TreinPunt.NL wordt SimTogether.com

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
Re: TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #150 on: Tuesday 29 October, 2019, 13:34:02 »
Wel lollig dat de mods hier ook niet meer reageren. Zo van als ik weinig zeg dat kunnen we ook weinig 'fout' zeggen.

Persoonlijk wat betreft de nieuwe site ben ik het eens met mensen zeggen dat het rommelig is. Je moet veel zoeken naar items en je kan niet makkelijk de laatste berichten zien.
Nu er nog niet zoveel 'clubs' zijn is dat nog wel redelijk terug te zoeken maar stel nou dat jullie website als een tierelier gaat lopen dan krijg je zoveel 'clubs' dat je door de bomen bet bos niet meer ziet.
Dus ik zou toch gaan categoriseren op simulatie en niet zoals het nu is alles op één grote hoop.

Verder is de hoofdpagina niet aantrekkelijk genoeg dat mensen blijven hangen. Het is niet duidelijk genoeg teveel grote banners en mooie kreten maar daar komen mensen niet voor.
Ook is het niet goed leesbaar wat er onder de hoofdtitel staat van de clubs als je slechte ogen hebt (ja ik weet het je kan zelf door CTRL + scrollen met de muis de boel zelf vergroten maar toch).
Op de hoofdpagina staan in de pictogrammen facebook en instagram maar dit oogt rommelig. De logo's zijn bekend genoeg dus de tekst hoeft hier niet in.
Ook zou ik de naam clubs vervangen naar gewoon forum. Ik denk dat daar al een boel onduidelijkheid mee weggaat.
Dat jullie van naam zijn veranderd vind ik ook nog steeds twijfelachtig, hadden jullie dit niet gedaan dan was er denk ik veel minder kritiek geweest.

Is er dan niets goed zal je denken? Oh jawel hoor!
Het team probeert te innoveren en af en toe een nieuwe website hoort daarbij. De insteek is goed. En je kan wel zien dat er al veel tijd is in gaan zitten.

Alleen jullie zouden iets kritischer moeten kijken naar hoe het er nu voorstaat. Kijk naar hoe andere websites in elkaar zitten (treinpunt.nl bijvoorbeeld ::) haha nee hoor grapje)

Ik wil best overstappen naar een nieuw forum maar dan moet er nog een hoop gebeuren...

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #151 on: Tuesday 29 October, 2019, 15:31:11 »
Nu er nog niet zoveel 'clubs' zijn is dat nog wel redelijk terug te zoeken maar stel nou dat jullie website als een tierelier gaat lopen dan krijg je zoveel 'clubs' dat je door de bomen bet bos niet meer ziet.
Dus ik zou toch gaan categoriseren op simulatie en niet zoals het nu is alles op één grote hoop.

Je hebt gewoon praktisch dezelfde categorieën als op het forum hier  :P

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #152 on: Tuesday 29 October, 2019, 17:46:29 »
Oh oeps niet gezien!  ::) Dat maakt het al een stuk duidelijker!

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #153 on: Tuesday 29 October, 2019, 19:40:19 »
@Dubbeldekker.
Dat zei mijn opa ook over de Stoomlocomotief toen die werd vervanger door de electrische locomotief op zijn traject.
Hij Kan best nog wel jaren mee die Stoomer...
Hij was namelijk opstoker...
Maarja....Dat heet de vooruitgang... ;D

Daar heb je helemaal gelijk in de techniek heeft nooit stilgestaan. Maar zo lang ik nog van oude vertrouwde technieken kan genieten zal ik dat zeker doen. Zo ook met elektrische auto`s dat vind ik ook niks maar is wel de toekomst. Voor mijn werk moet ik er zelfs al regelmatig in rijden. Maar mijn eigen auto wordt pas elektrisch zodra het echt verplicht is en benzine niet meer verkrijgbaar is.

Kortom ik snap de standpunten van mensen echt wel die van veranderingen houden maar ik ben blij dat er ook een groot deel is voor wie het nog niet hoeft.

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #154 on: Wednesday 30 October, 2019, 16:13:53 »
Nou dan hierbij mijn afscheidsbericht...
Succes iedereen en hopelijk komen jullie bij ST! En voor diegene die niet overstapt. Jammer :(
Ik zie jullie daar!  :)
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Stoomlocomotief
9 posts
« Reply #155 on: Wednesday 30 October, 2019, 17:55:58 »
Je hebt gewoon praktisch dezelfde categorieën als op het forum hier  :P

Maar waarom staan niet gewoon alle categorieën in de zijbalk? Nu moet je klikken op "Bekijk alle categorieën" terwijl er hoogte zat is om ze gewoon allemaal daar neer te zetten. Onder het 'vakje' is het namelijk leeg.

