Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
122 posts
Re: Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?
« Reply #780 on: Friday 29 June, 2018, 19:31:00 »
De ledenlijst heb ik inmiddels gevonden.

Ik heb wel een aanmerking op het vervolg van Daniel Syntus. De meeste hier hebbenvan die rare combinatie's gemaakt. We zijn hier bezig met hobby iers dat van ons persoonlijk is en waarom zou je dan zo'n moeilijke naam willen hebben. Ik sta bekend als rcdevisser. Gewoon zoals ik heet en wel even in gepaste vorm twee voornaam ininitialen voorvoegsel en mijn achternaam. Simpeler kan gewoon niet.

Inmiddels staat mijn voornaam gewoon in mijn profiel onder mijn foto zodat iedereen gewoon kan zien hoe ik heet. Heb ik pas geleden bewust aangepast omdat er mensen zijn die mij en Steamtrains Unlimited uit elkaar haalden terwijl ik de SEO en grondlegger ben van deze twee websites. Om verwarring te voorkomen heb ik dus mijn profiel aangepast en weet iedereen gewoon wie ik ben en dat mijn passie "Stoomlokomotieven" is. En ja Hobby en Passie zijn ook weer twee verschillende aspecten.
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.560 posts
« Reply #781 on: Friday 29 June, 2018, 21:14:54 »
Ik heb wel een aanmerking op het vervolg van Daniel Syntus. De meeste hier hebbenvan die rare combinatie's gemaakt. We zijn hier bezig met hobby iers dat van ons persoonlijk is en waarom zou je dan zo'n moeilijke naam willen hebben. Ik sta bekend als rcdevisser. Gewoon zoals ik heet en wel even in gepaste vorm twee voornaam ininitialen voorvoegsel en mijn achternaam. Simpeler kan gewoon niet.

Er zijn redenen te bedenken waarom mensen liever niet hun eigen naam gebruiken. Zo heb ik persoonlijk een periode gehad dat ik onder mijn eigen naam even "onvindbaar" moest zijn. Dit is ook de reden dat ik op dit moment nog steeds onder de naam "Supercitroen" te vinden ben op treinpunt.
Inmiddels is mijn voornaam duidelijk te zien, met mijn achternaam ben ik nog steeds wat terughoudend om eerder genoemde reden, al is die hier en daar wel terug te vinden.

We laten op treinpunt een ieder vrij om de naam te kiezen die hij of zij wilt hebben. Daar staan wij als team ook volledig achter, omdat we iedereen op een zo ontspannen mogelijke manier willen laten posten op treinpunt.
« Last Edit: Friday 29 June, 2018, 21:20:17 by supercitroen »
Groeten,
Jeroen

Treinen die rijeden, rijden 98% op tijd
72 posts
« Reply #782 on: Friday 29 June, 2018, 21:44:26 »
Daar ben ik helemaal mee eens, iedereen mag het zelf weten wat voor naam hij of
zij wilt hebben.
« Last Edit: Friday 29 June, 2018, 21:47:18 by kasper »
m.v.g.
Kasper

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.706 posts
« Reply #783 on: Friday 29 June, 2018, 22:03:29 »
De ledenlijst heb ik inmiddels gevonden.

Inmiddels staat mijn voornaam gewoon in mijn profiel onder mijn foto zodat iedereen gewoon kan zien hoe ik heet. Heb ik pas geleden bewust aangepast omdat er mensen zijn die mij en Steamtrains Unlimited uit elkaar haalden terwijl ik de SEO en grondlegger ben van deze twee websites. Om verwarring te voorkomen heb ik dus mijn profiel aangepast en weet iedereen gewoon wie ik ben en dat mijn passie "Stoomlokomotieven" is. En ja Hobby en Passie zijn ook weer twee verschillende aspecten.
Dus omdat jij dat vindt moet de hele community dat ook maar doen? Alsjeblieft zeg. :-X

Dat je je naam open en bloot op internet wil hebben moet je zelf weten, maar ik blijf gewoon lekker bekend onder Koplopermau. Mijn favoriete trein plus de eerste drie letters van mijn naam. Makkelijker kan niet. Daniel als voornaam, Syntus voor het bedrijf wat hij leuk vind. Veel makkelijker dan 'rcdevisser'. Is het een naam? Is het willekeur? RC is het Engels is Radio Control.  Radio Controllable Visser? Heb je de verkeerde website te pakken en hou je van vissen? Interpreteren is een kunst. ::)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

2.560 posts
« Reply #784 on: Friday 29 June, 2018, 23:38:26 »
Dit topic is bedoeld om suggesties te delen om treinpunt een betere site te maken dan het nu is. Hierin kunnen meningen over geplaatste berichten verschillen. Dat dit af en toe discussie oproept is geen probleem en zolang we iedereen in zijn/haar waarde laten, kan dat tot zeer interessante en mooie resultaten leiden.

