Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Stationsverlichting gaat te laat aan

1.624 posts
Stationsverlichting gaat te laat aan
« on: Wednesday 11 October, 2017, 23:43:07 »
Ik heb een probleem ontdekt in de route Deventer - Wijchen dat de stationsverlichting wel heel laat aan gaat en ik de gehele scenario in het donker rijdt en op donkere stations aankom. Is dit een probleem van het object zelf of is dit een algemeen probleem en hoe valt het op te lossen? Hierbij tevens een screenshot van het probleem.

1.579 posts
Re: Stationsverlichting gaat te laat aan
« Reply #1 on: Thursday 12 October, 2017, 09:41:29 »
Bij mijn weten kan je hier zelf niets aan doen, licht aan en uit gaat automatisch naar een vaste tijd dacht ik. Je kan alleen een tijdstip opgeven in het bewuste scenario, en dat zou net voor de vaste nachttijd kunnen zijn, maar of dat echt zo is, geen idee.  ???
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

Scenario bouwer en veel meer
254 posts
« Reply #2 on: Thursday 12 October, 2017, 11:18:36 »
Is er uberhaupt wel verlichting aanwezig vraag ik me af.

Bij mijn weten kan je hier zelf niets aan doen, licht aan en uit gaat automatisch naar een vaste tijd dacht ik.

Dat klopt inderdaad. Wanneer er verlichting aanwezig is kun je dat als gebruiker dus niet regelen. TS doet dat automatisch.
Of de tijden in TS zitten of in de betreffende verlichting weet ik niet.

TreinPunt.NL Moderator
119 posts
« Reply #3 on: Thursday 12 October, 2017, 11:41:19 »
Als je inzoomt en goed kijkt, zie je de schimmen van de verlichting wel staan (als ik goed kijk zijn het die van Chris). Maar het lijkt alsof er een bestandje mist dat aangeeft wanneer de lampen aan gaan?

**
Route creator
5.885 posts
« Reply #4 on: Thursday 12 October, 2017, 12:27:54 »
Op hoe laat heb je dan de scenario vertrektijd staan?
Frison heeft trouwens wel dag en nacht verlichting waaronder TL lampen, mja daar heb je op perrons natuurlijk niets aan. ;)

Oja, en het heeft ook nog iets te maken of je een scenario zomer of winter rijd, bv. 22 uur hartje zomer is het nog licht en 's winters pikkedonker.

Afijn hoe het precies zit weet ook ik ff niet maar in onderstaand plaatje is het 22 uur in de zomer en zijn de perronlampen van Chris L goed te zien:
« Last Edit: Thursday 12 October, 2017, 12:43:40 by trainsxp »

Groeten trainsxp

254 posts
« Reply #5 on: Thursday 12 October, 2017, 13:47:01 »
Bij een scenario van Mart Hoogeveen van Deventer naar Arnhem heb ik overal verlichting gezien.
Dit scenario speelt na 12 uur 's nachts. Ik heb geen idee op welke datum/seizoen.

De route heeft dus in ieder geval verlichting!

Als je inzoomt en goed kijkt, zie je de schimmen van de verlichting wel staan (als ik goed kijk zijn het die van Chris). Maar het lijkt alsof er een bestandje mist dat aangeeft wanneer de lampen aan gaan?

Ik denk dat Owin gelijk heeft en je ergens een bestandje mist of corrupt hebt.

Download de laatste scenery items van Chris en Frison en controleer maandelijks of er updates zijn.
Leeg de cache van TS na de installatie voordat je weer een scenario speelt.

1.624 posts
« Reply #6 on: Thursday 12 October, 2017, 14:26:07 »
Ik heb de meest recente scenery items van zowel Chris als Frison geïnstalleerd echter wederom de gehele scenario geen verlichting die aangaat. Ja ik heb ook de cache geleegd alvorens ik ging spelen. Het gaat overigens om onderstaande scenario.

Wellicht kan de scenario maker of iemand anders erop inhaken of daar wel verlichting brand.

**
Route creator
5.885 posts
« Reply #7 on: Thursday 12 October, 2017, 14:35:13 »
Vreemd, is dit ook het geval bij andere scenario's die in de nacht gereden worden, of als je bv. eens een freeroame scenario op 24 uur zet in de scenario editor of je licht hebt?

Edit/
Hmm nog iets vreemds, het is donker en de starttijd staat op 17:32 ???
En het is herfst maar het speelt zich af in december, dus in welk land zich dit afspeelt weet ik ff niet. ;D

M.a.w. heb je de TS tijd, land instelling (of zo iets) wel goed staan?
« Last Edit: Thursday 12 October, 2017, 14:53:48 by trainsxp »

1.579 posts
« Reply #8 on: Thursday 12 October, 2017, 14:59:19 »
Ik denk datt ik het weet  :P

Waarschijnlijk mist het juiste weertype waar dit scenario gebruik van maakt. Heb ik ook al eens gehad, de hele omgeving is dan donker of juist heel licht en dan gaat het dus fout.