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #156 on: Wednesday 30 October, 2019, 18:09:38 »
Onder het 'vakje' is het namelijk leeg.
Nee?

Onder dat vakje staat namelijk een lijst met de meeste recente activiteiten van de clubs waarbij je je hebt aangesloten  ;)

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
« Reply #157 on: Wednesday 30 October, 2019, 23:11:04 »
Nou dan maar mijn laatste post op dit forum. (melancholische gevoelens bla bla)

TreinPunt was de goto plek voor praktisch alles simgerelateerds en in zie geen meerwaarde in de overstap. Het idee van een forum als deze is dat de gebruikers het middelpunt van de community vormen, niet de forumsoftware.

Met de overstap naar het Engelstalige forum ben ik het oneens om een soortgelijke reden. Het Nederlandstalige forum werkte prima en ik zie geen reden dat te veranderen. Communities voor treinsimulatoren hebben hun eigen forum in hun eigen taal en de doorgewinterde gebruikers kennen de fora van de buurlanden wel. Als je iets zoekt dan kun je naar het forum van de desbetreffende nationaliteit gaan en met hulp van Google Translate kom je een heel eind. Misschien niet optimaal, maar aangezien op zulke fora de internationale gebruikers in de minderheid zijn moet het kunnen om het forum in je eigen taal te houden, nietwaar?

De 6 pagina's van dit topic bedragen met name mensen die ontevreden zijn met de overstap, ik sluit me aan bij de posters boven mij en ik vind het jammer dat de overstap gepaard gaat met zoveel negativiteit.

Ik heb erg veel plezier gehad hier en ik denk dat ik een aantal nuttige dingen heb opgestoken in de tijd dat ik hier actief was. (hoewel ik nooit echt iets heb kunnen afmaken :P)

Ik was af en toe nog verzeild op dit forum maar ik zal de nieuwe site niet meer opzoeken, adieu.

*
Intercity
729 posts
« Reply #158 on: Thursday 31 October, 2019, 10:09:24 »
Dag fijn forum.
12 jaar heb je mijn treinsimulatie in het Nederlands extra aangenaam gemaakt.
En nu de zogenaamde vooruitgang.
Wat leven we toch in een idiote wereld.
Niks mag blijven alles moet anders....onrust onrust
Laatste groet Ruud

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #159 on: Thursday 31 October, 2019, 10:10:00 »
Dag allen,

met heel veel ongenoegen ga ik de laatste dag van Treinpunt tegemoet. Ik snap dat men wil moderniseren maar waarom op deze manier?

Treinpunt was de plek bij uitstek voor de Nederlandstalige community, zowel belgen als nederlanders kwamen hier samen om vragen te stellen, projecten te tonen of gewoon te praten over het OV. Nu zouden we allemaal de overstap moeten maken naar SimTogether en discord, in mijn ogen een zeer slechte zet.

Simtogether is bij opening een gigantisch onoverzichtelijke en onaantrekkelijke boel, als nieuwe gebruiker schrik je daar van. De hoofdpagina alleen al laat wat tekentjes zien zonder tekst of uitleg, niet iedereen is daar onmiddellijk mee weg + je moet al scrollen om ze te vinden! Niet bepaald gebruiksvriendelijk. En dan zijn we nog niet bij de clubs aangekomen, ten eerste waarom in godsnaam dit model. Wat is er mis met een forum waar je a la minute vraag en antwoord vindt. Ik wil als ik zoiets open doe zien wat er nieuw is, waar er nieuwe reacties zijn. Niet hoeveel leden een club heeft zodat nieuwe zaken mooi onderaan verschijnen, met andere woorden grote clubs hebben meer voordelen dan kleine clubs. Heel leuk voor die mensen... Ja dan kan je nog zeggen, "maar je kan toch sorteren op activiteit?", ja correct maar dat is een handeling die je in mijn ogen niet mag verwachten van iemand die gewoon de laatste nieuwtjes wil lezen zonder te moeten abonneren op clubs. Ik wil alles zien, niet een select groepje! En hoe gaat dat zitten met mensen die vragen willen stellen, gaan die allemaal een club opstarten? Of gaan we tegen hen maar zeggen, kom in discord lekker gezellig joh! Niet iedereen heeft daar behoefte aan.

