Poll

Plan TT (Treinstel Toekomst) ook maken?

Ja, die was er nog niet!
48 (78.7%)
Who cares?
6 (9.8%)
Nee, daar zijn niet genoeg foto's en tekeningen van om goed te krijgen.
7 (11.5%)

Total Members Voted: 61

Apekoppen

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Mat '64
« Reply #120 on: Saturday 10 January, 2015, 20:05:39 »
Nou, mierenneuken doe ik graag! Zo vraag ik me af of de frontruiten wel kloppen, of je de weerstandkast niet bent vergeten, of je alstjeblieft geen fototextures wilt gebruiken, of de treeplankjes op de Hbbkks wel goed zijn, of je kop niet wat finetuning kan gebruikenenzovoortsenzovoortsenzovoorts
Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat je dit pakket nog beter kunt perfectioneren. Natuurlijk wil niemand een halfafgemaakte trein in MSTS hebben. (je wilt later ook dat je ze nooit online zou hebben gezet)
« Last Edit: Saturday 10 January, 2015, 20:09:05 by Tom »

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #121 on: Saturday 10 January, 2015, 20:12:07 »
Is die motorpost tegen een muur gereden?
Stand by-----------------------------

Mijn systeem specificaties waar ik TS mee speel:

Intel Core I7 6700K
Corsair Vengeance 16 GB
Msi Z170a M7
Asus ROG GTX1080

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.511 posts
« Reply #122 on: Saturday 10 January, 2015, 20:19:09 »
Kom kom heren, kritiek plaatsen mag natuurlijk, maar een beetje nuance is wel zo netjes.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #123 on: Saturday 10 January, 2015, 20:32:03 »
Nou, mierenneuken doe ik graag!

Weet ik.  ;)

Zo vraag ik me af of de frontruiten wel kloppen,

Nog niet.

of je de weerstandkast niet bent vergeten

Wasda? De mP is nog lang niet af, hea... De Hbbkkss wel als het goed is. Die treeplankjes daarvan zijn overigens volgens mij wel okay. De draaistellen daarentegen hadden misschien wel iets beter gekund.

Fototextures... Ik denk dat mij vragen geen fototextures te gebruiken hetzelfde is jou vragen een vitesse shirt te dragen... Ik ben met je eens dat deze foto onscherp en lelijk is. Maar het model ziet er wel (op zijn minst of afstand) een stuk beter uit, en ik heb ook een paar niet-MSTS'ers om hun mening gevraagd en die waren het ook met me eens. Maar alleen de Hbbkkss krijgt fototextures.

of je kop niet wat finetuning kan gebruikenenzovoortsenzovoortsenzovoorts[/sub][/sub]
Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat je dit pakket nog beter kunt perfectioneren. Natuurlijk wil niemand een halfafgemaakte trein in MSTS hebben. (je wilt later ook dat je ze nooit online zou hebben gezet)

En het alfabet begint met ABC... Oh, dat wist je al?  ;D ;D

Natuurlijk, jonge, komt ook nog. Maar deze vraag ging alleen over waggennummers. De mP is zeker nog niet af.

Is die motorpost tegen een muur gereden?

Nee, het is echt een motorpost in plaats van een Mat 64...

Kom kom heren, kritiek plaatsen mag natuurlijk, maar een beetje nuance is wel zo netjes.

Bedankt!  ;)

Volgens mij vergeten veel mensen dit:

Het is de motorpost "maar", en ik heb geen zin om zoveel moeite te doen voor een model waar niet eens fatsoenlijke tekeningen van zijn. Dan ga ik liever door naar de Plan T, U, en V, waar ik wel meer dan genoeg goeie tekeningen van heb nu.

Capiche?  ;)

Edit: Maar gezien het feit dat we nu naar het model zelf zijn afgedwaald, kan ik dus concluderen dat niemand commentaar op deze wagennummers heeft?
« Last Edit: Saturday 10 January, 2015, 20:39:13 by KerAp »

Grtz Steve

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #124 on: Saturday 10 January, 2015, 22:45:29 »
Zoek ze dan? ;)

Vraag andere trein bouwers of die het weten. Een nee heb je een ja kun je krijgen!

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #125 on: Saturday 10 January, 2015, 22:54:00 »
Voetbal kan me eigenlijk pittig weinig schelen. Ik denk dat het vanwege veiligheidsredenen niet slim is om een Vitesse-shirt te dragen in Nijmegen.
Mijn desinteresse voor voetbal wordt nog versterkt door het feit dat ik bijna met een Argentinië-shirt over straat ben gegaan, de dag nadat "we"hadden verloren.

