Wens: Meer MSTS-downloads

*
Hondekop
Treinen die rijden, rijden 98% op tijd
190 posts
Wens: Meer MSTS-downloads
« on: Friday 22 June, 2018, 15:53:04 »
Mijn punt is meer downloads voor MSTS treinen en routes
m.v.g.
Kasper

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Wens: Meer MSTS-downloads
« Reply #1 on: Friday 22 June, 2018, 16:12:09 »
Mijn punt is meer downloads voor MSTS treinen en routes

Hmm, is wat HIER staat nog te weinig aan MSTS, of heb je daar alles al gedownload wat er te halen valt? ;D

Groeten trainsxp

*
Hondekop
190 posts
« Reply #2 on: Friday 22 June, 2018, 16:45:06 »
De meeste treinen en routes wel ja van nederland

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #3 on: Friday 22 June, 2018, 16:57:46 »
Oké, maar wat had je graag nog meer gezien dan wat er niet bijstaat?
Maak anders eens een lijstje, als de Mods niet weten wat je eventueel wil hebben en/of zoekt kunnen zij eens kijken wat ze eraan kunnen doen. ;)
Of dat hier handig is weet ik niet, maar maak anders een topic aan in het MSTS forum.

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #4 on: Friday 22 June, 2018, 17:58:31 »
Qua download is TP overigens volledig afhankelijk van contentontwikkelaars; dit is dus niet iets wat het TP team zelf in de hand heeft. Dat het (zeker de laatste jaren) met MSTS meer en meer terugloopt is gezien de leeftijd van deze simulator niet zo heel gek; met de jaren stoppen/stappen steeds meer mensen over.

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #5 on: Friday 22 June, 2018, 18:49:23 »
Een deel naar TS, een ander deel naar OpenRails inderdaad (ik behoor zelf tot die laatste groep).

Punt is dat MSTS/OpenRails developers de naam hebben om heel eigenwijs hun eigen ding te doen, en dus vooral niet naar lijstjes te kijken ;). De meest actieve ontwikkelaars (en actief is redelijk relatief) hebben bijvoorbeeld een lichte voorkeur voor historisch materieel, en maken dus niet heel regelmatig modern materieel. Daar komt nog bij dat ik uiteindelijk best een hoop gepubliceerd heb, maar dat veel daarvan uiteindelijk op bèta's die ik alleen op mijn eigen site heb staan is blijven hangen, omdat ik voor publicatie op Treinpunt het model nog minstens één keer helemaal opnieuw wil ontwikkelen, volgens de technieken die ik toen ik de bèta maakte nog niet beheerste.

Dus, heb geduld, houd ook vooral de OpenRails sectie in de gaten (ik verwacht niet dat er voor basis MSTS nog veel nieuws gaat verschijnen).
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hondekop
190 posts
« Reply #6 on: Friday 22 June, 2018, 21:00:16 »
Ik hoop het van wel dat er nieuws komt voor msts onder andere nieuwe treinen en routes.
En ik vind dat MSTS ook erbij hoort.

Maak anders eens een lijstje, als de Mods niet weten wat je eventueel wil hebben en/of zoekt kunnen zij eens kijken wat ze eraan kunnen doen. ;)
Of dat hier handig is weet ik niet, maar maak anders een topic aan in het MSTS forum.
De MSTS route Leeuwarden Rotterdam CS
Leeuwarden
Heerenveen
Steenwijk
Zwolle
Amersfoort
Utrecht CS
Gouda
Rotterdam Alexander
Rotterdam CS
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 05:24:30 by Machinist Mike, Reason: Berichten samengevoegd »

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #7 on: Friday 22 June, 2018, 22:12:10 »
Voor de duidelijkheid, MSTS is 17 jaar oud. TS is technisch al ruim over haar uiterste houdbaarheidsdatum heen met een jaar of 10, laat staan een programma van 17 jaar oud.

