TreinPunt.NL wordt SimTogether.com

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
Re: TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #120 on: Saturday 26 October, 2019, 11:29:27 »
Op zich mis ik het oude forum niet meer zo erg nu ik wat langer op die S.T. Heb rondgedoold.
Alleen kost het nu wat meer inspanning om wat te vinden.
Maar wat ik al eerder zei, ik maak nu gewoon bureau snelkoppelingen aan naar bepaalde pagina's waar ik veel kom.
Tot nu toe is het snel navigeren nog een handigheid die ik nog niet bezit.... ::)

Nee, gewoon een basis forum houden zoals hier: www.railsim.nl  ;D
Daar kan je prima mee uit de voeten en alles is makkelijk vinden.
En geen bureaukoppelingen maken dus.

*
Intercity
636 posts
« Reply #121 on: Saturday 26 October, 2019, 11:33:03 »
Het is nog geen 1 november maar hier is de sloopkogel reeds door de kerk. :o

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #122 on: Saturday 26 October, 2019, 12:00:40 »
Welnee. Je kun alles nog gewoon downloaden... Gezanik dat het op Treinpunt weg is is ook wat.

Nee, op zich bestaat Simsamen niet maar Together is met Google translate vertaald Samen dus voor mij SimSamen om het Nederlands te houden. ;)
En zoals eerder gezegd moest dit niet alleen vertaald worden maar straks ook een groot deel van de nieuwe site als dat zo blijft.
Sinds wanneer vertalen we namen dan? Ik noem mezelf toch ook niet 'NederlandsRijder'?

Ook ik kom uit het "stenen tijdperk"  ;)
Ik ben het er roerend mee eens dat Discord voor de jeugd is. Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.
Zelf had ik ook geen PC met internet thuis tot ver in de jaren '00. Internet hadden we op school, in het computerlokaal. Zo'n lokaal zag bruin van de PC's met beeldbuismonitoren en klonk alsof men de airco op stand orkaan had gezet. Chatten, dat deden we via briefjes, telefoons waren duur en konden enkel SMS'en. Hoezo is Discord dan ineens voor de jeugd? Even opschrijven en teruglezen is nog steeds mogelijk, simpelweg niet op versturen drukken.

Wil niet betweterig overkomen, maar het lijkt me een gevalletje dat er mensen zijn die verandering lastig vinden. Dat is te begrijpen, ik hou er ook niet zo van. Ik vertik het verder om alles van oudere personen aan te nemen. Dus 'Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.' slaat wat mij betreft nergens op.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #123 on: Saturday 26 October, 2019, 12:06:28 »
Generatie conflict heet dat @DD
Niets nieuws  en ouder dan de weg naar Rome  ;)

Ik sta open voor veranderingen maar dat moeten dan wel verbeteringen zijn.
En volgens mij zijn we nu volop bezig met polderen...

« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 12:15:30 by Sjef61 »
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Intercity
636 posts
« Reply #124 on: Saturday 26 October, 2019, 12:19:31 »
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Klik op start, klik op ongelezen inhoud. Dan zie je bij Inhoudstypes Alle inhoud.
Hier kun je aangeven wat je wilt zien. En dan Wijzigingen toepassen.
Deze instelling wordt niet bewaard zodat je een volgende maal de procedure weer opnieuw moet doen. Zeer irritant.
Ik wil alleen de voor mij relevante inhoud zien. En bijvoorbeeld niet alle afbeeldingen.
Ten gevolge van het plaatjes plempen wordt het erg onoverzichtelijk.
Op TP werd de afdeling Screens & Video's ook zelden door mij bezocht, vandaar.

*
Sprinter
202 posts
« Reply #125 on: Saturday 26 October, 2019, 12:22:37 »
Behalve een 'generatiekloof' zijn er ook mensen die het simpelweg niet comfortabel vinden om via een programma als Discord te praten, daar al eens aan gedacht?
Ik ben er daar een van, en ik praat al helemaal niet graag tegen mensen die ik niet of nauwelijks ken, wat op dit forum het merendeel is. Nu is er dan een chat op SimSamen, maar daar was eerst geen sprake van en om dan min of meer Discord in je gezicht gewreven te krijgen als enige optie om vragen te stellen viel bij mij helemaal verkeerd.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #126 on: Saturday 26 October, 2019, 12:40:12 »
Na wat rondklikken is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ik elke "club" moet gaan joinen. Als ik hier op Treinpunt een topic wil lezen, klik ik hem aan en kan ik hem bekijken. Nu moet ik ineens een topic gaan joinen, voordat ik hem kan lezen. Kan dat niet anders? Op deze manier wordt het wel erg omslachtig ???
Hoe kom je daar nu bij.  ::)
Elke club kan je zo bekijken zonder lid er van te worden.
Dat 'joinen' is handig als je die club wil volgen...
Eerst zelf klikken dan pas roepen.
Zover was ik ook al.  ;)

