Poll

Plan TT (Treinstel Toekomst) ook maken?

Ja, die was er nog niet!
48 (78.7%)
Who cares?
6 (9.8%)
Nee, daar zijn niet genoeg foto's en tekeningen van om goed te krijgen.
7 (11.5%)

Total Members Voted: 61

 Apekoppen

*
Hogesnelheidstrein
5.146 posts
Re: Mat '64
« Reply #30 on: Wednesday 19 November, 2014, 20:43:54 »
De tekeningen die Tom gebruikt zijn hier te vinden!

Houdt er wel rekening mee dat dit tekeningen zijn van TT (Treinstel Toekomst)
Dit was de eerste serie mat'64, ik meen stel 510-505 welke toch behoorlijk afweken van de serie bouw en daarom ook al bijna 10 jaar eerder gesloopt zijn.
In de tekeningen zijn de koppelingen weer wel hoog, zoals bij de serie stellen???

Ik heb trouwens hier een afbeelding gevonden van een motorpost met een deur open. Verder hier een motorpost en plan T naast elkaar, zoek de verschillen!

Ik weet dat de kop van de motorpost iets anders is. Zelfs de Plan U en Plan T/V verschillen qua hoogte!

Als je al weet dat de U kop lager is, dan komt het vast en zeker goed.
« Last Edit: Wednesday 19 November, 2014, 20:48:00 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #31 on: Thursday 20 November, 2014, 06:54:37 »
Zal er rekening mee houden. Misschien maak ik die TT dan ook wel apart. Moet ik nog even over nadenken.

Verder kijk ik wel hoe ik alles doe, ik ben in ieder geval op de hoogte van alle verschillen. Verder zal ik waar ik geen referentie heb waarschijnlijk Chris' modellen na-apen.

En ik sta altijd open voor andere tekeningen.  ;)

Grtz Steve

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.574 posts
Re: Mat '64
« Reply #32 on: Thursday 20 November, 2014, 15:16:48 »
Er was maar één prototype voor de plan T(T): De 501. Deze was korter en lichter dan de treinstellen uit de vervolgseries. Ook had ze een andere indeling en lag de koppeling op een andere hoogte. In 1987 was de 501 in ieder geval nog aanwezig.

Na vergelijking van verschillende tekeningen blijken de tekeningen van Tom de normale plan T te zijn en niet het prototype.
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #33 on: Monday 01 December, 2014, 14:10:43 »
Om in de stemming te komen maar vast aan de postwagen begonnen. Tijdelijk even met de textures van Chris, maar dat blijft niet zo.

Ook al wat onderzoek gedaan en geëxperimenteerd met de motorpost, ook vanwege het feit dat die kop iets minder bol is, en dus een goeie oefening is voor Plan T/U/V. En dat ging me vrij makkelijk af! Als deze af is ga ik me er eindelijk aan wagen.

Edit: De inrijplank past precies met Swier's perrons.

Edit 2:

Na vergelijking van verschillende tekeningen blijken de tekeningen van Tom de normale plan T te zijn en niet het prototype.

Weet je dat zeker? Er staat letterlijk Plan TT op gedrukt... Kan natuurlijk ook een foutje zijn.
« Last Edit: Monday 01 December, 2014, 14:25:37 by KerAp »

*
Intercity
545 posts
Re: Mat '64
« Reply #34 on: Monday 01 December, 2014, 14:42:31 »
Na vergelijking van verschillende tekeningen blijken de tekeningen van Tom de normale plan T te zijn en niet het prototype.
Weet je dat zeker? Er staat letterlijk Plan TT op gedrukt... Kan natuurlijk ook een foutje zijn.

Treinstel 501 viel van buiten met name op door de afwijkende BD-bak, met 1 brede schuifdeur in plaats van een dubbele schuifdeur. Die laatste serievariant is op de tekening te zien, dus het bijschrift Plan TT is inderdaad niet correct.

foto BD-bak 501
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #35 on: Monday 01 December, 2014, 14:46:53 »
Okay, is dat ook opgehelderd. Gelukkig maar eigenlijk, anders had ik weer nieuwe tekeningen moeten gaan zoeken...  :-\

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
Re: Mat '64
« Reply #36 on: Monday 01 December, 2014, 17:41:58 »
Dit zou je ook eventueel kunnen helpen met het bouwen: http://arthurstreinenpagina.nl/

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
Re: Mat '64
« Reply #37 on: Monday 01 December, 2014, 20:38:33 »
Quinzedied,
De 501 had geen BD-bak, maar een AD-bak ;), treinstel 510 (TT) bestond nl. uit Bk-AD-B-Bk, de serietreinstellen uit Bk-BD-AB-BK. De pantografen staan (of stonden) op resp. de AD- en BD-bak,

Dick

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #38 on: Tuesday 02 December, 2014, 00:43:09 »
Wat betekenen die afkortingen eigenlijk allemaal?