OpenRails is gratis, heeft een moderne (en binnenkort een nog modernere) grafische engine (al wordt die op dit moment nog niet tot het uiterste gebruikt), mogelijkheden waar we in de tijd van MSTS alleen maar van konden dromen, maar kan nog altijd gebruik maken van de absurde hoeveelheid onafhankelijke freeware die ooit voor MSTS is ontwikkeld.

Omdat OpenRails ons deze technische mogelijkheden biedt, is een meerderheid van de kleine groep MSTS-developers die nog over waren overgestapt op OpenRails, wat inhoudt dat ze, of beter we, meer details in de modellen kunnen stoppen, maar ook meer technische trucjes kunnen uithalen en veel getrouwere gedragingen kunnen simuleren.

Houd er ook rekening mee dat de mensen die de overstap naar TS hebben geweigerd te maken, doorgaans de mensen waren die zich keerden tegen het beleid van DTG betreft payware, en daardoor weinig alternatieven hadden aan betere simulatoren. Die betere simulator waar we ons wel in hebben kunnen vinden, met als bijkomend voordeel dat we ook met content die ontwikkeld is voor MSTS kunnen werken, is er met OpenRails nu wel.
« Last Edit: Friday 22 June, 2018, 22:17:34 by rjz222 »

*
Hondekop
190 posts
« Reply #8 on: Friday 22 June, 2018, 22:42:13 »
Wat is het verschil tussen Msts en OpenRails?.
Ik mag hopen dat msts blijft bestaan.
m.v.g
Kasper
« Last Edit: Friday 22 June, 2018, 22:43:48 by kasper »

*
Intercity
685 posts
« Reply #9 on: Friday 22 June, 2018, 22:42:25 »
De MSTS route Leeuwarden Rotterdam CS
Leeuwarden
Heerenveen
Steenwijk
Zwolle
Amersfoort
Utrecht CS
Gouda
Rotterdam Alexander
Rotterdam CS

Leeuwarden - Rotterdam is nog niet gemaakt voor MSTS/OR.
Wel Den Haag CS/Rotterdam CS - Utrecht CS - Amersfoort CS - Zwolle
En Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam CS - Den Haag HS - Amsterdam Z - Almere - Lelystad - Zwolle - Groningen.

m.v.g.

A.N. de Jong

Wat is het verschil tussen Msts en OpenRails?.
Ik mag hopen dat msts blijft bestaan.
m.v.g
Kasper

Kijk eens bij http://openrails.org/

MSTS word al jaren als programma niet door MS verder ontwikkeld.
OR is een zelfstandig programma/engine die gebruikt maakt van onderdelen van MSTS zoals de global, train, sound mappen.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 05:23:20 by Machinist Mike, Reason: Berichten samengevoegd »

*
Hondekop
190 posts
« Reply #10 on: Friday 22 June, 2018, 23:20:38 »
Ik vind het jammer dat de ontwikkelingen niet door
gaat voor msts van mij mag de ontwikkelingen gewoon
door gaan voor msts. Eigenlijk maakt het helemaal niks uit hoe oud en spel
is het gaat er om dat een spel het doet. Bij mij doet msts uitstekend.

*
Intercity
685 posts
« Reply #11 on: Sunday 24 June, 2018, 10:05:42 »
 :)

@kasper,

MSTS is een programma van Microsoft (MS).
MS heeft al jaren de verdere ontwikkeling van MSTS stopgezet.
Ooit was het de bedoeling dat er een MSTS 2 zou komen.
Maar MS heeft alle game ontwikkelingen stil gezet en de game afdeling gesloten.

MSTS was niet door MS zelf ontwikkeld maar door KuJu waarvan zij het programma hebben gekocht.
KuJu is ook de basis ontwikkelaar van RailWorks/Train Simulator 20xx.

Voor MSTS worden nog wel freeware routes en treinmaterieel gemaakt.
Maar deze worden steeds meer voor OpenRails (OR) gebouwd.