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #127 on: Saturday 26 October, 2019, 13:14:25 »
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Klik op start, klik op ongelezen inhoud. Dan zie je bij Inhoudstypes Alle inhoud.
Hier kun je aangeven wat je wilt zien. En dan Wijzigingen toepassen.
Deze instelling wordt niet bewaard zodat je een volgende maal de procedure weer opnieuw moet doen. Zeer irritant.
Ik wil alleen de voor mij relevante inhoud zien. En bijvoorbeeld niet alle afbeeldingen.
Ten gevolge van het plaatjes plempen wordt het erg onoverzichtelijk.
Op TP werd de afdeling Screens & Video's ook zelden door mij bezocht, vandaar.

Probeer dit eens.
Je kan je eigen stream = eigen instellingen niet gelezen post filter aanmaken
eenmaal aangemaakt blijft deze wel bewaard en kan je hem ook aanpassen en de wijzingen opslaan
De standaard stream kan je wel aanpassen maar blijft NIET bewaard.
Als je klaar bent met aanmaken vergeet niet het als default stream aan te vinken.
En na aanpassen filter altijd als laatste je stream opslaan

WOMND.
« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 13:30:26 by Sjef61 »

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #128 on: Saturday 26 October, 2019, 13:33:40 »
En zo heb ik het nu...

*
Intercity
636 posts
« Reply #129 on: Saturday 26 October, 2019, 14:04:04 »
Bedankt, dat is de oplossing. :)

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #130 on: Saturday 26 October, 2019, 15:29:00 »
Bedankt, dat is de oplossing. :)
Graag gedaan...
Weer een ergernis weg genomen..... ;)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #131 on: Saturday 26 October, 2019, 17:22:52 »
Behalve een 'generatiekloof' zijn er ook mensen die het simpelweg niet comfortabel vinden om via een programma als Discord te praten, daar al eens aan gedacht?
Ik ben er daar een van, en ik praat al helemaal niet graag tegen mensen die ik niet of nauwelijks ken, wat op dit forum het merendeel is. Nu is er dan een chat op SimSamen, maar daar was eerst geen sprake van en om dan min of meer Discord in je gezicht gewreven te krijgen als enige optie om vragen te stellen viel bij mij helemaal verkeerd.

Maar niemand is verplicht en niemand wordt verplicht die discord te gebruiken. Je kunt ook gewoon op je gemak een vraag plaatsen in de daarvoor bestemde club. Dat is in weze niet veel anders dan en vraag op het forum plaatsen.

*
Stoomlocomotief
9 posts
« Reply #132 on: Saturday 26 October, 2019, 19:37:37 »

Ook ik kom uit het "stenen tijdperk"  ;)
Ik ben het er roerend mee eens dat Discord voor de jeugd is. Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.
Zelf had ik ook geen PC met internet thuis tot ver in de jaren '00. Internet hadden we op school, in het computerlokaal. Zo'n lokaal zag bruin van de PC's met beeldbuismonitoren en klonk alsof men de airco op stand orkaan had gezet. Chatten, dat deden we via briefjes, telefoons waren duur en konden enkel SMS'en. Hoezo is Discord dan ineens voor de jeugd? Even opschrijven en teruglezen is nog steeds mogelijk, simpelweg niet op versturen drukken.

Wil niet betweterig overkomen, maar het lijkt me een gevalletje dat er mensen zijn die verandering lastig vinden. Dat is te begrijpen, ik hou er ook niet zo van. Ik vertik het verder om alles van oudere personen aan te nemen. Dus 'Ik pas ervoor om mij door enkele betweter(tje)s de les te laten lezen.' slaat wat mij betreft nergens op.

Discord is niet te vergelijken met een forum DutchDriver. Dat is alsof je Whatsappen vergelijkt met brieven versturen per post. Dat soort instant-messenger-achtige dingen, Discord dus, is gewoon anders dan bericht op een forum schrijven.

Verder hebben mensen ook gewoon voorkeuren, maar jij doet dat nu af als "het haten van verandering".

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #133 on: Saturday 26 October, 2019, 20:19:22 »
Klopt mikedude98.
Dacht toch dat ik aardig mee ging met die vernieuwingen.  ;)
Problemen bespreken via Disco(rd) is niet mijn ding....of wel...it's not my cup of tea
« Last Edit: Saturday 26 October, 2019, 20:22:15 by Sjef61 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
224 posts
« Reply #134 on: Saturday 26 October, 2019, 20:30:51 »
 8) Or coffee, ik herinner me nog de tijd toen je MSN Messenger had en Yahoo Messenger, ik gebruikte ze toen dagelijks, ik herinner me ook de frustraties die ik toen der mee had en waarom ik altijd als offline inlogden.
Gr. DenverTrucker

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
686 posts
« Reply #135 on: Sunday 27 October, 2019, 10:30:46 »
@Sjef61: Dankzij jou mijn ongelezen inhoud kunnen ordenen. Bedankt voor de heldere info. Top!

