TreinPunt.NL wordt SimTogether.com

*
Intercity
636 posts
Re: TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #30 on: Monday 21 October, 2019, 18:30:03 »
Intussen ook geregistreerd en aan het rond kijken.
Het lijkt er op dat iedereen een soort puntenrijbewijs heeft.
Dit heb ik op geen enkel ander forum eerder gezien.
Heel benieuwd hoe dat gaat werken, zeker als er nu (nog) geen forumregels te vinden zijn.
Maar het is ook nog geen 1 november... Wordt het regime strenger?
Voor de rest is het allemaal wel even wennen (onoverzichtelijk).
Verder heb ik het vermoeden dat Engels straks de voertaal gaat worden.
Dan hoop ik echt dat het niveau wat hoger komt te liggen dan:

'Realism
Realism is key!
Explore our free assets available for download!'

En wordt er naar 'slapende' TP gebruikers een mail gestuurd over de transitie?
Dat zou heel veel leden kunnen schelen...

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
686 posts
« Reply #31 on: Monday 21 October, 2019, 18:42:01 »
Ook geregistreerd. We gaan het zien vanaf 1 november. Lijkt me wel een goeie beslissing om treinpunt met de tijd mee te laten gaan.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #32 on: Monday 21 October, 2019, 18:51:33 »
. Het forum blijft beschikbaar als archief en verdwijnt dus ook niet. Het wordt een read only. Vanuit SImTogether is er een verwijzing naar de plek waar het forum wordt gearchiveerd. Alles blijft dus behouden!  :)

Simsamen moet nog verkend worden, maar is er al een link beschikbaar naar Treinpunt.nl?
Kan hem igg niet zo gauw vind, of komt dat bij de overgang beschikbaar?

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #33 on: Monday 21 October, 2019, 21:33:46 »
Yes, bij de overgang :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #34 on: Wednesday 23 October, 2019, 22:05:14 »
Met veel ongenoegen dit besluit vernomen en heb na een aantal dagen ingezien dat deze verandering ook niet mijn ding is. Ik kan me ook niet vinden in het feit dat dat alles op zo'n korte termijn gaat plaats vinden met een eveneens zeer korte notificatie richting de gebruikers van dit forum. Het zijn tenslotte de gebruikers die dit forum, en daarmee de website, gemaakt hebben. Ik kan me voorstellen dat er met de tijd veranderingen in software noodzakelijk zijn maar met de snelheid waarmee jullie dit nu willen gaan doen, zonder enig overleg met de gebruikers, is ronduit bot en arrogant.

Ik heb mijn creaties hier gepubliceerd op Treinpunt vanwege de helderheid van het forum en de downloadsectie maar aangezien dit dus gaat verdwijnen voel ik er weinig voor om dit te continueren. Ik heb toestemming gegeven voor publicatie op Treinpunt en nergens anders, dus ook geen nieuwe website met voormalig medewerkers van Treinpunt. Dus het ongevraagd overzetten/linken van de door mij ge-uploade bestanden naar een nieuwe website ga ik dan ook niet mee akkoord. Bij deze geef ik dan ook geen toestemming om mijn downloads aan te bieden op SimTogether.com en verlang van jullie dat deze dan ook zo snel mogelijk worden verwijdert.

Jammer dat dit nu zo moet lopen maar voor nu is dit mijn besluit.

Marc D.

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #35 on: Wednesday 23 October, 2019, 22:13:45 »
Bedankt voor je bericht Marc en uiteraard jammer je besluit te lezen. Ik zal persoonlijk contact met je zoeken.