Open Rails Train Simulator (ORTS) of te wel Open Rails (OR) wordt door vrijwilligers steeds meer verder ontwikkeld.
Deze OR kan men beschouwen als de opvolger van MSTS
OR is nog een 32 bit programma maar er is nu ORMG (Open Rails Mono Game) verschenen http://www.elvastower.com/forums/index.php?/topic/30924-going-beyond-the-4-gb-of-memory/page__st__230 dat een 64 bit programma is.
Beide versies worden verder ontwikkeld.

Daarnaast is een nieuwe builder programma TSRE5 http://koniec.org/tsre5/ waarmee routes, activities en consists mee kan worden gemaakt.
Deze is eveneens nog steeds in ontwikkeling.

m.v.g.

A.N. de Jong

« Last Edit: Sunday 24 June, 2018, 11:26:32 by ANdeJong »

*
Hondekop
190 posts
« Reply #12 on: Sunday 24 June, 2018, 13:36:23 »
Want msts mag dan wel oud zijn maar bij mij doet hij het uitstekend. En ik wacht op de downloads van
Railsim.nl want de downloads doen daar nog niet dat heeft te maken met een serverstoring maar ja is wel velvervelend
er zit niks anders op dan afwachten.
En ik vraag mij ook af hoe is het met de NS SLT ? daar zie ik
ook niks meer van.
« Last Edit: Sunday 24 June, 2018, 13:48:22 by kasper »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #13 on: Sunday 24 June, 2018, 13:52:02 »
Dan kun je beter een bericht op railsim plaatsen met de vraag of ze je bepaalde downloads kunnen opsturen als je die zoekt.

*
Hondekop
190 posts
« Reply #14 on: Sunday 24 June, 2018, 14:20:24 »
Dat had ik gisteren al gedaan maar nog geen bericht van gekregen ik wou de route Rotterdam-Zwolle 1.7 .
Waar moet ik het vragen op Railsim.nl?
« Last Edit: Sunday 24 June, 2018, 15:38:20 by kasper »

*
Hondekop
SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
148 posts
« Reply #15 on: Sunday 24 June, 2018, 19:59:41 »
Het nadeel van MSTS is dat de treinen standaard blijven en er geen extra opties ingebouwd worden om bijv. een cold start te genereren. Voor stoomloks is het basic ten top. Er is naast het bedienen van de standaard appendages geen verdere bediening van bijv. afsluiters, asbakkleppen. rookkastdeuren, afsmeren, etc etc,..... mogelijk. Deze mogelijkheden zijn wel mogelijk bij TS20xx zij het nog steeds in beperkte mate, maar de stoomloks ten aanzien van MSTS zijn aanzienlijk verbeterd alhoewel blijft het aantal beschikbare stoomloks als dan niet 3rd party in vergelijking met MSTS ver achter.
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #16 on: Sunday 24 June, 2018, 20:26:02 »
Openrails krijgt en heeft al meer mogelijkheden voor dat soort dingen. De mogelijkheid van een 3D cabview is natuurlijk al een wereld van verschil in orts

*
Sprinter
227 posts
« Reply #17 on: Sunday 24 June, 2018, 20:51:27 »
is msts gratis? of moet je daar ook dingen voor kopen?

*
Hondekop
148 posts
« Reply #18 on: Sunday 24 June, 2018, 22:27:42 »
Het programma zelf is payware, maar er zijn veel add-ons gratis te downloaden. De basis is nu  voor een habbekrats te krijgen zo niet als tweedehands CD ROM verkrijgbaar via Marktplaats of een andere site.

Easy Computing had destijds MSTS een boost gegeven door MSTS opnieuw aan te gaan bieden. MSTS is zelf inmiddels heritage geworden maar er is erg veel los verkrijgbaar. 

