Andere routemanieren

*
Stoomlocomotief
27 posts
Andere routemanieren
« on: Saturday 01 November, 2014, 16:50:21 »
Hallo,

Ik vraag me af of er misschien een andere manier is behalve "MSTS editors and tools" om routes te maken. Ik bedoel hiermee dus een programma o.i.d. Ik ben begonnen met eigen routes maken, maar ik vind de route editor echt onmogelijk. Eigenlijk mankeert er niks aan het programma, maar de zoekfunctie van tracks vind ik vreselijk irritant. Als je iets zoekt, wordt je na een tijdje tureluurs van alle letters en kijk je over de track die je zoekt heen.

Groeten Riddermaurits
Trains are not just cool. They are awesome!

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
Re: Andere routemanieren
« Reply #1 on: Saturday 01 November, 2014, 20:06:18 »
Nee, er is geen andere manier om routes te bouwen, of je moet met NotePad in de world-files gaan klooien, maar als je de route editor ingewikkeld vindt, zou ik daar al zeker niet aan beginnen.

En hoe lang is "begonnen"? Het went wel, maar kan even duren. Uiteindelijk zul je bedenken dat Microsoft niet eens zo'n slechte prestatie heeft geleverd.

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
Re: Andere routemanieren
« Reply #2 on: Sunday 02 November, 2014, 21:30:59 »
De MSTS RE is in feite vrij logisch en goed bruikbaar als je hem eenmaal snapt. Het zoeken van de spoorstukken hoeft niet lastig te zijn. De bestandsnamen zitten als volgt in elkaar

Voor recht spoor:
A[z]t[y]mStrt
z = aantal sporen
y = lengte spoor

Voor een bocht:
A[z]t[y]r[v]d
z = aantal sporen
y = boogstraal
v = aantal graden van het spoorstuk

Dan zijn er de volgende extra onderdelen:
A[z]tPnt[y]d[v]: Wissels, waarin x het aantal sporen is en y de wisselgraad (uitwijking van de wisselboog) en v is de richting (l/r)
A[z]tFrog[y]d[v]: Overloopstukken van de wissels, zyv zijn gelijk aan bovenstaande.
A[z]tEndPnt[y]d([v]): Eindstukken van de wissels om de sporen weer recht naast elkaar te krijgen, zyv zijn gelijk aan bovenstaande
A[z]tXover[y]d: kruising, waarin z zoals gebruikelijk het aantal sporen is, en y het aantal graden van de kruising (bij een dubbele overloopwissel gelijk aan 4x de wisselgraad, bij een engels wissel is het 2x de wisselgraad (correct me if I'm wrong)).

Verder zijn er nog een aantal stukken waar Concrete achter staat: die zijn gelijk aan bovenstaande, maar met een andere texture.

Dan zijn er nog een aantal andere bijzondere spoorstukken, maar als je dit snapt dan zijn die steeds makkelijker te gebruiken. Normaal gebruiken bouwers alleen de A-tracks.

MSTS development is niet makkelijk, maar de Route Editor onder de knie krijgen is een van de minder moeilijke onderdelen van mogelijkheden.
« Last Edit: Monday 16 January, 2017, 19:42:03 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!