*
Intercity
685 posts
« Reply #36 on: Wednesday 23 October, 2019, 22:37:05 »
 :(

Ook ik sluit mij aan bij Marc D. zijn betoog.
Het overgaan naar een nieuwe internetsite op korte termijn zonder uitvoerig de gebruikers hierbij te betrekken wat voor nieuwe internet dit dient te worden is niet de juiste weg.
Het door de eigenaar en team een internetsite op te zetten voor alle simulaties is te ver gegrepen omdat er al andere internetsites bestaan die zich hiermee bezig houden.
Onderschat wordt met deze uitbreiding hoeveel extra werkt dit inhoud om de internetsite te beheren.
Wel is er begrip voor de omschakeling vanwege bepaalde software.
Maar er had ook voor andere nieuwe software kunnen worden gekozen.
Op de nieuwe internetsite zal ik nog sporadisch aanwezig zijn.
Voornamelijk om berichten te lezen en eventueel te downloaden.
Bijdragen van mijn kant zal niet meer worden verwacht.
Al mijn berichten inclusief bijlagen mogen niet gelinkt worden van de nieuwe internetsite aan treinpunt.nl
Hiervoor geef ik uitdrukkelijk géén toestemming.

Alleen op railsim.nl zal ik nog berichten plaatsen over railsimulators voor het Nederlands taalgebied.

m.v.g.

A.N. de Jong

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #37 on: Wednesday 23 October, 2019, 22:46:47 »
Jammer te lezen ANdeJong dat je niet voornemens bent om berichten te plaatsen op de nieuwe website. Door toch af en toe te lezen en te downloaden hoop ik dat je een positieve ervaring op doet en je je mening bijstelt. Mocht je feedback hebben, dan zet ik nadrukkelijk de deur open.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #38 on: Thursday 24 October, 2019, 00:03:57 »
Ik vind het allemaal prima dat het overgaat naar een nieuwe website. (Het is overigens wel veel hooi wat jullie op de vork nemen qua hoeveelheid sims).
Maar had dit niet eerder gemeld kunnen worden?
Als ik een beetje rond klik, zie ik dat de eerste clubs al rond begin augustus zijn aangemaakt. Dus het is niet zo dat jullie de laatste week hier mee bezig zijn. Beetje jammer. :-X

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #39 on: Thursday 24 October, 2019, 00:20:14 »
Ik moet toegeven dat ik initieel deels dezelfde mening had als hierboven.
Vrij kort dag (~2 weken van te voren); ineens een bericht dat Treinpunt verdwijnt per 1 November en verder gaat onder SimTogether; er géén overzichtelijk forum meer is en een nieuwe site die zo op het eerste oog helemaal niks meer te maken heeft met waar Treinpunt voor stond: site ook meer gericht op andere simulatoren en beter aansluitend bij gebruikers buiten Nederland.

Echter na het een kans gegeven te hebben is het me allerminst meegevallen; ja de indeling is zonder meer eventjes wennen maar feitelijk is alles wat op TreinPunt mogelijk ook mogelijk op SimTogether. Sterker nog: Er is zelfs veel meer mogelijk dan dit op Treinpunt ooit is geweest.

Simpel gezegd kun je de Club functionaliteit zien als een vervanger voor een forumtopic; een Blog binnen een club is dan de vervanger van de post binnen een topic. Vanuit het perspectief van een contentmaker voor TrainSimulator2020 is het dus erg eenvoudig een Club te maken voor je project(of meerdere clubs mocht je meerdere projecten hebben) en statusupdates/voortgang aan te bieden door middel van een blog binnen je club. Het werkt even anders maar feitelijk is het precies hetzelfde als we nu op Treinpunt doen  ;D Gebruikers hebben de mogelijkheid op een blog te reageren; waardoor je dus een discussie kunt hebben over één specifieke statusupdate zonder dat er dan dingen door elkaar kunnen gaan lopen zoals met een topic was; een stuk overzichtelijker naar mijn mening. Idem voor de downloadsectie; de indeling is net eventjes anders maar qua functionaliteit overeenkomend of zelfs beter dan de downloadsectie hier.

