msts treinverkeer

*
Blokkendoos
50 posts
msts treinverkeer
« on: Thursday 08 September, 2016, 16:17:46 »
hey hallo ik zoek hoe je trein verkeer kan plaatsen in een route.
kan iemand mij helpen? alvast bedankt

*
Hogesnelheidstrein
www.kerap.tk
1.315 posts
Re: msts treinverkeer
« Reply #1 on: Sunday 11 September, 2016, 09:55:37 »
Het is niet alsof het nergens op internet staat, maar goed.

Ten eerste kan het alleen in een activity. (Najah, met een trucje kan het ook in explore, maar dat zou ik niet aanraden) Open de activity van je keuze in de Activity Editor, als het goed is zie je rechtsonder een kopje "Traffic". Maak een nieuw traffic bestand aan met de services die je wil passeren. Vul de tijd dusdanig in dat je ze op de gewenste plek tegenkomt. (Dit zal ff experimenteren worden) Elke keer saven en proberen dus.

Als je een trein wil laten stilstaan gebruik je een consist, als je wil dat een trein niet verdwijnt na aankomst op het eindpunt (wat msts standaard doet) plaats je een reverse point zo dicht mogelijk voor het laatste sein en vlak daarna (eigenlijk een stukje terug dus) nog een. Dit werkt omdat het pad het sein pas passeert na het passeren van het reverse point, tot die tijd zal het sein rood geven. Maar omdat het sein rood geeft zal de AI trein voor het sein stoppen, het reverse point dus niet passeren, en dus eeuwig blijven staan.

Reken er op dat het bij overgangen naar- en van enkelspoor nog wel eens heel erg vervelend kan worden om realistisch gedrag te krijgen.

Zo, nou moet je er voorlopig wel zijn. En zo niet kan je eens proberen "MSTS traffic" te googlen...  ;)
« Last Edit: Sunday 11 September, 2016, 09:57:35 by KerAp »

Grtz Steve