Maar dan kunnen we misschien beter weet B.O.T. gaan doen?

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #126 on: Sunday 11 January, 2015, 01:50:04 »
Ik denk dat je begrijpt dat ik bedoelde dat het erom gaat welk gewicht eraan hangt. Overigens heb ik het (als fanatiek Feyenoorder zijnde trouwens) een keer voor de grap gedaan en overleefd, hoor...

Verder ga ik nu voor de laatste keer met jou praten over waarom ik voor fototextures kies als dat mogelijk is. Kijk, bij de buitenkant van een trein met ramen is het vrij lastig (hetzij niet onmogelijk, denk aan de EC SGMm) om een mooie fotoskin trein te maken, ben ik helemaal met je eens. De Plannen T, U, en V krijgen dan ook gewoon nieuwe getekende textures, waarvoor ik misschien Jeroen nog eens lief ga aankijken.

Maar net zoals Quinzeedied heel mooi in het Citadis topic zei, bij het interieur kan het wel heel goed. En in het geval van de Hbbkkss koos ik er gewoon voor omdat het de wagon in ieder geval van afstand mooier uit laat zien. Dus ik zal altijd zoveel mogelijk fototextures gebruiken als het resultaat acceptabel is. En ik geef toe dat de Hbbkkss zich op het randje begeeft, maar vergeet deze quote nou niet:

Het is de motorpost "maar", en ik heb geen zin om zoveel moeite te doen voor een model waar niet eens fatsoenlijke tekeningen van zijn. Dan ga ik liever door naar de Plan T, U, en V, waar ik wel meer dan genoeg goeie tekeningen van heb nu.

Voor de rest ieder zijn stijl, toch? En ik denk dat de manier hoe ik de Plan T/U/V voor me zie, jij je wel een stuk meer in kan plaatsen.

Verder moet je niet vergeten dat dit een topic is om de ontwikkeling aan te tonen. Als íe al perfect was, was íe inmiddels al te downloaden...

Maar ik hoor bijna niemand over die wagennummers...  ;)

Zoek ze dan? ;)

Materieel wat al jaren niet meer rijdt, lastig te vinden. Maar als er verder geen protest volgt zal het denk ik ook wel kloppen. Volgens mij werden ze steeds allemaal omgeschilderd als de huisstijl vernieuwd werd. En als het toch niet klopt kan ik altijd zeggen dat ik het geprobeerd heb.  ;)

Edit:

Het prototype Hbbkkss is er ook klaar voor:
« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 02:47:38 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #127 on: Sunday 11 January, 2015, 10:11:49 »
Dat van de tekeningen is onzin, onze vriend Jeroen heeft mij laten weten dat hij in 3 boeken tekeningen van de motorpost heeft, met een enkel mailtje heen en terug kun je dat afhandelen.
Waarom laat je eigenlijk Jeroen je textures tekenen? Je leert er toch veel meer van als je het zelf doet?

Btw, ik heb ooit een webpagina doorgelezen, die volledig over de motorposten ging. Mij is bijgebleven dat een bepaalde wit-rood-gele variant maar bij 2 mP's is doorgevoerd. Ik weet niet meer hoe ik op die pagina kwam, kan goed achter een link hier op het forum gezeten hebben.

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.576 posts
« Reply #128 on: Sunday 11 January, 2015, 12:55:09 »
De Plannen T, U, en V krijgen dan ook gewoon nieuwe getekende textures, waarvoor ik misschien Jeroen nog eens lief ga aankijken.

Helaas geen tijd voor. Voorlopig zit ik nog wel even met wat eigen projectjes die ik afgerond wil hebben. Zodra ik die af heb is er een hele hoop buiten MSTS te doen.

Dat van de tekeningen is onzin, onze vriend Jeroen heeft mij laten weten dat hij in 3 boeken tekeningen van de motorpost heeft, met een enkel mailtje heen en terug kun je dat afhandelen.

Dan heb je me niet goed begrepen. Ik ken drie boeken waar ik goede tekeningen in heb gevonden. Dit wil niet direct zeggen dat ik deze ook (digitaal) in mijn bezit heb.

Verder wil ik Tom en KerAp vragen hun strijd te stoppen. Er is een verschil in inzicht, volgens mij is alles om elkaar van elkaars inzicht te overtuigen wel gezegd en weerlegd. Laten we elkaar gewoon respecteren zoals we zijn en willen bouwen.
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #129 on: Sunday 11 January, 2015, 14:35:17 »
En ik kan nog wel zo lief kijken...  ;D

Nee joh, komt goed. Zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet.