Het enige wat is blijven hangen qua kritiek puntje is de late communicatie vanuit het Treinpunt Team. Zeker in een kleinere community met een nóg kleiner aantal leden dat content toevoegt was het beter geweest dit in ieder geval bij de vaste leden veel eerder aan te kondigen. Maar dit is gebeurt; er is kritiek op geuit; dus ik ga er dan vanuit dat het Team bij een volgende grote wijziging dit puntje zeker gaat evalueren  :)

Ik wil iedereen die sceptisch is over de wijziging naar SimTogether dan ook van harte aanraden om eens goed rond te kijken - en als contentmaker wellicht je eigen clubje opzetten  8) -  en het een kans te geven om te wennen. Ik was aan het begin (zoals ik hierboven al stelde) ook erg kritisch op de verandering; echter ben ik nu van mening dat we hier als Nederlandse community zeker iets moois van kunnen maken  :)

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #40 on: Thursday 24 October, 2019, 09:47:49 »
Ook ik moet toegeven dat ik in eerste instantie zeer verrast en verbolgen was.

Wat nu weer? Geen forum maar clubs en blogs (?)  en meer nadruk op die Disco(rd)? En hoofdzakelijk Engels??
Ik was er niet blij mee en heb dat ook laten blijken.

Maar om toch recht van spreken te houden heb ik een paar dagen lopen hannesen om een club aan te maken.
Ik moet tot mijn verbazing mededelen dat het voor de content makers  (routes bouwers en objecten bouwers ed.)  juist meer voordelen bied. Je hebt nu alles op een plaats (blogs) en er zelf de gehele regie over. Geen gezoek meer naar je eigen topics en zelf de lay-out bepalen van je club en blogs. En die clubs of blogs zijn zonder gedoe ook weer te verwijderen door jezelf.
Ik ben niet van plan om alles in het Engels te gaan doen, wat ik overigens wel beheerst.

Wat mij nog wel stoort is dat er voor de nieuwkomers/ouderen de drempel wel wat hoger ligt om vragen te stellen op de website. Zoals ik het nu zie,  moeten zij nu voornamelijk hun heil zoeken op de Disco(rd) waar ik in ieder geval niet te vinden zal zijn.

Dus....  ::)
Het zou een goede aanvulling zijn als er op de nieuwe website een categorie, lees simpele forum achtig iets,  wordt aangemaakt waar mensen (voor nieuwe en de wat oudere leden)  op een simpele manier hun vraag kunnen stellen zonder een club te moeten aanmaken. Zo kan ik in ieder geval ook nog leden blijven  helpen.

Of is het de bedoeling dat iedereen die een vraag gaat stellen een club gaat aanmaken wat tot een warboel gaat lijden...??

Sjef.

Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #41 on: Thursday 24 October, 2019, 10:06:12 »
Verder heb ik het vermoeden dat Engels straks de voertaal gaat worden.

En hoofdzakelijk Engels??

Ja en daarom wil ik dit even kwijt: waarom moet de voertaal zo nodig Engels wezen?, er zijn leden te over die dit niet machtig zijn waaronder ik en moet er als ras Nederlander zijnde eerst met bijv. Google Translate vertaald worden wat niet de bedoeling kan zijn voor een Nederlandse site.
Dan schrijven jullie wel om een zo breed mogelijk publiek te trekken maar daar heb ik zo mijn twijfels bij gezien het sub board TS 2020 International met als laatste bericht 4 april ???
Nu zag ik bij bepaalde items staan dat er gekozen kon worden voor Engels (voertaal) -> Nederlands, dus waarom niet andersom?
De meeste onder ons zijn toch in Nederland ter wereld gekomen (waar we trots op mogen zijn) en bijv. niet in Engeland?
Kortom mijn mening: laten we de Nederlandse taal in stand houden, het brokkelt stilaan toch al af met oa. msn taal enz. !

Op de nieuwe internetsite zal ik nog sporadisch aanwezig zijn.
Voornamelijk om berichten te lezen en eventueel te downloaden.

En dat zal bij niet veel anders zijn om berichten te plaatsen c.q. te lezen en/of te beantwoorden gaat niet gebeuren als je eerst op een Club, Discord of weet ik veel moet registeren/lid worden.
Dit betekend ook dat er geen feedback meer word gegeven op een vervolg van 't Hvn om vragen of zo te beantwoorden. :-X

Het zou een goede aanvulling zijn als er op de nieuwe website een categorie, lees simpele forum achtig iets,  wordt aangemaakt waar mensen (voor nieuwe en de wat oudere leden)  op een simpele manier hun vraag kunnen stellen zonder een club te moeten aanmaken. Zo kan ik in ieder geval ook nog leden blijven helpen.

