Poll

Plan TT (Treinstel Toekomst) ook maken?

Ja, die was er nog niet!
48 (78.7%)
Who cares?
6 (9.8%)
Nee, daar zijn niet genoeg foto's en tekeningen van om goed te krijgen.
7 (11.5%)

Total Members Voted: 61

Apekoppen

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #180 on: Tuesday 17 March, 2015, 14:26:07 »
Heb goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat de textures van Chris' model niet meer kloppen als je ze op een model met correcte afmetingen plakt, en ik dus nog ff moet gaan spelen met textures.

Het goede nieuws komt in de vorm van een screentje:
« Last Edit: Tuesday 17 March, 2015, 14:32:12 by KerAp »

Grtz Steve

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #181 on: Tuesday 17 March, 2015, 15:57:09 »
Ziet er goed uit, maar nog wel een beetje vierkant. Probeer eens met de rondingen te spelen. Volgens mij mag het topsein wel wat groter. En mag de regengoot wat subtieler.
Kijk ook eens naar verschillende foto's en vergelijk ze met wat je tot nu toe hebt. Je bent een flink stuk op weg, maar de kop is nog niet af, nietwaar?

P.S.: En voel je vooral niet opgejaagd door mij, ik heb in de afgelopen maand ook nauwelijks iets uitgevoerd.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #182 on: Tuesday 17 March, 2015, 16:41:44 »
Vierkant? Beste jongen, hij is zonder interieur al 18 000 poly's, dus ik denk dat "te vierkant" wel het laatste is wat er mis is met dit model...  ;)

En de neus hoort zo, hij komt uit met de tekeningen(denk aan wat ik in jouw '64 topic zei), de witte rand op de bouwtekening is de zwarte rand om de neuslamp. Daar zit trouwens wel een schoonheidsfoutje. Ergens anders ook. Die laatste kan ik in dit stadium niet meer fixen. Maakt ook niet uit, de mP is niks meer dan een uit de hand gelopen oefenproject. Ik weet nou waar ik bij Mat '64 tegenaan ga lopen, dus hij heeft zijn doel in ieder geval al meer dan gediend.

Ook de maat van het topsein klopt met de tekening. Maar wat bedoel je met regengoot?

Edit: Volgens mij blijf jij ook vergeten dat de mP ook iets vierkanter dan de '64 is, zelfs nadat ik je hier eerder op gewezen heb.
« Last Edit: Tuesday 17 March, 2015, 16:44:53 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #183 on: Tuesday 17 March, 2015, 17:04:10 »
Volgens mij bestaat er een site, wat "Google Afbeeldingen" heet. Probeer de neus eens iets ronder te maken, zonder meer poly's te gebruiken.
Kan ook dat ik jouw model verkeerd interpreteer, ik kan me niet herinneren dat ik ooit in het echt naast een mP heb gestaan.
En met regengoot bedoel ik de goot in het dak vlak na de kop.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.902 posts
« Reply #184 on: Tuesday 17 March, 2015, 17:08:39 »
Volgens mij bestaat er een site, wat "Google Afbeeldingen" heet. Probeer de neus eens iets ronder te maken, zonder meer poly's te gebruiken.
Kan ook dat ik jouw model verkeerd interpreteer, ik kan me niet herinneren dat ik ooit in het echt naast een mP heb gestaan.
En met regengoot bedoel ik de goot in het dak vlak na de kop.

Tom - de motorpost heeft wel een andere, meer vierkantig neus - het is niet zo 'rond' als een Mat'64 neus.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Intercity
545 posts
« Reply #185 on: Tuesday 17 March, 2015, 18:24:53 »
Ik ben het lang niet altijd met Tom eens, maar dit keer wel. De afrondingen zijn te klein. Daarmee bedoel ik, dat de diameter van de ronding te klein is, waardoor het geheel hoekig oogt. Dit zie je het beste bij het derde fronten, dat veel te horizontaal oogt.
Op zich hoeft de kop daarvoor niet opnieuw met veel meer polygonen opgebouwd te worden, maar moeten de vertices verder uit elkaar.
En 18.0000 polygonen is overigens wel heel erg veel en het wil wat zeggen als ik dat zeg... :p
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.902 posts
« Reply #186 on: Tuesday 17 March, 2015, 18:30:30 »
En 18.0000 polygonen is overigens wel heel erg veel en het wil wat zeggen als ik dat zeg... :p