*
Intercity
729 posts
« Reply #19 on: Sunday 24 June, 2018, 22:28:39 »
Het basis programma Microsoft Trainsimulator is niet gratis. Ik heb het net via google voor 9,99 euro te koop zien staan.
Voor de rest is er veel free ware aan materieel en routes te vinden ook hier bij Treinpunt en andere sites
De routes laten zich over het algemeen ook wel spelen in Open Rails waar mondjesmaat ook speciaal materieel voor handen is.
Het materieel van MSTS loopt over het algemeen ook met OR.
De grafische prestaties onder Open rails zijn veel beter dan het oude MSTS
vr.gr
Ruud
Ja dat is dus dubbel op

*
Hondekop
190 posts
Re:  Wens: Meer MSTS-downloads
« Reply #20 on: Monday 25 June, 2018, 03:02:13 »
Het basis programma Microsoft Trainsimulator is niet gratis. Ik heb het net via google voor 9,99 euro te koop zien staan.
Voor de rest is er veel free ware aan materieel en routes te vinden ook hier bij Treinpunt en andere sites
De routes laten zich over het algemeen ook wel spelen in Open Rails waar mondjesmaat ook speciaal materieel voor handen is.
Het materieel van MSTS loopt over het algemeen ook met OR.Dat is jou mening, bij mij doet MSTS het uitstekend ik heb er geen problemen mee
vr.gr
Ruud

Ja, dat is dus dubbel op.
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 09:00:13 by rjz222, Reason: Berichten samengevoegd »

*
Intercity
729 posts
« Reply #21 on: Monday 25 June, 2018, 09:25:09 »
schreef het bericht tegelijk met de ander >:(
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 09:34:57 by saurer580 »

*
Intercity
685 posts
« Reply #22 on: Monday 25 June, 2018, 09:27:55 »
Want msts mag dan wel oud zijn maar bij mij doet hij het uitstekend. En ik wacht op de downloads van
Railsim.nl want de downloads doen daar nog niet dat heeft te maken met een serverstoring maar ja is wel velvervelend
ook niks meer van.

@Kasper,

Download sectie op railsim.nl is al een aantal jaren niet meer bij gewerkt.
Dat heeft niets met een server storing te maken.
Maar alleen dat de administrator (admin) hiervoor verantwoordelijk is en door zijn drukke baan erg weinig tijd heeft om de downloadsectie weer volledig op orde te brengen.
Daar is in het verleden al vele malen een verzoek geplaatst om dit te verbeteren.
Op railsim.nl heb je een bericht onder server onderhoud geplaatst.
Als eerste bericht zie je als afzender Railsim-team Admin staan.
Onder zijn naam zie je 2 buttons staan: één voor e-mail en één voor PM.
Daarmee kan je een bericht aan de Admin sturen voor deze route.

Aan mij heb je ook een PM/e-mail gestuurd voor deze route.
Omdat deze route alleen als download via railsim.nl mag worden aangeboden, mag ik deze niet aan anderen verstrekken.
Dat staat in de readme die bij deze route is gevoegd. Ook voor andere routes en treinmaterieel is ook een dergelijke bedinging aanwezig.
Als de maker van een route  c.q. treinmaterieel dit wijzigt kan deze via andere internetsites worden aangeboden.
Tot heden is dit niet het geval en ben je op railsim.nl aangewezen.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 09:56:24 by ANdeJong »

*
Hondekop
148 posts
« Reply #23 on: Monday 25 June, 2018, 10:32:51 »
En ja................. bij tijd en wijlen rij ik ook nog wel eens met MSTS en dan met name de route: Rollbahn 1963 van German Railroads. Deze heeft vooral stoomloks rijden zoals de 01.10, 50, 44 en nog een paar die met de route worden meegeleverd.

Als SSN'er heb ik er destijds persoonlijk voor gezorgd in samenwerking met Ernst Tollknaepert en Ulf Freudenreich dat de 01 1075 er bij is gekomen in de uitvoering waarop deze destijds op de Rollbahn 1963 dus oliestook.  Deze lok is zover ik weet in het laatste upgrade pakket dat German Railroads uitgaf meegeleverd. Hierna zijn Ernst en Ulf uit elkaar gegaan en is Virtual Railroads ontstaan zoals wij deze nu kennen.