Wijzig in de scenario editor het weertype eens naar wat anders  ;)

**
Route creator
5.885 posts
« Reply #9 on: Thursday 12 October, 2017, 15:15:30 »
Ja, omdat het donker was t.o.v. de tijd heb ik eens de moeite genomen om het scenario op te halen om te kijken hoe dat zat.
En Frison wat jij denkt dat vermoeden heb ik ook, mcorreiapimenta mist een bepaalt weertype wat ik hier wel heb en hij dus niet.
Want bij mij is het licht wat overeen komt met die 17: 32 starttijd. ;) (alhoewel de HUD tijd ca. 18:36 aangeeft, mja dat terzijde)

Edit/
Oeps, ik zit een ander scenario te testen van [Studio2561], mja dat neemt niet weg dat hier hetzelfde weertype is gebruikt.
Kortom geef eens een download link van dit scenario?
« Last Edit: Thursday 12 October, 2017, 15:50:12 by trainsxp »

1.579 posts
« Reply #10 on: Thursday 12 October, 2017, 16:40:06 »
Ik heb net het bewuste scenario getest en heb ook een donker scherm omdat er iets niet klopt met het weer bestand:  3D 2. Cloudy.

Aangezien ik dat wel vaker heb met deze 3D bestanden, aangepast naar: 2. Cloudy en dan werkt het gewoon met dag, cq avondlicht waarbij gezien de tijd, inderdaad de verlichting uit zal blijven, maar dat spreekt voor zich denk ik. :)

254 posts
« Reply #11 on: Thursday 12 October, 2017, 17:21:52 »
En bij mij doet het betreffende scenario het weer wel.

Ik meen me te herinneren dat die 3D weathers uit de Koeblitzer Bergland route afkomstig zijn.
Heb je die route wel?
Het zou ook een andere route kunnen zijn, maar dan heb ik geen idee welke.

1.579 posts
« Reply #12 on: Thursday 12 October, 2017, 17:39:22 »
En bij mij doet het betreffende scenario het weer wel.

Ik meen me te herinneren dat die 3D weathers uit de Koeblitzer Bergland route afkomstig zijn.
Heb je die route wel?
Het zou ook een andere route kunnen zijn, maar dan heb ik geen idee welke.

Volgens mij is jouw scherm ook te donker, maar dat kan verbeelding zijn.

De Koeblitzer Bergland route heb ik, en daar zitten ze niet in.
Een zoektocht in de asset map, laat ze ook niet te voorschijn komen. Ik heb meerdere weather mappen, maar niet de 3D.

Misschien kan TrainsXP aangeven (daar zouden ze aanwezig moeten zijn) waar deze te vinden zijn.  8)

**
Route creator
5.885 posts
« Reply #13 on: Thursday 12 October, 2017, 18:09:14 »
Misschien kan TrainsXP aangeven (daar zouden ze aanwezig moeten zijn) waar deze te vinden zijn.  8)

Volgens mijn gegevens in de ....\railworks\Assets\Kuju\RailSimulatorCore\Weather\ map.
Maar als jij/anderen deze Kuju\.... map hebben zou je dat toch ook moeten hebben?

Heb het even via RW_Tools -> Scenarios -> Bewerken van scenarios opgezocht en daar kwam dit uit wat op onderstaand knipsel te zien is. ;)

1.579 posts
« Reply #14 on: Thursday 12 October, 2017, 19:22:27 »
Ja Teun, die heb ik dus ook allemaal en zelfs nog wel meer.  ;)

Het is echter wel zo de de versie's die met "SL_" beginnen en dus 3D zijn, gewoon niet lekker werken.
De SL_Cloudy zoals in het genoemde scenario voorkomt geeft een zichtbaar beeld, maar wel erg donker ten opzichte van de normale Cloudy versie.

Ik heb geen idee waar dat door kan komen, misschien dat het per PC kan verschillen. (zie mijn onderschrift)

In het verleden heb ik wel meer problemen ondervonden met andere 3D_ versie's tot tempdump's aan toe. Als ik de 3D dan vervang door de normale versie gaat alles uitstekend.  :o

Nou lig ik er verder ook niet wakker van moet ik zeggen, want ik pas dat gewoon even aan met RWTools.

Maar even terug naar de oorspronkelijke vraag dan, als ik het juist heb, dan is er geen verlichting aanwezig door het vroege tijdstip EN is het scherm erg donker door, ja zeg het maar ;)

Workaround is dus het wijzigen van het gebruikte Weather type  :-[

1.624 posts
« Reply #15 on: Thursday 12 October, 2017, 20:42:04 »
Trainsxp heeft inderdaad opgemerkt dat de scenario bouwer herfst heeft geselecteerd met een datum in december.
Ik heb net in de editor de scenario op winter gezet waarna de stationsverlichting gewoon aan is. Daarna heb ik de scenario teruggezet op herfst met een datum in november waardoor het op de vertrektijd een stuk lichter is en de lampen niet aangaan en niet aan hoeven.

Het lijkt dus dat de donker/licht verhouding wordt gekoppeld aan een datum in Train Simulator en de verlichting juist weer wordt gekoppeld aan de seizoenen.

Daarnaast zei Frison dat een ander weerbestand er ook voor kan zorgen dat het wat lichter is en dat is juist voor deze scenario ook wel ideaal. Want ik ga er vanuit dat de scenariomaker hier winter wou uitbeelden maar niet met besneeuwde sporen waardoor hij de scenario op herfst moet zetten. Weet iemand dan toevallig hoe een seizoen in Train Simulator op winter gezet kan worden zonder besneeuwde sporen?

254 posts
« Reply #16 on: Friday 13 October, 2017, 00:11:44 »
Volgens mij is jouw scherm ook te donker, maar dat kan verbeelding zijn.

Het ziet er wat verkleurd uit, op mijn monitor was het wel ok.
Grauw weer.