TreinPunt.NL wordt SimTogether.com

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #90 on: Friday 25 October, 2019, 19:07:33 »
Achja Gert-Jan en Sjef,
We gaan het allemaal meemaken en zien wel hoe het zich verder ontwikkeld, en daarom ben ik wat aan het experimenteren  geslagen.
Nu lijkt alles heel mooi maar straks als het eenmaal een feit is gaat het wellicht anders,
het ligt al klaar!
Nu nog zonder beperkingen wat ze zo in kunnen stellen en word het platweg misschien wel een strafkamp en kun je na bijv. 6 strafpunten niets meer toevoegen. ;D
Dit plaatje komt trouwens van RCA51 die er een VraaG over had maar dat word tot nu toe door de Admins/Mods genegeerd.
« Last Edit: Friday 25 October, 2019, 19:17:10 by trainsxp »

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #91 on: Friday 25 October, 2019, 19:15:56 »
Mijn Reputatie staat al op 7  ;D
Jou Reputatie staat op 1  :P

Strafkamp  ::)
Als je daar bang voor bent zou ik maar vast eten en drinken inslaan en de boel barricaderen Teun  ;D
« Last Edit: Friday 25 October, 2019, 19:18:15 by Sjef61 »
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #92 on: Friday 25 October, 2019, 19:19:59 »
Reputatie?, wat houd dat nu weer in, krijg je bij 10 een gratis ijsje of zo, hmm lekker. ;D

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #93 on: Friday 25 October, 2019, 19:22:36 »
Reputatie?, wat houd dat nu weer in, krijg je bij 10 een gratis ijsje of zo, hmm lekker. ;D
Ja, daar had je het over. Lees je je eigen post niet??  :-X
« Last Edit: Friday 25 October, 2019, 19:25:19 by Sjef61 »

*
Hondekop
Treinen die rijden, rijden 98% op tijd
190 posts
« Reply #94 on: Friday 25 October, 2019, 19:24:13 »
Als de nieuwe site SimTogether.nl begint vanaf 1 november.
Blijft treinpunt.nl bestaan of gaat treinpunt.nl sluiten?.
m.v.g.
Kasper

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #95 on: Friday 25 October, 2019, 19:26:27 »
Die gaat sluiten..  Alleen de forum berichten blijven als archief bestaan

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #96 on: Friday 25 October, 2019, 19:27:07 »

Nou nee, ben meer bezig op de oude vertrouwde Treinpunt.nl site zo lang het nog kan!
Er word altijd gezegd een oude boom moet je niet verplaatsen maar zo voelt het wel aan. ;)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #97 on: Friday 25 October, 2019, 19:27:51 »
Goeie vraag Kasper daar ben ik ook wel benieuwd naar.

*
Hondekop
Treinen, Dat is mijn ding!
134 posts
« Reply #98 on: Friday 25 October, 2019, 19:33:55 »

Reputatie? Wat is dat dan voor een onzin? Dus als je een hogere reputatie hebt, wat kan je ermee? Is iedereen niet gelijk? 't geeft mij meer zo'n gevoel van ''Als je een lagere reputatie hebt ben je minder ''waard'' of iets? 

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #99 on: Friday 25 October, 2019, 19:38:28 »
Misschien kun je wel strafpunten inleveren als je een hoge reputatie hebt. ;D

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #100 on: Friday 25 October, 2019, 19:39:33 »

Reputatie? Wat is dat dan voor een onzin? Dus als je een hogere reputatie hebt, wat kan je ermee? Is iedereen niet gelijk? 't geeft mij meer zo'n gevoel van ''Als je een lagere reputatie hebt ben je minder ''waard'' of iets?
Kijk eens goed naar mijn plaatje voordat je gaat blazen.

