Fotoalbum Ruben

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.349 posts
Re: Fotoalbum Ruben
« Reply #30 on: Thursday 20 July, 2017, 13:01:07 »
Gisteren, 19 juli 2017, reed de Mat '54 van Stichting Hondekop weer door het land, dit allemaal wegens het 150-jarig bestaan van het Nederlandse Rode Kruis. Deze informatie bereikte mij helaas pas tegen het eind van de middag, wat betekende dat er tegen de zon in gefotografeerd moest worden. Gezien deze jongen van 16 jaar oud nog nooit een Mat '54 heeft zien rondrijden moest die dus wel op de foto ;D Eenmaal besloten om naar Bennekom te fietsen werd er geduldig afgewacht. Op deze erg warme dag leek het wachten wel een flinke tijd te duren. Het was zelf zo warm dat de brandweer was langsgekomen, vermoedelijk, voor controle op een heidebrand. Het geduld werd beloond, om 19:43 kwam de Hondekop langs:

SH Mat '54 766 | Rode Kruis rit | Bennekom by Ruben, on Flickr

Hangt wat rond op dit forum.
131 posts
« Reply #31 on: Thursday 20 July, 2017, 13:53:41 »
Mooi! :)
Soms stream ik wel eens. Wees vrij om te kijken als ik live ben!

1.349 posts
« Reply #32 on: Wednesday 02 August, 2017, 17:39:27 »

BR 101 061-0 | InterCity 2013 | Bornheim by Ruben, on Flickr

Een DB Intercity passeert Bornheim. Het betreft hier IC 2013 van Norddeich Mole naar Stuttgart Hbf. De trein passeerde met ongeveer een half uur vertraging.

1.349 posts
« Reply #33 on: Tuesday 08 August, 2017, 17:13:52 »

1.349 posts
« Reply #34 on: Wednesday 16 August, 2017, 14:21:35 »
Gisteren gebruik gemaakt van de Albert Heijn dagkaart, het was de 15,- in ieder geval dubbel en dwars waard ;D

Locomotor Sik 323 | Station Sneek by Ruben, on Flickr

Bij het station van Sneek staat één van de resterende Sikjes. Deze is er in 2005 geplaatst ter herrienering aan het tramlijntje Sneek - Bolsward.

1.349 posts
« Reply #35 on: Sunday 03 September, 2017, 13:27:34 »
Dit weekend staat de Veluwe onder stoom. We gaan weer Terug naar Toen. De laatste goederentrein van de eerste dag reed van Eerbeek naar Loenen. Deze zou tien minuten achter de laatste passagierstrein van Dieren naar Loenen vertrekken. Om precies te zijn om 18.00. Organisatorisch scheen er het een en ander niet op orde te wezen waardoor er eerst nog wat gerangeerd moest worden voordat de goederentrein kon vertrekken. Uiteindelijk kon onderstaand plaatje om 18.30 geschoten worden, weliswaar met de mobiele telefoon, want de 'echte camera' vond het welletjes.

VSM DR 52 3879 | Goederentrein | Eerbeek by Ruben, on Flickr

1.349 posts
« Reply #36 on: Saturday 09 September, 2017, 18:40:08 »

Arriva GTW 322 'Titus Brandsma' | ST 37172 | Sneek by Ruben, on Flickr

Nog een foto van 15 augustus, de dag dat ik met veel plezier gebruik heb gemaakt van een dagkaart  :P
Nadeel van die dagkaart was dat je niet tijdens de spits kon reizen, wat ik tevens onzinnig vond gezien er steeds maar twee man en een paardenkop in de trein zaten... Desalniettemin, na een goed half uur 'opgesloten' te zitten op het station van Sneek kwam om 18.28 GTW 322 van Arriva binnen, die het begin was van een lange terugreis. Op de achtergrond staat de tegentrein naar Stavoren.
« Last Edit: Saturday 09 September, 2017, 19:01:27 by rubentreinfreak »

1.349 posts
« Reply #37 on: Sunday 10 September, 2017, 12:53:05 »

NS DDZ NID 7503 | SPR 7567 | Bennekom by Ruben, on Flickr

Op woensdag 19 juli reed de Mat '54 door het land. Deze kwam ook langs Ede, dus moest die op de foto. Op diezelfde 19 juli was in Nijmegen de Vierdaagse alweer begonnen. Hierdoor reed de serie 7500 (Sprinter Ede-Wageningen - Arnhem) versterkt. Normaal gesproken maken 3 bakken Flirt de dienst uit, maar tijdens de Vierdaagse reed er één omloop met 4 bakken DDZ en één omloop met 7 bakken Flirt. DDZ in de omgeving van Ede blijft toch een bijzonderheid, al helemaal als deze in de Sprinterserie rijdt.

