Didam, als ik het eerste bericht van Jari zo lees, gebruikt hij dat al, en werkt het dus niet.
Jari, AceIt is heel makkelijk als je even doorhebt hoe het werkt. Als je gaat repainten klik je in TGAtool2A bij file op 'Save as' en dan sla je op als .tga. De repaint kan je het beste maken met een programma als Paint.NET of GIMP (Paint.NET heeft ook een Nederlandstalige interface).
Als je dan je TGA af hebt, dan open je AceIt, dan klik je bij het eerste invoervak (input) op browse, en selecteer je het TGA bestand. In het tweede invoervak (output) het te vervangen bestand (bij voorkeur in een map die niet in de MSTS map staat, dus voor je gaat painten, maak een kopie van de map van het te repainten voertuig op een andere locatie).
Vervolgens kies je bij format voor RGB opaque (texture zonder doorzichtige stukken (grijs/witte blokjes in de grote afbeeldingseditors)) RGB+1 bit alpha voor textures met volledig doorzichtige stukken (zoals spiraalveren in de texture), of RGB+8 bit alpha voor textures met uitgebreide alphachannels, zoals ramen, die dus niet volledig maar beperkt doorzichtig zijn.
Vervolgens vink je 'use Zlib compression' (standaard aangevinkt) en 'Create Cab Bitmap (No Mip maps)' aan, en vervolgens klik je op 'Export', waarmee het texturebestand is aangepast.
Ten slotte zou ik wel adviseren om pas aan complexe handelingen te beginnen als je de engelse taal een klein beetje beheerst, daar in de computerwereld engels de 'lingua franca' is, en dus ook heel veel concepten van MSTS alleen in het engels beschreven zijn, of soms hele handelingen in een engelstalige omgeving moeten gebeuren.