Het gaat om hoeveel reacties/complimenten  je geeft en hoeveel reacties/complimenten  je krijgt.
Dus als je lekker actief bent en veel reacties of complimenten krijgt stijgt je reputatie
Zo kan je zien wie er wel of wie niet wat betekend voor anderen...
Dus,. doe je best

*
Hondekop
134 posts
« Reply #101 on: Friday 25 October, 2019, 19:42:49 »
Ah oke, duidelijk. Dan heb ik niks gezegt  :-X

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #102 on: Friday 25 October, 2019, 19:43:06 »
Misschien kun je wel strafpunten inleveren als je een hoge reputatie hebt. ;D

*
Sprinter
202 posts
« Reply #103 on: Friday 25 October, 2019, 19:48:38 »

Het gaat om hoeveel reacties/complimenten  je geeft en hoeveel reacties/complimenten  je krijgt.
Dus als je lekker actief bent en veel reacties of complimenten krijgt stijgt je reputatie
Dus,. doe je best

Voor likes en vieze inboxberichtjes ga ik wel naar instagram. Zo'n systeem heeft weinig meerwaarde op een treinenforum.......

*
Intercity
636 posts
« Reply #104 on: Friday 25 October, 2019, 19:51:18 »

Er schiet mij één woord in gedachten: Getsiederrie! ::)
Als dit het klimaat wordt van een hobbymatige website...

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #105 on: Friday 25 October, 2019, 19:59:01 »
Na wat rondklikken is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ik elke "club" moet gaan joinen. Als ik hier op Treinpunt een topic wil lezen, klik ik hem aan en kan ik hem bekijken. Nu moet ik ineens een topic gaan joinen, voordat ik hem kan lezen. Kan dat niet anders? Op deze manier wordt het wel erg omslachtig ???

Overigens; rail-sim.de is ook gewoon beschikbaar in het Engels En is ook nog is groter dan Treinpunt community. Vanwaar die enorme drang naar internationalisering? Want dat is nog steeds niet beantwoord eigenlijk door het team. :-[

*
Hondekop
134 posts
« Reply #106 on: Friday 25 October, 2019, 20:01:20 »

Dus,. doe je best

Voor likes en vieze inboxberichtjes ga ik wel naar instagram. Zo'n systeem heeft weinig meerwaarde op een treinenforum.......

Zo'n gedachte had ik dus ook.  ::)

*
Hondekop
Treinen die rijden, rijden 98% op tijd
190 posts
Re:  TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #107 on: Friday 25 October, 2019, 20:01:58 »
[/quote]
@Sjef61,
Bedankt voor de info. Gaat de downloads van msts ook mee naar de nieuwe site  SimTogether.nl toe.

*
Stoomlocomotief
9 posts
« Reply #108 on: Friday 25 October, 2019, 20:55:56 »
Wat ik mij vooral afvraag is waar de "nood" voor groei vandaan komt. Dit is toch meer een soort vereniging op internet, en niet een bedrijf zoals DTG of Steam? Waarom is het volgens jullie zo belangrijk om internationaal publiek aan te spreken? Een Nederlandse community is toch ook prima, ook als die misschien niet veel groeit?

Het is en blijft een Forum alleen dan in een moderne jasje, om het zo maar even te zeggen.
En ja ik was ook eerst geschrokken, totdat de beheerder mij de link gaf heb het even bekeken. [...]

Ik heb de nieuwe site wel bekeken hoor, als je daar op doelt. Het is ook niet allemaal vreselijk, al vind ik de standaardlayout voor het 'clubs' deel niet erg overzichtelijk. Ook vind ik dat de 'informatie' minder dicht op elkaar staat en er meer witte/lege ruimte is, maar dat vind ik van de meeste 'moderne' websites. (Youtube heeft dat probleem ook bijvoorbeeld)

Als ik browse via 'categories' (https://simtogether.com/clubs/categories/), en de 'lijst' weergave vind ik het bijvoorbeeld veel duidelijker.

Ik doelde dan ook vooral op de 'verengelsing' van de site, en hoe de focus vooral, persoonlijk vind ik teveel, op internationaal lijkt te liggen en niet op Nederland zoals nu.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Re:  TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #109 on: Friday 25 October, 2019, 20:56:22 »
@Sjef61,
Bedankt voor de info. Gaat de downloads van msts ook mee naar de nieuwe site  SimTogether.nl toe.
Wat ik begreep wel.
Wat nog niet over is tzt  wordt op de nieuwe site doorgelinkt naar de oude download plek.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #110 on: Friday 25 October, 2019, 21:01:32 »
Na wat rondklikken is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ik elke "club" moet gaan joinen. Als ik hier op Treinpunt een topic wil lezen, klik ik hem aan en kan ik hem bekijken. Nu moet ik ineens een topic gaan joinen, voordat ik hem kan lezen. Kan dat niet anders? Op deze manier wordt het wel erg omslachtig ???
Hoe kom je daar nu bij.  ::)
Elke club kan je zo bekijken zonder lid er van te worden.
Dat 'joinen' is handig als je die club wil volgen...
Eerst zelf klikken dan pas roepen.
« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 00:55:10 by Sjef61 »

