Pantografen bedienen van de RailTraction NS1800 op AI treinen

Scenario bouwer en veel meer
84 posts
Pantografen bedienen van de RailTraction NS1800 op AI treinen
« on: Friday 11 August, 2017, 11:42:38 »
Wat is er leuker dan een IC Berlijn met 17xx ervoor die het station binnen komt en na stilstand de tweede pantograaf tegen de draad zet?

Met lua scripting is dit mogelijk.
Voor meer informatie over hoe en wat met lua scripting verwijs ik je graag naar elders.

In dit voorbeeld wordt gekeken of de trein stil staat en zodra dat het geval is wordt de voorste pantograaf tegen de draad gezet:

function OnEvent(event)
   if (event ==
PantoUp)
      SysCall ( "ScenarioManager:BeginConditionCheck", "
PantoUp" );
   end
end

function TestCondition(condition)
   if (condition ==
PantoUp) then
      SysCall ( "
train ID:GetSpeed" );
      if (speed < 0.1) then
         SysCall ( "ScenarioManager:EndConditionCheck", "
PantoUp" );
         SysCall ( "
train ID:SetControlValue", "Frontpantoswitch", 0, 1 );
         return 1;
      end
      return 0;
   end
end


De achterste pantograaf bedien je met: "Backpantoswitch".

De pantograaf neer laten doe je met:
SysCall ( "train ID:SetControlValue", "Frontpantoswitch", 0, 0 );
« Last Edit: Friday 11 August, 2017, 13:45:45 by remko »

1966 was een goed jaar
410 posts
Re: Pantografen bedienen van de RailTraction NS1800 op AI treinen
« Reply #1 on: Saturday 12 August, 2017, 19:54:45 »
Heb je dit zelf ook al toegepast op deze lok, en zo ja hoe dan? Als ik de LUA scripts van de payware 1800 lok bekijk zijn deze in code en valt er weinig toe te voegen aan zowel het Engine als Simulation script. En in welke van de twee zou jouw code moeten staan? Het Engine of Simulation script?

Maar misschien bedoel je de freeware 1800 lok van Fopix waar wel twee leesbare scripts bij zitten.

Op zich is dit een leuk idee om te proberen.

Scenario bouwer en veel meer
84 posts
Re: Pantografen bedienen van de RailTraction NS1800 op AI treinen
« Reply #2 on: Saturday 12 August, 2017, 23:00:50 »
Hoi Marc,

Ik doe niets met de files van de loc zelf (payware versie).
Ik spreek functies van de loc aan via een lua script in het scenario.
De code hierboven staat dus in ScenarioScript.lua in de scenario folder.