En dan nog de manier van communicatie, SCHANDALIG! We krijgen welgeteld twee weken voor verhuis een post met dit zus en zo en trek je plan. Twee weken om op voorhand feedback te geven, twee weken om te luisteren naar users die zowel akkoord als niet akkoord gaan. Al lijkt het hier wel dat mensen die niet akkoord zijn de boom in kunnen, er is amper tot geen feedback van administrators en moderators. Zo ga je zeker geen extra mensen overhalen om mee te doen! En waarom slechts een kleine melding rechtsboven de hoofdpagina? De helft kijkt daar los over, het lijkt wel alsof jullie gewoon willen dat de community kapot gaat want in dat gevoel goed bezig! Zelfs een mail kregen we niet, users die hier maar af en toe komen kijken zullen dus serieus verschieten vanaf morgen. Mensen gaan denken dat Treinpunt gestopt is en dan is het maar vaarwel. Communicatie kon echt wel veel beter, de huidige manier is echt perfect ontworpen om slechts een kleine kern aan users over te houden, en dan vooral de actievere.

Het feit dat bepaalde route- en objectenbouwers het idee van een nieuwe site ook laten vallen zou toch een belletje moeten gaan rinkelen, maar helaas. Wat ooit de grootste en beste plaats was voor de Nederlandstalige simulatorcommunity stopt zijn bestaan, voor mij is dit nu het einde na 10 jaar lid zijn. Zeer jammer, maar als men niet luistert naar de kritiek dan is dat het begin van je eigen dood. Bij manier van spreken. Ik lees hierboven ook van je moet zo negatief niet zijn, geef het een kans. Voor mij zijn zulke zaken de nagel op de doodskist, je wordt tegen de muur gezet. Het is dit en niets anders, wel als dat het gedachtegoed is dan hoeft het voor mij niet meer.

Dit is mijn mening, alsook de mening van anderen die hier niet op posten. Het is jammer, maar bovenstaande elementen zorgen voor mijn besluit. Had men sneller gecommuniceerd en actiever geluisterd naar de grieven van users die niet zo enthousiast zijn, dan had ik het misschien een kans gegeven. Maar ik voel me niet meer thuis waar ik me ooit thuis voelde. Goed gedaan. De enige reden waarom ik de site nog zou bezoeken is downloads, voor de rest is het onbestaande.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat men de grieven van ons allen bekijkt en er iets mee doet.
Tot ziens

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #160 on: Thursday 31 October, 2019, 10:35:06 »
We krijgen welgeteld twee weken voor verhuis een post met dit zus en zo en trek je plan. ........

Ja, en als je toevallig 2 weken met herfstvakantie bent geweest, bijv. een cruise, en zaterdag (2 nov.) terug komt dan mis je letterlijk en figuurlijk de boot. ;D

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #161 on: Thursday 31 October, 2019, 10:36:36 »
Ik waardeer de betrokkenheid bij de website. De beslissing om over te stappen naar SimTogether staat vast.

Deze reactie zegt al weer genoeg.  ::)
Je komt er vanzelf wel achter denk ik wie er gelijk heeft, toch?

Succes met je nieuwe website maar ik sluit met bij de overige afhakers aan.

Zoals ik al eerder aangaf, elke reactie op het genomen besluit is zinloos. Het betreft hier een kleine kern van zeer jonge arrogante beheerders, die totaal geen zin hebben om naar de gebruikers te luisteren. Nee, alleen het nodeloos aanpassen van berichten die ze niet aanstaan gaat als een speer. Kom verder niet met commentaar, want daar wordt dus niets mee gedaan.

Helaas, het zei zo, dit is het einde van een leuk (maar moeilijk, door het beheer er van) forum en ik hoop dat er veel gebruikers de nieuwe site alleen gebruiken voor de daar geplaatste downloads en de rest laten voor wat het is, dan zal de tijd leren wie er nu gelijk heeft.

Ook ik plaats dit als laatste bericht, ondanks mijn vele malen al dan niet vrijwillige afwezigheid en bedank vooral de gebruikers van mijn objecten, die ten alle tijde beschikbaar blijven via de website van ChrisTrains en mijn Google downloadpagina.

Voor het gebruik van mijn objecten op de nieuwe website heb ik geen toestemming gegeven en verwacht deze er dus ook niet aan te treffen.

Aanvragen voor nieuwe objecten lees ik wel op railsim.nl waar tenminste nog wel sprake is vaan een normaal te gebruiken forum.