Haha :)

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #187 on: Tuesday 17 March, 2015, 19:07:10 »
Ach, ieder heeft zijn eigen stijl van bouwen. Ik ben 'opgevoed' door Silfhout en Zondervan, dus doe ik het graag zuinig aan qua poly's. Net zoals zij kan ik inmiddels eigenlijk niet echt highpoly bouwen, zelfs niet als ik het probeer. Dat zie je ook aan het feit dat mijn mat '64 ca 4500 poly's heeft terwijl jouw mP er ca 18.000 heeft en ze zich ongeveer in hetzelfde stadium bevinden. Maargoed, ieder heeft zijn eigen stijl van bouwen. Het belangrijkste is en blijft dat we lol beleven aan het bouwen.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #188 on: Tuesday 17 March, 2015, 19:27:25 »
Ik ben het lang niet altijd met Tom eens, maar dit keer wel. De afrondingen zijn te klein. Daarmee bedoel ik, dat de diameter van de ronding te klein is, waardoor het geheel hoekig oogt. Dit zie je het beste bij het derde fronten, dat veel te horizontaal oogt.

Ik heb daar inderdaad zelf ook nog twijfels over, maar de hoek klopt hoor, de ronding moet dan inderdaad gewoon wat ronder. Kijk ik misschien later nog naar. Misschien ook niet.

Mee eens, 18.0000 is ook wel heel veel, ja. Maar 18.000 kan nog.  :P Overigens is dit zo zodat ik er nog alle kanten mee op kan, er gaat natuurlijk nog een grote opruiming komen op het eind. Denk wel dat ik op 20.000 ga uitkomen, maar dan mét interieur. En daarmee ben ik vergelijkbaar met jouw modellen.  ;)

Ook moet je niet vergeten dat de mP 2 koppen heeft, denk dat het ook enorm zou schelen als ik 1 kop zou verwijderen.

Die regengoot klopt met de tekeningen, dus daar is niks mis mee.  ;)

Edit: Ben inmiddels met de alpha sorting en de textures bezig.  :)
« Last Edit: Tuesday 17 March, 2015, 19:32:16 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #189 on: Tuesday 17 March, 2015, 21:43:04 »
Die regengoot klopt met de tekeningen, maar hoort zo niet. Mijn regengoot klopt ook met de tekeningen, maar klopt beter. Tekeningen zeggen niet alles, bouwen is ook een kwestie van studies doen naar het origineel. Dan heb je dus dat je jaren bezig kan zijn met een bepaald model, omdat je moet wachten tot je hem tegenkomt op een station, totdat hij uit revisie komt etc etc etc. Nu is de mat '64 qua verkrijgen van info best makkelijk, maar als ik nu kijk naar de Nijmeegse tram die ik eigenlijk ook wil maken... Langs de route stonden veel gebouwen die er nu niet meer staan. Er zijn wel veel foto's maar nergens maten, dus moet je voor 50 % gokken en voor 50 % naar de locaties toe fietsen waar de gebouwen gebben gestaan.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #190 on: Tuesday 17 March, 2015, 22:17:26 »
Dan zal je wel weer vergeten zijn dat de mP de '64 niet is, of iets anders niet kloppen. Die regengoot klopt prima zo, en alhoewel tekeningen inderdaad nog steeds een boel aan de fantasie overlaten, zal dat met zo'n gootje wel meevallen. De bestaande mP heeft er geen eens een, dus ik denk dat het me wel vergeven zal worden.  ;)

Ook zie je hem helemaal niet goed op de tekening, dus waar baseer je dat eigenlijk op? Er is trouwens wel iets anders mis wat je hier niet ziet, en zelfs daar wordt waarschijnlijk niks meer aan gedaan. (Kan ook heel moeilijk)

En route bouwen is al helemaal een ander klusje. Alhoewel je bij het kadaster misschien wat info kan krijgen over je gebouwen.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #191 on: Wednesday 25 March, 2015, 16:02:34 »
Ruitenwisseranimatie toegevoegd, spiegelanimatiegebruikt voor zonneschermpjes, verder zijn de textures nou klaar om aan het model aangepast te worden, en nog wat kleine tierelantijntjes toegevoegd. Het model zelf is in ieder geval nagenoeg definitief.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #192 on: Monday 13 April, 2015, 04:22:10 »
De motorpost is volledig voorzien van interieur, en de kop van de Mat '64 ging ook in een keer goed. Ben blij dat ik eerst met de mP geoefend heb; de Mat '64 kop heeft geen enkel van de fouten die de mP kop heeft. Alhoewel, zoals je ziet er nog een heleboel moet gebeuren, moeten de Plannen T, U, en V hier toch goed uit te maken zijn:

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #193 on: Monday 13 April, 2015, 08:24:37 »
Ziet er goed uit, man! Wanneer ga je je eigen textures gebruiken?