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #136 on: Sunday 27 October, 2019, 10:42:06 »
Graag gedaan... :)

*
Hondekop
Treinen die rijden, rijden 98% op tijd
190 posts
Re:  TreinPunt.NL wordt SimTogether.com
« Reply #137 on: Sunday 27 October, 2019, 13:07:16 »
Als de nieuwe site SimTogether.nl begint vanaf 1 november.
Blijft treinpunt.nl bestaan of gaat treinpunt.nl sluiten?.
Die gaat sluiten..  Alleen de forum berichten blijven als archief bestaan
@Sjef61,
Oké alle forum berichten wordt dus opgeslagen in een archief. Wat gaat er met de forum berichten
gebeuren als de berichten in het archief staan?. Kunnen wij als gebruiker er nog bij komen?, of heb ik het mis.
m.v.g.
Kasper

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #138 on: Sunday 27 October, 2019, 14:06:05 »
Dat staat gewoon in de uitleg over de transitie.....  :-X

Wat betekent de transitie voor mij?
Een beetje afhankelijk van de content die je hebt gepost op TreinPunt.NL, verandert er het volgende:

-   Er dient een nieuw account aangemaakt te worden op SimTogether.com. In verband met privacyregeling, is het ons niet toegestaan om accounts over te zetten;
-   Indien je lid wilt blijven van de Discord server, dien je je opnieuw aan te melden bij de nieuwe Discord server.
-   Content gepost op TreinPunt.NL blijft beschikbaar op TreinPunt.NL als archief. Wel kan dit betekenen dat als je bijvoorbeeld recente updates over een route in aanbouw hebt geplaatst dat deze niet automatisch meegaan. We vragen je dan om deze content opnieuw te plaatsen op SimTogether.com in de Clubs.

Hoe verloopt de transitie?
Op de dit moment is de planning als volgt:

-   Per 1 november 2019 wordt de website TreinPunt.NL doorgelinkt naar SimTogether.com. Ná deze datum is het forum als archief bereikbaar. De downloads op TreinPunt.NL zijn zonder registratie te downloaden. De aankopen in de webshop blijven toegankelijk, maar nieuwe aankopen verlopen via SimTogether.com. Ook zal per 1 november 2019 de oude Discord worden verwijderd en verder gegaan worden onder een nieuwe Discord server.
-   Op 1 november 2019 zal de website TreinPunt.NL en SimTogether offline zijn. Dit geeft de gelegenheid om de transitie daadwerkelijk te implementeren.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #139 on: Sunday 27 October, 2019, 22:10:47 »
Ik merk dat mijn bericht nogal wat los heeft gemaakt en dat is eigenlijk maar goed ook. Hoe het ook zij, ik vind het niets en anderen wel. Vreemd dat andere Internationale websites wel een forum blijven handhaven naast het "nieuwe" Club systeem x-plane.org (onder het kopje Forum  8)).

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #140 on: Sunday 27 October, 2019, 22:31:07 »
Ik merk dat mijn bericht nogal wat los heeft gemaakt en dat is eigenlijk maar goed ook. Hoe het ook zij, ik vind het niets en anderen wel. Vreemd dat andere Internationale websites wel een forum blijven handhaven naast het "nieuwe" Club systeem x-plane.org (onder het kopje Forum  8)).
Ok, maar wat wil je met het oude forum dan nog doen wat straks niet meer kan?
Voor content makers is de nieuwe site juist veel handiger. Alles netjes bij elkaar en in eigen beheer.
Dat is mijn veranderde mening na een paar dagen stoeien op die nieuwe site.
Ik ben alleen nog maar actief op:
https://simtogether.com/blogs/blog/26-ontwikkeling-objecten-ts20xx/

« Last Edit: Monday 28 October, 2019, 12:35:50 by Sjef61 »

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #141 on: Monday 28 October, 2019, 19:06:54 »
Zo zeg ik begin echt oud te worden (terwijl ik pas begin 30 ben) als zelfs een forum niet meer van deze tijd is. Wat gaan de veranderingen toch mega snel allemaal. Het zal best dat dit nieuwe blog systeem een vooruitgang is maar naar mijn mening werken forums nog uitstekend. Als ik bloggen en vloggen hoor gaan mijn nekharen recht overeind staan want dat zijn vaak mensen die schreeuwen om aandacht. Hoewel dat gelukkig hier niet aan de orde is vind ik het toch jammer dat dit forum gaat verdwijnen.