Tenzij .....zie citaat van Sjef!!
« Last Edit: Thursday 24 October, 2019, 10:20:14 by trainsxp »

*
Sprinter
202 posts
« Reply #42 on: Thursday 24 October, 2019, 10:22:03 »
Ik heb op aanraden van Sjef een account aangemaakt omdat ik ook erg sceptisch was en er eigenlijk gewoon geen zin in had. Ik heb het nu enkele avonden aangekeken en ik vind het gewoonweg niet handig maar wellicht verandert mijn mening nog de komende tijd. Zo niet, zal ook ik er niet meer echt naar omkijken, al is mijn inbreng toch minimaal.
Vanuit een contentmaker gezien zijn de clubs en hun functies heel handig, dat wel.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit jullie beste idee is. Er zijn de afgelopen paar weken al enkele goede objectenmakers afgehaakt vanwege diverse redenen, en alleen Sjef en Chris blijven nu over voor zo ver ik weet. En nu haakt Mark ook al af, een der laatste bouwers van goed NL spoormaterieel, en wil zijn objecten niet eens meer beschikbaar stellen, daar gaat die Plan U waar iedereen zo op zit te wachten....
Er blijf toch niemand over zo? Routebouwers uitgezonderd natuurlijk, maar zonder divers NL materieel heb je niets aan een NL route.

Ook de min of meer geforceerde overstap naar Discord vind ik vreemd. Veel vragen zijn al beantwoord en nu makkelijk terug te vinden op dit forum. Dadelijk is alles via Discord en daar vind je niets terug, vooral niet als alles mondeling is. Zelfs al is dit forum nog beschikbaar als archief, dat raakt toch in de vergetelheid na een tijdje.
Discord is leuk als je 16 bent en alleen maar fortnite speelt maar voor een serieuze hobbygroep is het gewoon geen goede optie.

En, als laatste, ik ben ook lid geweest van een groot (niet spoor-gerelateerd) forum met meer als 60.000 leden. Deze dachten ook een slimme stap te zetten en alles te stroomlijnen en dat forum is van de een op de andere dag compleet verlaten met nu nog 25-30 actieve leden. En dat forum was stabieler als een forum als deze. Ik wens dit jullie natuurlijk niet toe, maar hou het wel in je achterhoofd. Mensen houden niet van verandering, en al helemaal niet bij zoiets toegankelijks en eenvoudigs als dit forum. En uit de meeste reacties blijkt dit al....

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #43 on: Thursday 24 October, 2019, 10:38:25 »
Mensen houden niet van verandering, en al helemaal niet bij zoiets toegankelijk en eenvoudigs als dit forum. En uit de meeste reacties blijkt dit al....

En dan heb je nog de 1001 leden, de grootste groep, die bij TP nooit reageren en zullen dat nu ook niet doen met de overgang hoe ze erover denken. ;)

*
Intercity
729 posts
« Reply #44 on: Thursday 24 October, 2019, 11:23:43 »
Helemaal eens met de vorige sprekers. Waan me weer terug in mijn laatste arbeids jaren, waarin collega's van mij,  jonge managers de drang hadden alles te veranderen, want stilstand was immers achteruitgang.
En o wee als je er als oudere iets van zei"je moet met je tijd mee gaan Ruud"
Ik mis inderdaad ook het gemak van het forum hier.
Maar ik realiseer me ook dat ik eigenlijk helemaal niks mag zeggen, want ik betaal niet voor het gebruik van dit forum dat doen anderen en dat zal niet weinig zijn, dus heb ik het maar over me heen laten komen.
Maar de lol is er wel van af.
Ik hoop dat veel leden die nu afhaken naar een Nederlands bestaand forum over stappen wat nog wel overzichtelijk en toegankelijk is.
Succes met jullie nieuwe forum .  vr.gr Ruud

*
Intercity
636 posts
« Reply #45 on: Thursday 24 October, 2019, 11:30:30 »
...een Nederlands bestaand forum over stappen...