Het is wel een goed idee je af te vragen of het bericht dat je plaatst zinvol is en daadwerkelijk iets toevoegt aan een topic. Een bericht met exact dezelfde strekking als het voorgaande heeft geen toegevoegde waarde bijvoorbeeld. Het is ook niet de bedoeling elkaar hier uit te lokken.
Om deze reden zijn enkele berichten uit dit topic verwijderd. Nu graag verder met verbeterpunten aan ons!

72 posts
« Reply #785 on: Friday 29 June, 2018, 23:45:38 »
Oké ik heb het begrepen, laten we het over positieve dingen hebben. 

72 posts
« Reply #786 on: Saturday 30 June, 2018, 00:26:25 »
Zal, de MSTS-bin 1.6 in de downloadselectie kunnen komen,
de MSTS-bin 1.7 en 1.8 staat al in de downloadselectie.

2.560 posts
« Reply #787 on: Saturday 30 June, 2018, 11:50:14 »
Dat is niet nodig, omdat de MSTSbin-versies 1.7 en 1.8 exact dezelfde functies bevatten. Als je, volgens een download MSTSbin 1.6 nodig hebt, kan je dus ook gewoon versie 1.8 gebruiken.

72 posts
« Reply #788 on: Sunday 01 July, 2018, 02:25:07 »
Oké, bedankt voor de info en ik weet voldoende.

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
410 posts
« Reply #789 on: Monday 09 July, 2018, 14:48:57 »

Hebben meer mensen op de homepage van het forum (hier) last van het niet verschijnen van de icoontjes?

Grtz.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.485 posts
« Reply #790 on: Monday 09 July, 2018, 14:53:50 »
http://forum.treinpunt.nl is al enige maanden buiten gebruik vanwege ons SSL certificaat, de juiste url is nu https://treinpunt.nl/forum/ ;). De server laat dan echter zien wat er op de juiste URL te zien is zonder SSL certificaat. Ik zal onze webmaster even vragen om de doorstuurtechniek weer aan te zetten, waarmee je naar de juiste URL wordt doorgezet.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
410 posts
« Reply #791 on: Monday 09 July, 2018, 15:00:12 »
Ah ja dan snap ik 'm. Staat zo in de favorieten he. ;D

72 posts
Re:  Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?
« Reply #792 on: Monday 09 July, 2018, 18:58:31 »

Hebben meer mensen op de homepage van het forum (hier) last van het niet verschijnen van de icoontjes?

Grtz.
Ik, heb er geen last van.

Offline HSL
**
Route creator
119 posts
« Reply #793 on: Tuesday 10 July, 2018, 11:53:32 »
Weet niet wat je gedaan hebt maar nu krijgen we deze melding bij forum.treinpunt.nl met https ervoor xd. aangezien mijn bookmarks nog steeds hier naar verwijzen
Deze site is niet veilig
Dit kan betekenen dat iemand probeert u te misleiden of gegevens te stelen die u naar de server verzendt. U moet deze site onmiddellijk sluiten.

1.222 posts
« Reply #794 on: Tuesday 10 July, 2018, 12:04:47 »
Opgelost. Sowieso het advies om de bookmarks up te daten  ;)

122 posts
« Reply #795 on: Tuesday 10 July, 2018, 16:32:32 »
Wat erg lastig is is dat je je foto's na t plaatsen niet kan bewerken. Ik had pas wat foto's vanuit het NSM erop gezet via iPhone, maar ik kan de foto's niet kantelen.

**
Asset developer
2.280 posts
« Reply #796 on: Tuesday 10 July, 2018, 16:51:41 »
De beveiligingswaarschuwing is bij mij op m'n mobiel (Chrome op Android) nog steeds aanwezig als ik via forum.treinpunt.nl ga. Op desktop (ook Chrome) heb ik er echter geen last van en word ik keurig naar treinpunt.nl/forum doorgestuurd.

@rcdevisser: Dit is niet erg lastig, je iPhone heeft al de functionaliteit om foto's te draaien. Dus je kan ook eerst de foto's draaien en dan pas uploaden, in plaats van eerst uploaden en dan draaien, wat dus niet kan.