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.506 posts
Re: Mat '64
« Reply #39 on: Tuesday 02 December, 2014, 07:54:28 »
A = Eerste Klasse
B = Tweede Klasse
C = Derde Klasse (vervallen)
D = Bagage/Dienst
K = Keuken
f = fietsenrijtuig
k = koprijtuig
m = motorrijtuig
v = dubbeldeksrijtuig
s = stuurrijtuig

Een combinatie hiervan, zoals Bk betekent dus Tweede klas koprijtuig, en een AD is een eerste klasrijtuig met bagage/dienstafdeling ;), en zit ik op dit moment in een mBvk (dubbeldeks motorkoprijtuig tweede klasse). Overigens zit er dus een hoofdletterfoutje in Dick's bericht: BK moet Bk zijn.
« Last Edit: Tuesday 02 December, 2014, 07:57:34 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
Re: Mat '64
« Reply #40 on: Tuesday 02 December, 2014, 14:10:52 »
.... Overigens zit er dus een hoofdletterfoutje in Dick's bericht: BK moet Bk zijn.
:-[ :-[ :-[ :-[

Dick

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #41 on: Wednesday 03 December, 2014, 16:48:14 »
Aha. Dan weet ik voortaan waarom wat ik bouw zo heet.  ;D

Heeft iemand trouwens foto's van het interieur van het postrijtuig? Afgezien van een (volgens mij onterechte) "coupler types incompatible"-error en de binnenkant is íe zo goed als af. Volgens mij zijn ze van binnen leeg, maar qua textures zou het toch helpen om een fotootje te hebben.

Dan hoop ik komende week eindelijk eens tijd te vinden voor het motorpostrijtuig. Daarna denk ik dat de volgorde als volgt wordt: Eerst Plan U, dan Plan V, en als laatst Plan T. Dit vanwege de extra deuren bij de bagareruimte bij Plan V, moet nog even kijken hoe ik dat precies animeer, dan gaat daarna de Plan T heel snel. Heb er in ieder geval zin in!

Edit: Ik krijg dus "coupler types incompatible" als ik een concist probeer te maken. Ook als ik alleen 2 keer dezelfde wagon aan elkaar probeer te koppelen.

Dit is de WAGfile, gejat van Chris' model:

Quote from: WAGfile
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Wagon ( KA_Postwagon
   Type ( Freight )
   WagonShape ( KA_Postwagon.s )
   Size  ( 3.059998m 4.289563m 15.274m )
   Mass ( 17.0t )
   WheelRadius ( 0.46m )
   InertiaTensor ( 3.059998m 4.289563m 14.674m ) )
   Coupling (
      Type ( Automatic )
      Spring (
         Stiffness ( 1e7N/m 1e6N/m )
         Damping ( 2e6N/m/s 2e6N/m/s )
         Break ( 5e7N 5e7N )
         r0 ( 20cm 30cm )
      )
      Velocity ( 0.1m/s )
      CouplingHasRigidConnection ()
   )
   Buffers (
      Spring (
         Stiffness ( 1e6N/m 5e6N/m )
         Damping ( 1e6N/m/s 1e6N/m/s )
         r0 ( 0m 1e9 )
      )
      Centre ( 0.5 )
      Radius ( 1 )
      Angle ( 0.5deg )
   )
   
   DerailRailHeight ( 4cm )
   DerailRailForce ( 2.5*17t )
   DerailBufferForce ( 400kN )
   NumWheels (   8 )
   Friction (
      288N/m/s      0      1mph      2.81N/m/s   1.8
      5.1N/rad/s      1      -1rad/s      0      1
   )

   Lights   (   2
            
      Light   (
         comment( Rear red light flashing dim )
         Type      ( 0 )
         Conditions   (
            Headlight ( 2 )
            Unit ( 3 )
         )
         FadeIn   ( 0.5 )
         FadeOut   ( 0.5 )
         Cycle      ( 0 )
         States   (   2
            State   (
               Duration ( 0.2 )
               LightColour ( 80ff0000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
            State   (
               Duration ( 0.75 )
               LightColour ( 00000000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
         )
      )
      Light   (
         comment( Rear red light flashing bright )
         Type      ( 0 )
         Conditions   (
            Headlight ( 3 )
            Unit ( 3 )
         )
         FadeIn   ( 0.5 )
         FadeOut   ( 0.5 )
         Cycle      ( 0 )
         States   (   2
            State   (
               Duration ( 0.2 )
               LightColour ( 80ff0000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
            State   (
               Duration ( 0.75 )
               LightColour ( 00000000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )

         )
      )

   )

   
   MaxBrakeForce( 15kN )

   BrakeEquipmentType( "EP_brake" )
   BrakeSystemType( "EP")

   EmergencyBrakeResMaxPressure( 100 )
   TripleValveRatio( 2.5 )
   MaxReleaseRate( 20 )
   MaxApplicationRate( 20 )
   MaxAuxilaryChargingRate( 30 )
   EmergencyResCapacity( 10 )
   EmergencyResChargingRate( 30 )
   BrakeCylinderPressureForMaxBrakeBrakeForce( 70 )

     Sound (   "GenFreightWag1.sms" )
)


Snapt iemand wat ik verkeerd doe? Moet de koppeling een bepaalde naamgeving in het 3d model hebben ofzo?
« Last Edit: Wednesday 03 December, 2014, 16:56:42 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Mat '64
« Reply #42 on: Wednesday 03 December, 2014, 17:10:04 »
noop.
Quote from: Verbeterd WAGfile
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Wagon ( KA_Postwagon
   Type ( Freight )
   WagonShape ( KA_Postwagon.s )
   Size  ( 3.06m 4.29m 15.274m )
   Mass ( 17.0t )
   WheelRadius ( 0.46m )
   InertiaTensor ( 3.059998m 4.289563m 14.674m ) (maakt niet uit)
   Coupling (
      Type ( Chain )
      Spring (
         Stiffness ( 1e7N/m 1e6N/m )
         Damping ( 2e6N/m/s 2e6N/m/s )
         Break ( 5e7N 5e7N )
         r0 ( 20cm 30cm )
      )
      Velocity ( 0.1m/s )
      CouplingHasRigidConnection ()
   )
   Buffers (
      Spring (
         Stiffness ( 1e6N/m 5e6N/m )
         Damping ( 1e6N/m/s 1e6N/m/s )
         r0 ( 0m 1e9 )
      )
      Centre ( 0.5 )
      Radius ( 1 )
      Angle ( 0.5deg )
   )
   
   DerailRailHeight ( 4cm )
   DerailRailForce ( 2.5*17t )
   DerailBufferForce ( 400kN )
   NumWheels (   8 )
   Friction (
      288N/m/s      0      1mph      2.81N/m/s   1.8
      5.1N/rad/s      1      -1rad/s      0      1
   )

   Lights   (   2
            
      Light   (
         comment( Rear red light flashing dim )
         Type      ( 0 )
         Conditions   (
            Headlight ( 2 )
            Unit ( 3 )
         )
         FadeIn   ( 0.5 )
         FadeOut   ( 0.5 )
         Cycle      ( 0 )
         States   (   2
            State   (
               Duration ( 0.2 )
               LightColour ( 80ff0000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
            State   (
               Duration ( 0.75 )
               LightColour ( 00000000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
         )
      )
      Light   (
         comment( Rear red light flashing bright )
         Type      ( 0 )
         Conditions   (
            Headlight ( 3 )
            Unit ( 3 )
         )
         FadeIn   ( 0.5 )
         FadeOut   ( 0.5 )
         Cycle      ( 0 )
         States   (   2
            State   (
               Duration ( 0.2 )
               LightColour ( 80ff0000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )
            State   (
               Duration ( 0.75 )
               LightColour ( 00000000 )
               Position ( 0.8 1.5 -7.38)
               Azimuth ( -180 -180 -180 )
               Transition ( 0 )
               Radius ( 0.5 )
            )

         )
      )

   )

   
   MaxBrakeForce( 15kN )

   BrakeEquipmentType( "Triple_valve, Auxilary_reservoir, Emergency_brake_reservoir" )

   BrakeSystemType( "Air_single_pipe" )
   MaxBrakeForce( 217kN )


   EmergencyBrakeResMaxPressure( 100 )
   TripleValveRatio( 2.5 )
   MaxReleaseRate( 20 )
   MaxApplicationRate( 20 )
   MaxAuxilaryChargingRate( 30 )
   EmergencyResCapacity( 10 )
   EmergencyResChargingRate( 30 )
   BrakeCylinderPressureForMaxBrakeBrakeForce( 70 )

     Sound (   "GenFreightWag1.sms" )
)