Inderdaad, er is altijd nog een alternatief. 8)

*
Intercity
685 posts
« Reply #46 on: Thursday 24 October, 2019, 11:35:54 »
 :)

@etienne123,

Vergelijkbare buitenlandse internetsites qua opzet laten zien dat na omzetting naar dit nieuwe format het aantal leden terug loopt en ook het aantal reacties dat geplaatst wordt beduidend afneemt.
Op dergelijke buitenlandse internetsites kom ik alleen sporadisch als ik daar specifiek trainsimulator (routes en treinmaterieel) bestanden nodig heb. Anders niet.
Dat geldt dan ook voor de nieuwe internetsite die jullie gaan aanbieden.
Jullie onderschatten het aantal buitenlandse gebruikers specifiek naar jullie nieuwe internetsite komen.
In de praktijk zal dit behoorlijk tegen vallen.
Die zijn voornamelijk op de Amerikaanse en Engelse (GB) internet markt gericht.
Het aantal buitenlandse gebruikers dat al op treinpunt.nl berichten plaatst is al een indicator.

m.v.g.

A.N. de Jong

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #47 on: Thursday 24 October, 2019, 11:40:43 »
Ik waardeer de betrokkenheid bij de website. De beslissing om over te stappen naar SimTogether staat vast.

Wel wil ik oprecht kijken hoe we aan de wensen tegemoet kunnen komen. Om dat te bewijzen, is er vandaag een Livechat ingebouwd op de nieuwe website voor vragen over content. Hier kun je vragen stellen over simulators, bijvoorbeeld over vragen met betrekking tot de installatie van een file. Dit was de enige functionaliteit die vanuit het huidige forum niet 'volledig' was geïntegreerd met de nieuwe website.

Ook hebben we direct de koppeling gemaakt met de clubs. Het is voor een clubeigenaar mogelijk om binnen de eigen een club een chat te faciliteren. Als je bijvoorbeeld feedback wilt over een update die je hebt geplaatst, kan dat eenvoudig in de chat.

Een andere toevoeging is, is dat het nu mogelijk is om op de website met elkaar te chatten.

Faciliteert dit in de behoefte voor een plek om over support gerelateerde vragen te praten?

https://simtogether.com/chatbox/room/1-support-questions/
« Last Edit: Thursday 24 October, 2019, 11:50:14 by etienne123 »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #48 on: Thursday 24 October, 2019, 12:12:51 »
Ik waardeer de betrokkenheid bij de website. De beslissing om over te stappen naar SimTogether staat vast.

Deze reactie zegt al weer genoeg.  ::)
Je komt er vanzelf wel achter denk ik wie er gelijk heeft, toch?

Succes met je nieuwe website maar ik sluit met bij de overige afhakers aan.

*
Hondekop
Treinen, Dat is mijn ding!
134 posts
« Reply #49 on: Thursday 24 October, 2019, 12:13:51 »

Ja en daarom wil ik dit even kwijt: waarom moet de voertaal zo nodig Engels wezen?, er zijn leden te over die dit niet machtig zijn waaronder ik en moet er als ras Nederlander zijnde eerst met bijv. Google Translate vertaald worden wat niet de bedoeling kan zijn voor een Nederlandse site.
Dan schrijven jullie wel om een zo breed mogelijk publiek te trekken maar daar heb ik zo mijn twijfels bij gezien het sub board TS 2020 International met als laatste bericht 4 april ???
Nu zag ik bij bepaalde items staan dat er gekozen kon worden voor Engels (voertaal) -> Nederlands, dus waarom niet andersom?
De meeste onder ons zijn toch in Nederland ter wereld gekomen (waar we trots op mogen zijn) en bijv. niet in Engeland?
Kortom mijn mening: laten we de Nederlandse taal in stand houden, het brokkelt stilaan toch al af met oa. msn taal enz. !