Wat de mP betreft heb ik nou al een paar keer gezegd dat ik daar niet super veel energie meer in ga steken. Er zou altijd eventueel later een v2 kunnen komen, zoals ik ook duidelijk in de readme zal laten weten.

En een strijd zou ik het niet noemen, en respecteren doen we elkaar volgens mij ook wel. Maar inderdaad is alles zo'n beetje wel gezegd. Ook is er niks definitief zolang er geen downloadje online staat.

Maar om terug op de wagennummers te komen, daar is dus geen commentaar op?

Btw, ik heb ooit een webpagina doorgelezen, die volledig over de motorposten ging. Mij is bijgebleven dat een bepaalde wit-rood-gele variant maar bij 2 mP's is doorgevoerd. Ik weet niet meer hoe ik op die pagina kwam, kan goed achter een link hier op het forum gezeten hebben.

Is dat misschien deze site?

http://www.verlatenspoor.nl/reportage_postvervoer.htm

Heeft er iemand misschien materieelgidsen? Die hebben me bij de Citadis ook enorm geholpen...

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #130 on: Sunday 11 January, 2015, 15:18:32 »
Nee, dat was een andere pagina, met veel meer achtergrondinformatie. Kan trouwens ook goed dat hij in Chris' topic staat, maar na even vluchtig doorbladeren niet gevonden.

Hogesnelheidstrein
2.576 posts
« Reply #131 on: Sunday 11 January, 2015, 15:28:21 »
Misschien staat op de SOMDA railwiki wel het een en ander?

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #132 on: Sunday 11 January, 2015, 18:51:09 »
Daar heb ik veel aan gehad inderdaad. Inderdaad hebben alle wagens alle kleuren gehad.

Maar ik heb nou een heel ander "probleem":
Ik heb nou dankzij een vrij bekende andere 3d bouwer prachtige bouwtekeningen van de mP én de Hbbkkss!

Even kijken of er dingen te schalen vallen en anders "back to the drawing board." Ook al moet ik deze modellen 35 keer maken, ik ga natuurlijk altijd voor het beste resultaat. Interieur verhuist gewoon mee.  :)

Edit: De enige nog openstaande vraag is dus nou nog of iemand materieelgidsen heeft. Dit geldt voor de Plan T, U, V, en mP.

Kwam dit ook nog tegen, Plan W had ook bijna een apekopstuurstand gehad. Had me best geinig geleken.

« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 18:55:37 by KerAp »

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.511 posts
« Reply #133 on: Sunday 11 January, 2015, 19:02:21 »
Nou... Ik dacht dat ik deze tekening laatst was tegengekomen in een bericht van de persoon die ons ook de NS 2700 en de NS 900 heeft gegeven, dus heel erg serieus zou ik het verhaal over de mP kop op de Plan W niet nemen ;).

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #134 on: Sunday 11 January, 2015, 19:05:39 »
Ik vond het hier:

http://forum.beneluxspoor.net/?topic=14599.15

Was ook meer een offtopic geinig dingetje. De NS heeft zoveel plannen geschrapt. Inclusief mezelf zijn er wel genoeg apekoppen, dacht ik zo.  ;)

Edit: Tekening is gereconstrueerd, maar het idee is wel geweest.
« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 19:11:54 by KerAp »

Hogesnelheidstrein
2.576 posts
« Reply #135 on: Sunday 11 January, 2015, 19:06:26 »
Er is wel een plan geweest voor Benelux-materieel dat sterk op de plan W lijkt, maar dan met mat'64-kop. Verder delen plan W-rijtuigen en mat'64 zeker een aantal onderdelen. De Stichting Historisch Dieselmaterieel, eigenaar van twee plan W's, heeft vorig jaar een plan V van onderdelen ontdaan voor gebruik in hun rijtuigen. Zo gek zou zo'n constructie dus niet zijn.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #136 on: Sunday 11 January, 2015, 19:13:54 »
Oeps, Jeroen was me voor.

Was inderdaad wel logisch (en geinig) geweest. Overigens begrijp ik dat er een mP kop op zou hebben gezeten.

*
Hogesnelheidstrein
1.539 posts
« Reply #137 on: Sunday 11 January, 2015, 19:53:25 »
Ik heb een matgids MAT64 (T+V)
Machinist.