De bruine delen in eerste instantie, het gebruik van getallen achter de komma's totdat je er scheel van wordt heeft geen enkel nut. Bovendien zou ik de koppeling en remsystemen volgens het echte voorbeeld doen, deze komen uit de 1600's van Freek Verhoof. Bovendien vond ik nog een verkeerd geplaatst haakje. (het groene haakje, dat waren er eerst 2.
« Last Edit: Wednesday 03 December, 2014, 17:12:19 by Tom »

*****
TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.506 posts
Re: Mat '64
« Reply #43 on: Wednesday 03 December, 2014, 17:57:36 »
Dat haakje hoort daar, maar er mist een tussenstatement ;), er had daar moeten staan (en ja, ik rond meteen af naar cm's veel preciezer leest MSTS engfiles niet:
Code: [Select]
InertiaTensor( Box ( 3.06m 4.29m 14.68m) )

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #44 on: Wednesday 03 December, 2014, 18:40:05 »
Dat afronden wou ik nog gaan doen, maar bij de Citadis werkte het, dacht ik, ook met meer dan 2 cijfers achter de komma. Verder is deze WAGfile gejat van Chris' postwagen, niet van de 1600, alhoewel het best kan dat hij het weer daarvan heeft gejat.

Wat dus vreemd is, dat de WAGfile voor Chris' model wel werkt, maar voor mijn model niet. Dat zou er op kunnen wijzen dat het inderdaad aan de size en InertiaTensor waardes ligt, ga ik eens proberen. Maar ik meende dat meer cijfers achter de komma onnodig waren, maar ook geen problemen zouden moeten veroorzaken.

De koppeling staat momenteel op Automatic om met Chris' motorrijtuig te kunnen koppelen.

To be continued...

Verder niemand een fotootje van het interieur van de postwagen? Ik bedoel de wagon, niet het motorrijtuig.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #45 on: Wednesday 03 December, 2014, 20:00:49 »
Okay, het is opgelost. Het lag of aan het feit dat de InertiaTensor een Box vermelding mistte, of omdat die niet gelijk aan de size waarde was. In de editor had de koppeling ook geen symbooltje.  :-[

Bijna klaar nou:

*
Hogesnelheidstrein
5.146 posts
Re: Mat '64
« Reply #46 on: Wednesday 03 December, 2014, 20:01:15 »
De Hbbkkkss (of iets in de trant)
Staat wel ergens een mooie video op internet over de levering van die dingen. Was gewoon leeg, maar wel een heel slim laad systeem met klep en rol luik. Zodat de post karren er makkelijk in/uit konden. (Van die karren die de lokale super ook gebruikt)

Overigens lijken ze nu te hoog? (Of het perron is veels te laag)

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=e3HtCC0OuJ8
Je ziet ook hoe vol de mP zelf niet wel geladen werd. Als hij in het donker aan komt rijdne zie je stapels tegend e ramen liggen

Overigens nu wel toch met post bezig zijn, deze is ook een aanrader om te kijken: (wel iets andere tijd begin 1950)
https://www.youtube.com/watch?v=sXs8nMv6PCA
« Last Edit: Wednesday 03 December, 2014, 21:28:58 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #47 on: Wednesday 03 December, 2014, 21:01:55 »
De Hbbkkkss (of iets in de trant)
Staat wel ergens een mooie video op internet over de levering van die dingen. Was gewoon leeg, maar wel een heel slim laad systeem met klep en rol luik. Zodat de post karren er makkelijk in/uit konden. (Van die karren die de lokale super ook gebruikt)

Je ziet toch dat die ook geanimeerd zijn. Maar had alleen naar plaatjes gezocht, goed idee van je, zal eens wat youtuben.

Overigens lijken ze nu te hoog? (Of het perron is veels te laag)

Dat viel mij ook al op. Zeer vreemd. Ga er even naar kijken. Dit is dan ook de eerste export. Denk dat het perron te laag is.

Overigens nu wel toch met post bezig zijn, deze is ook een aanrader: (wel iets andere tijd begin 1950)
https://www.youtube.com/watch?v=sXs8nMv6PCA

Meh, mij iets te oud. Ik maak deze wagon alleen omdat íe bij de motorpost hoort. Ik houd het voor nu even op de Apekoppen, daar kan ik mezelf wel in herkennen.  ;D

*
Hogesnelheidstrein
5.146 posts
Re: Mat '64
« Reply #48 on: Wednesday 03 December, 2014, 21:28:11 »
De Hbbkkkss (of iets in de trant)
Staat wel ergens een mooie video op internet over de levering van die dingen. Was gewoon leeg, maar wel een heel slim laad systeem met klep en rol luik. Zodat de post karren er makkelijk in/uit konden. (Van die karren die de lokale super ook gebruikt)

Je ziet toch dat die ook geanimeerd zijn. Maar had alleen naar plaatjes gezocht, goed idee van je, zal eens wat youtuben.