Allen gegroet en succes met het nieuwe forum, voor zover je dat wil gaan gebruiken tenminste.  ::)

Offline HSL
TreinPunt.NL Innovatieteam
Hondekop
167 posts
« Reply #162 on: Thursday 31 October, 2019, 11:48:16 »
Onze wegen kruisen ooit wel weer ergens. Iedereen staat vrij om overal heen te gaan naar wat hem/haar deugd doet. :)

Ondertussen gaan we vrolijk door met bouwen, ontwikkelen en rijden van onze treinen. Dat is het belangrijkste!

*
Blokkendoos
64 posts
« Reply #163 on: Thursday 31 October, 2019, 11:50:43 »
*Zucht*

Here we go dan maar...

Wilde me in eerste instantie totaal niet mengen in een discussie die niets meer in te brengen heeft in een besluit die al gemaakt is, wil ik toch nog even wat zeggen;

Het is jammer dat het forum opgedoekt wordt voor iets waar je lid van moet worden om er iets te zien of mee te kunnen praten. De overstap is dan vanuit mijn oogpunt gezien totaal niet logisch. Marketing technisch gezien snap ik em, at least, als het om geld gaat. Proberen de website zichzelf terug te laten verdienen. Als dat het is, dan is dit niet de goede manier om een overstap zo kortdag er doorheen te drukken. Het kan zeker anders.

De overstap van forum naar clubs slaat volledig de plank mis, met mij nog een hoop anderen die hetzelfde denken. Vanwaar de clubs? Hoezo niet gewoon een forum? Is dit met de tijd meegaan; mensen bijna forceren om op Discord te gaan? Niet iedereen ziet het zitten om met random mensen te praten. Ookal delen ze dezelfde hobby. Er staan nog een hoop vragen open waar nooit antwoord op gegeven is.

Ik vind het dan ook zeer spijtig dat het op deze manier moet gaan. Net als een hoop mensen trek ook ik, ookal postte ik nauwelijks iets, ik las daarintegen wel een hoop, terug van TreinPunt. De route waar Jesitim en ik mee bezig zijn zullen achter gesloten deuren verder gaan. Verder wil ik alle content bouwers, waarvan ik content gebruikt heb, bedanken. Zonder jullie was onze route niet al voor ruim 85km van scenery voorzien.

Succes met de clubs van wie ik denk wie zeker aanwezig zullen zijn.

Gegroet en wellicht zie ik jullie terug,
Mitchell
Neem mij niet te serieus. Doe je dat wel dan kun je de nodige sarcasme verwachten.

*
Blokkendoos
Clowns neem ik niet serieus, ook normale mensen.
93 posts
« Reply #164 on: Thursday 31 October, 2019, 12:09:57 »
Goed, Hoewel ik zeer nooit reageer maar actief ben voor de vorderingen goed te volgen van velen, wil ik het volgende toch kwijt:

Ooit gehoord van marktwerking jongens? Dat er een vraag is waar je een aanbod op hebt? Ik heb niet het gevoel dat daar even over nagedacht is, namelijk het feit van is er daadwerkelijk vraag naar een nieuwe site met meer neigingen naar internationaal alsmede voertaal ENGELS? Wij wonen in Nederland, Wij zijn Nederlanders, Onze voertaal is NEDERLANDS! Kijk even bij onze oosterburen wat voor concept zij voeren bij Railsim.de? Daar staat toch ook alles primair in het DUITS?
Bovendien als jullie heel even op Railsim.de hadden gekeken dan had je ontdekt dat zij een crowdfundingsactie elke maand doen om geld in te zamelen om het domein te behouden. Misschien was dat wel een beter idee geweest in plaats van een nieuwe site op nieuwe software te draaien?

Was er namelijk een vraag naar een nieuw systeem van clubs in plaats van waar het hele treinpunt op uitgebouwd is met verschillende subcategorieën? Nee!
Bovendien valt me op dat deze erg onoverzichtelijk ingedeeld staan e.g. geen subcategorieën waar alles ingedeeld staat, terwijl er nog niet zoveel clubs bestaan. Nu al een zooitje en dan praten we nog maar over een kleine fractie aan clubs wat er bestaat.

Dat rare puntensysteem wat gehanteerd word als een of ander rijbewijs? Daar heb ik nog steeds niks over gelezen hier nog begrepen waarom het bestaat? Loopt het beheer daar met rode armbanden etc. rond? Belachelijk!

En dan komen we nog bij communicatie, want dat lijkt al helemaal de plank mis te slaan hier.
Hoe kan het zo zijn dat je in plaats van jullie startknop hier op TP aan te passen naar dat jullie gaan verhuizen, jullie denken dat het makkelijk is om rechtsboven een heel klein linkje maar neer te zetten om dit bekend te maken? Wie is verantwoordelijk voor jullie PR en marketing etc? Had netzogoed een plaatje van een wc rol kunnen hangen, daar kom je bij de bank toch ook niet mee aan voor een lening?

