Spam mails

TreinPunt.NL Administrator
6.259 posts
Spam mails
« on: Saturday 10 November, 2018, 22:22:12 »
Beste TreinPunt.NL leden,

Privacy en security zijn belangrijke aspecten op TreinPunt.NL. Ik wil je erover informeren dat er spam in omloop is, waarbij het lijkt alsof TreinPunt.NL erbij betrokken is.

Zoals je waarschijnlijk wel weet, zijn er de afgelopen jaren bij een aantal grote bedrijven een aantal datalekken geweest waarbij e-mailadressen en wachtwoorden zijn gestolen. Of jouw e-mailadres ook is gestolen, kun je hier terugvinden: https://haveibeenpwned.com/

Wat er gebeurt met de mails die in omloop zijn, is dat je e-mailadres, dat dus bij één van die hacks is gestolen is, op een toevallige hit wordt gelinkt met TreinPunt.NL. Via een eenvoudig script kan het gebeuren dat het zelfs lijkt of de e-mail van een @treinpunt.nl adres komt. We kunnen dit helaas niet voorkomen.

In de e-mails wordt gevraagd geld over te maken via Bitcoin. Ga hier niet op in! Verwijder de e-mail en verander uit voorzorg de wachtwoorden van de accounts waar je met dat betreffende e-mailadres geregistreerd staat.
Zie ook: https://www.bitcoinabuse.com/reports/19qL8vdRtk5xJcGNVk3WruuSyitVfSAy7f

We hebben de afgelopen maanden pas twee meldingen ontvangen (waarvan één intern), maar uit voorzorg informeren we je hierover.
« Last Edit: Saturday 10 November, 2018, 22:25:02 by etienne123 »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

Treinen die rijeden, rijden 98% op tijd
91 posts
Re: Spam mails
« Reply #1 on: Thursday 06 December, 2018, 22:13:00 »
Klopt, ik weet er alles van. Ik kijk elke, dinsdag om 21:25 naar avrotros opgelicht op npo 1.
avrotros Opgelicht, vind ik een heel belangrijke tv programma, want avrotros opgelicht waarschuwt
ons wat jij wel kan doen, en wat jij nooit, nooit, nooit maar dan ook nooit moet doen.
Het is gewoon een kwestie, om alert te blijven en niet zomaar op linken klikken, en niet overal intrappen.   
m.v.g.
Kasper