*
Hogesnelheidstrein
5.151 posts
« Reply #138 on: Sunday 11 January, 2015, 21:10:03 »
Achja, zo is er wel meer in het vat geweest.
Plan O bijv met Loc 1400. (Waarvan een alsthom tekening is álá oer-16/1700)
Of de Benelux V wat een kruising met plan W lijkt, ontwerp daarvan staat hier:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,14599.msg221775.html#msg221775

Al is die W stuurstand wel heel gaaf, er zouden ontwerpen bij het Utrechts archief zijn, staat in dat topic te lezen.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.908 posts
« Reply #139 on: Sunday 11 January, 2015, 22:48:04 »
Gewoon een bericht om te laten weten dat ik met KerAp spreek over textures, afmetingen en fotos.
 Dus ik ben op de hoogde van deze topic en project :)
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #140 on: Sunday 11 January, 2015, 23:09:41 »
Jep, dankzij jou gaat íe een stuk mooier worden, nogmaals bedankt!

Ik heb een matgids MAT64 (T+V)

Geef!

Edit: De Hkkbbss kon qua maten nog nét, maar heb toch besloten maar terug naar "the drawing board" te gaan. Nu er fatsoenlijke bouwtekeningen zijn, ben ik wél bereid er wat meer energie in te steken.  :)
« Last Edit: Monday 12 January, 2015, 02:41:09 by KerAp »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #141 on: Wednesday 14 January, 2015, 18:40:58 »
Zelfs de Hbbkkss ziet er met echte afmetingen al een stuk beter uit!

Edit: Op de draaistellen na is alles opnieuw gemaakt, en beter. De deurstangen hebben iets betere maten, maar gek genoeg klopte het oude model beter dan ik dacht. Maar nou klopt íe niet "beter dan ik dacht". Nou klopt íe gewoon.

Quinzeedied raadde me ooit aan om hem aan een Plan W te koppelen om de afmetingen van de buffers te controleren. Ook dat komt nou inderdaad perfect uit!

Edit 2: En zelfs die draaistellen gaan op de schop!
« Last Edit: Wednesday 14 January, 2015, 18:52:59 by KerAp »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #142 on: Friday 16 January, 2015, 02:03:34 »
Beide Hbbkkss'en zijn (alweer) klaar, en volledig MSTS Bin gescript, waardoor het achterlicht ook na omrangeren blijft werken.

Snel (opnieuw) door naar de mP.  :)
« Last Edit: Friday 16 January, 2015, 05:45:56 by KerAp »

*
Hogesnelheidstrein
5.151 posts
« Reply #143 on: Friday 16 January, 2015, 18:14:25 »
Die Hbbkkss is echt een stuk beter. Erg mooi.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #144 on: Friday 16 January, 2015, 18:53:59 »
En alleen de smoothing en afmetingen zijn echt anders gedaan. En een paar textures, dan. Komt echt door die bouwtekeningen.

Ik ben inmiddels met de voorruit van de mP bezig, en ik kan je zeggen dat dat verschil nóg groter wordt.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #145 on: Thursday 22 January, 2015, 00:40:09 »
Ahum...

Volgens mij heb ik het lastigste nou wel gehad.  ;)

Online MG2
*
Hondekop
165 posts
« Reply #146 on: Thursday 22 January, 2015, 02:15:53 »
Da's mooi! Zo zie je maar, nooit opgeven! Het gelijkt nu meer aan de mP ;)

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #147 on: Thursday 22 January, 2015, 04:14:52 »
Dat is dus het verschil tussen bouwtekeningen hebben en niet.  ;)

Inmiddels weer een stapje verder:
« Last Edit: Thursday 22 January, 2015, 04:50:01 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #148 on: Thursday 22 January, 2015, 07:23:05 »
Ziet er goed uit, ik zou zelf wel de poly's in het rode gedeelte iets anders indelen. Is lastig uitleggen, zoek eens naar een wireframe van Jeroens model.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
« Reply #149 on: Thursday 22 January, 2015, 07:41:38 »
Ik vind hem zo eigenlijk wel goed. Als je er omheen draait lijkt hij net echt. En ik heb me vrij ziekelijk aan de bouwtekeningen gehouden.

Zelfs toen ik hoekjes chamferde werdt het resultaat lelijker...  ;)

Edit: Ook moet je niet vergeten dat de mP iets hoekiger dan de Plan T/U/V is. Verschil moet er dus wezen.
« Last Edit: Thursday 22 January, 2015, 07:44:34 by KerAp »