Bovendien vind ik het persoonlijk ook heel jammer dat het beheer hier geen omkijken meer naar heeft en hun eigen ding maar door onze achtersten heen duwen. Kom ik ook weer op het plaatje vraag en aanbod terug; had wat meer tijd gegeven en echt naar de community hier geluisterd voor bepaalde ideeën en wensen. Dit lijkt nu eerder op een prestigeproject door een paar mensen die denken dat ze alles doen en laten kunnen wat ze willen.
Verder valt me überhaupt op dat het beheer niet eens meer reageert; waar zijn jullie dan mee bezig behalve de hele community om zeep helpen en de leden juist te negeren?

Goed, hoewel ik tot op heden een heel betoog a la Jeremy Corbyn heb gegeven hier, moet ik zeggen dat ik de laatste jaren wel heb genoten van de vorderingen en de content die hier zijn ontwikkeld op dit forum. Hoewel ik mijzelf niet tot nooit laat horen wil ik wel kwijt dat ik al deze bouwers wil bedanken voor de tijd en moeite die deze in hun content hebben gegooid en het met de rest van de community hier wilden delen! Ik heb hier persoonlijk uren plezier aan gehad en altijd leuk gevonden een nieuwe update zo te kunnen vinden.

Helaas dat we gaan sluiten maar de realiteit is niet anders. Ik ga mijzelf hierbij ook aansluiten bij de groep die adieu zeggen.

Gegroet!

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
« Reply #165 on: Thursday 31 October, 2019, 13:45:12 »
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat men de grieven van ons allen bekijkt en er iets mee doet.

De afgelopen periode hebben we er bewust voor gekozen even alle berichten op ons af te laten komen, en de discussie over de aanstaande verhuizing gewoonweg te laten gebeuren. Vanuit het team is er wel meegelezen, geïnventariseerd en we zullen ook zeker naar alle input kijken.
Ik zie SimTogether als een nieuwe basis om de toekomst in te gaan, maar er zijn zeker punten die beter en fijner kunnen. Net zoals TreinPunt de afgelopen jaren niet stil heeft gestaan qua ontwikkelingen en innovatie, zal ook SimTogether de komende weken, maanden en jaren blijven veranderen en verbeteren. Net als TreinPunt zal dit voor een heel groot deel op basis van de input van de leden zijn. Aan die basis zal niets veranderen.

Voor ons is het de eerste keer dat we een grote verhuizing aan gaan. Achteraf gezien kunnen we zeggen dat we bepaalde zaken anders of beter hadden kunnen aanpakken. Dit zullen we ook meenemen in een evaluatie. Al is het niet de bedoeling dat we van verhuizen een gewoonte gaan maken natuurlijk.

Morgen gaat het dan gebeuren: De verhuizing naar SimTogether!
Wat gaat er precies gebeuren?

Vanavond rond 23.00 uur gaan zowel TreinPunt.NL als SimTogether in onderhoudsmodus. Vanaf dan gaan we aan het werk om een aantal belangrijke zaken over te zetten.
Zaterdagochtend zijn we weer terug. Het domein www.treinpunt.nl verwijst dan naar SimTogether. Via de homepage van SimTogether is het mogelijk naar TreinPunt.NL terug te gaan, waar het forum gearchiveerd zal zijn. Ook is uploaden niet meer mogelijk. Het downloaden blijft vooralsnog wel mogelijk, aangezien nog niet alle downloads op SimTogether te vinden zijn.

De discord van Treinpunt zal in de loop van vrijdag gaan verdwijnen. De discord van SimTogether neemt dit over.

Ik hoop velen van jullie terug te zien op SimTogether. Een ieder die een andere keuze heeft gemaakt, wil ik namens het gehele team bedanken voor de mooie tijd op TreinPunt.NL.
Groeten,
Jeroen

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #166 on: Thursday 31 October, 2019, 13:48:28 »
Valt me telkens weer op, mensen die lopen te roepen, en omdat ze niet de moeite nemen om eens verder te kijken dan hun neus lang is, 90% van de berichten hier zijn alleenmaar negatief, ik ga niet over want, vervolgens komt er een hele opsomming, welke in bijna alle gevallen veels te kort door de bocht is, zo ook deze weer:

Was er namelijk een vraag naar een nieuw systeem van clubs in plaats van waar het hele treinpunt op uitgebouwd is met verschillende subcategorieën? Nee!
Bovendien valt me op dat deze erg onoverzichtelijk ingedeeld staan e.g. geen subcategorieën waar alles ingedeeld staat, terwijl er nog niet zoveel clubs bestaan. Nu al een zooitje en dan praten we nog maar over een kleine fractie aan clubs wat er bestaat.