122 posts
« Reply #797 on: Wednesday 11 July, 2018, 18:27:51 »
Duidelijk, maar ik kan nadat de foto's geupload deze niet wijzigen/verwijderen en daar zocht ik naar.

**
Asset developer
2.280 posts
« Reply #798 on: Thursday 12 July, 2018, 09:13:07 »
Foto's verwijderen is wel mogelijk bij het bewerken van een bericht, onder het tekstveld staat een knop "Bijlagen en andere opties", als je daar op klikt kan je alle bijlagen van het bericht zien,  met de optie om deze te verwijderen.

72 posts
« Reply #799 on: Friday 13 July, 2018, 13:12:50 »
Klopt, die melding krijg ik ook als ik, naar
treinpunt.nl ga dan krijg ik deze melding te zien.
Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
« Last Edit: Friday 13 July, 2018, 13:31:09 by kasper »

**
Route creator
6.689 posts
« Reply #800 on: Friday 13 July, 2018, 13:30:32 »
Foto's verwijderen is wel mogelijk bij het bewerken van een bericht, .............

En dat niet alleen, je kunt zelfs je eigen bericht compleet verwijderen in dit topic wat in andere topics niet gaat. ;)

Groeten trainsxp

72 posts
Re:  Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?
« Reply #801 on: Saturday 14 July, 2018, 12:48:10 »
Foto's verwijderen is wel mogelijk bij het bewerken van een bericht, .............

En dat niet alleen, je kunt zelfs je eigen bericht compleet verwijderen in dit topic wat in andere topics niet gaat. ;)
Oké, dat kan  ik helaas niet

Oké, dat kan ik helaas niet zien. Bij mij staat in actions alleen citaat en verander, verder staat er niks in bij mij.
« Last Edit: Saturday 14 July, 2018, 12:52:16 by kasper »

**
Route creator
6.689 posts
« Reply #802 on: Saturday 14 July, 2018, 13:04:56 »
Hmm, nu kan ik een compleet bericht ook niet meer verwijderen en heb in mijn eerdere bericht de Admins/Mods zeker wakker geschud dat deze optie aanwezig was. ;)
Afijn, zodoende is deze optie nu stilzwijgend gewijzigd en kan ik dus zoals gezegd ook niet meer verwijderen. ???

**
TreinPunt.NL Vriend
545 posts
Ik ben nieuw!
« Reply #803 on: Monday 23 July, 2018, 18:57:11 »
Beste Louke,

Even naar aanleiding van je berichten in het topic "Problemen met routes IJssellijn en Hart van Nedeland" in het "Ik ben nieuw!" board.

Zoals in het vastgepinde topic dat het board beschrijft is aangegeven, is het board bedoeld om nieuwe gebruikers een kickstart te geven met TS2018 en het forum. Het is daarom dus ook niet de bedoeling dat een antwoord dat neerkomt op "kijk in de readme" te plaatsen. Tegen dit soort berichten zullen wij dan ook scherp optreden.

Ik verzoek je dan ook om hier in het vervolg in dit board rekening mee te houden.

Met vriendelijke groet

Dit bericht kwam binnen in mijn inbox ( afzender doet er niet toe ).
Inderdaad, dat was een foutje van mij. Het vastgepinde topic niet gelezen. Dom. Ik heb daar ook netjes in het topic mijn excuses voor aangeboden. Maar om dan te eindigen met zo'n zin, die ik gemakshalve vet heb gemaakt, vind ik toch wel een beetje te ver gaan. Alsof ik in het bijzijn van iedereen op de tafel heb gepoept!
Wij, de ervaren, zijn best bereid om de nieuwe TP-er een handje te helpen. Dat was ook mijn oprechte bedoeling. Gewoon zo van: " Joh, lees alles eens goed door misschien ben je iets vergeten te installeren".
En daarom heren moderators zou het jullie sieren om ons, de ervaren , zo nu en dan met iets vriendelijkere bewoording op de vingers te tikken.

Met vriendelijke groet, louke1968
« Last Edit: Monday 23 July, 2018, 19:03:59 by louke1968 »

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.740 posts
Re: Ik ben nieuw!
« Reply #804 on: Monday 23 July, 2018, 19:08:43 »
Ik kan niet anders zeggen dan ''goed verwoord !'' Louke1968 ..
Het mag allemaal iets anders inderdaad ..

2.560 posts
« Reply #805 on: Monday 23 July, 2018, 22:08:15 »
Wat bovenal in het oog moet blijven is dat we Treinpunt met zijn allen maken. Dat jullie als (meer) ervaren leden de tijd en moeite nemen om minder ervaren leden te adviseren is iets dat wij als volledig team enorm waarderen. Ik denk dat we dat wat vaker mogen laten blijken.
De ontvangen PB is in ieder geval te streng, dit is inmiddels ook intern besproken en we zullen zeker iets met deze opmerkingen doen!
« Last Edit: Monday 23 July, 2018, 22:10:03 by supercitroen »

2.183 posts
Re: Ik ben nieuw!
« Reply #806 on: Tuesday 24 July, 2018, 09:55:07 »
Ik kan niet anders zeggen dan ''goed verwoord !'' Louke1968 ..
Het mag allemaal iets anders inderdaad ..

Helemaal mee eens en ik heb ook een PB naar Etienne verzonden. Met deze handelswijze zal er in de rubriek "ik ben nieuw" niet gereageerd gaan worden door "ervaren" helpers, laat dat duidelijk zijn. Ik neem maar even aan, dat het merendeel van de ervaren gebruikers er ook zo over zal denken  :P

Als uit de opstelling van de vragensteller blijkt, dat hij of zij totaal niets gedaan heeft om het probleem op te lossen, dan mag daar vanuit mijn optiek duidelijk op gereageerd worden met de melding dat er eerst maar eens gelezen en gezocht moet worden, toch?
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

6.259 posts
« Reply #807 on: Tuesday 24 July, 2018, 10:54:51 »
Het lijkt me goed om bovenstaande toe te lichten door twee passages te delen die onderdeel zijn van mijn PM richting Frison:

Ik heb de afgelopen week nagedacht over de afweging tussen de nieuwe leden die de moeite niet hebben genomen om de handleiding te lezen, toch een redelijk eenvoudige vraag stellen en daarmee vrij "plat" worden terugverwezen  naar de readme tegenover het feit dat er toch een aanzienlijke doelgroep is die deze extra persoonlijke hulp zeer waardeert, daarmee activiteit op TP genereert en mogelijk een nieuw wat vaster terugkerende bezoeker wordt.

Ik vind die laatste te belangrijk om toe te staan, hoe logisch ook, dat er enkel "plat" naar de handleiding of zoekfunctie wordt verwezen. Wat ik wel wil rechtzetten, is dat het niet meer toegestaan zou zijn om naar de readme te verwijzen. De enkele opmerking "Lees de readme" als reactie staan we niet toe. Als er een nieuw lid aangeeft geen sporen op het 't Gooi te zien, dan zou ik het gaaf vinden als we dan een linkje plaatsen naar één van de topics waar dit antwoord al is gegeven en dat we daarbij vermelden dat bij een volgende keer ook de zoekfunctie even gebruikt kan worden. Dan help je een nieuw lid echt op weg.

Als er nog goede ideeën zijn, houden we ons natuurlijk aanbevolen!

Groet,
Etienne
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

2.183 posts
« Reply #808 on: Wednesday 25 July, 2018, 21:29:12 »

Als er nog goede ideeën zijn, houden we ons natuurlijk aanbevolen!

Ik weet er nog wel één  8)

Is het een idee, om alleen voor de groep "Ik ben nieuw" een moderator te benoemen, MET kennis van RW en Windows  zaken, en die gelijk in de aanwezige reacties, de berichten er uit gooit die niets met het onderwerp, probleem en of vraag te maken heeft?

Je kan natuurlijk dagenlang proberen om iemand op weg te helpen, maar als er bijvoorbeeld reacties over grafische instellingen voorbijkomen die totaal niets met het probleem te maken hebben en waar zeer waarschijnlijk de vragensteller geen notie van heeft, direct verwijderen dus.

Vandaag dus in twee gevallen dit soort reacties gezien, die gewoon averechts werken.

Het mes snijdt aan 2 kanten. De helper wordt zit niet met kromme tenen door dit soort reacties EN het zal een stuk eenvoudiger worden voor met name de nieuwe RW gebruikers, om iets te vinden met de zoekfunctie op Treinpunt  ;)

2.560 posts
« Reply #809 on: Thursday 26 July, 2018, 16:10:26 »
Dat is een heel goed idee! We moeten daarvoor even het een en ander intern bespreken en regelen, maar we gaan dit zeker en zo snel mogelijk uitvoeren.