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #111 on: Friday 25 October, 2019, 21:27:26 »
Zo heeft ieder zijn eigen smaak #mikedude98
zo kun je het ook doen https://simtogether.com/clubs/?view=list&csrfKey=9cc8ab403a7f995d1140dc2df36f3edb
en ik las je bericht wel goed en na 1 november merken wij het van zelf of er ook mensen van buiten Nederland een club
aan maken, op nu Chris longhorst na natuurlijk.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #112 on: Saturday 26 October, 2019, 03:36:09 »
Ik heb me er tot nu toe buiten gehouden, maar ik wil toch even wat zeggen.

Ik merk dat men bijzonder bang is voor verandering. De huidige software (SMF) is niet meer van deze tijd. Fora in het algemeen zijn een aflopende zaak. Het "verdwijnen" van het forum wordt als slechte zaak gezien. Echter, het forum verdwijnt niet, maar wordt in een andere vorm voortgezet. Het huidige forum wordt een archief, waar oude informatie nog altijd te vinden is. De "clubs" op SimTogether - SimSamen bestaat niet, SimTogether wel - zijn een mooi concept om routebouwers, objectenbouwers, repainters en andere makers een platform te bieden. Zo heb ik zelf twee van die clubs, te weten voor mijn route in aanbouw De Laage Veenen Route en een club voor treinen over fictieve routes. Het geeft al aan dat er oneindig veel mogelijkheden zijn wat betreft onderwerpen voor deze clubs. Voor vragen en simulatie-gerelateerd geneuzel is er de Discord, voor overig gezwets zou ik men doorverwijzen naar een andere plek op het internet. Hou je niet van chatten, dan heet ik je toch echt welkom in de jaren 20 van de 21e eeuw. Email is tegenwoordig al behoorlijk ouderwets. Ikzelf communiceer er weinig mee.

Er wordt gezegd dat men lid moet worden van een club om er aan mee te doen. Dat klopt in zekere zin, aangezien er zo via het systeem een melding komt wanneer er een reactie is op een bepaald deel van de club*. Wil je dat niet, dan volg je toch gewoon niet? Op die manier kun je zelf bepalen hoe en wat je wilt zien, dus interesses worden voor eenieder ingesteld naar eigen wens. Zo zal (Zwitsers) smalspoor mij weinig interesseren, dus volg ik een dergelijke club niet. Scheelt mij weer screenshots en informatie die ik niet wil hebben, en blijft er meer tijd en ruimte over voor spul waar ik me wel in interesseer.

*Opmerking voor het team, het is irritant om een melding te ontvangen van elke volger van een club. Op deze manier wordt interessante informatie ondergesneeuwd met "Die en die hebben je club gevolgd". Niet handig.

Over het gebruik van Engels zal ik kort zijn, daar ben in compleet mee oneens. We zijn een Nederlandse community, waar Engels een plaats heeft in een los gedeelte waar Engelstaligen vragen kunnen stellen. Precies zoals op het forum nu is. Wat mij betreft trappen we Engels naar een Engels forum, niet hier in de Nederlandse community.

Het puntensysteem is eigenlijk hetzelfde als we nu hebben met "Stoomlocomotief", "Intercity" en "Hogesnelheidstrein". Hoe meer posts (en op SimTogether ook likes), hoe beter de score. Daar is niets mis mee, en laat eigenlijk alleen zien hoe actief iemand is. Als zijn/haar posts worden gewaardeerd, zal de informatie in die posts ook wel op orde zijn neem ik aan.

