of is dat teveel gevraagd en moeten wij niet "zeiken"? 
Ooit gehoord van marktwerking jongens?...
Loopt het beheer daar met rode armbanden etc. rond? Belachelijk!...
?Wie is verantwoordelijk voor jullie PR en marketing etc? Had netzogoed een plaatje van een wc rol kunnen hangen...
Tja; als je er op zo'n manier 'invliegt' is het dan raar dat het team niet op alles reageert

Vergeet niet dat het voor hen ook gewoon hobby is en ernaast ook gewoon een opleiding volgen / baan hebben.
Ik heb persoonlijk - op de achtergrond - ook het een en ander doorgegeven aan Etienne en hier wordt binnen alle redelijkheid wel degelijk naar geluisterd

Treinpunt was de plek bij uitstek voor de Nederlandstalige community, zowel belgen als nederlanders kwamen hier samen om vragen te stellen, projecten te tonen of gewoon te praten over het OV. Nu zouden we allemaal de overstap moeten maken naar SimTogether en discord, in mijn ogen een zeer slechte zet.
Treinpunt heeft al zeker 1.5-2jaar ook een eigen Discord server; als
aanvulling op de website. Van een overstap naar Discord is naar mijn mening dan ook geen sprake; dit zal net als nu op TP puur een aanvulling zijn op ST voor degene die hier wel behoefte aan hebben. Dat we over 'moeten' stappen op Discord is dus feitelijk niet echt waar.
Ik wil als ik zoiets open doe zien wat er nieuw is, waar er nieuwe reacties zijn. Niet hoeveel leden een club heeft zodat nieuwe zaken mooi onderaan verschijnen, met andere woorden grote clubs hebben meer voordelen dan kleine clubs. Heel leuk voor die mensen... Ja dan kan je nog zeggen, "maar je kan toch sorteren op activiteit?", ja correct maar dat is een handeling die je in mijn ogen niet mag verwachten
Eens! De standaardsortering zou wat mij betreft naar 'Laatste Activiteit' moeten en niet 'Meeste Leden'.
van iemand die gewoon de laatste nieuwtjes wil lezen zonder te moeten abonneren op clubs. Ik wil alles zien, niet een select groepje!
Ik vind dit dan juist weer een voordeel; je kunt dan zelf bepalen van welke content je wel of juist geen berichten wil lezen. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld TSx routes interessant om te volgen; maar MSTS/OR, TSW (zolang er geen editor is

) of nieuws dat de zoveelste DTG DLC is uitgekomen boeit me weinig. Zo kun je je persoonlijke stream samenstellen met content die je ook interesseert. Op Youtube abonneer(of i.i.g. de meeste mensen dan) je je toch ook op kanalen die je interesseert in plaats van dat je alles wilt zien?
En hoe gaat dat zitten met mensen die vragen willen stellen, gaan die allemaal een club opstarten? Of gaan we tegen hen maar zeggen, kom in discord lekker gezellig joh! Niet iedereen heeft daar behoefte aan.
Van wat ik ondervonden heb is het zo dat clubs een eigen support/vragen gedeelte kunnen hebben; zelf ik moet ik deze voor mijn Krammerdijks Deltaland route nog aanmaken (nog geen tijd voor gevonden) maar op die manier kun je dus afhankelijk van de route of content waar de vraag over gaat op de juiste plaats terecht; met als voordeel dat het niet tussen voortgang & screenshots komt te staan.
Voor algemene vragen is er dan dit draadje:
https://simtogether.com/blogs/entry/66-ts20xx-support/En ja Discord is ook een mogelijkheid; maar dit was de laatste 2jaar op TP ook niet anders.
Wat echter onbenoemd is de voordelen dat het club systeem bied voor contentmakers:
- Support en vragen gescheiden van voortgang en screenshots
- De mogelijkheid om er echt jouw stukje van te maken met achtergronden, screenshots.
- In eigen beheer. Je bent in principe binnen je eigen club(s) zelf moderator.
En dan nog de manier van communicatie, SCHANDALIG! We krijgen welgeteld twee weken voor verhuis een post met dit zus en zo en trek je plan...
Dit had wat mij betreft inderdaad anders en eerder gekund; eigenlijk gemoeten.
naar internationaal alsmede voertaal ENGELS? Wij wonen in Nederland, Wij zijn Nederlanders, Onze voertaal is NEDERLANDS!
Dit is iets waar we als community lijkt me volledig zelf de regie inhebben lijkt me. Engels wordt (gelukkig maar) niet verplicht; als Nederlander heb ik er bijvoorbeeld totaal geen zin in de communicatie over een route door én voor Nederlanders in het Engels te gaan verzorgen; en als ik even na de andere content kijk denken die er net zo over. Kortom alles is gewoon nog net zo Nederlands als het was; met uitzondering van delen van de interface; maar als ik Etienne mag geloven wordt daar op de achtergrond aan gewerkt

Uiteraard is in het Engels ook mogelijk; maar dat deden we nu ook; meerdere routes hebben een aanvullende Engelse en/of Duitse handleiding en berichten geplaatst in het Engels zijn vrijwel allemaal van een Engels antwoord voorzien

Het is natuurlijk wel een optie dat er door de
grotere mogelijkheden om dingen in het Engels te doen we ook dingen van bijv. Engelsen, Fransen etc. op SimTogether gaan zien; ik ben er zelf erg sceptisch over gezien praktisch alle landen (behalve België lijkt het) een prima lokale community + website hebben.
---
Ondertussen gaan we vrolijk door met bouwen, ontwikkelen en rijden van onze treinen. Dat is het belangrijkste!
Dit dus

Wat mij betreft dus hopelijk tot op SimTogether en anders komen we elkaar vast nog wel eens elders tegen!