Zou zeggen zie bijlage!

Alles wat nieuw is wordt hier gelijk bestempeld als slecht, verkeerde keuze enzovoorts, lekker makkelijk allemaal, in plaats van dat je eens wat uitgebreider de tijd neemt om dat nieuwe te ontdekken wordt het hier bijna elke keer genoemd als slecht, en de mensen die na een opmerking wel een kijkje nemen komen daar in veel gevallen van terug.

Hou alsjeblieft op met zeiken, want dat is het (naar mijn mening) intussen.

En ik snap wel dat er door moderators niet meer gereageerd wordt, het enige wat hier neer wordt gegooid is gal en afkeur.

En dan laat ik het veranderen naar "SimSamen" maar buiten beschouwing, we zeggen immers ook geen "TreinenErvaring" of wel?

Kijk eerst eens op de nieuwe site, en nee geen 5 minuten, dat is geen kijken namelijk, en kom dan eens met onderbouwde kritiek, want het is onoverzichtelijk en weet ik wat voor meer negatief gedoe is erg makkelijk als je niet de moeite neemt om fatsoenlijk te kijken. Anderen napraten is lekker makkelijk natuurlijk.

Het valt mij ontzettend tegen op welke wijze hier door een aantal mensen de boel afgekraakt wordt.
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #167 on: Thursday 31 October, 2019, 14:10:41 »
Alles wat nieuw is wordt hier gelijk bestempeld als slecht, verkeerde keuze enzovoorts, lekker makkelijk allemaal, in plaats van dat je eens wat uitgebreider de tijd neemt om dat nieuwe te ontdekken wordt het hier bijna elke keer genoemd als slecht, en de mensen die na een opmerking wel een kijkje nemen komen daar in veel gevallen van terug.

Dat is net mijn probleem, men komt 2 weken voor de grote verandering plots met dit nieuwsitem aangelopen. In een forumpost, voor de rest in een klein hoekje verstopt. Je zegt dat mensen eens wat uitgebreider de tijd moeten nemen om te kijken, met alle plezier maar niet iedereen heeft die tijd. Zeker niet zo short notice. Mensen die hier 1 of 2 keer per maand komen zullen misschien zelfs niet eens weten dat er overgegaan wordt naar een nieuw systeem. Als jij dat een goede manier van werken vindt, jouw volste recht. Het minste wat men kan doen na zo een blunder is een maand uitstellen dat iedereen kan klimatiseren.

En ik snap wel dat er door moderators niet meer gereageerd wordt, het enige wat hier neer wordt gegooid is gal en afkeur.

Dus laten we met zen alleen geen negatieve feedback geven want dan gaat iedereen zichzelf zeker thuis voelen. Het feit dat er zoveel kritiek is zou in normale omstandigheden een belletje moeten rinkelen.
Het feit dat men niet reageert geeft het omgekeerde effect, mensen voelen zich genegeerd en gaan dan al zeker geen moeite meer nemen om aan te passen.

En dan laat ik het veranderen naar "SimSamen" maar buiten beschouwing, we zeggen immers ook geen "TreinenErvaring" of wel?

Beetje kinderachtige reactie niet? Steken onder water gaan echt niet helpen.

Er zijn meerdere foute gemaakt en dat kost zoals je ziet leden, in mijn ogen kan het echt geen kwaad om eens een stap terug te zetten en naar de fouten te kijken en eventueel herstellen! Dit zou iedereen de kans geven om rustig de nieuwe site te bekijken en kan er rustig feedback gegeven worden, nu is het slikken en doorgaan. Of het voelt toch zo.

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #168 on: Thursday 31 October, 2019, 14:28:35 »

Dat is net mijn probleem, men komt 2 weken voor de grote verandering plots met dit nieuwsitem aangelopen. In een forumpost, voor de rest in een klein hoekje verstopt. Je zegt dat mensen eens wat uitgebreider de tijd moeten nemen om te kijken, met alle plezier maar niet iedereen heeft die tijd. Zeker niet zo short notice. Mensen die hier 1 of 2 keer per maand komen zullen misschien zelfs niet eens weten dat er overgegaan wordt naar een nieuw systeem. Als jij dat een goede manier van werken vindt, jouw volste recht. Het minste wat men kan doen na zo een blunder is een maand uitstellen dat iedereen kan klimatiseren.

Dus laten we met zen alleen geen negatieve feedback geven want dan gaat iedereen zichzelf zeker thuis voelen. Het feit dat er zoveel kritiek is zou in normale omstandigheden een belletje moeten rinkelen.
Het feit dat men niet reageert geeft het omgekeerde effect, mensen voelen zich genegeerd en gaan dan al zeker geen moeite meer nemen om aan te passen.

Er zijn meerdere foute gemaakt en dat kost zoals je ziet leden, in mijn ogen kan het echt geen kwaad om eens een stap terug te zetten en naar de fouten te kijken en eventueel herstellen! Dit zou iedereen de kans geven om rustig de nieuwe site te bekijken en kan er rustig feedback gegeven worden, nu is het slikken en doorgaan. Of het voelt toch zo.

Inderdaad! De verandering is nou eenmaal zo. En dat er niet gerageerd word is niet alleen de schuld van de mods! Mensen geven hier alleen maar kritiek!
Ach, het is zoals het is...

Ciao!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #169 on: Thursday 31 October, 2019, 14:32:24 »
Even een vraag tussendoor al is het vijf voor twaalf, TP is dan wel beschikbaar als gearchiveerd forum, maar kun je de. PM berichten nog wel inzien hetgeen er tot dan toe instaat?
Ofwel als er bijv PM's instaan met voor jou belangrijke zaken of zo ben je die dan niet kwijt?
Zo wel dan zul je die nog als een hazewindhond veilig moeten stellen. ;)
« Last Edit: Thursday 31 October, 2019, 14:39:54 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #170 on: Thursday 31 October, 2019, 14:34:11 »

Precies, door constant de term "SimSamen" te gebruiken, of zoals jij het noemt steken onder water, wordt het er inderdaad niet beter van. Ik geeft hier alleen mee aan dat het veranderen van SimTogether naar SimSamen net zo grote onzin is als de naam van de desbetreffende gebruiker aan te passen, dat is mijns inzien geen steken hoor, alleen het aankaarten van iets dat onwenselijk is.

Qua communicatie is er aan het begin van de bekendmaking inderdaad het e.e.a. scheeft of verkeerd gelopen.
Fouten worden de hele tijd hersteld, er gebeurd van alles op de nieuwe site, en veel daarvan komt zeker ook van feedback, maar ik denk dan wel van de feedback die op een normale manier wordt gegeven, en die komt niet van de niet of slecht onderbouwde berichten die hier geregeld tussen staan.

Hogesnelheidstrein
6.330 posts
« Reply #171 on: Thursday 31 October, 2019, 14:43:10 »
Bedankt voor je feedback, jesitim. Ik sluit mij aan bij hetgeen Jeroen, Supercitroen, hier vanmiddag over heeft geplaatst.

In reactie op jouw bericht, waarin ik vooral ook hoor dat het team niet heeft gereageerd op opmerkingen: zeker direct na de aankondiging heb ik alle berichten en reacties netjes beantwoord. Wat ik echter constateerde was dat het weerleggen of inhoudelijk ingaan op kritiek een averechts effect had; veelal werd er een enkel citaat uitgepakt en werd de kritiek alleen maar harder of ongenuanceerder. In een aantal berichten wordt het zelfs erg persoonlijk gemaakt richting het team. De afgelopen week heb ik er daarom voor gekozen om het gesprek persoonlijk aan te gaan en heb ik, zolang de feedback constructief en opbouwend was, veel persoonlijk geschakeld.

Persoonlijk zou ik het graag iedereen naar de zin maken, maar inmiddels heb ik ook geleerd dat dat niet gaat. SimTogether komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het is al eerder gezegd, en wat ik ook veel heb teruggehoord in dit topic, is de aanzienlijke terugloop in interactie. Op het huidige forum hebben we gewoon minder mogelijkheden om hier een antwoord op te bieden. De collega website railsim.nl is hier ook een voorbeeld van. De kleiner wordende groep die wel prevaleert op een forum te schrijven (of alleen te lezen), faciliteren we ook op de nieuwe website. Het staat daarnaast iedereen vrij zelf een forum op te richten natuurlijk.

Ik snap heel goed dat verandering lastig is, maar ik zou het echt waarderen als iedereen zelf een mening vormt en ook goed checkt in datgene wat wel en niet waar is. Ik lees bijvoorbeeld dat Tom schrijft dat alles Engelstalig is: dat is niet waar. Er is een goede Nederlandse vertaling, die we nu verder uitwerken, en vooralsnog zijn alle Clubs in het Nederlands, op een enkele na.

Gelukkig zie ik ook veel positieve berichten, in dit topic en persoonlijk. Constructieve feedback blijft meer dan welkom.

Groet,
Etienne
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Intercity
729 posts
« Reply #172 on: Thursday 31 October, 2019, 15:35:08 »
als iemand als Daniel (17 jaar)  loopt te roepen dat we lopen te "zeiken"en daar de ruimte voor krijgt van de mods, dan is het echt helemaal klaar voor mij.  Dat is blijkbaar de nieuwe toon.
Ik ben 12 jaar lang lid geweest van dit forum en ja ik ben 69 jaar maar zeker geen oude zeikerd en wens daar niet voor uitgemaakt te worden.
 :-[.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #173 on: Thursday 31 October, 2019, 16:03:17 »
Etienne,
Hoe zit het nou met mijn vraag in reactie 169, of is dat teveel gevraagd en moeten wij niet "zeiken"? :'(

*
Sprinter
202 posts
« Reply #174 on: Thursday 31 October, 2019, 16:07:52 »
als iemand als Daniel (17 jaar)  loopt te roepen dat we lopen te "zeiken"en daar de ruimte voor krijgt van de mods, dan is het echt helemaal klaar voor mij.  Dat is blijkbaar de nieuwe toon.
Ik ben 12 jaar lang lid geweest van dit forum en ja ik ben 69 jaar maar zeker geen oude zeikerd en wens daar niet voor uitgemaakt te worden.

Vreemd, normaal zijn ze heel snel met alles aanpassen en dit mag inderdaad wel? Is natuurlijk in hun voordeel nu, dat zal het hem wel zijn.

Hogesnelheidstrein
6.330 posts
« Reply #175 on: Thursday 31 October, 2019, 16:17:42 »
Even een vraag tussendoor al is het vijf voor twaalf, TP is dan wel beschikbaar als gearchiveerd forum, maar kun je de. PM berichten nog wel inzien hetgeen er tot dan toe instaat?
Ofwel als er bijv PM's instaan met voor jou belangrijke zaken of zo ben je die dan niet kwijt?
Zo wel dan zul je die nog als een hazewindhond veilig moeten stellen. ;)

PM's blijven bewaard, maar omdat je niet meer kunt inloggen op het archief, zul je er niet meer bij kunnen. Als dit belangrijk voor jou is, Teun, pas ik hier graag een mouw aan. Ik geef je graag alle tijd om dit veilig te stellen. Laten we hier persoonlijk nog even over schakelen, mits je hier prijs op stelt.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #176 on: Thursday 31 October, 2019, 16:55:10 »
Nou belangrijk is wat ver gezocht maar het was meer een algemene vraag voor degene die het wel hebben.
Dat ze niet wetende er achteraf niet meer bij kunnen.
Bij mij zijn het er een paar waarbij het gaat om linken die ik wil bewaren en ff copy/paste in kladblok, dan maak ik de PM box ff leeg en klaar, vandaar.... ;)

Hogesnelheidstrein
6.330 posts
« Reply #177 on: Thursday 31 October, 2019, 16:55:54 »
Ok, helder! Voor alle anderen geldt mijn aanbod natuurlijk ook.
Mocht je toch langer nodig hebben, laat het me dan even weten.

*
Hondekop
Treinen die rijden, rijden 98% op tijd
190 posts
« Reply #178 on: Thursday 31 October, 2019, 17:16:23 »
Laatste dag treinpunt.nl op naar de nieuwe website SimTogether.com.
m.v.g.
Kasper

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #179 on: Thursday 31 October, 2019, 17:38:02 »

17 jaar, hoe is deze informatie verkregen dan...?
En ja een aantal mensen doet het er gewoon om, dat je je in deze aangesproken voelt, tsja...
Dat er kritiek is, prima, dat mensen verandering niet leuk vinden, prima, dat er personen zijn die alleen afbrekende kritiek geven zonder ook maar de moeite nemen om te kijken, wat mij betreft NIET prima. Dat is wat ik hier probeer aan te kaarten, verder vrij weinig mis mee.

Maar iets dat blijkbaar niet kritisch is ten opzichte van de nieuwe website moet gelijk aangepast worden en mag volgens mensen niet of kan niet, erg kort door de bocht wat mij betreft. En 17 jaar, zoals jij zegt, of 23, als je had gekeken of 69, maakt volgens mij allemaal geen ene bal uit.

Daar laat ik het verder bij.