Al met al ben ik zelf niet helemaal tevreden met de nieuwe site. Ik stoor me zelf aan het overmatig gebruik van Engels. Ik kan prima Engels, dat is het probleem niet. Ik ben alleen wel van mening dat men in Nederland Nederlands spreekt, en geen Engels omdat er zonodig een ander op een forum terecht komt die geen Nederlands spreekt, en wij ons met zijn allen moeten aanpassen. Ik vertik het.

Grtz,
DutchDriver.
Ja die naam is Engels, en die komt niet van een Nederlands sprekend persoon.

8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #113 on: Saturday 26 October, 2019, 05:25:35 »
@DD,
Alleen aangaande het chatten op Disco(rd) , dat is een mooi medium voor de jeugd.
Die zijn er mee opgegroeit. 
Ik raak daar aardig snel geirriteerd.  :-X

Ik kom nog van voor het tijdperk dat er een computer op het bureau stond.
Pen en papier. Kan je eerst nadenken voordat je iets de wereld in gooit.
  ;)

« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 09:32:39 by Sjef61 »

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #114 on: Saturday 26 October, 2019, 07:51:53 »

Ach, das hetzelfde als hier het aantal forumberichten wat bij je naam staat. En als je boven een bepaald getal komt krijg je ook nog ns een ander naampje. Zo'n onzin.
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
224 posts
« Reply #115 on: Saturday 26 October, 2019, 08:14:28 »
Ik zal niet erg actief zijn op de nieuwe site, en als er een andere Nederlandse treinsim site opduikt zal ik waarschijnlijk daar na toe migreren als daar de object bouwers zijn, we hebben elkaar nu eenmaal nodig om iets gedaan te krijgen.
Mochten mensen helemaal niet van een forum af willen stappen, kan je natuurlijk altijd nog terugvallen op het oude www.railsim.nl ?

Ja ik was al lid van railsim onder een andere ID, heb daar nu ook een nieuwe ID gemaakt die het zelfde is als hier.
Gr. DenverTrucker

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #116 on: Saturday 26 October, 2019, 09:16:25 »
Sim Together ziet er mooi uit!
Als je je weg een beetje gevonden hebt is het eigenlijk min of meer hetzelfde als Treinpunt.
Alleen het ouderwetse Treinpunt forum mis ik echt!

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #117 on: Saturday 26 October, 2019, 09:41:12 »
Op zich mis ik het oude forum niet meer zo erg nu ik wat langer op die S.T. Heb rondgedoold.
Alleen kost het nu wat meer inspanning om wat te vinden.
Maar wat ik al eerder zei, ik maak nu gewoon bureau snelkoppelingen aan naar bepaalde pagina's waar ik veel kom.
Tot nu toe is het snel navigeren nog een handigheid die ik nog niet bezit.... ::)
« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 10:06:01 by Sjef61 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #118 on: Saturday 26 October, 2019, 10:19:02 »
De "clubs" op SimTogether - SimSamen bestaat niet, SimTogether wel - .........
Over het gebruik van Engels zal ik kort zijn, daar ben in compleet mee oneens. We zijn een Nederlandse community, waar Engels een plaats heeft in een los gedeelte waar Engelstaligen vragen kunnen stellen. Precies zoals op het forum nu is. Wat mij betreft trappen we Engels naar een Engels forum, niet hier in de Nederlandse community.
.
Ja die naam is Engels, en die komt niet van een Nederlands sprekend persoon.

Nee, op zich bestaat Simsamen niet maar Together is met Google translate vertaald Samen dus voor mij SimSamen om het Nederlands te houden. ;)
En zoals eerder gezegd moest dit niet alleen vertaald worden maar straks ook een groot deel van de nieuwe site als dat zo blijft.

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #119 on: Saturday 26 October, 2019, 11:13:39 »
@DD,
Alleen aangaande het chatten op Disco(rd) , dat is een mooi medium voor de jeugd.
Die zijn er mee opgegroeit. 
Ik raak daar aardig snel geirriteerd.  :-X

Ik kom nog van voor het tijdperk dat er een computer op het bureau stond.
Pen en papier. Kan je eerst nadenken voordat je iets de wereld in gooit.
  ;)

ook ik kom uit het "stenen tijdperk"  ;)
Ik ben het er roerend mee eens dat Discord voor de jeugd is. Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd