KerAp's Objecten

www.kerap.tk
1.301 posts
KerAp's Objecten
« on: Tuesday 30 August, 2016, 19:47:53 »
Leek me handig om een topic te maken voor mijn objecten, zodat ik in mijn route topics niet off-topic hoef hiermee.

Ik trap af met een nieuwe bushalte. Ik vond de bestaande niet zo mooi danwel slechte alphasorting hebben, dus besloot ik mijn eigen setje te maken. Dit setje bestaat uit een versie zonder afloop, een versie zonder abri, een losse buspaal, een losse abri, en losse stukjes perron zodat route bouwers alle vrijheid hebben.

Ik wil ook een paar verschillende abri's maken, dus brand hieronder los met je suggesties!

Edit: Dan maak ik uiteindelijk een pakketje met verschillende vervoerders, zo kan deze abri na wat repainten bijvoorbeeld in zowel Rotterdam als midden Gelderland gebruikt worden. Let ook niet op het bankje, laatste restje van de tramhalte, waar deze uit gemaakt is.
« Last Edit: Tuesday 30 August, 2016, 19:53:43 by KerAp »

Grtz Steve

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.375 posts
Re: KerAp's Objecten
« Reply #1 on: Tuesday 30 August, 2016, 20:44:53 »
Dat was een lange radiostilte! Ziet er strak uit, je bent beter geworden!

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #2 on: Tuesday 30 August, 2016, 22:00:02 »
Ja, was bijna de pijp uit, tijdje in 't ziekenhuis gelegen. Maar ikke ben terug. Lekker puh!  :P

Wat is in Nijmegen dan tegenwoordig de standaard abri?
« Last Edit: Tuesday 30 August, 2016, 22:45:59 by KerAp »

TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.560 posts
« Reply #3 on: Tuesday 30 August, 2016, 23:20:59 »
Ik ben vandaag vooral de good old Novio-abri's tegengekomen, natuurlijk wel met een breng-haltebord en breng-informatiebord in de halte zelf.

Verder mis ik de versie waarbij de blindegeleidestrip onder de zijruit van de abri doorloopt, zoals jarenlang het geval was bij het ziekenhuis waar je een tijdje gebivakeerd hebt ;)
Groeten,
Jeroen

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #4 on: Wednesday 31 August, 2016, 08:00:52 »
Gaat ik die ook maken, zal ik voor mijn route sowieso ook nodig hebben.

Wat de plaatsing van de blindengeleidestrip betreft, tijdens het googlen zag ik al gauw veel verschillende manieren hoe hij geplaatst is, als hij al aanwezig is. Dus heb ik gewoon de meest voorkomende situatie gekozen. Het pakket is nou al vrij groot. Natuurlijk is zoiets wel makkelijk te repainten! Zal even kijken of ik een paar verschillende textures mee kan leveren ofzo.

Het pakket is inmiddels voor zover af in msts gezet, in RET-stijl en in Breng-stijl. Zoals je ziet ben ik nog redelijk actueel met de reclames geweest ook. (Wat natuurlijk ook leuk is om zelf af en toe up te daten als het pakket straks klaar is.  ;) )

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #5 on: Thursday 19 January, 2017, 15:53:27 »
Doe van alles door elkaar de laatste tijd, maar de bushaltes zijn bijna klaar, wordt een leuk pakketje. Tijd voor het volgende object, en niet de minste ook: Den Haag HSE. Hij is nog niet af, en nog niks is definitief, uiteraard. Op maat gemaakt voor gebruik in de RET metro route, maar moet, gezien de opbouw, makkelijk in een andere route gebruikt kunnen worden.  :)

Edit: Zie net dat het viaduct maar 1 poot heeft in plaats van 2 naast elkaar elke 30 meter. Wordt aan gewerkt.  ;)
« Last Edit: Thursday 19 January, 2017, 15:56:33 by KerAp »

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #6 on: Saturday 03 March, 2018, 15:34:11 »
Omdat ik met een zekere route anders niet verder kan toch maar besloten om de Citaro's en bushaltes af te maken. Voor de Citaro ga ik echter helemaal overnieuw beginnen om hem een mooiere en betere shape te geven. Ik heb nog niks bijzonders om te laten zien, want er viel me al vrij snel wat op.

Toen ik de bouwtekeningen in 3dc had staan viel me meteen op dat de richtingfilm nou anders uitgevoerd is en boven het dak uitsteekt, zoals hier:
https://farm2.static.flickr.com/1495/24034260950_f5a142a360_b.jpg

Waar ik hem vooral zo ken:
https://i1.wp.com/www.rovm-digitaal.nl/wp-content/uploads/2013/10/224-2-Citaro-Mercedes.jpg

En dan hebben sommige versies ook zoiets op de achterkant:

https://farm5.static.flickr.com/4256/34380518133_40b2b79437_b.jpg

En anderen weer niet. De lengte is ook iets anders. Nou begrijp ik dat elke levering anders kan zijn, en ik heb de bouwtekeningen van beide versies, dus ik zal ze ook wel beiden maken, maar het zou fijn zijn als ik een lijst had van welke vervoerder welke varianten heeft zodat ik een leuk, groot, en realistisch pakketje kan maken, zodat er dalijk geen variantjes rijden voor vervoerders welke deze nooit gehad heeft.

Iemand die een goeie link heeft ofzo? Ik kwam via google niet erg ver, en ik ben totaal niet thuis in bussen.
« Last Edit: Sunday 04 March, 2018, 12:22:44 by MartijnWoud, Reason: Foto\'s veranderd naar links ivm mogelijk copyright »

620 posts
« Reply #7 on: Saturday 03 March, 2018, 19:04:45 »
In ieder geval zijn de RET Citaro's van de eerste generatie.
Die van U-OV van de 2e generatie Citaro C2 zowel de gelede als de solo's.
De mensen van OMSI hier op het forum kunnen vast nog meer zeggen er over. Ik zou daar de vraag droppen.
Want van de eerste generatie zijn bv ook nog de Citaro Facelift.
Bij Arriva rijden Citaro's LE rond die zijn volgens mij 12.8 meter.
vr.gr
Ruud

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #8 on: Sunday 04 March, 2018, 18:10:15 »
Goeie tip! Heb inmiddels wat gevonden, mocht dat niet voldoende zijn zal ik dat idd doen.

Inmiddels is de eerste generatie al af en klaar om getextured te worden. Die nieuwere (C2 heet die, zei je?) is ook goed onderweg. Uiteraard is het verschil in maatgeving ook meegenomen.

Naast de oude versie zie je toch duidelijk verschil. Het is nou echt een Citaro.

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #9 on: Friday 16 March, 2018, 03:51:52 »
Citaro'tjes iets verbeterd en de C2 versies helemaal overnieuw gedaan en afgemaakt. Op de (gelede) versie van de C2 met verhoogde achterkant na zijn ze allemaal klaar nou. Tierelantijntjes en textures kunnen er op.

Mag er best wezen. Die kop van de C2 had ik zelf niet van verwacht dat ik hem zo goed zou krijgen.

Zoals je bij het wireframe van de oudere Citadis kan zien worden ze zo gemodelleerd dat de verlichting en rifi's het 's nachts ook doen. Iets wat ik ook nog eens op mijn politiewagens moet toepassen, overigens...  ;)
« Last Edit: Friday 16 March, 2018, 04:05:39 by KerAp »

www.kerap.tk
1.301 posts
« Reply #10 on: Saturday 07 April, 2018, 14:08:55 »
C2's wat ronder gemaakt en begonnen aan de textures. Bijna klaar nou.

Die "grill" van de getexturede oudere versie is met een gradientje als laag in photoshop gedaan, wat makkelijk repainten maakt. Lijnen, logo's, lampen, etc. zijn ook een andere laag. Gewoon kleuren veranderen en klaar is kees. Ik zal het .psd bestandje meeleveren als het pakket klaar is.
« Last Edit: Saturday 07 April, 2018, 15:47:45 by KerAp »