En ik zou de kop iets meer omhoog laten lopen naarmate je verder naar achter kijkt. (zie screen) En natuurlijk kan hij een stuk lowpolier, maar wie ben ik om voor jou te bepalen hoe je bouwt.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #194 on: Monday 13 April, 2015, 15:06:03 »
Kan je dan ook echt niet eens één keer iets posten zonder commentaar? Alsjeblieft? Voor het deja vu gevoel.  ;D

Alleen op die plekken waar al die lijnen samen komen en er ineens een stuk minder points/vertices zitten ben ik niet tevreden, verder vind ik hem prima zo. En zelfs dat valt zonder wireframe niet op. Hij lijkt veel op Chris' RW model toen die in dit stadium was, dus volgens mij doe ik het zo slecht niet. Die van jou is trouwens iets te hoog juist, en ik ben ook niet de eerste die dat zegt.  ;)

En de mP textures worden afgeleid uit die van Chris, de Mat '64 kop hierboven heeft geen eens textures, heb hem gewoon even geel gemaakt voor het idee.

Zie net dat de ronding bij de Plan U ook anders is, dus zelfs als deze af is, zal ik hem voor de Plan U ook nog wat aan moeten passen.
« Last Edit: Monday 13 April, 2015, 15:08:28 by KerAp »

*
Hondekop
148 posts
« Reply #195 on: Saturday 18 April, 2015, 20:05:20 »
beste steve,
Het valt me op dat jij altijd in de verdediging stand schiet als iemand commentaar geeft op iets dat jij hebt gemaakt. Dat lijkt mij niet nodig omdat die mensen jou juist willen helpen met het neerzetten van een mooi project, of dat nou een trein of een route is.

Dit gezegd hebbende wil ik zeggen dat de trein die jij hier neerzet er erg goed uitziet.

gr damngrazy

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #196 on: Sunday 19 April, 2015, 02:26:46 »
Schoot eerst weer/wel de verdediging in met een lange en niet zo vriendelijke post, maar toch maar besloten om het geheel wat te nuanceren.

Ik schiet niet in de verdediging, ik vraag iemand die echt overal commentaar op heeft of hij eerst eens in de spiegel wil kijken. Vrij normaal, lijkt mij. Zelf vond hij het niet zo erg.

En nou word ik niet alleen op mijn modellen, maar ook nog eens op mijn persoonlijkheid aangevallen. Gezellig.  :-*
« Last Edit: Sunday 19 April, 2015, 11:19:44 by supercitroen »

*
Hondekop
149 posts
« Reply #197 on: Sunday 19 April, 2015, 07:52:42 »
Laat je toch niet kisten...
Je bouwt echt grandioze dingen... jaloezie zal misschien een rol mee spelen.
Opbouwende kritiek is natuurlijk goed...
Kunnen we allen van leren.
Blijf in het spel en speel de BAL!
Ik zou bijna zeggen tegen degene die "ik zou dit of ik zou dat" lopen te roepen, Laat het niet bij woorden alleen, maar doe het ook... Bouw het desbetreffende item eens zelf....
We zullen dan wel zien wie er nog op de persoon kritiek levert.

Maar terug naar je prachtige creaties Steve, Ga zo door !
Het ziet er prachtig uit!
Succes!

Marcel

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #198 on: Sunday 19 April, 2015, 09:49:35 »
Bedankt voor je opmerking, die had ik misschien wel ff nodig. Het punt is alleen dat damngrazy misschien ook wel een beetje gelijk had, maar het viel hem niet op dat het eigenlijk maar 1 persoon is waar ik mee liep te kibbelen. En daar kibbel ik wel vaker mee. Meestal over fototextures. Op deze fora gaat het er soms gewoon heftig aan toe. Het valt hier nog wel mee eigenlijk, ik heb erger gezien.