Ik vond het wel leuk om af en toe nog op dit forum te kijken naar ontwikkelingen van bouwers. Maar mijn favoriete route bestaat gelukkig al een hele poos voor Train Simulator en de nieuwste treinen vind ik rijdende gedrochten, geef mij maar lekker de oude treinen waar ik mee opgegroeid ben. Met andere woorden ik heb toch niet veel meer te zoeken hier dus vaarwel Treinpunt. :-\

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #142 on: Monday 28 October, 2019, 19:15:52 »
Hmm, je had nog 1 dag moeten wachten, dan had je er precies 10 jaar Treinpunt opzitten gezien je profiel. ;)
Nu loop je de zilveren spelt mis. ;D
« Last Edit: Monday 28 October, 2019, 19:17:30 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #143 on: Monday 28 October, 2019, 19:20:18 »
Haha ik blijf nog wel tot het bittere eind hier. Dus 1 november zwaai ik af en dan ben ik wel mooi 10 jaar actief geweest. :D

*
Hondekop
102 posts
« Reply #144 on: Monday 28 October, 2019, 19:43:50 »
Wat een negatieve reacties allemaal. Ja ook ik was sceptisch, maar het bevalt me enigszins toch prima. Zeker voor jullie als route bouwers en content makers alles makkelijk op 1 plek waar je inprciepe eigen beheerder ben van je club. Het is even wennen. Maar laten we het gewoon eens een kans geven.

En je kan gewoon in het Nederlands je verhaal doen. Misschien zelfs als je wil in het oud Hollandsch lol.

Maar goed het is voor iedereen een eigen keus.
Dus bekijk het eens positief in plaats van negatief. :)

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #145 on: Monday 28 October, 2019, 22:42:15 »
@Dubbeldekker.
Dat zei mijn opa ook over de Stoomlocomotief toen die werd vervanger door de electrische locomotief op zijn traject.
Hij Kan best nog wel jaren mee die Stoomer...
Hij was namelijk opstoker...
Maarja....Dat heet de vooruitgang... ;D

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
123 posts
« Reply #146 on: Tuesday 29 October, 2019, 09:39:12 »
Voor mij is de verandering ook heel jammer. Vooral de nieuwe vorm van het forum en al die Engelse termen. Discord :wat is dat voor een beest? Spijtig dat bekende objectbouwers afhaken. Ik ben niet zo actief op TP en voor zolang ik nog blijf is het voor mij ook SimSamen.
toch succes gewenst.
Luc

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #147 on: Tuesday 29 October, 2019, 11:49:07 »
Zoals TreinXP al eerder opmerkte (Oude bomen moet je niet verplaatsen) Maar tegenwoordig zijn ze zo kundig om dat toch geslaagd te laten verlopen.
 Ook ik had al direct mijn twijfels. oh oh, moet ik dat deel van mijn geheugen weer gaan opfrissen. Toch maar eens stiekem een kijkje nemen. Wat denk je? Ik was meteen om. Alleen dat discord deel...... nee zoals ik al eerder had geschreven, daar zal je mij nooit vinden. Dat is gelukkig ook geen must uhh moeten. Ja ik ben een Nederlander. Ook dat is, gelukkig, daar ook een voertaal.
 Ik zou zeggen, Alle negatievelingen, oude bomen enz. Probeer het eens. Niemand bijt je daar. Neem eens een kijkje en wie weet, ga je óok meteen om.           

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd

*
Stoomlocomotief
26 posts
« Reply #148 on: Tuesday 29 October, 2019, 12:40:22 »
Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind die nieuwe site helemaal niks!

Wat een drukte en dan met al die verschillende kleuren ook!
Komt op mij onoverzichtelijk over en word er erg onrustig van! ;)
Geef mij maar de oude site.

Gebruiksvriendelijk. Dit betekent dat de website eenvoudig te gebruiken is en niet tot irritaties leidt. Een goede website is vooral snel én duidelijk. Bezoekers moeten niet verdwalen op uw website.
« Last Edit: Tuesday 29 October, 2019, 12:47:11 by Von Rondstadd »

*
Sprinter
227 posts
« Reply #149 on: Tuesday 29 October, 2019, 13:00:20 »
ik zelf vindt de nieuwe site er mooi uit zien. alleen heb ik moeite met het zien van waar nieuwe berichten staan in de clubs..  weet niet of er een meldingsknop komt ofzo iets?  maar veder is het een mooie site.
zou zeggen tegen de mensen die daar nog heen gaan of niet. probeer het eerst even uit om te kijken of het wat is!?