Je ziet hoe dicht ik achter jou postte, terwijl ik aan het typen was poste je de screen met geopende luiken :P

Volgens mij staat er ook nog wel iet sop iconenvandepost.nl

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #49 on: Wednesday 03 December, 2014, 23:04:46 »
Oh, had ik niet gezien.

Ben er inmiddels uit, ik had verkeerd gemeten. Wel is het zo dat toen ik hierop ging letten me opviel dat postperrons volgens mij hoger zijn dan gewone, want het model klopt wel. Als je de postwagon op een passagiers perron zet zie je dit goed. Bij Chris' model is het dan ook precies hetzelfde.

Routebouwers dienen dus hun postperrons dus iets hoger te maken voor correcte aansluiting.

Edit: Nou weet ik het zeker, bij Chris motorpostrijtuig zitten de deuren ook op die hoogte.

Edit 2: Dat kan je op deze foto waarbij ze de inrijplank hebben moeten verlengen ook goed zien. Tevens gelijk ook een foto waarop je op zijn minst iets van de binnenkant kan zien gevonden!

« Last Edit: Thursday 04 December, 2014, 01:33:11 by KerAp »

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #50 on: Thursday 04 December, 2014, 08:44:03 »
Weet nog niet of ik die fototextures zo houd, maar ja.

*
Hogesnelheidstrein
5.146 posts
Re: Mat '64
« Reply #51 on: Thursday 04 December, 2014, 10:21:31 »
Ziet er aardig uit, de geel-zwarte balk zit overigens maar aan één zijde van de klep.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #52 on: Monday 08 December, 2014, 08:30:54 »
Is inmiddels aangepast.  ;)

De draaistellen zitten er ook op. Textures kloppen misschien niet helemaal 100%, maar dat komt ook een beetje omdat er geen scherpe foto's van te vinden zijn.

Niet dat het uitmaakt, ik vind hem voor een simpele wagon vrij mooi geworden, hij lijkt net echt met die fototextures. Alleen nog een paar details en dan eindelijk de Plan mP.  :)

Edit: Als je goed oplet zie je zelfs flenzen op de wielen...  ;)
« Last Edit: Monday 08 December, 2014, 08:37:42 by KerAp »

*
Hondekop
148 posts
Re: Mat '64
« Reply #53 on: Monday 08 December, 2014, 08:47:47 »
ziet er goed uit, heb je ook wat aan foto's van een modeltrein voor de vorm o.i.d.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #54 on: Monday 08 December, 2014, 09:16:34 »
Heb ik al genoeg van, ik vind het dan ook wel goed zo.

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #55 on: Monday 08 December, 2014, 18:26:31 »
Inmiddels een beginnetje aan de Plan mP gemaakt. Valt nog niet zo veel aan te zien maar de vorm zit er goed in, en het is een stabiel bestand (lees: geen booleans gebruikt)

Moeten nog wel wat dubbele poly's verwijderd worden, maar ik kan in principe nou aan de eerste apekop beginnen.
« Last Edit: Monday 08 December, 2014, 18:29:01 by KerAp »

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
Re: Mat '64
« Reply #56 on: Monday 08 December, 2014, 18:51:23 »
/ziet er wel aardig uit, ik zou wel beginnen met de kop ipv met de bak. (mn eigen ervaring, misschien vind jij iets anders handiger)

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #57 on: Monday 08 December, 2014, 19:01:43 »
Ik maak inderdaad meestal de kop uit de bak. Zoals ik een tijdje terug al postte, leek het mij het makkelijkste om gewoon chamfer op de hoekjes te blijven toepassen tot ik het gewenste resultaat heb. Zoals je zegt, de een vind dit fijner, de ander wat anders.

De eerste poging tot de kop ziet er trouwens zeer veel belovend uit!

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.313 posts
Re: Mat '64
« Reply #58 on: Monday 08 December, 2014, 23:05:04 »
Ziet er nu al een stuk beter uit. Volgende screen is van de kop!

Offline MG2
*
Hondekop
165 posts
Re: Mat '64
« Reply #59 on: Monday 08 December, 2014, 23:43:45 »
Ben benieuwd ;)