Op deze foto zien we DDZ 7503 rijden als trein 7567 naar Arnhem.

1.349 posts
« Reply #38 on: Saturday 16 September, 2017, 12:20:28 »
Nog een foto van 15 augustus...
Na drie kwartier wachten in Sneek mochten we eindelijk de trein in. Nadat we in Zwolle uitgestapt waren voor een frietje hadden we het geluk dat de trein naar Roosendaal tien minuten vertraagd was. Uiteindelijk in Arnhem zonder vertraging aangekomen, hoewel de trein wel weer met +3 uit Arnhem is vertrokken. Het geluk trof mij, tien minuten overstaptijd, dus tijd om nog wat treinen te fotograferen op Arnhem. Nog meer geluk, de RE 19 was gespoorwijzigd naar 6a. De stopper naar Tiel kon dus mooi op de foto gezet worden.

Arriva GTW | ST 31184 | Arnhem Centraal by Ruben, on Flickr

Een voor mij onbekende Arriva GTW staat op spoor 4 te wachten op vertrek naar Tiel. Op de achtergrond staat nog de Sprinter naar Zutphen.

1.349 posts
« Reply #39 on: Saturday 23 September, 2017, 17:16:07 »
Op 2 september was het jaarlijkse evenement 'Terug naar Toen' weer bezig. Omdat de lijn op fietsbare afstand ligt van mijn huis werd er die dag naar Beekbergen gefietst. Bleek heel handig, gezien het met de auto niet te doen zou zijn geweest. Daarnaast kom je op plekjes waar je met de auto minder makkelijk bij kan. Een van die plekjes is het bos van Loenen, waar onderstaande foto is gemaakt:

VSM DR 50 3654-6 + 6 Blokkendoosrijtuigen + VSM DR 50 0073-2 | Loenen by Ruben, on Flickr

VSM DR 50 3654-6 + 6 Blokkendoosrijtuigen + VSM DR 50 0073-2 passeren de fotograaf onderweg naar Beekbergen.

1.349 posts
« Reply #40 on: Saturday 30 September, 2017, 13:48:29 »

DB BR 141 366-5 + DR E93 07 | DB Museum Koblenz by Ruben, on Flickr

Een foto van inmiddels al meer dan een jaar oud, maar dat maakt niet uit :P Op 18 juni 2016 werd afgereisd naar Koblenz voor het jaarlijkse Sommerfest van het DB Museum. Er was van alles te doen, zo ook een heuse lokparade, hoewel die te druk was om een beetje normaal foto's te kunnen maken. Echter konden er wel foto's gemaakt worden van het materieelpark.

Op de foto zijn de BR 141 366-5 te zien van het DB Museum (links). Rechts staat de 'Duitse Krokodil' DR E93 07. Dit is één van de drie bewaarde E93'ers. Op de achtergrond is de draaischijf te zien met daarop twee 'Köfjes', ook wel bekend als BR 323. Uiterst rechts is nog een deel te zien van de BR 184 003-2 in het Blau-Beige.

1.349 posts
« Reply #41 on: Sunday 01 October, 2017, 14:29:37 »
Vandaag eventjes een wat ander plaatje dan gebruikelijk die niets met het OV te maken heeft. Toch wilde ik deze delen.

Afgelopen zomer ben ik in Parijs geweest. Een bezoekje aan de Eiffeltoren mag dan niet ontbreken natuurlijk ;)
Op de avond van 24 augustus 2017 werd er een bezoekje gebracht aan de Eiffeltoren. Zoals gewoonlijk hartstikke druk met veel toeristen werd er gewacht bij de entree. Ondertussen kon op het juiste moment onderstaande foto gemaakt worden.

Eiffel Tower | La Tour Eiffel | Eiffeltoren by Ruben, on Flickr
« Last Edit: Sunday 01 October, 2017, 14:33:48 by rubentreinfreak »

1.349 posts
« Reply #42 on: Thursday 12 October, 2017, 21:10:16 »
Een paar foto's die ik afgelopen dagen op mijn Flickr heb geüpload:

BR 184 003-2 | DB Museum Koblenz by Ruben, on Flickr

Station Sneek spoor 1 by Ruben, on Flickr

En voor de verandering een busfoto:

Arriva VDL Citea 9206 | Lemmerbrug / Waterpoort Sneek by Ruben, on Flickr

1.349 posts
« Reply #43 on: Saturday 21 October, 2017, 14:11:16 »
Afgelopen week was het voor mij herfstvakantie. Dus werd er op uit getrokken, en wel naar (onder andere) het Elbtal. In 2016 ben ik daar eerder geweest. Toen was al duidelijk dat dat niet de laatste keer zou zijn. En zo geschiedde deze vakantie. Fietsen mee, prachtig weer, perfect om wat treinen op de plaat te leggen.

Het Elbtal is naast de mooie omgeving ook bekend om de vele goederentreinen die er passeren. Tegenwoordig zie je dat dit vaak een elektrische locs zijn van het type Vectron of Traxx. Nou kwam toevallig ook een Traxx voorbij, alleen was dit een diesel, geheel tegen mijn verwachting in ;D

HVLE BR 246 001-2 | Cargo | Königstein by Ruben, on Flickr

HVLE (Havelländische Eisenbahn, voor de nieuwsgierige) BR 246 001-2 passeert Königstein in de richting van Dresden.

1.349 posts
« Reply #44 on: Saturday 28 October, 2017, 17:51:06 »
Naast het Elbtal werd er ook naar het Harzgebergte getrokken. De Harz staat bij ons treinliefhebbers voornaamst bekend om de Harzer Schmalspurbahnen (kortweg HSB). Wegens het extreme klimaat op de hoogste berg van de Harz, de Brocken (1141 meter boven de zeespiegel), ligt er vaak sneeuw op deze berg. Afgelopen herfstvakantie was dit niet het geval. Stiekem werd hier wel op gehoopt, omdat in 2016 eind april nog wel sneeuw lag boven op deze berg. Desalniettemin mocht dat de pret niet drukken.

Geen sneeuw betekende wel dat er iets anders gedaan kon worden, namelijk de berg op fietsen! Vanaf Wernigerode (in totaal 900 hoogtemeters moeten overwinnen) werd de berg op gefietst. Op ongeveer 1000 meter hoogte bevindt zich de laatste overweg voordat men de top bereikt met de fiets.

HSB 99 7241-5 | HSB 8935 | Wernigerode / Brocken by Ruben, on Flickr

Om 15.11 passeert HSB 99 7241-5 (voor de stoomkenners onder ons, voorheen 99 241) voor de laatste keer de Brockenstraße voordat deze zijn eindpunt, Brocken, bereikt.

1.349 posts
« Reply #45 on: Friday 03 November, 2017, 16:21:14 »
Tsja, voordat je bovenop een 1100 meter hoge berg begin je natuurlijk onderaan ;D In dit geval was dat Wernigerode, waar de Harzquerbahn loopt. In Wernigerode kan je vrij gemakkelijk langs de Harzquerbahn fietsen. Aangekomen bij het stationnetje Wernigerode Hochschule Harz werd er kort gepauzeerd omdat de eerstvolgende trein binnen 5 minuten zou komen. Dit duurde ietsje langer, desalniettemin is er wel een resultaat in de vorm van onderstaande foto:

HSB 99 222 | HSB 8903 | Wernigerode Hochschule Harz by Ruben, on Flickr
HSB 99 222 (de nog enige overgebleven DR 99.22) komt het stationnetje binnenrollen. De trein vervolgde spoedig zijn rit naar Eisfelder Talmühle.

1.349 posts
« Reply #46 on: Tuesday 07 November, 2017, 16:18:50 »
Op 7 november reden de GTW'tjes op de Valleilijn buiten hun natuurlijke habitat. Ze waren verzeild geraakt in een omloop naar Ede-Wageningen. Bij de Doesburgermolenbuurt (tussen Ede en Lunteren) werd onderstaande plaat geschoten:

Breng GTW 2/8 5049 + 5041 | ST 31335 | Doesburgerbuurt Ede by Ruben, on Flickr

Breng GTW 2/8 5049 rijdt samen met GTW 2/8 5041 naar Ede-Wageningen als trein 31335.

732 posts
« Reply #47 on: Tuesday 07 November, 2017, 17:28:35 »
Ze rijden er al even hoor.  ;) Is om het materieeltekort op te vangen. De Flirt´s staan al klaar op de Bokkeduinen.
Hiervoor reden ze een tijd op de maaslijn om daar het tekort op te vangen. Arriva doet dat nu met de Lint ´41 van NSFS.
Kijk ook eens op mijn Flickr.

1.349 posts
« Reply #48 on: Tuesday 07 November, 2017, 17:55:25 »
Normaal gesproken rijden ze alleen tussen Amersfoort en Barneveld Zuid, dat is wat ik bedoelde met: "Buiten hun natuurlijke habitat".  ;) (Misschien heb ik het een beetje ongelukkig geformuleerd :-[ )  Ik dacht zelfs dat de GTW's in geen enkel geval tussen Barneveld Zuid en Ede-Wageningen mochten rijden, vanwege problemen met de ATB.

732 posts
« Reply #49 on: Tuesday 07 November, 2017, 18:01:46 »
Oh wacht, ik had wat vluchtig gelezen. Sorry  ::) ;)

1.349 posts
« Reply #50 on: Tuesday 07 November, 2017, 18:18:13 »
Overkomt de beste zullen we maar zeggen ;D

1.349 posts
« Reply #51 on: Saturday 18 November, 2017, 11:13:01 »
Tijd voor een aantal plaatjes  ;D

Afgelopen herfstvakantie ben ik naar de Harz geweest. Onderweg werd er een bezoekje gebracht aan het viaduct van Altenbeken. Helaas waren de omstandigheden zo slecht dat foto's maken van de brug niet lukte. Vlak voor de brug is er echter nog wel een ander plekje waar je met de zon mee kan fotograferen. Hier werd de (licht) vertraagde RB 84 in combinatie met RB 85 van NordWestBahn opgewacht:

NWB VT 643 314 + VT 643 308 | RB 84 + RB 85 | Altenbeken by Ruben, on Flickr

Niet veel later werd er gereden naar de eindbestemming van die dag: De Harz. Het station van Bad Harzburg is helaas enigszins veranderd en heeft niet meer dat ouderwetse gevoel. Het beroemde seinportaal staat er nog wel, maar de materiaalinzet is veranderd en het emplacement lijkt vernieuwd te zijn. Daarom werd er een 'alternatieve' foto gemaakt.

Erixx meets Regio DB | Bad Harzburg by Ruben, on Flickr

Terug naar Nederland. Afgelopen zomer kwam de Mat '54 langs in Ede. Er werd toen bij De Sysselt gewacht. Ondertussen kwam deze versterkte Flirt langs, wegens de Nijmeegse Vierdaagse:

NS Flirt 2231 + 2518 | SPR 7568 | Bennekom by Ruben, on Flickr

Als laatste voor vandaag een foto van het Sommerfest van het DB Museum Koblenz vorig jaar. Een heuse 'Lokparade' werd georganiseerd. Het was moeilijk om normaal foto's te kunnen maken, maar uiteindelijk is het toch gelukt. E50 091 nam ook deel aan de parade, aldus onderstaande foto:

E50 091 | DB Museum Koblenz by Ruben, on Flickr

1.349 posts
« Reply #52 on: Thursday 30 November, 2017, 19:15:40 »
Dezelfde BR 99 222 van de HSB werd bij vertrek opnieuw gefotografeerd. Met een flinke stoomwolk vertrekt BR 99 222 van de Harzer Schmalspurbahnen in de richting van Drei Annen Hohne:

HSB 99 222 | HSB 8903 | Wernigerode Hochschule Harz by Ruben, on Flickr

1.349 posts
« Reply #53 on: Saturday 09 December, 2017, 15:54:17 »
Nederland is wit gekleurd! Dat is altijd leuk voor foto's. Toen bekend werd dat de SSN Kerst Express omgeleid werd via Utrecht en Arnhem kon mijn geluk niet op. Voordat de stoomtrein langs kwam passeerde eerst nog ICE 128 met een rustig gangetje:

DB ICE 3M 4683 | ICE 128 | Wolfheze by Ruben, on Flickr

Na de ICE werd besloten om een overweg verder (overweg bij De Sysselt voor de geïnteresseerde) de stoomtrein op te wachten. Dat was net een te groot risico...