En als je weet dat iemand snel aangebrand is, is het misschien niet zo slim om hem daar op aan te spreken... Ik voelde me even echt neer gezet als opgefokt ventje, wat des te harder aankomt als er een kern van waarheid in zit.

Maar nou wordt het inderdaad weer zo'n opgeblazen gedoe, dus klaar er mee. Groepsknuffel en verder maar weer.  ;D

De Hbbkkss'en zijn helemaal klaar en de motorpost kan op zich nou richting afwerking. De lichten zijn alvast MSTSBin gescript, dus ook na omrangeren werkt alles prima. Textures zijn nog blanco, maar alvast correct gemapt en ge-alpha sort (is dat een woord?). Interieur is ook af. Heb wel een foutje met de ruitenwisser animatie van de zijwissertjes gemaakt, dus die moeten even opnieuw. Daarna gaan de laatste mierenneuk dingetjes eruit, en dan kan de verfspuit erop. En natuurlijk nog even waar nodig de deuren voor Jules en Jim aanpassen. Bind me er niet op vast, maar ik denk hem eind mei wel online te hebben. En dan gaat het grote werk beginnen!
« Last Edit: Sunday 19 April, 2015, 09:57:21 by KerAp »

*
Hondekop
148 posts
« Reply #199 on: Sunday 19 April, 2015, 15:52:39 »
goed werk ga zo door.

sorry trouwens ik wist niet dat jij zo snel aangebrand was anders had ik het waarschijnlijk iets meer genuanceerd, maar laten we er over ophouden en zorgen dat jij die moterpost neerzet. ik kijk erg uit naar wat nieuws in het rijtje van nederlands materieel.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #200 on: Sunday 19 April, 2015, 16:48:58 »
Soms wel. Misschien had ik toen ik dat schreef ook een biertje teveel op.

Zal deze week weer even wat laten zien, misschien in de vorm van een filmpje deze keer.

*
Hondekop
148 posts
« Reply #201 on: Monday 20 April, 2015, 17:36:12 »
Een filpje zou echt fantastisch zijn, ik kijk er nu al naar uit. :D

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #202 on: Wednesday 29 April, 2015, 05:36:09 »
Filmpje van de mP zal ik in de loop van vandaag ff maken. Verder moet ik er wat de Mat' 64 zelf betreft ook bijna zijn zo, toch?  ;)  8)

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
« Reply #203 on: Wednesday 29 April, 2015, 11:57:08 »
Wow :o Kan niet wachten om het met textures te zien ;)

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #204 on: Monday 04 May, 2015, 03:13:12 »
Plan U en Mat '64 naast elkaar:

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
« Reply #205 on: Monday 04 May, 2015, 15:22:06 »
Complimenten ;) Dat smaakt naar meer ;D Echt veelbelovend 8)

*
Hogesnelheidstrein
1.627 posts
« Reply #206 on: Monday 04 May, 2015, 20:08:52 »
Ook al speel ik geen MSTS meer dat onthoudt mij niet om te zeggen, knap staaltje werk! :D

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #207 on: Monday 18 May, 2015, 12:29:33 »
Voor de gein alle apekoppen eens naast elkaar gezet. Ze verschillen meer dan je denkt:

*
Sprinter
473 posts
« Reply #208 on: Monday 18 May, 2015, 17:38:20 »
tsja... er zijn ook vele apensoorten :D Dus ook veel apensoorten bij de NS !!!
Ziet er erg mooi uit !!! Ga zo door !!!
Overigens vroeg ik mij af of de treinen uitgevoerd worden met opengaande deuren??
Ik ben benieuwd !!!

Groetiez,
Wallie1100

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
« Reply #209 on: Monday 18 May, 2015, 17:53:56 »
Uiteraard komen er geanimeerde deuren, ongeanimeerde deuren zijn toch niet meer van deze tijd?  ;) Ook komen er, net als bij de motorpost, twee onafhankelijk bedienbare pantografen, werkende ruitenwissers (alle 3), en een zonnescherm onder control-8! Alle animaties die mogelijk zijn worden gebruikt!

Met een scharfenbergje erop ziet hij er trouwens nog een stukje herkenbaarder uit: