Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?

5.792 posts
Re: Heb jij wensen of punten ter verbetering t.b.v. site / forum?
« Reply #690 on: Monday 04 September, 2017, 15:09:48 »
Ja dat is wat beter. ;)
Mocht het nog lastig zijn ga dan even met ingedrukte rechter muisknop over het geel heen waarbij je dus dit krijgt:

Groeten trainsxp

Railworks fan
852 posts
« Reply #691 on: Monday 04 September, 2017, 15:41:51 »
Niels, Als je daar toch mee bezig bent, misschien het groen ook iets donkerder ?
Het gaat wel maar voor de duidelijkheid misschien.

Ja een kleurtje eronder is ook een oplossing Maar dat wordt moeilijker , denk ik

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

TreinPunt.NL Administrator
3.117 posts
« Reply #692 on: Monday 04 September, 2017, 16:24:40 »
De kleuren groen zijn iets donkerder gemaakt en komen nu overeen met de andere groene prefixen. Helaas is het na mijn weten niet mogelijk om ze een achtergrond te geven, anders waren er meer combinaties mogelijk en konden we nog beter onderscheid maken tussen verschillende uitgevers/onderwerpen.
Groeten,
Niels

5.792 posts
« Reply #693 on: Friday 15 September, 2017, 09:29:59 »
Heb al 2 x over "Meld dit bericht aan de moderator" gedaan maar de foute plaatjes op 2 pagina's staan er nog steeds! ::)
Er was eens gezegd als je Photobucket plaatjes tegenkwam in een bericht meld ze dan maar als ze vervolgens na 2 x melden nog niet weg zijn heeft dat dus geen zin meer. :(

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.370 posts
« Reply #694 on: Friday 15 September, 2017, 10:35:10 »
Hoi Trainsxp,

We zijn hem echt niet vergeten hoor, en het heeft zeker wel zin om hem te melden ;). Houd er alleen rekening mee dat ook het team buiten Treinpunt werkt of studeert, en dat we daarom prioriteiten moeten stellen. In dit geval was het topic van een dusdanige leeftijd dat wij het topic een lage urgentie hebben gegeven, en dat we er naar zouden gaan kijken als iemand er de tijd voor heeft ;). Toevallig heb ik vandaag een vrije dag, en ik zal dadelijk even het topic opschonen.

Groet,

Robert
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

5.792 posts
« Reply #695 on: Friday 15 September, 2017, 11:00:09 »
Houd er alleen rekening mee dat ook het team buiten Treinpunt werkt of studeert, en dat we daarom prioriteiten moeten stellen.

Natuurlijk dat gaat voor, maar als iemand van het team een melding krijgt en het staat er na mijn 1e melding ca. 2 weken later nog dan heb ik mijn bedenkingen of het wel is doorgekomen en denk dan doen wij dit niet voor Jan Joker. ;)
En dan nog, als een Mod... een melding krijgt over dit geval en je doet het meteen wijzigen, je bent er geen uren mee bezig, toch?
Kortom. kijk je bv. een paar dagen later en het is weg dan weet je iig dat je gehoord word. :)

6.024 posts
« Reply #696 on: Friday 15 September, 2017, 11:28:05 »
Komt goed, Teun. Je rapporteert zeker niet voor niets :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

160 posts
« Reply #697 on: Friday 29 September, 2017, 18:42:44 »
Is het misschien niet verstandig het forum om te zetten naar SSL?
Daar zijn namelijk enkele goede punten voor te noemen.

Voordelen:
1.) Bij het inloggen krijgt men van de browser (in elk geval Chrome en Firefox) geen melding meer bij het vakje over onveilig inloggen.
2.) De inloggegevens gaan over een SSL verbinding, hetgeen sowieso veiliger is want je geeft ze plaintext in.
3.) Google heeft aangegeven rekening te gaan houden met het wel of niet aanwezig zijn van SSL voor de rankings. Dus het is gunstiger voor je sitepositie in de Google resultaten.
4.) Het hoeft niets meer te kosten, want met Letsencrypt kun je het gratis doen en hoef je dus niet voor een SSL certificaat en een apart ip adres voor SSL te betalen. Dit is stabiel, wordt geaccepteerd door browsers en de meeste hosting providers stellen dit ook al gratis ter beschikking.
5.) Het is relatief eenvoudig en vrij snel allemaal om te zetten in SMF v.w.b. tekst en links.

Nadelen:
1.) Bij afbeeldingen kun je een i.p.v. een groen hangslotje een uitroep tekentje krijgen. Dat betekent dus dat oudere binnen onderwerpen geplaatste afbeeldingen die geen https conversie kennen, op die betreffende pagina een uitroep tekentje zullen geven.
Dit is overigens niet van toepassing op bijlages, maar wel op links naar afbeeldingen op bijv. Photobucket en Tinypic die in http staan en niet in beschikbaar zijn (net als banners in handtekeningen als die niet op https staan).
Wil je dit voorkomen, zul je leden moeten vragen bij het plaatsen van externe afbeeldingslinks (img code), iets te gebruiken als postimages.org die wel met https overweg kan.

Aangezien dit "probleem" zich alleen voor doet met img links en niet met links naar andere sites zou ik geen andere nadelen weten.
Greetings, Richard.

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.370 posts
« Reply #698 on: Friday 29 September, 2017, 20:10:30 »
Hoi Richard,

Onze webmaster kan nu even niet reageren, dat zal later gebeuren. Wel kan ik melden dat er aan gewerkt wordt, en dat bijvoorbeeld voor de afbeeldingen een oplossing beschikbaar is ;).

160 posts
« Reply #699 on: Sunday 01 October, 2017, 17:29:49 »
Hoi RJZ.

Bedankt, da's mooi om te horen dat er al aan gewerkt wordt. :D
Ben reuze benieuwd naar de oplossing voor de afbeeldingen.

1.221 posts
« Reply #700 on: Tuesday 03 October, 2017, 18:52:48 »
Hoi Richard (en hallo allemaal),

We zijn vandaag hard bezig geweest om de website volledig SSL geschikt te maken en dat is gelukt. De belangrijkste onderdelen - forum en downloads - zijn aangepast om te voldoen aan het SSL certificaat. 95% van de site is voorzien van het groene slotje, de overige 5% heeft nog een slotje met uitroepteken. Dit zal snel opgelost worden.

Veilig surfplezier gewenst!

Groeten,
Mark (Webmaster)

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.370 posts
« Reply #701 on: Tuesday 03 October, 2017, 19:23:56 »
Ben reuze benieuwd naar de oplossing voor de afbeeldingen.
In aanvulling op Mark's bericht:
De oplossing hiervoor is dat afbeeldingen die op een http:// link staan worden ingeladen via een in de forumsoftware geïntegreerd, en overigens ook tegen misbruik beveiligd, proxyscript dat de afbeeldingen inlaadt vanaf hun locatie en die door het forum worden geladen onder een https:// adres dat zich onder het certificaat van het forum bevindt (verhaal is natuurlijk iets complexer, maar dan wordt het verhaal iets te technisch ;)).

160 posts
« Reply #702 on: Tuesday 03 October, 2017, 23:29:49 »
@Mark: Super, mooi werk geleverd!

@rjz222: Edit: Al gevonden, thanks!
« Last Edit: Tuesday 03 October, 2017, 23:34:44 by Richard »

« Reply #703 on: Wednesday 04 October, 2017, 15:23:08 »
In het verleden bezocht ik dit forum altijd op de mobiel via Tapatalk. Dit werkt nu niet meer. Heeft iemand een idee/oplossing hoe dit forum toch goed te bekijken is op de smartphone?

gr treintjesmaus

6.024 posts
« Reply #704 on: Wednesday 04 October, 2017, 15:40:02 »
We hebben dit weggehaald, omdat we er aan hebben gewerkt om het forum vanaf de mobiele platforms ook goed toegangelijk te maken. Mocht je dit anders ervaren, dan horen we het natuurlijk graag, zodat we hier op wellicht verbeteringen kunnen doorvoeren.

« Reply #705 on: Wednesday 04 October, 2017, 18:19:02 »
Ik snap de keuze. Toch vind ik de gebruikerservaringen via Tapatalk veel beter. De eigen website zorgt toch nog voor veel in en uitzoomen om alles goed te bekijken
Ikzelf zou ervoor pleiten dat de gebruiker zelf kan kiezen tussen de website of Tapatalk.
« Last Edit: Wednesday 04 October, 2017, 18:53:39 by etienne123, Reason: Berichten samengevoegd »

6.024 posts
« Reply #706 on: Wednesday 04 October, 2017, 18:55:52 »
We zullen dit meenemen en bespreken. Om eerlijk te zijn zie ik niet direct Tapatalk worden toegevoegd, maar eerder een vernieuwd mobiel platform - daar wordt aan gewerkt. Omdat we met vrijwilligers werken, moeten we een "roadmap" maken voor al het technisch onderhoud en innovaties, waardoor de doorlooptijden soms gewoon wat langer zijn.
Ik zal je in dit topic op de hoogte houden van ontwikkelingen.

« Reply #707 on: Wednesday 04 October, 2017, 19:13:30 »
Snap ik.
Veel succes met het mobiele platform. Zou mooi zijn als dat er zou komen.

Bouwjaar 1971
202 posts
« Reply #708 on: Wednesday 04 October, 2017, 20:21:47 »
Ik heb een suggestie voor de webshop.

Zou het niet leuk zijn als er ook Treinpunt.nl merchandise te koop zou zijn zoals mokken, kleding, muismatten, sleutelhangers of andere forumgerelateerde artikelen?

Onze community is best groot en ik denk dat er wel een afzetmarkt voor is.

Zo. Ik heb mijn forum hart gelucht. ;)

Groet, Sikkenbaas  8)

~Spoorweg Junkie~  De Historie, Het Materieel, De Infrastructuur, De Techniek en de verhalen van mensen op en rond het Spoor. Mijn Levenselixer.

TreinPunt.NL Social Media Manager
95 posts
« Reply #709 on: Wednesday 04 October, 2017, 20:45:01 »
@Sikkenbaas Leuk idee! We hebben hierover al eens eerder een poll gehouden op sociale media en we zijn nog altijd bezig met kijken wat de mogelijkheden zijn. Helaas gaat dit niet in een habbekrats dus zit er even tijd in. Mochten we iets in de vorm van merchandise gaan doen, dan zal dit uiteraard vermeld worden  ;D
Met vriendelijke groet,
Mart Hoogeveen
Social-media Manager TreinPunt.nl

E-mailen

160 posts
« Reply #710 on: Thursday 05 October, 2017, 00:30:04 »
Toch nog iets waar ik me een beetje aan stoor, is misschien persoonlijk.
Maar bij de meeste forums klik je links op Home (bovenaan in de balk) en dan kom je weer op "root" van het forum terecht. Ik begrijp dat dit hier de landingspagina van de gehele site is, ook daar wordt ie vaker voor gebruikt.

Maar daarnaast krijg je dan simulators, downloads en dan pas forum en als laatste shop.

Is het niet handiger om het kopje Forum meteen rechts naast Home te plaatsen, dus na Home en voor Bus/Rail Simulators?
Want men is snel geneigd om terug te gaan naar de hoofdpagina en dan op Home te klikken, dan ships te denken want dan ben je weer te ver terug, als de Forum knop naast Home staat is dat wat handiger lijkt me.

Je kunt natuurlijk ook de navigatietekst boven het forum gebruiken, maar die is kleiner en die grote knop is (zeker voor wat minder goede ogen) wel handig om gelijk weer in het forum overzicht terug te komen, toch?
Is maar 'n idee.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.646 posts
« Reply #711 on: Thursday 05 October, 2017, 02:00:15 »
En nog eentje voor de TP shop: Zouden producten niet gesorteerd kunnen worden op populariteit? Momenteel zie je op de 'home' pagina van de winkel enkel en alleen OMSI producten. Laat dat nu precies zijn wat mij persoonlijk niks interesseert. Liever ChrisTrains, het scenario pakket, en de routes waar de scenario's zich op afspelen. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

4.704 posts
« Reply #712 on: Thursday 05 October, 2017, 02:23:32 »
Ik krijg bij de oude domein naam van www.railsim-europe.eu een waarschuwing dat het certificaat niet klopt.
Ligt zeker aan de overgang naar HTTPS laatst?

6.024 posts
« Reply #713 on: Thursday 05 October, 2017, 15:44:23 »
Ik geef hem door, thanks. Waarschijnlijk wel inderdaad.

6.024 posts
« Reply #714 on: Thursday 05 October, 2017, 15:47:28 »
Toch nog iets waar ik me een beetje aan stoor, is misschien persoonlijk.
Maar bij de meeste forums klik je links op Home (bovenaan in de balk) en dan kom je weer op "root" van het forum terecht. Ik begrijp dat dit hier de landingspagina van de gehele site is, ook daar wordt ie vaker voor gebruikt.

Maar daarnaast krijg je dan simulators, downloads en dan pas forum en als laatste shop.

Is het niet handiger om het kopje Forum meteen rechts naast Home te plaatsen, dus na Home en voor Bus/Rail Simulators?
Want men is snel geneigd om terug te gaan naar de hoofdpagina en dan op Home te klikken, dan ships te denken want dan ben je weer te ver terug, als de Forum knop naast Home staat is dat wat handiger lijkt me.

Je kunt natuurlijk ook de navigatietekst boven het forum gebruiken, maar die is kleiner en die grote knop is (zeker voor wat minder goede ogen) wel handig om gelijk weer in het forum overzicht terug te komen, toch?
Is maar 'n idee.

Volgens mij een prima toevoeging inderdaad, bedankt. Gaan we doorvoeren!

**
TreinPunt.NL Vriend
903 posts
« Reply #715 on: Saturday 07 October, 2017, 00:34:49 »
Is toevallig de "forum" en de "shop" knop omgedraaid op de homepagina? Ik klik steeds verkeerd op "shop" ipv "forum" xD

NSVirm

Objecten bouwer
1.451 posts
« Reply #716 on: Saturday 07 October, 2017, 10:13:55 »
Is toevallig de "forum" en de "shop" knop omgedraaid op de homepagina? Ik klik steeds verkeerd op "shop" ipv "forum" xD

NSVirm

Lees eens een klein stukje terug  ;D
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

**
TreinPunt.NL Vriend
903 posts
« Reply #717 on: Saturday 07 October, 2017, 13:17:21 »
Whoops  :o Haha, inderdaad xD

NSVirm