TreinPunt.NL wordt SimTogether.com

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #180 on: Thursday 31 October, 2019, 18:06:30 »
of is dat teveel gevraagd en moeten wij niet "zeiken"? :'(

Ooit gehoord van marktwerking jongens?...
Loopt het beheer daar met rode armbanden etc. rond? Belachelijk!...
?Wie is verantwoordelijk voor jullie PR en marketing etc? Had netzogoed een plaatje van een wc rol kunnen hangen...

Tja; als je er op zo'n manier 'invliegt' is het dan raar dat het team niet op alles reageert  :o
Vergeet niet dat het voor hen ook gewoon hobby is en ernaast ook gewoon een opleiding volgen / baan hebben.
Ik heb persoonlijk - op de achtergrond - ook het een en ander doorgegeven aan Etienne en hier wordt binnen alle redelijkheid wel degelijk naar geluisterd  ;)

Treinpunt was de plek bij uitstek voor de Nederlandstalige community, zowel belgen als nederlanders kwamen hier samen om vragen te stellen, projecten te tonen of gewoon te praten over het OV. Nu zouden we allemaal de overstap moeten maken naar SimTogether en discord, in mijn ogen een zeer slechte zet.
Treinpunt heeft al zeker 1.5-2jaar ook een eigen Discord server; als aanvulling op de website. Van een overstap naar Discord is naar mijn mening dan ook geen sprake; dit zal net als nu op TP puur een aanvulling zijn op ST voor degene die hier wel behoefte aan hebben. Dat we over 'moeten' stappen op Discord is dus feitelijk niet echt waar.

Ik wil als ik zoiets open doe zien wat er nieuw is, waar er nieuwe reacties zijn. Niet hoeveel leden een club heeft zodat nieuwe zaken mooi onderaan verschijnen, met andere woorden grote clubs hebben meer voordelen dan kleine clubs. Heel leuk voor die mensen... Ja dan kan je nog zeggen, "maar je kan toch sorteren op activiteit?", ja correct maar dat is een handeling die je in mijn ogen niet mag verwachten
Eens! De standaardsortering zou wat mij betreft naar 'Laatste Activiteit' moeten en niet 'Meeste Leden'.

van iemand die gewoon de laatste nieuwtjes wil lezen zonder te moeten abonneren op clubs. Ik wil alles zien, niet een select groepje!
Ik vind dit dan juist weer een voordeel; je kunt dan zelf bepalen van welke content je wel of juist geen berichten wil lezen. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld TSx routes interessant om te volgen; maar MSTS/OR, TSW (zolang er geen editor is  ;D) of nieuws dat de zoveelste DTG DLC is uitgekomen boeit me weinig. Zo kun je je persoonlijke stream samenstellen met content die je ook interesseert. Op Youtube abonneer(of i.i.g. de meeste mensen dan) je je toch ook op kanalen die je interesseert in plaats van dat je alles wilt zien?

En hoe gaat dat zitten met mensen die vragen willen stellen, gaan die allemaal een club opstarten? Of gaan we tegen hen maar zeggen, kom in discord lekker gezellig joh! Niet iedereen heeft daar behoefte aan.
Van wat ik ondervonden heb is het zo dat clubs een eigen support/vragen gedeelte kunnen hebben; zelf ik moet ik deze voor mijn Krammerdijks Deltaland route nog aanmaken (nog geen tijd voor gevonden) maar op die manier kun je dus afhankelijk van de route of content waar de vraag over gaat op de juiste plaats terecht; met als voordeel dat het niet tussen voortgang & screenshots komt te staan.
Voor algemene vragen is er dan dit draadje: https://simtogether.com/blogs/entry/66-ts20xx-support/
En ja Discord is ook een mogelijkheid; maar dit was de laatste 2jaar op TP ook niet anders.

Wat echter onbenoemd is de voordelen dat het club systeem bied voor contentmakers:
- Support en vragen gescheiden van voortgang en screenshots
- De mogelijkheid om er echt jouw stukje van te maken met achtergronden, screenshots.
- In eigen beheer. Je bent in principe binnen je eigen club(s) zelf moderator.

