-objecten.nl
1.128 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #37 on: Wednesday 16 October, 2013, 19:18:43 »
Complimenten, ziet er mooi uit.
Vrgr, Swier.

Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.286 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #38 on: Wednesday 16 October, 2013, 20:12:37 »
Ik ben het met Swier eens, perfect!

Cheerss,
Jamill.

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #39 on: Sunday 20 October, 2013, 20:35:53 »


Virtuele passagiers kunnen nu ook van de ene naar de andere bak oversteken.
De loopwand is gekoppeld aan het jacobsdraaistel, daardoor blijft deze altijd netjes tussen de beide bakken in, ook in bogen en wisselcombinaties.

Ook dit is de moderne situatie, tot in de jaren zestig was de gehele overgang nog voorzien van een zeildoek, waardoor de feitelijke loopwand en leidingen niet van buiten zichtbaar waren.

Links ook nog een balkon te zien met klapstoeltjes. De trein heeft vanzelfsprekend te openen deuren, die ook in OpenRails goed werken.

« Last Edit: Sunday 20 October, 2013, 20:40:52 by Quinzeedied »

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.375 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #40 on: Sunday 20 October, 2013, 20:45:37 »
Dat ziet er nog eens goed uit!

Hoeveel poly's heb je nu?

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #41 on: Sunday 20 October, 2013, 20:55:30 »
Hoeveel poly's heb je nu?

Beide bakken zitten nu rond de 23000. Dat valt (voor mij) erg mee, hoewel nog de nodige details toegevoegd moeten worden. Ik denk dat de bakken uiteindelijk zo rond de 30.000 uit gaan komen, dan onderverdeeld in een basisshape en een freightanim.

Komt er ook nog de mogelijkheid om er echt reclame op te plaatsen? Of is dat stukje niet repaintbaar?

De zijwand is volledig repaintbaar. Behalve de indeling van de ramen, de raamlijsten zijn immers in 3d uitgevoerd.

Ζω τη στιγμή
440 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #42 on: Sunday 20 October, 2013, 21:45:27 »
Het is echt schitterend! :)

zelf gemaakt
253 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #43 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:06:02 »
het ziet er erg goed eruit, vraag me alleen af of kleur wel kloppend is en of er meerdere kleuren te krijgen zijn.
Zoals de niet electrische!

*****
TreinPunt.NL Moderator
Student
3.492 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #44 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:19:58 »
Ik denk dat je een beetje in de war bent ;), van de Mat'46 zijn er inderdaad verschillende kleuruitvoeringen (Grasgroen met 10-vingerige vleugel, Grasgroen met bloedneus, Olijfgroen met bloedneus en NS geel met reclamebanen), maar alle uitvoeringen zijn Elektrisch. De gelijkende diesels die je bedoeld zullen de DE-III en DE-V zijn, hoewel deze op enkele essentiële punten weer heel erg afwijken van de Mat'46, en eerder op de mat'36 lijken dan op de '46.
« Last Edit: Tuesday 22 October, 2013, 20:37:54 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

******
TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.570 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #45 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:37:33 »
Volgens mij ben jij ook een beetje in de war Robert, de DE-IV is namelijk het TEE-treinstel. Van de Mat'40 is een 5-delige dieselversie, de DE-V geweest. Ook die heeft een iets andere kop.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Student
3.492 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #46 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:38:15 »
Moest DE-V zijn inderdaad, heb het aangepast...

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #47 on: Tuesday 22 October, 2013, 20:43:20 »
het ziet er erg goed eruit, vraag me alleen af of kleur wel kloppend is en of er meerdere kleuren te krijgen zijn.

Deze kleur klopt al heel aardig, maar is niet de definitieve kleur, aangezien de trein fototextures zal krijgen. Het is uiteindelijk wel de bedoeling meerdere kleurvarianten uit te brengen.

De meest gelijkende diesels zijn de DE-1 en DE-2, ook wel bekend als de Blauwe Engel. Die hebben als enige een kopvorm, die (op het dak na) dezelfde vorm en vrijwel dezelfde frontramen heeft. Allebei kopvormen met een breder "voorhoofd" en juist niet een smaller "voorhoofd" zoals bij de Mat '36 en Mat '40.

Geel & zwart is DM'90
914 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #48 on: Tuesday 22 October, 2013, 21:26:59 »
Schiet aardig op met de Mat'46. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

De Mat'46 lijkt het meest op de Blauwe Engelen ofwel DE I & II. De Dieselvijfjes lijken veel meer op de elektrische Mat'40. De grootste verschil tussen de Mat'40 en '46 zijn de koppen. Voor de rest zijn ze vrijwel iedentiek.

Cheers Ruben
Favoriete treinen: DM'90, Mat'36, Mat'40, Mat'54

Een spoorlijn door de Betuwe het is Arnhem - Tiel.

1.038 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #49 on: Wednesday 23 October, 2013, 09:52:18 »
Er zitten wel degelijk grote verschillen tussen mat40 en mat46. Er bestaat geen 4-wagenstel mat40, wel een 5-wagenstel. Ook hadden de 2-wagenstellen mat40 geen gemeenschappelijk (Jacobs)-draaistel. Kijk voor een overzicht van het Nederlandse stroomlijnmaterieel (t/m de hondekop) maar eens op de site van Gerard de Weerd,

Dick

106 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #50 on: Wednesday 23 October, 2013, 20:05:30 »
Alsof het er ook maar iets toe doet welk ander treinstel het meest/minst op Mat'46 lijkt (who cares? ik niet in ieder geval :) ): het gaat er volgens mij gewoon om hoe supermooi déze muizenneus is! Ik zie enorm uit naar de uiteindelijke release ervan, in welke kleur dan ook: fantastisch dat Queenzeedied zoveel tijd en energie in het maken van deze MSTS-model steekd!

(Blijft toch lastig, die Nederlandse taal)

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #51 on: Thursday 07 November, 2013, 19:46:48 »


Begin gemaakt met textures voor en detaillering van de schortbeplating, lijkt allemaal heel erg 3d, maar ik heb weer veel gebruik gemaakt van alpha's.

Misschien bouwer Mühldorf-Munchen en omgeving!!
484 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #52 on: Thursday 07 November, 2013, 20:04:01 »
Ziet er goed uit!
Gr,
Harm

5.100 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #53 on: Thursday 07 November, 2013, 20:10:55 »
Ziet er weer geweldig uit, dat stickertje op het raam blijft mijn aandacht trekken, perfect gemaakt.

Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.286 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #54 on: Thursday 07 November, 2013, 20:55:55 »
Fraai!

Cheersss,
Jamill.

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #55 on: Monday 11 November, 2013, 22:43:03 »
Het detailwerk gaat verder:


5.100 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #56 on: Monday 11 November, 2013, 22:58:03 »
Werkelijk ongelooflijk hoeveel potentie msts steeds weer blijkt te hebben. ziet er weer fantastisch uit.

mvg jordi

Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.286 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #57 on: Monday 11 November, 2013, 23:18:18 »
Erg mooii!

Cheerss,
Jamill.

**
Rolling stock developer
512 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #58 on: Sunday 02 March, 2014, 22:45:00 »
Na de 103 de muis ook weer eens opgepakt:



Gaas voor de openingen en weerstanden (?) geplaatst.

5.100 posts
Re: Materieel 1946
« Reply #59 on: Sunday 02 March, 2014, 22:57:44 »
Mooi, I like it!