*
Hondekop
190 posts
« Reply #24 on: Monday 25 June, 2018, 13:17:14 »
ook niks meer van.

@Kasper,

Download sectie op railsim.nl is al een aantal jaren niet meer bij gewerkt.
Dat heeft niets met een server storing te maken.
Maar alleen dat de administrator (admin) hiervoor verantwoordelijk is en door zijn drukke baan erg weinig tijd heeft om de downloadsectie weer volledig op orde te brengen.
Daar is in het verleden al vele malen een verzoek geplaatst om dit te verbeteren.
Op railsim.nl heb je een bericht onder server onderhoud geplaatst.
Als eerste bericht zie je als afzender Railsim-team Admin staan.
Onder zijn naam zie je 2 buttons staan: één voor e-mail en één voor PM.
Daarmee kan je een bericht aan de Admin sturen voor deze route.

Aan mij heb je ook een PM/e-mail gestuurd voor deze route.
Omdat deze route alleen als download via railsim.nl mag worden aangeboden, mag ik deze niet aan anderen verstrekken.
Dat staat in de readme die bij deze route is gevoegd. Ook voor andere routes en treinmaterieel is ook een dergelijke bedinging aanwezig.
Als de maker van een route  c.q. treinmaterieel dit wijzigt kan deze via andere internetsites worden aangeboden.
Tot heden is dit niet het geval en ben je op railsim.nl aangewezen.

m.v.g.

A.N. de Jong

Ik heb gisteren een P.M bericht gedaan naar Admin, op Railsim.nl of hij een download link naar mijn E-Mail wou sturen maar tot heden heb ik nog geen bericht van hen gekregen. Oké bedankt voor de verdere info dan hou ik daar rekening mee dan weet ik voldoende.
« Last Edit: Monday 25 June, 2018, 13:26:35 by kasper »

*
Hondekop
190 posts
« Reply #25 on: Monday 25 June, 2018, 16:17:05 »
Het materieel van MSTS loopt over het algemeen ook met OR.
vr.gr
Ruud
Ja dat is dus dubbel op
Klopt ik heb het ook gezien, dat je de Microsoft Train Simulator kan kopen voor 9,99 je kan hem kopen via deze site https://www.nedgame.nl/pc-gaming/microsoft-train-simulator/3038081300/

*
Intercity
685 posts
« Reply #26 on: Monday 25 June, 2018, 22:38:12 »
 :)

@Kasper.

Op http://www.amazon.de

Zijn ze nog goedkoper te krijgen: nieuw 7,98/4,68 EUR gebruikt 0,65/0,45 EUR excl. verzendkosten.

En als je een combinatiepakket kiest met een aantal routes dan ben je nog goedkoper uit.
Dit zijn veelal Duitse en Zwitserse routes en treinmaterieel.

Gebruik als zoekterm: MSTS of microsoft train simulator.

Amazon.de heeft ook een Nederlandse site: amazon.nl maar daar is tot nu toe weinig te vinden.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Tuesday 26 June, 2018, 10:23:34 by ANdeJong »

*
Hondekop
190 posts
« Reply #27 on: Tuesday 26 June, 2018, 19:34:17 »
Klopt, op http://www.amazon.de is hij 2 euro goedkoper, dan bij de site die ik bedoelde.
Ik hoef hem, niet te kopen want ik heb die cd-rom al, ik heb hem paar jaar terug al gekocht.
« Last Edit: Tuesday 26 June, 2018, 19:36:55 by kasper »

*
Intercity
757 posts
« Reply #28 on: Tuesday 26 June, 2018, 21:23:25 »
Er is een parket met de Duitstalige Msts met een aantal protrain routes

*
Hondekop
190 posts
« Reply #29 on: Tuesday 26 June, 2018, 23:32:22 »
Dat, weet ik zo niet kijk dan even op deze site http://www.amazon.de!.
En, type in het zoek balk Microsoft Train Simulator.
« Last Edit: Tuesday 26 June, 2018, 23:34:46 by kasper »