En dan nog de manier van communicatie, SCHANDALIG! We krijgen welgeteld twee weken voor verhuis een post met dit zus en zo en trek je plan...
Dit had wat mij betreft inderdaad anders en eerder gekund; eigenlijk gemoeten.

naar internationaal alsmede voertaal ENGELS? Wij wonen in Nederland, Wij zijn Nederlanders, Onze voertaal is NEDERLANDS!
Dit is iets waar we als community lijkt me volledig zelf de regie inhebben lijkt me. Engels wordt (gelukkig maar) niet verplicht; als Nederlander heb ik er bijvoorbeeld totaal geen zin in de communicatie over een route door én voor Nederlanders in het Engels te gaan verzorgen; en als ik even na de andere content kijk denken die er net zo over. Kortom alles is gewoon nog net zo Nederlands als het was; met uitzondering van delen van de interface; maar als ik Etienne mag geloven wordt daar op de achtergrond aan gewerkt  ;) Uiteraard is in het Engels ook mogelijk; maar dat deden we nu ook; meerdere routes hebben een aanvullende Engelse en/of Duitse handleiding en berichten geplaatst in het Engels zijn vrijwel allemaal van een Engels antwoord voorzien  :)

Het is natuurlijk wel een optie dat er door de grotere mogelijkheden om dingen in het Engels te doen we ook dingen van bijv. Engelsen, Fransen etc. op SimTogether gaan zien; ik ben er zelf erg sceptisch over gezien praktisch alle landen (behalve België lijkt het) een prima lokale community + website hebben.

---

Ondertussen gaan we vrolijk door met bouwen, ontwikkelen en rijden van onze treinen. Dat is het belangrijkste!
Dit dus  8) Wat mij betreft dus hopelijk tot op SimTogether en anders komen we elkaar vast nog wel eens elders tegen!  ;D

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.330 posts
« Reply #181 on: Thursday 31 October, 2019, 18:40:48 »
Ik wil als ik zoiets open doe zien wat er nieuw is, waar er nieuwe reacties zijn. Niet hoeveel leden een club heeft zodat nieuwe zaken mooi onderaan verschijnen, met andere woorden grote clubs hebben meer voordelen dan kleine clubs. Heel leuk voor die mensen... Ja dan kan je nog zeggen, "maar je kan toch sorteren op activiteit?", ja correct maar dat is een handeling die je in mijn ogen niet mag verwachten
Eens! De standaardsortering zou wat mij betreft naar 'Laatste Activiteit' moeten en niet 'Meeste Leden'.

We hebben op dit moment last van een bugje, waardoor een nieuwe blog entry niet wordt gezien als recente activiteit. Ik heb inmiddels de bevestiging dat in een volgende update van de software dit wordt meegenomen :)
Dan passen we dit weer aan. Tot die tijd voegen we nieuwe blogs als feature toe.
« Last Edit: Thursday 31 October, 2019, 18:42:27 by Supercitroen »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #182 on: Thursday 31 October, 2019, 18:46:23 »
@Dubbeldekker.
Dat zei mijn opa ook over de Stoomlocomotief toen die werd vervanger door de electrische locomotief op zijn traject.
Hij Kan best nog wel jaren mee die Stoomer...
Hij was namelijk opstoker...
Maarja....Dat heet de vooruitgang... ;D

Daar heb je helemaal gelijk in de techniek heeft nooit stilgestaan. Maar zo lang ik nog van oude vertrouwde technieken kan genieten zal ik dat zeker doen. Zo ook met elektrische auto`s dat vind ik ook niks maar is wel de toekomst. Voor mijn werk moet ik er zelfs al regelmatig in rijden. Maar mijn eigen auto wordt pas elektrisch zodra het echt verplicht is en benzine niet meer verkrijgbaar is.

Kortom ik snap de standpunten van mensen echt wel die van veranderingen houden maar ik ben blij dat er ook een groot deel is voor wie het nog niet hoeft.
Dus je hebt in plaats  van  een smartphone nog een T65 vaste telefoon thuis?
 ;)
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #183 on: Thursday 31 October, 2019, 18:58:25 »
Hmm, wat is daar mis mee?, heb dan wel geen T-65 draaischijf meer maar de druktoets versie. ;D
En een smartphone, wat moet ik ermee?
Heb toen eens een Nokia 3310 gekocht om te bellen als ik van huis was en die gebruik ik nog steeds, werkt nog perfect. :)

Groeten trainsxp

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #184 on: Thursday 31 October, 2019, 19:13:52 »
Hmm, wat is daar mis mee?, heb dan wel geen T-65 draaischijf meer maar de druktoets versie. ;D
En een smartphone, wat moet ik ermee?
Heb toen eens een Nokia 3310 gekocht om te bellen als ik van huis was en die gebruik ik nog steeds, werkt nog perfect. :)
Het was Metaforisch bedoeld Teun.  ;D
Ik heb nog een bakelieten draai toestel aangesloten. (Standard Electric type 1954) Als oud PTTer  Telefonie/Data  wil je nog graag een echte bel horen overgaan en geen zielige toontjes  ;)

En voor de nee roepers... wat is hier nu zo onduidelijk aan.. Probeer dit maar eens te maken in dat oude forum.....
« Last Edit: Thursday 31 October, 2019, 20:05:26 by Sjef61 »