Op zich mis ik het oude forum niet meer zo erg nu ik wat langer op die S.T. Heb rondgedoold.Alleen kost het nu wat meer inspanning om wat te vinden.Maar wat ik al eerder zei, ik maak nu gewoon bureau snelkoppelingen aan naar bepaalde pagina's waar ik veel kom.Tot nu toe is het snel navigeren nog een handigheid die ik nog niet bezit....
Nee, op zich bestaat Simsamen niet maar Together is met Google translate vertaald Samen dus voor mij SimSamen om het Nederlands te houden. En zoals eerder gezegd moest dit niet alleen vertaald worden maar straks ook een groot deel van de nieuwe site als dat zo blijft.
Ook ik kom uit het "stenen tijdperk" Ik ben het er roerend mee eens dat Discord voor de jeugd is. Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.
Quote from: TheLaRiche on Friday 25 October, 2019, 19:59:01 Na wat rondklikken is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ik elke "club" moet gaan joinen. Als ik hier op Treinpunt een topic wil lezen, klik ik hem aan en kan ik hem bekijken. Nu moet ik ineens een topic gaan joinen, voordat ik hem kan lezen. Kan dat niet anders? Op deze manier wordt het wel erg omslachtig Hoe kom je daar nu bij. Elke club kan je zo bekijken zonder lid er van te worden.Dat 'joinen' is handig als je die club wil volgen...Eerst zelf klikken dan pas roepen.
Na wat rondklikken is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ik elke "club" moet gaan joinen. Als ik hier op Treinpunt een topic wil lezen, klik ik hem aan en kan ik hem bekijken. Nu moet ik ineens een topic gaan joinen, voordat ik hem kan lezen. Kan dat niet anders? Op deze manier wordt het wel erg omslachtig
Heeft iemand hier een oplossing voor?Klik op start, klik op ongelezen inhoud. Dan zie je bij Inhoudstypes Alle inhoud.Hier kun je aangeven wat je wilt zien. En dan Wijzigingen toepassen.Deze instelling wordt niet bewaard zodat je een volgende maal de procedure weer opnieuw moet doen. Zeer irritant.Ik wil alleen de voor mij relevante inhoud zien. En bijvoorbeeld niet alle afbeeldingen.Ten gevolge van het plaatjes plempen wordt het erg onoverzichtelijk.Op TP werd de afdeling Screens & Video's ook zelden door mij bezocht, vandaar.
Bedankt, dat is de oplossing.
Behalve een 'generatiekloof' zijn er ook mensen die het simpelweg niet comfortabel vinden om via een programma als Discord te praten, daar al eens aan gedacht?Ik ben er daar een van, en ik praat al helemaal niet graag tegen mensen die ik niet of nauwelijks ken, wat op dit forum het merendeel is. Nu is er dan een chat op SimSamen, maar daar was eerst geen sprake van en om dan min of meer Discord in je gezicht gewreven te krijgen als enige optie om vragen te stellen viel bij mij helemaal verkeerd.
Quote from: treintje on Saturday 26 October, 2019, 11:13:39 Ook ik kom uit het "stenen tijdperk" Ik ben het er roerend mee eens dat Discord voor de jeugd is. Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen. Zelf had ik ook geen PC met internet thuis tot ver in de jaren '00. Internet hadden we op school, in het computerlokaal. Zo'n lokaal zag bruin van de PC's met beeldbuismonitoren en klonk alsof men de airco op stand orkaan had gezet. Chatten, dat deden we via briefjes, telefoons waren duur en konden enkel SMS'en. Hoezo is Discord dan ineens voor de jeugd? Even opschrijven en teruglezen is nog steeds mogelijk, simpelweg niet op versturen drukken.Wil niet betweterig overkomen, maar het lijkt me een gevalletje dat er mensen zijn die verandering lastig vinden. Dat is te begrijpen, ik hou er ook niet zo van. Ik vertik het verder om alles van oudere personen aan te nemen. Dus 'Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.' slaat wat mij betreft nergens op.
Quote from: kasper on Friday 25 October, 2019, 19:24:13 Als de nieuwe site SimTogether.nl begint vanaf 1 november.Blijft treinpunt.nl bestaan of gaat treinpunt.nl sluiten?.Die gaat sluiten.. Alleen de forum berichten blijven als archief bestaan
Als de nieuwe site SimTogether.nl begint vanaf 1 november.Blijft treinpunt.nl bestaan of gaat treinpunt.nl sluiten?.
Wat betekent de transitie voor mij? Een beetje afhankelijk van de content die je hebt gepost op TreinPunt.NL, verandert er het volgende:- Er dient een nieuw account aangemaakt te worden op SimTogether.com. In verband met privacyregeling, is het ons niet toegestaan om accounts over te zetten;- Indien je lid wilt blijven van de Discord server, dien je je opnieuw aan te melden bij de nieuwe Discord server. - Content gepost op TreinPunt.NL blijft beschikbaar op TreinPunt.NL als archief. Wel kan dit betekenen dat als je bijvoorbeeld recente updates over een route in aanbouw hebt geplaatst dat deze niet automatisch meegaan. We vragen je dan om deze content opnieuw te plaatsen op SimTogether.com in de Clubs. Hoe verloopt de transitie? Op de dit moment is de planning als volgt:- Per 1 november 2019 wordt de website TreinPunt.NL doorgelinkt naar SimTogether.com. Ná deze datum is het forum als archief bereikbaar. De downloads op TreinPunt.NL zijn zonder registratie te downloaden. De aankopen in de webshop blijven toegankelijk, maar nieuwe aankopen verlopen via SimTogether.com. Ook zal per 1 november 2019 de oude Discord worden verwijderd en verder gegaan worden onder een nieuwe Discord server. - Op 1 november 2019 zal de website TreinPunt.NL en SimTogether offline zijn. Dit geeft de gelegenheid om de transitie daadwerkelijk te implementeren.
Ik merk dat mijn bericht nogal wat los heeft gemaakt en dat is eigenlijk maar goed ook. Hoe het ook zij, ik vind het niets en anderen wel. Vreemd dat andere Internationale websites wel een forum blijven handhaven naast het "nieuwe" Club systeem x-plane.org (onder het kopje Forum ).