Mee eens! Ook vind ik het jammer dat de site alsnog ''half Engels'' is, terwijl ik duidelijk Nederlands heb aangeklikt als taal. Op heel veel pagina's staan Engelse titels, maar een Nederlandse beschrijving? Of juist andersom. Zoals in de downloads pagina. Daar is zeker 2/3 Engels, en 1/3 Nederlands, terwijl ik Nederlands heb geselecteerd als taal. (zie screen)

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #50 on: Thursday 24 October, 2019, 12:20:48 »
Als je de groene mededeling openklapt, staat de beschrijving zowel in het Nederlands als Engels.
Alle downloads bevatten ook een Nederlandse beschrijving. :)
We hebben de noodzakelijke teksten allemaal vertaald. Mochten er zaken zijn die onduidelijk zijn in de Engelse taal, schroom niet om (persoonlijk) contact op te nemen: dan passen we dit op korte termijn aan.

*
Hondekop
134 posts
« Reply #51 on: Thursday 24 October, 2019, 12:24:25 »
Dus teksten zoals ''What's new?'' ''Highest rated'' en ''Most Downloaded'' Blijven Engels, terwijl ik Nederlands heb geselecteerd..? Of word dit juist aangepast naar een Nederlandse vertaling?

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #52 on: Thursday 24 October, 2019, 12:28:57 »
Op den duur wel. Om je een beeld te geven: we hebben nog zo'n 7000 teksten over die vertaald moeten worden. We hebben heel scherp gekeken naar wat er lig vertaald moest worden om ook de site begrijpbaar te maken, ook voor bezoekers die de Engelse taal minder machtig zijn. Ik had ingeschat dat "what's new" and "highest rated" over het algemeen begrepen werd. Dat is de afweging geweest om die nog niet te vertalen.
Hulp is trouwens welkom... :P

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #53 on: Thursday 24 October, 2019, 12:35:02 »
Laatste poging van mijn kant.....

Blijkbaar wil het kwartje niet vallen of veel leden worden bewust genegeerd.

Weer een chat er bij. Ik heb het simpel opgelost en heb bij mijn Club een aparte Vraag en antwoord blog gemaakt voor mijn objecten.
Punt is dat veel leden, ik dus ook niet,  helemaal niet online willen gaan chatten maar simpel een getypte vraag stellen of een getypte antwoord willen geven die gelijk als naslag kan dienen en dat niet middels een zoveelste chat.

Is dat nu zo lastig om een vaste vraag en antwoord forum (blog) achtig ding te maken?
Jullie bestaan dankzij de leden....en..... Je krijgt zo weer een hoop AKTIEVE leden terug......
Daar zouden jullie ZUINIG op moeten zijn........
 ::)
Hier Romeo Delta... UIT
Sjef

*
Hondekop
134 posts
« Reply #54 on: Thursday 24 October, 2019, 12:36:59 »
Op den duur wel. Om je een beeld te geven: we hebben nog zo'n 7000 teksten over die vertaald moeten worden. We hebben heel scherp gekeken naar wat er lig vertaald moest worden om ook de site begrijpbaar te maken, ook voor bezoekers die de Engelse taal minder machtig zijn. Ik had ingeschat dat "what's new" and "highest rated" over het algemeen begrepen werd. Dat is de afweging geweest om die nog niet te vertalen.
Hulp is trouwens welkom... :P

Nou is mijn Engelse taal wel goed, al zeg ik het zelf. Maar het gaat erom dat niet iedereen evengoed Engels kan lezen/spreken/typen. Dus dat er misschien moeilijkheden gaan ontstaan.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #55 on: Thursday 24 October, 2019, 13:00:09 »
Hmm, een normale discussie is zelfs hier al niet mogelijk laat staan bij Simsamen, had een bericht geplaatst maar die is om onverklaarbare reden weer verwijderd. >:(
Hier een gedeelte uit mijn verdwenen bericht wat van GameHero komt en origineel van mij kwam:

Kortom waar is dit in hemelsnaam voor nodig wat al eens vaker is gebeurd en wekt ook zeer veel frustratie op bij degene die het overkomt.
« Last Edit: Thursday 24 October, 2019, 13:14:44 by trainsxp »

Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #56 on: Thursday 24 October, 2019, 13:05:01 »
Je bericht is niet verwijderd, Teun. Staat gewoon hier: https://www.treinpunt.nl/forum/mededelingen-van-het-treinpunt-nl-team/treinpunt-nl-wordt-simtogether-com/msg313480/#msg313480

Ik zal zelf even wat afstand nemen van dit topic vandaag, ik merk dat mijn posts soms tot meer ergernis leiden. Het enigste wat ik nog zou willen zeggen, is dat ik probeer op elke mogelijke manier toenadering te zoeken. Aan de andere kant vraag ik ook aan een ieder om het onbekende toch eens te proberen. Bekijk ook zeker mijn video nog eens, te vinden in de eerste post.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #57 on: Thursday 24 October, 2019, 13:13:55 »
Oeps, begin er al gestoord van te raken met al het gedoe rond Simsamen, excuus. :)

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #58 on: Thursday 24 October, 2019, 13:28:44 »
Kijk aan..  ;D

Een Club voor mensen die niet op de Discord willen.

Nu nog op de Start pagina zo dat iedereen het kan vinden...
Goeie Aktie RemkoH
Hier te vinden:
https://simtogether.com/clubs/39-ts20xx-support/?do=members
« Last Edit: Thursday 24 October, 2019, 15:38:01 by Sjef61 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
377 posts
« Reply #59 on: Thursday 24 October, 2019, 14:03:52 »
Hallo Allemaal,

Ik zie dat er inderdaad een hele discussie is ontstaan omtrent het overgaan naar een nieuwe website, de vraag die er vaak voorbij komt: Waarom in het Engels?

De vraag is makkelijk te beantwoorden als je vanuit een marketing hoek nadenkt, dus het liefst willen ze dat de site groter wordt en niet alleen beperkt wordt door alleen NL. Je hebt natuurlijk sites (zoals bijvoorbeeld ons buurland) die het in de moedertaal kunnen doen. Maar die hebben een groter bod aan gebruikers en laten we zeggen, die duitsers zijn vrij actief in de trein wereld.

Dus qua marketing snap ik wel dat het de keuze is om een Mogelijkheid te geven in het engels.

De site is nog niet perfect maar ik weet dat er achter de schermen hard wordt gewerkt om het overzichtelijk te maken en het na wens van iedereen te vormen. Maar we kennen het gezegde: Rome is niet in 1 dag gebouwd.

Oke nu de kant van de eindgebruikers (jij en ik)

Ik houd zelf ook niet van veranderingen, maar als je het hele verhaal van 2 kanten gaat bekijken dan valt het nog wel mee, sommige mensen hebben zelfs nieuwe dingen ontdekt en hebben meer handigheden ontdekt op de nieuwe site. Dus misschien is het op den duur zo erg nog helemaal niet.

Mijn Mening:
Mijn mening is dat we het met z'n allen moeten afwachten en vooral op ons eigen gangetje op de site rond moeten klikken. En het beste is om dat te doen zonder alle meningen van dit forum mee te nemen. Want de een denk er anders over dan de ander.

Voorbeeld:
Jan vind clubs heel een erg domme functie, maar Karel vind het juist erg leuk!

Dus, mocht je alles hebben gelezen wat er hier allemaal geschreven is: Maak je hoofd leeg, tel een keer tot 10 en maak een account aan op de nieuwe site.
Klik een beetje rond en schijf voor jezelf op wat je niet bevalt, dan kun je dat melden bij de admins en misschien kunnen zij er iets mee. Zo ja, dan wordt de site er zelf ook beter op, zo niet dan kun je altijd zeggen: Ik heb het geprobeerd maar de site bevalt me niet.

Ik zou het jammer vinden dat mensen iets nieuws geen kans willen geven voor meningen van een ander ( Wil niet zeggen dat je geen mening mag hebben want die mag je altijd hebben :-) )
Ik zelf heb de site ook een kans gegeven, is de site perfect? Nee natuurlijk nog niet, maar ik weet zeker dat de site het wel kan worden met input van iedereen.

Nou tot zover wil ik mijn mening delen :-)
Blivius92
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/